بازدید 6263

کاهش قیمت نفت با مخالفت در برابر تحریم های آمریکا

روز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در آخرین روز کاری هفته گذشته، کاهش یافت و به ۷۰.۴۱ دلار رسید. دلیل کاهش قیمت نفت در روز جاری مخالفت برخی کشورها با اعمال تحریم توسط آمریکا علیه ایران عنوان شده است.
کد خبر: ۷۹۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 14 May 2018

کاهش قیمت نفت با مخالفت در برابر تحریم های آمریکاروز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در آخرین روز کاری هفته گذشته، کاهش یافت و به ۷۰.۴۱ دلار رسید. دلیل کاهش قیمت نفت در روز جاری مخالفت برخی کشورها با اعمال تحریم توسط آمریکا علیه ایران عنوان شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه ۴۷ سنت (۰.۶ درصد) کاهش یافت و بشکه ای ۷۶.۶۵ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۲۹ سنتی (۰.۴ درصد) بشکه ای ۷۰.۴۱ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که هفته ی گذشته با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران و احتمال کاهش میزان عرضه ی نفت در بازار توسط این کشور قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به ترتیب به ۷۸ و ۷۱.۸۹ دلار رسید.

بنابر گزارش های منتشر شده، یکی از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری مخالفت برخی کشورها در برابر اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران عنوان شده است. به گفته ی گرگ مک کنا یکی از تحلیلگران اقتصادی، '' اگر تحریم ها علیه ایران تاثیر خود را بگذارد احتمالا حدود ۱ میلیون بشکه در روز از میزان صادرات نفت توسط ایران کاسته شود''. وی در ادامه افزوده است که '' اما در خصوص اینکه این تحریم ها آنطور که برنامه ریزی شده تاثیرگذار باشد اطمینانی وجود ندارد...(زیرا به طور مثال) آلمان اعلام کرده که در برابر تحریم های آمریکا از شرکت های خود محافظت کرده و به نظر می رود که قرار است با خروج شرکت توتال از میدان گازی (پارس جنوبی) شرکت چینی (CNBC) جای این شرکت فرانسوی را بگیرد''.

افزون بر این، باید خاطر نشان گردد که برخی از عوامل باعث شده که به طور کلی قیمت نفت در هفته های اخیر افزایش داشته باشد. به گفته ی دیوید کلی یکی از مسوولان بلند پایه ی موسسه مدیریت سرمایه ی جی پی مورگان، می توان در خصوص دلایل افزایش قیمت نفت در هفته ی های اخیر از رشد میزان تقاضای جهانی نفت، کاهش ارزش دلار، ادامه ی اجرای قرارداد کاهش تولید اوپک و همپیمانان آن و رو به سقوط رفتن اقتصاد ونزوئلا و کاهش عرضه ی نفت توسط این کشور در بازار نام برد.

علاوه بر این، بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده، در هفته ی منتهی به ۱۱ می آمریکا ۱۰ دکل نفتی به مجموع دکل های فعال نفتی خود افزوده است. در حال حاضر مجموع دکل های فعال نفتی آمریکا ۸۴۴ عدد است. این میزان از دکل نفتی فعال در آمریکا در بالاترین سطح خود از ماه مارچ سال ۲۰۱۵ قرار دارد و این می تواند نشانه ی افزایش میزان تولید روزانه ی نفت توسط آمریکا در هفته های آتی باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل