بازدید 3725

انگلیس از تداوم تجارت با ایران حمایت کرد

وزارت خزانه‌داری انگلیس روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تداوم گسترش مناسبات تجاری با ایران حمایت کرد.
کد خبر: ۷۹۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ 09 May 2018

ایرنا نوشت: وزارت خزانه‌داری انگلیس روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تداوم گسترش مناسبات تجاری با ایران حمایت کرد.

این بیانیه به تصمیم روز سه شنبه رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از برجام و اعمال دوباره تحریم‌های ایران اشاره می کند و یادآور می‌شود که سران انگلیس، فرانسه و آلمان، پایبندی خود به برجام را مورد تاکید قرار داده‌اند. 'بر این اساس دولت انگلیس به‌طور کامل از گسترش روابط تجاری خود با تهران حمایت کرده و شرکت‌های انگلیسی را به بهره‌برداری از فرصت‌های اقتصادی ایران تشویق می‌کند.'
بیانیه وزارت خزانه‌داری انگلیس در حالی منتشر می‌شود که رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهارات روز گذشته خود اعلام کرد که با خروج از برجام بالاترین تحریم‌های اقتصادی ممکن را علیه ایران وضع می‌کند و هر کشوری که به تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای کمک کند تحت تحریم‌های شدید قرار می‌گیرد.
سران انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای از واشنگتن خواسته‌اند تا اقدامی نکند که مانع اجرای کامل این توافق از سوی طرف‌های دیگر شود.
بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس امروز در پارلمان این کشور با تاکید بر اینکه لندن تمایلی به خروج از برجام ندارد، افزود: ما از طریق همکاری با سایر طرف‌ها اطمینان حاصل می‌کنیم مادامی‌که ایران برنامه هسته‌ای خود را محدود ‌کند، مردم این کشور از مزایای لغو تحریم‌ها در چارچوب برجام بهره‌مند شوند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 10 بار پس از اجرایی شدن برجام، پایبندی ایران را به این توافق بین‌المللی تائید کرده و یوکیا آمانو مدیرکل آژانس امروز نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت برجام گفت که تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام همچنان در حال اجراشدن هستند.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.
حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پس از اعلام خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که به وزارت امور خارجه دستور داده است ظرف چند هفته آینده با کشورهای اروپایی و روسیه و چین، رایزنی و مذاکره کند و اگر منافع ملت ایران تامین شود، در برجام خواهد ماند.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در توییتی نوشت: در واکنش به تخلفات رئیس‌جمهوری آمریکا و خروج غیرقانونی‌اش از توافق هسته‌ای، من به دستور رئیس‌جمهور روحانی تلاش‌های دیپلماتیکی را پیش خواهم برد تا بررسی کنیم آیا سایر شرکای برجام قادرندکه منافع کامل این توافق را برای ایران تضمین کنند. پاسخ ما منوط به نتیجه این بررسی است.
همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه از نشست چهارجانبه مشترک وزیران امور خارجه ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان در روز دوشنبه آینده برای بررسی وضعیت توافق هسته‌ای با ایران (برجام) خبر داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم