بازدید 3146

نرخ تورم کشور امسال به ۸.۴ درصد رسید

کد خبر: ۷۹۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 17 May 2018

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی نرخ تورم در سال ۹۷ را ۸.۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش مهر، جمشید انصاری چهارشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری آذربایجان غربی با اشاره به افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۹۷ افزود: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری دولت مکلف است که همه ساله حقوق کارمندان را متناسب با تورم افزایش دهد.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده افزایش متوسط ۱۰ درصدی برای کارکنان پیش بینی شده بود که مجلس نیز آن را تأئید کرد و برای آن قیدی لحاظ کرد که به صورت پلکانی این افزایش حقوق بر اساس دریافتی کارمندان تا ۲۰ درصد باشد.

انصاری با بیان اینکه دولت نیز براساس تضمین های مالی موجود حقوق کارمندان را ۶ تا ۱۶ درصد افزایش داده است اظهارداشت: با وجود گسترش تشکیلاتی دولت و افزایش جمعیت هم اکنون دو میلیون ۳۲۰ هزار کارمند در بدنه دولت فعالیت می کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به کوچک سازی دولت نیز گفت: بدنه دولت بدنه ای سنگین است و برای همین در قوانین سوم توسعه و دیگر قوانین هدف گذاری برای کوچک سازی دولت برنامه ریزی شده است.

انصاری خاطرنشان کرد: سیاست دولت در زمان فعلی بیشتر جایگزینی نیرو به جای نیروهای خروجی است و متناسب با نیروهایی که از دولت خارج می شوند، نیرو جذب می شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: معمولا دولت سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر جذب می کند و از اول هفته جاری نیز آگهی استخدامی با ظرفیت استخدامی بیش از ۱۸ هزار نفر اعلام شده است.

انصاری با بیان اینکه با اعلام آگهی استخدامی در اوایل فصل پاییز امسال بیش از ۳۵ هزار نفر جذب دولت می شوند گفت: نیروهای مسلح و برخی دستگاه های اجرایی نیز آزمون استخدامی ویژه خود را برگزار می کنند در با احتساب این اقدام در سال ۹۷ برای ۵۰ هزار نفر در بدنه دولت فرصت اشتغال ایجاد می شود.

وی در ادامه با اشاره جلسه علنی صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب استفساریه‌ای در مجلس، میزان افزایش پایین ‌ترین طبقه حقوق ‌بگیر ۲۰ درصد و بالاترین طبقه یک درصد خواهد بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اگر این استفساریه‌ به دولت ابلاغ شود، دولت در مصوبه قبلی خود نیز تغییراتی را انجام خواهد داد و درهفته های آینده به کارکنان اعلام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۱
سلام با عرض معذرت شما فرمودید نرخ تورم 8.4 درصد هست 1-یا توی ایران زندگی نمیکنید 2- یا اصلا در جریان آمار واقعی نیستید 3-یا اطلاعات غلط خدمت شما میدهند یا ....
این آمارها را کسانی در می آورند که اصلا در این جامعه زندگی نمی کنند یا مار را .....حساب کردین و یا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ادم نمیدونه بخنده یا گریه کنه واقعا موندم کدوم رو انجام بدم
فکر کنم آمارها با یکی از کشورهای اروپایی جابجا شده؟؟؟!!!!!
البته روی کاغذواخبار صدا وسیما ،والا با دوبرابرشدن ارزش ارزهای خارجی وافت ارزش پول ملی به یک دوم با توجه به سفره وجیب خالی 80 درصد مردم وتوقف تولید ورکود کامل ورسیدن سکه به دومیلیون وسی صد بازهم میگین تورم زیر ده درصده ؟ تورم در عمل سه رقمی است ...
تورم 8درصد جک سال است حدود 40 درصد ما در این ماه فقط تورم داشتیم نمی دونم اینها کجا زندگی می کنند
نرخ تورم از ۸۴ درصد هم گذشته در این دو ماه من نمیدونم ملاک اقایان چی هست ؟
نميدونم چه طوري حساب ميكنيد

گوشت از 40 تومن رسيده به 60 يعني 50%
اجاره خونه 35%
بليط مترو از 700 شده 1000 يعني 43%
........

بعد ميانگين اين افزايش قيمت ها شده 8.4% من فكر كنم توي سبد آماري شما قيمت هوا قيمت جون انسان و قيمت خاك و .... رو اضافه كرديد كه اين شد و الا با هيچ منطقي اين عدد نميشه
مگه کسی از شما درخواست نرخ تورم میکنه انقدر مردم را .... تصور نکنید.
نرخ دلار تا90درصد رشد داشته چطور نرخ تورم یک رقمی هست ؟؟!!
ماهم باورمون بشه ؟؟قسم حضرت عباس رو باور کنیم یادم خروس ؟؟
تابناک خواهش می کنم نحوه محاسبه نرخ تورم بفرمایید ما هم بدانیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار