بازدید 38510

طائب: بیت امام (ره) مبنا ندارد !

وی در جواب اینکه در شرایط فعلی موضع‌گیری بیت امام (ره) چه مبنایی دارد؟ گفت: خود بیت امام مبنا ندارد، چون ما در اسلام نسب نداریم و دلیل ندارد در مسائل حکومتی دخالت کنند و نظر دهند. اگر کسی جایگاهی علمی و فقاهتی داشته باشد می‌ تواند نظر دهد، حتی اگر عضو خانواده امام (ره) نباشد.
کد خبر: ۷۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۶ 04 January 2010
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در رابطه با به هم ریختگی جلسه سخنرانی خاتمی در جماران توضیح داد: از اول بنا بر به هم ریختگی نبود و بر استماع بود،‌ اما حرف‌هایی زده شد که باعث به هم ریخته شدن جلسه شد.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب در میزگرد علمی و فرهنگی پیرامون "بازکاوی اندیشه‌های امام خمینی(ره) در آیینه فرهنگ عاشورا" که از سوی ستاد محرم و صفر دانشگاه تربیت مدرس در مسجد این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اولین مطلب در الگوگیری حرکت امام(ره) از امام حسین(ع) این بود که دانسته حرکت می‌کرد و گام به سمت مجهول نمی‌گذاشت.

وی با تفاوت قائل شدن بین همانندسازی و مشابه بودن حرکت‌ها و حرکت‌هایی در امتداد یک حرکت گفت: گاهی یک حرکت الگوی حرکت‌های بعدی است و می‌توان گفت که حرکت امام(ره) تداوم حرکت امام حسین(ع) بود نه حرکتی مشابه آن؛ چنان که حرکت امام حسین(ع) نیز الگویی از حرکت پیامبر(ص) و در ادامه آن بود.

این استاد حوزه در جواب سوالی مبنی بر این که معیار تشخیص راه و اندیشه امام(ره) چیست؛ با توجه به این که برخی افراد از نام و اندیشه امام(ره) استفاده می‌کنند، گفت: پیامبر(ص) نیز فرمودند بعد از من، به من دروغ می‌بندند بنابراین پیامبر شاخص خود را حضرت علی(ع) معرفی کردند و بعد از علی(ع) نیز حسن بن علی(ع) و شاخص امروز ولایت فقیه است؛ چرا که در دوره امام (ره) ایشان شاخص فهم دین بودند، بعد از امام‌، ولی فقیه بعدی به عنوان شاخص هستند، پس آن‌جا که حرف امام مقابل حرف ولی فقیه زمانه قرار می‌گیرد، درست مثل زمانی است که صحبت‌های پیامبر(ص) را در مقابل حضرت علی(ع) قرار دادند. در حالی که به گفته خود پیغمبر، علی حجت بود و امروز تطبیق سخنان امام در سخنان ولی فقیه زمان دیده می‌شود.

طائب هم‌چنین در جواب این سوال که اگر حضرت امام(ره) زنده بودند با توجه به حوادث بعد از انتخابات چه موضع‌گیری داشتند؟ بیان کرد: من از دیدگاه فقهی نگاه می‌کنم چون امام (ره) فقیه بود و در چارچوب فقهی رفتار می‌کردند و درگیر هوای نفس نبودند همان طور که مقام معظم رهبری فقیه هستند و هوای نفس به طور مطلق در کارهایشان دخالت ندارد، پس امام همان‌طور رفتار می کردند که امروز مقام معظم رهبری حرکت کردند. پس اگر امام تهی از هوای نفس بود و براساس فقه حرکت می‌کرد امروز مقام معظم رهبری نیز از هوای نفس دور هستند و براساس فقه حرکت می‌کنند پس امام همان کاری را می کردند که امروز آقا انجام می‌دهند.

توبیخ از ولایت فقیه نبود
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام طائب در جواب سوالی مبنی بر اینکه ماجرای توبیخ امام از ولایت فقیه چه بوده است،‌ گفت: توبیخ نبود؛ بلکه رهبری در نماز جمعه توضیحی در مورد بحث ولایت فقیه مطرح کردند و امام (ره) پاسخ دادند لازم است این موضوع بیشتر باز شود و توضیحاتی دادند و وقتی مقام معظم رهبری به ایشان نوشتند که مرادم از فقه همان است که شما فرمودید، امام گفت من شما را در این مورد قبول دارم. پس حرف از توبیخ نبوده است.

وی همچنین در جواب سوالی در مورد نامه امام (ره) به منتظری مبنی بر اینکه با جانشینی او، ریاست‌جمهوری بازرگان و بنی‌صدر مخالف بودم، گفت: امام (ره) سعی می‌کرد سیستمی را در کشور به وجود ‌آورد که براساس نظر جمع تصمیم گیری شود و بسیار سعی می‌کرد که نظر شخصی خود را دیکته نکند پس هر گاه علی‌رغم نظر ایشان جمع تصمیمی می‌گرفته امام (ره) تمکین می‌کردند.

از اول بنا بر به هم ریختگی نبود
این استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با به هم ریختگی جلسه سخنرانی خاتمی در جماران توضیح داد: از اول بنا بر به هم ریختگی نبود و بر استماع بود،‌ اما حرف‌هایی زده شد که باعث به هم ریخته شدن جلسه شد ،گرچه از دید من و نیروهای نظام اعتقادی به این به هم ریختگی‌ها وجود ندارد و مشکلی با حرف زدن افرادی مثل خاتمی نیست و آنچه برای نظام مهم است عملی است که در جهت براندازی شروع شود، اما بخشی از صحبت‌های او باعث این بهم ریختگی‌ها شد، از طرفی مراتب جمع کردن بچه حزب‌اللهی‌ها کمی سخت است و در آن جلسه هم اکثریت جوان بودند، پس اصل بر بهم ریختن جلسه نبود و البته شاید برای آنها مناسب بود و ایشان هم حرفهای خوبی نزده بودند.

وی در جواب سوالی در رابطه با مقایسه اختلافات ایجاد شده در زمان انقلاب و شرایط امروز گفت: آن زمان قیام علیه شاهی بود که عامل بیگانه بود، اما این حکومت عامل بیگانه نیست البته فقر و مشکلات را به طور مطلق نمی‌توان برطرف کرد و ما به مرحله عادت رسیده‌ایم و باید جلو رویم و همچنین در آن زمان اکثریت با مخالفان بود و امروز اینها اکثریت را ندارند و در آن زمان حرکت‌ها با حجت الهی بود و امروز چنین نیست و از طرفی در آن زمان مخالفان آنارشیسم را قبول نداشتند و اینها نه.

بودن و نبودن صانعی ارتباطی به حوزه ندارد
طائب در جواب پرسشی در مورد جایگاه حوزه که آیا می‌تواند در این شرایط حساس صلاحیت آیت‌الله صانعی را زیر سوال ببرد توضیح داد: حوزه کاری به مشکلات ندارد و همچنین بودن و نبودن صانعی نیز ارتباطی به این موضوع ندارد، پس حوزه تا جایی کاری با فتاوا ندارد که به محو دین منجر نشود، اما ایشان بر فتوای خود مبنی بر اینکه فرزندخوانده ، فرزند محسوب می‌شود تاکید دارند و این خلاف قرآن است و از طرفی صلاحیت جامعه مدرسین بر همه روشن است.

وی در جواب اینکه در شرایط فعلی موضع‌گیری بیت امام (ره) چه مبنایی دارد؟ گفت: خود بیت امام مبنا ندارد، چون ما در اسلام نسب نداریم و دلیل ندارد در مسائل حکومتی دخالت کنند و نظر دهند. اگر کسی جایگاهی علمی و فقاهتی داشته باشد می‌ تواند نظر دهد، حتی اگر عضو خانواده امام (ره) نباشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
ايشان گفتند ما در اسلام نسب نداریم در حالی كه امامان معصوم (ع) و حضرت زهرا (س) به ارتباط خویشاوندی خود با رسول اکرم (ص) تاکید داشتند.
شاخص اسلام است و ما امام رو به عنوان شاخص می دانیم چون اسلام شاخصش بود
ما تشخیص می دهیم که سخنرانی خاتمی خوب بود یا نه؟ و بر اساس آن اقدام می کنیم؟!!
جناب طائب بيانات فرمودند "كه در اسلام نسب نداريم و دليل ندارد در مسائل حكومتي دخالت كنند". در اغلب موارد هنگامي كه معصومين (ع) در مواجه با ظلم بودند در خطبه هاي خود و يا در موارد مواضع حكومتي، در ابتداي فرمايشات معصوم( مانند سيداشهدا) اين بود كه من چه كسي هستم و نسبم كيست.....
حمله به بيت امام و شكستن شيشه ها حتك حرمت نيست اما مثلا پاره شدن تصوير امام حتك حرمت است؟
1- اتفاقا ریشه مبنای مهمی میتواند باشد مردم ما تا یکی از سادات را می بینند احترام میکنند

2-بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند آنقدر.هستند فرزندخواندگانی که از فرزندان بهتر و منصفتر و انسان ترند البته اگر ملاک انسانیت باشد!
'از اول بنا بر به هم ریختگی نبود
این استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با به هم ریختگی جلسه سخنرانی خاتمی در جماران توضیح داد: از اول بنا بر به هم ریختگی نبود و بر استماع بود،‌ اما حرف‌هایی زده شد که باعث به هم ریخته شدن جلسه شد ،گرچه از دید من و نیروهای نظام اعتقادی به این به هم ریختگی‌ها وجود ندارد و مشکلی با حرف زدن افرادی مثل خاتمی نیست و آنچه برای نظام مهم است عملی است که در جهت براندازی شروع شود، اما بخشی از صحبت‌های او باعث این بهم ریختگی‌ها شد، از طرفی مراتب جمع کردن بچه حزب‌اللهی‌ها کمی سخت است و در آن جلسه هم اکثریت جوان بودند، پس اصل بر بهم ریختن جلسه نبود و البته شاید برای آنها مناسب بود و ایشان هم حرفهای خوبی نزده بودند" !!!!
جنگ هفتاد دو ملت همه را عذر بنه
مشخص چه کساني به دستور چه کسي به حسينيه جماران حمله کردند:از اول بنا بر به هم ریختگی نبود و بر استماع بود،‌ اما حرف‌هایی زده شد که باعث به هم ریخته شدن جلسه شد "
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر