بازدید 3364

خودکفایی ایران در تولید شکر

کد خبر: ۸۰۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 25 May 2018

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این‌که در سال گذشته ۳۵ درصد رشد تولید چغندر داشتیم، افزود: در سال ۹۶ حدود ۲ میلیون تن شکر تولید شد که در این بخش به خودکفایی رسیدیم.

به گزارش ایسنا، «یزدان سیف» در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث کارخانه تصفیه شکر در بندر چابهار گفت: در امسال و سال گذشته با توجه به رشد تولید شکر بی‌نیاز از واردات بودیم.

وی افزود: در سال زراعی گذشته ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن چغندر تولید شد که ۱۰ درصد آن چغندر پائیزه بوده که آب سبز مصرف کرده و از منابع آب زیرزمینی کمتر استفاده می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که کارخانه تولید شکر چابهار باید در بخش صادرات فعال باشند، گفت: هم‌اکنون فاصله قیمت شکر سفید و شکر خام ۶۰ تا ۷۰ دلار است که فرصت خوبی را برای تولیدکننده و صادرکننده شکر فراهم می‌کند.

سیف افزود: افغانستان و آسیای میانه نیز بازارهای مناسبی برای خرید شکر هستند و امارات با واردات و صادرات شکر به افغانستان سرمایه‌گذاری مناسبی در این کشور داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران یادآور شد: سنوات قبل ۲ میلیون تن شکر خام وارد می کردیم که سبب شد بود صنایع قند و شکر ما تعطیل شود اما هم‌اکنون تولید شکر در داخل فعال شده و ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در بخش صنایع شکر اشتغال ایجاد کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بندر چابهار فرصت مناسبی برای صادرات کالاهای کشاورزی است که باید هر چه سریع‌تر مشکل دسترسی و حمل و نقل کامیون‌ها و نیز خط آهن این بندر برطرف شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان