بازدید 26945
سخنرانی رئیس‌جمهور در خصوص «خروج آمریکا از برجام» و مواضع ترامپ؛

برجام بدون آمریکا هم ادامه می‌یابد، به شرط «تأمین منافع ایران»/ شاهد تجربه مهم تاریخی بودیم؛ ایران متعهد و آمریکا پیمان شکن است/ آمریکا هرگز به تعهداتش در برابر ملت ایران عمل نکرد

رئیس‌جمهور از دستور خود به وزارت امور خارجه برای انجام مذاکره با اروپایی ها و دو کشور بزرگ روسیه و چین برای اینکه برجام ادامه پیدا کند یا خیرُ، گفت: در صورتی که شرایط به نفع جمهوری اسلامی ایران باشد، علیرغم میل آمریکایی ها برجام ادامه خواهد یافت و اگر منافع ما تأمین نشود، در آن صورت تصمیمات لازم را خواهیم گرفت.
کد خبر: ۷۹۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ 08 May 2018

رئیس جمهور با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام تصریح کاری بود که از زمان توافق انجام داده بود، تأکید کرد: آمریکا هرگز به تعهداتش در برابر ملت ایران عمل نکرد.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، سه شنبه شب درگفت وگوی تلویزیونی با مردم درباره برجام، با بیان اینکه برجام توافقی بین المللی و مورد تأیید سازمان ملل بود، تصریح کرد: ایران به اذعان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تمام تعهدات خود عمل کرد و امشب مشخص شد که عهدشکن کیست.

رئیس‌جمهور از دستور خود به وزارت امور خارجه برای انجام مذاکره با اروپایی ها و دو کشور بزرگ روسیه و چین برای اینکه برجام ادامه پیدا کند یا خیر، گفت: در صورتی که شرایط به نفع جمهوری اسلامی ایران باشد، علیرغم میل آمریکایی ها برجام ادامه خواهد یافت و اگر منافع ما تأمین نشود، در آن صورت تصمیمات لازم را خواهیم گرفت.

رییس‌جمهور در خصوص مواضع ترامپ سخنرانی می‌کند

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: امشب ثابت شد که ایران همواره به تعهدات خود پایبند است اما آمریکا به آن پایبندی ندارد.

روحانی اظهار کرد: همان سخنی که از ۴۰ سال پیش آن را تکرار کرده و همچنان تکرار می‌کنیم، اتفاق افتاد و آن اینکه کشور ایران همیشه به تعهدات خود پایبند بوده و آمریکا کشوری است که هیچگاه به تعهداتش پایبند نبوده است.

روحانی افزود: تاریخ به خوبی شاهد این بوده است که آمریکا همواره نسبت به ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های منطقه رفتار خصمانه‌ای داشته است؛ از کودتا علیه دولت قانونی مصدق گرفته تا مداخلاتشان در حمایت از صدام و رژیم گذشته ایران و سرنگونی هواپیمای مسافربری و کشتن انسان‌های بیگناه توسط ناو آمریکایی.

وی همچنین به اقدامات آمریکا علیه مردم افغانستان، عراق، یمن و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اشاره کرد.

روحانی تأکید کرد: آمریکایی‌ها امشب اعلام نمودند که از برجام خارج شدند؛ این در واقع تصریحی بود بر کاری که آنها در ماه‌های قبل به شکل دیگری انجام داده بودند. آمریکا بگوید که از زمان توافق تا به امروز چه زمانی به همه تعهدات خود عمل کرده است جز چند امضا و بیانیه، آیا هرگز به نفع مردم ایران و در چارچوب تعهدات برجام عمل کرده بودند یا نه؟

رئیس‌جمهوری گفت: ملت ایران طبق اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تعهد خود وفادار بوده و دولت ایران به همه تعهداتی که در برجام داشته عمل کرده است اما امروز شاهدیم، کشوری که به تعهدات بین‌المللی احترام نمی‌گذارد چه کسی است.

وی با تأکید بر اینکه برجام توافق بین‌المللی ایران و آمریکا نبوده که آمریکا بخواهد از این توافق خارج می‌شود، افزود: برجام یک توافق چندجانبه و بین‌المللی بوده و برجام توافقی است که مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل و قطعنامه ۲۲۳۱ قرار گرفته است؛ بنابراین، آمریکا رسما امشب اعلام کرد که به تعهدات بین‌المللی توجهی ندارد.

روحانی افزود: قبل از برجام هم آقای ترامپ از تعهد مهم و مفید پاریس که برای محیط زیست بود و توافقات دیگری نیز مثل توافقات تجاری، خارج شد؛ بنابراین این امر سابقه‌دار است.

رئیس‌جمهوری با اشاره به حمایت‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از موضع اخیر ترامپ مبنی بر خروج از برجام، خاطرنشان کرد: مردم ما در همین دقایق شاهد بودند تنها رژیمی که از مواضع ترامپ حمایت کرد، رژیم نامشروع صهیونیستی بود؛ همان رژیمی که دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت رساند و رژیمی که روزی نیست در تاریخ سیاسی و زندگی‌اش ظلم و جنایت علیه مردم منطقه به ویژه ملت بزرگ فلسطین نباشد.

روحانی تأکید کرد: از این لحظه توافق برجام میان ایران و پنج کشور است؛ از این لحظه ۱+۵، یک را از دست داده است و در این شرایط ما باید منتظر آن باشیم که شش کشور بزرگ جهانی نسبت به این توافق چگونه عمل خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری کشورمان با بیان اینکه ما ظرف چند هفته آینده ضمن مذاکره با کشورهای اروپایی، روسیه و چین، رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم، اظهار کرد: اگر در پایان این مدت کوتاه به این نتیجه برسیم که با همکاری پنج کشور عضو برجام می‌توانیم به هر آنچه منافع ملت ایران بوده برسیم ـ به ‌رغم حرف‌های بی‌نزاکت امشب ترامپ ـ برجام پایدار خواهد ماند و ما می‌توانیم به سمت ثبات در منطقه قدم‌های خود را برداریم. ولی اگر دیدیم که چنین نیست من در گفت‌وگویی با مردم کشورمان ایران موضع‌مان را به اطلاع آنان خواهم رساند.

روحانی ادامه داد: مردم هیچ‌گونه نگرانی برای آینده کشور نداشته باشند. ما از هفته‌ها و ماه‌ها پیش به این نتیجه رسیده بودیم که ترامپ وفادار به تعهدات بین‌المللی و از جمله برجام نیست و تصمیم‌های لازم برای مسائل اقتصادی گرفته ایم که سیاست جدید ارزی‌مان، یکی از همین تصمیمات بود.

رئیس‌جمهوری کشورمان با بیان اینکه با برجام بدون آمریکا هم مردم ما شاهد خواهند بود که ارز کشور تأمین می‌شود و کالاهای مورد نیاز نیز به دست آنان می‌رسد، اظهار کرد: مردم ما هیچ‌ نگرانی نداشته باشند. امشب ملت ما مصمم‌تر و متحدتر از گذشته است و کار ترامپ نیز یک جنگ روانی و یک فشار اقتصادی بود که نخواهیم گذاشت او در این موضوع موفق شود.

وی تصریح کرد: تاریخ نشان خواهد داد ما همانطور که پیش از این نیز در برابر توطئه‌های دشمنان‌مان پیروز بوده‌ایم در این مورد هم پیروز خواهیم شد.

رئیس‌جمهوری کشورمان با تأکید بر اینکه به سازمان انرژی اتمی دستور داده، در صورت نیاز غنی‌سازی صنعتی را بدون محدودیت آغاز کند، اظهار کرد: ما برای اجرایی کردن این تصمیم چند هفته صبر می‌کنیم و با کشورهایی که پای برجام را امضا کرده‌اند و به آن وفادار مانده‌اند، مذاکره می‌کنیم و در این مذاکره همه چیز بر مبنای منافع ملی ماست، اگر تضمین شود به ماندن در برجام ادامه خواهیم داد، ولی اگر برجام تنها یک سندی شود که منافع ملی ایران در آن لحاظ نشده باشد، آن وقت راه و تصمیم ما روشن خواهد بود.

روحانی در پایان گفت: مردم ما مشکلاتی در زندگی فردا، هفته بعد، امسال و سال‌های آینده به حول و قوه الهی احساس نخواهند کرد. من امشب از یک سو ناراحت هستم که مردم آمریکا که مردم بزرگی هستند گرفتار زعامت کسی شدند که حیثیت آنها را زیر سؤال برده و از سویی خوشحالم که یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا لحظاتی پیش تصمیم خود درباره توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» را اعلام کرد. ترامپ با حضور در کاخ سفید، اعلام کرد: «این به اصطلاح توافق قرار بود از ایالت متحده و متحدان ما در برابر جنون بمب هسته‌ای ایران محافظت کند- سلاحی که تنها بقای رژیم ایران را به خطر خواهد انداخت.» وی اضافه کرد: «در واقع توافق به ایران اجازه داد، غنی‌سازی اورانیوم را ادامه دهد و با گذشت زمان به آستانه گریز هسته‌ای برسد.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۸۴
وقتشه افرادی که علرغم همه هشدارها پای هم چین توافقی امضا کردن رو محاکمه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
همانطورکه پیش بینی میشد آمریکا برخلاف تعهداتش عمل کردازبرجام خارج شد وتحریمهارابازگرداند
این نتیجه اعتمادبه شیطان بزرگ بود
عکس العمل ایران قبلاتوسط رهبرمعظم انقلاب مشخص شده است :
اگرآمریکاتوافق هسته ای راپاره کند ما آنراآتش خواهیم زد
خلاصه حرف ترامپ این بود که تا مرگ بر امریکا باشد ما هم با همان زبان صحبت می کنیم و اگر مانند کره شمالی به دنبال تغییر لحن باشید ما هم هستیم.
حرفهای همیشگی !
همانطورکه پیش بینی میشد آمریکا برخلاف تعهداتش عمل کردازبرجام خارج شد وتحریمهارابازگرداند
این نتیجه اعتمادبه شیطان بزرگ بود
عکس العمل ایران قبلاتوسط رهبرمعظم انقلاب مشخص شده است :
اگرآمریکاتوافق هسته ای راپاره کند ما آنراآتش خواهیم زد
میشه ایشون هیچی نگه!؟
ایشون کاری کرده که عظمت ایران وابسته به حرف ترامپ شده. یک عده شاید امشب قلبشون بایسته که ترامپ از برجام خارج شده.
ما که اثری از 150 ملیارد دلار آزاد شده ندیدیم.
خاصیت دیگری از برجام هم ندیدیم
جناب روحانی لطفا از طرف من صحبت نکنید.

من به آمریکا اعتماد نداشته و ندارم اما متاسفم از اینکه بعد از 40 سال مرگ بر آمریکا گفتن باز هم همه چیزمان به همان آمریکا ربط داره !
آمریکا برود به جهنم .

از کشور دوست و برادر "قم" کمک میگیریم.
الان بازم میگه مردم دلار گران نمیشه من به شما قول میدم .
حاج حسن خیلی وقته که دیگه کار از سخنرانی گذشته.دوران سختی پیش رو داریم ولی همین دوران سخت لااقل باعث جدا شدن دورو ها و منافق ها از جمع مردم میشه چون اونها تحمل سختی رو ندارن و میرن دنبال تفریحاتشون و زندگیشون و مردم راحتتر میتونن نفس بکشند
شاید میخواهد بگه دیگه امضای کری تضمین نیست.
روحانی دوستت داریم..خوب تو دهنی زدی به ترامپ و نتانیاهو و طرفدارای داخلی شون..
دکتر ظریف خیلی با سواد و مسلط به امور خارجه هستند...انشاالله مثل همیشه با تدبیر و تعقل به جای سردادن شعارهای حماسی اقدامات دیپلماتیک خوبی داشته باشید..
میشه بیشتر توضیح بدید؟؟؟؟؟
یعنی چی این حرفا؟
امریکا تعهد داد که در قبال ریختن بتن در سانتریفیوژها ما رو تحریم نکنه. حالا اون مارو تحریم بکنه و ما همچنان هی خودمون خودمونو محدود کنیم؟
چیکار کردین شماها؟؟؟
مردم نگران نباشند!
در آینده مردم مشکلی احساس نخواهند کرد!
مرد مومن همین الان زیر فشار دلار 7000 تومن داریم له می شیم
نابود شدیم
چطور با این اعتماد به نفس صحبت می کنی؟
چقدر بی انصافی آخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
روحانی به یکی از قولهاش عملکرد
دلار به قیمت زمان شاه
7 تومن
عاقبت خوشبین بودن دولت محترم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
عاقبت ترسیدن از غربیها.
اصلا نباید به حرف های این شخص توجه کرد
هر چه قدر بیشتر بها دهید احساس خودبزرگبینی وی بیشتر میشود
چقدر سخنرانی رئیس جمهور پس از امضای برجام و خروج کدخدا از آن عبرت آموز است.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
آره خیلی عبرت آموزه
ما که متوجه نشدیم برجام چه نفعی در حال کشورمان داشت .
جناب تازه به فرمایش رهبری رسیدین ؟
تابناک به تو هم تبریک میگم
چون خیلی دلت میخواست آمریکا از برجام خارج بشه و تیم روحانی شکست بخوره
جالبه ایشون میگن که آمریکا 40 ساله بد عهدی کرده پس چطور شما با یک ( بد عهد ) توافق کردین ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
ناچار بودند.
ریس جمهور توی ایران هیچ کارس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
معلوم شد شما کاره هستی
یاد اون کارتون افتادم که طرف رئیس جمهور بود جلو دوربین گفت همه چی رو تحت کنترل داریم و وقتی تمام شد فیلمبرداری گفت بدبخت شدیم رفت حالا چیکار کنیم
توافق بوده وحی منزل که نبوده
2 سال داشت فقط برجام رو اماده میکرد 2 سال هم اجرایی شدن برجام رو حالا هم میگه ماهاست داریم برنامه ریزی میکنیم برای بعد از خروج امریکا از برجام چیکار کنیم
عمو جان کلا تو مملکت کاره دیگه ای به عنوان رییس جمهور نداری ؟؟؟
کلا 5 سال ملت رو گذاشته سر کار 3 سال دیگه هم روش.
آقای روحانی شما که قبلا میگفتید آمریکا کدخدای اروپایی هاست و با کدخدا باید مذاکره کرد.
کدخدا که خارج شد.
واقعا امید دارید به اروپا؟
اینو کجای دلم بزارم با این دفاع جانانش ؛مرسی داداش زحمت کشیدی خسته نباشی علی برکت الله
اقای روحانی من واقعا شرمنده دوستانی هستم که موقع انتخابات اصرار میکردم که حتما به شما رای دهند .اقای روحانی این بود کلیدی که نشان دادید .بهتر بود به جای کلید قفل زرگری نشان میدادید . حال من بیچاره با این وضعیت با این تورم با این خقوق وزارت کاری چگونه پیش خانواده ام شرمنده نشوم .اقای روحانی واقعا مچکرمممممممممممممم
همانطورکه پیش بینی میشد آمریکا برخلاف تعهداتش عمل کردازبرجام خارج شد وتحریمهارابازگرداند
کاسبان برجام مملکت را به دلار 7000 رساندن
رییس جمهور ضعیف
یک ماه دیگر
برجام بدون اروپا هم ادامه پیدا میکند
و مردم ایران همچنان معطل در تناقصات روحانی!
چقدر بده که کشوری مثل ایران چه ازاز نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی، قدرت خارج شدن از برجام رو بدلیل عدم توانایی روبرو شدن با آمریکا و فرانسه و انگلیس و آلمان نداره
اشباه پشت اشتباه. آقای روحانی تدبیر و امیدت تو حلقم . رسما نابود شدیم :(
اسراییل رو نابود کنین
جلوی دزدای بیت المال بگیرین. با ملت یکدل باشین. اونوقت هیچ تحریمی تاثیر نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
هزاران مثبت تقدیم این نظر
مناسفانه رييس جمهور ما از موضع انفعال و دست پايين و با ترس و لرز ايراد نظر كرد
اينكه پاسخ دندان شكن داريم
سناريو داريم
همين بود؟؟؟!!
اگر همه‌ مارو قطعه قطعه کنند از برجام عزیز خارج نمیشیم. علی برکه الروحانی
ظاهرا از این 5 تای باقیمونده 4 تای دیگه هم مثل آمریکا فلنگو ببندن ما همچنان با تمام وجود به برجام وفادار و متعهدیم !!!!!
ایران باید بلافاصله از برجام خارج میشد
مبارک باشه به آقایان نتانیاهو و بن سلمان و حسین شریعتمداری!
بازی دیگه تمومه خدا به داد مردم برسه
نرمش قهرمانانه 2 !!!
آقای روحانی به خاطر زحمتهایی که کشیدی ازت ممنونیم الان دیگه وقت خداحافظیه........دیگه ملت تورو نمی خواد
وقتی که ترامپ برجام را لغو کرده وگفته شدیدترین تحریمها را اعمال میکنم . آیا شرکتهای اروپای جرات دارند با ایران دادوستد اقتصادی داشته باشند؟ با این وضع برجام چگونه ادامه خواهد یافت. آیا قبری که در داخلش مرده ای وجود ندارد باز باید بنسینیم گریه کنیم
آدم چی بگه والله
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
هیچی نمی خواد بگی چون ترامپ امروز هم کاسه وهابی هاست که ید طولایی در پیمان شکنی دارند
برجام نافرجام حاصل تعجیل تیم مذاکره کننده بود چطور توافقی سالها به سرانجام نرسید در عرض چند ماه تبدیل به یک قرارداد شد قرار بود مشکلات فقط ظرف ۱۰۰ روز برطرف شود اما چی شد ؟
نه دریاچه ارومیه نجات پیدا کرد
نه برجام پایدار ماند
پروژه های دولت قبل نیمه کاره رها شد
قلب راکتور اراک با بتن پر شد
دولت در ظرف مدت ۶ سال کار چندانی انجام نداد بهتر است مجلس وزیران ناکارامد را استیضاح کند و در صورت لزوم انان را برکنار کند
دیوار تحریم ها ترک خورد.
امضای کری تضمین است.
وعده وصلم به فردا آن پری پیکر دهد / باز می ترسم که فردا وعده دیگر دهد
مگر گفته نشد امریکا پاره کنه ما آتش میزنیم
دوستان . تاریخ رو باید دوباره خواند
احساس حقارت میکنم از این همه انفعال دولت
تمام شد
سلام حسن جان خدا قوت مرد کار زار من خودم هواتو دارم نگران نباش
بهترين راه رسواسازي حقوقي آمريكا در سازمان ملل و توافق چند جانبه با بقيه قدرتهاست.
آقای روحانی واقعا خودت اعتقادی به این حرفها داری؟
حرف زدن راحته
حسن جون اگه راس میگی بازار ارز رو کنترل کن بقیش پیش کش
برجام بدون آمریکا
آمریکا دشمن ملت ایران است بجز کاسبان تحریم ایا کسی هم از خروج از برجام و وخیم تر شدن وضع اقتصادی مردم خوشحاله؟
واکنش هوشمندانه ای بود
بابا بسه
«آمریکا هرگز به تعهداتش در برابر ملت ایران عمل نکرد.»
باز نوبت غیرتمندی و حضور در صحنه ماها رسید!
واقعا باید متاسف بود
این همه ناز آمریکا رو کشیدند تا بیاد توی برجام حالا که رفته بیرون میگند عضو مزاحم تازه فکر میکنید اروپا که بزرگترین شریک آمریکاست میاد آمریکا رو ول کنه بچسبه به ما ؟
اصلاح طلبا از خجالت به چرت و پرت گویی افتادن
یعنی چی آقای روحانی ؟
باید در شورای امنیت بر علیه خروج یکجانبه آمریکا از برجام, شکایت کنیم
باید در شورای امنیت بر علیه خروج یکجانبه آمریکا از برجام, شکایت کنیم و مساله بصورت حقوقی پیگیری شود.
ما باید بصورت مستقیم با آمریکا وارد مذاکره و روابط دیپلماتیک شویم.
من اگر رییس جمهور بودم فورا به ظریف دستور میدادم که هر چه زودتر روابط ایران و آمریکا را برقرار سازد تا بتوانیم با آمریکایی ها بصورت مستقیم صحبت کنیم.
آمریکا تشنه روابط با ماست.
گذشته از نگاه راهبردی آمیخته با ترس و شیفتگی،نسبت به غرب که سر دراز دارد...
اما ای کاش، حداقل رئیس جمهور کشور در چهره و ادبیات، ذوج شیفتگی و ترس را نمایش نمی داد.
متاسفم
آب و صابون بیاریم روتون رو بشورید؟
روحانی خیلی خیلی متشکریم! متشکریم که راه مذاکره با کدخدا را به ما نشان دادی!
اره
رییس جمهور نازنین اکنون باصلابت تصمیم بگیر
خوش به حال شپشوهای آل سقوط شد!
فقط استعفا بخاطر هزاران میلیارد دلار خسارت در طی 5سال به بهانه برجام
۱۵۰ میلیارد دلاری که به گفته ترامپ بعد از برجام بدست ایران رسیده کجاست؟
شما اگه منافع ملی براتون مهم بود وضع مملکت الان این نبود
اینهم نتیجه ی یک سیاست ناصحیح دیگر که برای رضای مردم و در جهت منافع ملت ومردم نبود
بنده خدا حسن منظورش اینه ظرف چند هفته اینده باید کدخدا را راضی کرد.
از قضا آیینه چینی شکست... خوب شد، اسباب خود بینی شکست.
برجام تمام شد اقای روحانی.فاتحه.......
روشن هست که ترامپ فکر آمریکاست سوال اینه که ایران هم فکر ایرانی هست؟
احسنت تصمیم عاقلانه و منطقی بود
اینو نگه چی بگه
چقد ابهت !!
مواضع دو گانه رئیس جمهور ایران!!
از نظر خیلی از کارشناسان سیاسی جهان ایران مرکز ژئوپلتیک جهان است.امروز این فرضیه قابل درک است.رییس جمهور روحانی نشان داد ایران با شخصیت باستانی و اخلاق مداری ایرانی خود می تواند بحران های مختلفی را کنترل کند
مگه تا الان منافع ما توسط اورپایی ها تامین شده کجاس اون هواپیماهایی که باید تحویل میدادن
خب اونایی که خواستار بر هم خوردن برجام بودن . این هم بهانه ! ببینیم چه گلی به سر مملکت و مردم می زنید !
مرگ بر آمریکا
باید با دلالان ارزی ،و احتکار کنندگان کالا ،و ارزاق عمومی و گران فروشان ،مانند جاسوسان بر خورد قهری شود
هر کشوری بود در برنامه زنده رییس جمهورش استعفا میداد بخاطر برجام گیت
ضعبف تر از اين نميشد !
چیطوری روحانییییی؟؟؟!
باید از ان پی تی خارج شویم
خداحافظ ایران
حالا نوبت اعتماد به اروپاست . بخدا بسه دیگه
به راستی لیاقت صندلی ریاست رو نداری، به راستی همه مسئولین باید برن معدن کار کنن ...
برجام تیکه پاره شد،،
پس چرا بوی دوده سوختنه برجام به مشام نمیرسه عزیزانه محترم!!!؟؟؟؟!؟؟؟
خود ارباب منافع شما رو تأمین نکرد، حالا به نوچه هاش دل خوش کردید؟
از سرمقالۀ دیروز کیهان که همه بهش فحش میدید: « اولین موضوع مهم و حیاتی برای آمریکایی‌ها محاسبه آنان درباره نوع واکنش ایران است. اگر ایران از برجام خارج نشود و همچنان به تعهدات خود ادامه دهد و تغییری از طرف تهران در این معادله رخ ندهد، خارج شدن رسمی آمریکا از برجام برای آنها بسیار هم عالی است. عده‌ای نام این گزینه را «برجام بدون آمریکا» گذاشته و می‌گویند در صورت خروج آمریکا، ما نباید از برجام خارج شویم و باید کار را با اروپا ادامه دهیم. متاسفانه طی روزهای اخیر مواضع ‌اشتباهی در این خصوص از طرف ایران به گوش می‌رسد. آخرین نمونه این اظهارات را روز گذشته آقای رئیس‌جمهور در سفر به خراسان رضوی بیان کرد که به‌سرعت مورد توجه و استقبال رسانه‌های غربی نیز قرار گرفت. آقای روحانی گفت؛ «اگر اهداف ما از برجام بدون آمریکا محقق شود، چه بهتر، در غیر این صورت تصمیم خود را خواهیم گرفت.»
گور پدر ترامپ .
جالبه
خیلی جالبه
وقتی میخواند یک حرفیو بزنن دو سه هفته قبلش در مورد موعد مقررش افکار و اذهان مردمو بهش حریص می کنند.مثلا ترامپ قراره دوهفته دیگ یا دوروزه دیگه یا دوساعته دیگه در مورد فلان موضوع اراجیف ببافه.شخصی که همین چند هفته پیش دستور داد همه ی پرونده ی پزشکیشو از مطب پزشک خانوادگی و شخصیش بردارند و همه سوابق پزشکیشو نیست و نابود کنن.شخصی که هر چند وقت یه خانومی پیدا میشه و میگه که مورد آزار و اذیت این فرد قرار گرفته.و جالب این طرف دنیا هنوز هستن کسانی که با حرفای همین فرد به ظاهر سالم بهم میریزن و کاسه چه کنم چه کنم بر دست میگیرند.و جالبتر اینکه تحت تاثیرحرفای همین فرد نادان ،به سر وکله ی هم میپرن و هدف و راه را گم میکنن و در بن بست افکار خاموش قرار میگیرند.
جهانگیری میگه کسی که عبرت نگیره و باز مذاکره کنه خیلی ساده لوحه
روحانی میگه چهل ساله بدقولی امریکا رو میبینیم
من به مسئولین . . خودتمون افتخار میکنم
كي به حيثيت مردم آمريكا توجه مي كنه حيثيت مردم ايران از بين رفت
درود بر روحانی , که بعد از خاتمی بیشترین فشار را از کاسبان هرجو مرج و بحران تحمل می کند
یک سخنرانی حقیقتا بی محتوا، و صرفاً شعاری
آقای روحانی تجربه ها رو تجربه میفرمایند، و مردم باید تاوان انتخاب همچین انسان خامی را بدهند ، تجربه تاریخی که میفرمایند بارها تکرار شده بود.
مهم قدرت استکه آنها دارند و
دنیابه آن محتاژ
اگر اروپا میخواست چرا تا الان به تعهدات خود عمل نمی کرد که از این به بعد بخواهد بکند ؟؟؟
جاي تاسف براي دولت تدبير واميد
البته دولت باید بدون دستپاچگی و هیجان زدگی و خیلی منطقی با این موضوع برخورد کنه.
البته دولت باید بدون دستپاچگی و هیجان زدگی و خیلی منطقی با این موضوع برخورد کنه.
دلار ۵۰تومنم بشه ایشون هنوز تو فازه برجامه...بابا بیرون.شکست رو قبول کن.
ﻓﺮاﻓﻜﻨﻲ ﻧﻜﻨﻴﺪ.
اﻣﺮﻳﻜﺎ ﭼﻪ ﺗﻌﻬﺪﻱ ﺑﻪ ﻣﻠﺖ اﻳﺮاﻥ ﺩاﺭﺩ ﻳﺎ ﭼﻪ ﻗﻮﻟﻲ ﺩاﺩﻩ??!!
نگران نباشین از قبل دوراندیشیهای لازم صورت گرفته : حالا که ترامپ ایرانو تحریم کرد ما هم میریم کشور قم !................ اونجا رو که دیگه تحریم نکرد ؟!....................
اقای روحانی ایا شما به همین حرفهائی که می زنید هیچ اعتقادی دارید؟
م
لطفا یه چند تایی از اون پیروزی ها نام ببر آقای رییس جمهور
یه جور می گی برای ملت آمریکا متاسفی انگار مردم ما تو نار و نعمت هستند .
روحانی در پایان گفت: مردم ما مشکلاتی در زندگی فردا، هفته بعد، امسال و سال‌های آینده به حول قوه الهی احساس نخواهند کرد و من امشب از یک سو ناراحت هستم که مردم آمریکا که مردم بزرگی هستند گرفتار زعامت کسی شدند که حیثیت آنها را زیر سوال برده است و از سویی خوشحال هستم که یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است.
من حرفی ندارم
خوشحال باش و مطمئن منتخب من
ما به برجام ادامه خواهیم داد
تا دیروز که میگفتند اگه امریکا از برجام خارج بشه ما هم فلان میکنیم، حالا چی شد میگن ما همچنان می مانیم. اینکه یه طرفه شده، فقط محدودیت برای ایران و بس.
تجربه مهم تاریخی؟؟؟؟؟؟
امريكا به تعهدات خود در قبال مردم عمل نكرد حداقل شما خودتان اينكار انجام دهيد
امان از دست این کدخدااااااااا داداش حسن
از دست این جماعت ساده لوح فریاد!
خیلی جالبه.برجام بدون آمریکا چه معنی میده؟
باید حقوق وزیر وزرا کاهش یابد و مثل سایر کارمندان شود تا کسری بودجه جبران شود...
از اينكه با قدرت و عظمت مديران توانستيد در مقابل غول امريكا ايستاده و سيلي محكمي به استكبار جهانخوار بزنيد و قدرت خود را نشان دهيد و مديران را از اين اقدام شجاعانه مفتخر كنيد بسي مايه تشكر است
برجام بدون آمریکا هم ادامه پیدا میکنه آخه مومن ؟
سالاری
مرگ بر امریکا
فقط احمدی ن؟زاد
دمش گرم
علی برکت الله
ویوا روحانی
تا 1400 با حسن
میگم معشیت مردم مشکلی براش پیش نمیاد
خخخخخ
همانطورکه پیش بینی میشد آمریکا برخلاف تعهداتش عمل کردازبرجام خارج شد وتحریمهارابازگرداند
این نتیجه اعتمادبه شیطان بزرگ بود
عکس العمل ایران قبلاتوسط رهبرمعظم انقلاب مشخص شده است :
اگرآمریکاتوافق هسته ای راپاره کند ما آنراآتش خواهیم زد
وقتی ترامپ گفت از برجام خارج می شویم ، یه کم نگران شدم . اما وقتی روحانی با اون حال کفت مردم نباید نگران بشوند و برای هر اقدامی برنامه داریم ، کلا دلم هری ریخت .
ذلت رو به کشور تحمیل کردی..
واقعا که آقای روحانی عجب برخورد تندی داشتند
"امضای کری، تضمن است"
روحانی پشت سرتیم تا ۱۴۰۰. یا علی مدد.
این بود عکس العمل پشیمان کننده شما؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!
در این شرایط باید از روحانی حمایت کرد و از تفرقه اجتناب کرد زیرا انسجام و وحدت ملی از همه چیز مهتر است.
از سخنان آقای روحانی خرسند شدم . عزت و شرف و غیرت و ادب و صبر و استقامت در خون تمام ایرانیان عزیز بوده است
ازبرجام برای ما ایرانی ها آبی گرم نمیشه
اتفاقا خیلی خوب شد که رییس جمهور بر برجام پافشاری کرد.
مگر اروپا نبود گه از ترس تخریم امریکا بعد از امضا برجام تا کنون به تعهداتش غمل نمی کزد سیاست های شما اوضاع اقبصادی فرانسه را بهبود بحشید
پس چی شد عکس العمل پشیمان کننده ایران ؟!!!!!!
با چه آب و صابوني روي سياه بعضيا رو بشوريم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
گلنار
با سلام . به فرماندهان گرامی ما برسانید که الان مهترین مشغله فکری کهنه سربازانی که دوران خدمت سربازی را در جنگ گذارنیده اند .چرا خدمت انها بعنوان خدمت دواطلبانه منظور نمی شود . و حتی ایثاگری انها دواطلبانه نمی باشد .مثلا کسر خدمت شامل غایبین نمی شود
چهارشنبه 19 اردیبهشت 97
پوند : 9100 تومان !!!!!
یورو : 7900
دلار کانادا : 5100
دلار آمریکا : ؟؟؟
سکه : 2100000
یکی نیست به این یارو بگه اگه آمریکا مزاحم و عهد شکن و و...
جناب رييس!
پس شما و اسلاف حضرتعالى فقط ميخواستين تجربه كنين؟!
بالاخره ما نفهمیدیم یارو کدخدا است یا هیچکاره؟
جناب روحانی اگرمنافع ملت ایران برای شما مهمک بود باوجودرفع تحریمها وآزادشدن بیش از150میلیارددلارازاموال بلوکه شده و دوبرابر شدن قیمت نفت جهانی بازنشستگان برای تهیه مایحتاج زندگی شرمنده خانواده نبودند ودرهرخانواده حداقل دویا یک جوان فارغ التحصیل بی کار نداشتیم جناب روحانی بعنوان فردی که دودوره به شما رای دادم درمکدت 5سال دوره ریاست جمهوری جر حرفهای تکراری ووعده های سرخرمنی چه اقدامی برای رفاه اقشارآسیب پذیر وبازنشسته انجام دادید
آقای روحانی 5سال است که به ملت ایران وعده آینده بانشاط ورفاه وغیره میدهید ولی درعمل اکثریت ملت خصوصا بازنشستگان در حسرت زندگی قبل ازدوره شما خصوصا دوره اصلاحات ودوره مدیرت جنگ هستند متاسفانه جفا وظلمی که در این 5سال بخاطر پرداختیهای غیرعادلانه بین کارمندان وبازنشستگان با مقامات انجام گرفته کمر بازنشستگان رازیر فشاراقتصادی خم نمودید وکاملا ازآینده ناامید ودلسرد شده اند
آقای رییس جمهورای کاش اندکی از درآمدهای فراوان ناشی از برجام مانند 150میلیارددلار اموال آزادشده ویا درآمد ناشی ازافزایش دوبرابری نفت رادرمدن دوسال پس ازتحریمها صرف اقشارآسیب پذیر چون بازنشستگان میکردید تا آنان هم چون شما ازمزایای برجام استفاده میکردند ولی متاسفانه نوبخت ریاست برنامه وبودجه با پرداختیهای تبعیض آمیز وناعادلانه 80درصد بازنشستگان وکارمندان را به زیر خط فقر وفلاکت برده درصد اندکی چون وزرا ومقامات بادریافتیهای آنچنانی به رفاه کامل رسیدند
آقای رییس جمهورای کاش اندکی از درآمدهای فراوان ناشی از برجام مانند 150میلیارددلار اموال آزادشده ویا درآمد ناشی ازافزایش دوبرابری نفت رادرمدن دوسال پس ازتحریمها صرف اقشارآسیب پذیر چون بازنشستگان میکردید
جناب روحانی باچه وضعیتی به آینده امیدوارباشیم ونگران نباشیم وقتی برنج ده کیلویی هندی از 18هزارتومان به 45 هزارتومان وسپس به 90هزارتومان رسیده و هزینه های زندگی بطور سرسام آوربالا میرود ودوفرزند فارغ التحصیل دانشگاهی در جلو چشمانت ازناراحتی اشک میریزند وحقوق دریافتی کفاف هزینه های سرسام آورزندگی رانمیدهند وشرمنده خانواده هستی چگونه به آینده امیدوار نگران نباشیم
آقای روحانی با 30سال خدمت صادقانه باپست کارشناسی بیش از دومیلیون حقوق نمی گیرم
سایت شبه خبر این خبر رو از تیتر خودش برداشت
واقعا اونایی که به روحانی اعتماد کردن و بهش رای دادن باید هم این دنیا هم اون دنیا پاسخگوی مصایب اقتصادی مردم باشن(طلاق اعتیاد بیکاری از هم پاشیدن خانواده ها و......
سخن قصار
باید با آب طلا نوشت
از این لحظه توافق برجام میان ایران و پنج کشور است؛ از این لحظه ۱+۵، یک را از دست داده است
5 = 1 - 1 + 5
من که نفهمیدم بلاخره برجام خوب بود با بد .
معمولادر کشور های دیگر در چنین مواقعی دونفر استعفا می دهند. چهار نفر را بر کنار میکنند یکی دو نفر خودکشی میکنند. عده ای از مردم اعتراض میکنند.. خبری نشد!!!
اقای رییس جمهور ادم از یک سوراخ 100بار گزیده میشود
حاج آقا چی شد که این برجام آفتاب تابن و ابر گریزان که بقول حضرتعالی خدا فرستاده بودش به این روز بد فرجام افتاد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار