بازدید 144955
نشریه اسرائیلی جروزالم پست نوشت؛

در جنگ احتمالی، کدام نقاط ایران از سوی اسرائیل آماج قرار می‌گیرد؟

احتمال درگرفتن جنگ میان ایران و اسرائیل به‌ واسطه اهداف متباین هر یک از این دو و روش‌های متفاوت هر یک برای رسیدن به اهداف در این زمینه بسیار افزایش ‌یافته است. ایران خواهان دسترسی به اهداف خود از مسیر سوریه و ایجاد پایگاه‌های مطمئن در سوریه است و اسرائیل مصمم به جلوگیری از بروز این اتفاق.
کد خبر: ۷۹۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 08 May 2018

احتمال درگرفتن جنگ میان ایران و اسرائیل به‌ واسطه اهداف متباین هر یک از این دو و روش‌های متفاوت هر یک برای رسیدن به اهداف در این زمینه بسیار افزایش ‌یافته است. ایران خواهان دسترسی به اهداف خود از مسیر سوریه و ایجاد پایگاه‌های مطمئن در سوریه است و اسرائیل مصمم به جلوگیری از بروز این اتفاق.

به گزارش «تابناک»؛ نشریه اسرائیلی جروزالم پست با اشاره به این موضوع در مطلبی، ویژگی‌های جنگ احتمالی میان ایران و اسرائیل را بررسی و به نقاط ضعف ایران که می‌تواند مورد توجه اسرائیل باشد، اشاره کرده است.

*نقل این مطالب از سوی تابناک به معنی تأیید نظرات این نشریه و نویسنده آن نیست*

این نشریه بیان می‌کند: اسرائیل هم در کلام و هم کتبی و اسنادی، به همه خطوط قرمز خود متعهد شده است و قرمزترین این خطوط این است که اسرائیل به‌هیچ‌وجه به سوریه اجازه نخواهد داد به پایگاه‌هایی برای عملیات‌های ایران تبدیل شده و مراکز تولید موشک‌های با دقت بالا در سوریه از سوی ایران ایجاد شود.

در جنگ احتمالی، کدام نقاط ایران از سوی اسرائیل مورد هدف خواهد بود؟

از سوی دیگر، جمهوری اسلامی ایران نیز به همه اهداف و مقاصد خود متعهد است؛ استفاده از سوریه به ‌عنوان یک پایگاه مطمئن منطقه‌ای و ایجاد مراکز تولید موشک در این کشور. در نتیجه چشم‌انداز درگیری یک جنگ بین ایران و اسرائیل بسیار محتمل است؛ آن‌قدر بالا که می‌توان به این موضوع توجه کرد که این جنگ به چه صورتی خواهد بود و شعبات و شاخه‌های این تعارض مهلک به چه ترتیبی رقم می‌خورد.

اگر چنین جنگی دربگیرد، به معنی پایان دوره‌ای است که با جنگ «یوم کیپور» در سال 1973 میان مصر و اسرائیل رقم خورد و منجر به شکل‌گیری توافق صلح میان اسرائیل و مصر که آن زمان قدرتمندترین کشور متخاصم با اسرائیل در خاورمیانه بود، شد، که خود مقدمه‌ای بر خاتمه تخاصم و تعارض میان اعراب و اسرائیل بود.

طی چهار و نیم دهه‌ای که از این توافق گذشته، اغلب تعارضات اسرائیل با گروه‌های غیردولتی بوده که ازجمله آن‌ها باید به تعارض طولانی‌مدت میان اسرائیل و حزب‌الله از نایبان ایران در منطقه اشاره کرد که منجر به تعارض بزرگ سال 2006 میان این دو شد.

در خصوص جنگ میان ایران و اسرائیل اولین سناریو که باید موردتوجه قرار گیرد، این است که آیا ایران اقدام به تعارض مستقیم با اسرائیل می‌کند یا از طریق حزب‌الله وارد عمل خواهد شد (با توجه به این‌که ارتش سوریه اکنون به‌شدت مشغول مبارزه با نیروهای مخالف سنی در شمال شرق سوریه بوده تا از جان گرفتن مجدد آن‌ها جلوگیری کند).

بنا به دو دلیل عمده و اساسی، ممکن است ایران اقدام به حمله مستقیم به اسرائیل کند؛ نخست این‌که اقدام از طریق موشک‌های حزب‌الله به‌اندازه کافی برای اسرائیل هزینه‌بر نخواهد بود تا مانع از ادامه حملات آن به پایگاه‌های ایران در سوریه شود. به‌ویژه این‌که ریسک تلافی‌جویی مستقیم اسرائیل علیه ایران هنوز هم در این طرح وجود دارد.

از سوی دیگر خستگی حزب‌الله از جنگ می‌تواند دلیل دیگری باشد که ایران را متقاعد به حمله مستقیم به اسرائیل یا همکاری مستقیم در این حمله با نایب بزرگ خود در منطقه کند. نتیجه فعالیت‌های حزب‌الله که از سال 18982 به‌عنوان گروه کوچکی تنها با دو میلیون تن، عملیات خود را آغاز کرد، این شد که اسرائیل موقتاً در سال 2000 از جنوب لبنان عقب‌نشینی کند تا در سال 2006 که جنگ مستقیم دیگری میان این دو رخ داد.

اما مدت‌زمان استراحت برای حزب‌الله کاملاً کوتاه بود و شش سال بعد دوباره این گروه در جنگ خونین سوریه که هنوز هم ادامه دارد وارد شده است. داده‌های جمعیتی نیز نشان می‌دهد که نرخ رشد جمعیت شیعه در لبنان کاهش ‌یافته به گونه ای که در سال 2004 به نرخ باروری اروپایی رسیده است؛ به معنی این‌که نرخ جایگزینی جمعیت کمتر از نرخ مرگی و میر است. این مسأله به معنی آن است که تجدیدقوا برای حزب‌الله یا از دست دادن قوا در جنگ بسیار سخت خواهد بود.

در نتیجه احتمال دارد که ایران اقدام به حمله مستقیم به اسرائیل کند. ازآنجایی‌که ایران توان هوایی چندانی نداشته و ظرفیت زیادی برای اعزام نیرو از ایران به سمت اسرائیل را ندارد، درنتیجه این جنگ به‌احتمال‌زیاد یک جنگ موشکی خواهد بود که حزب‌الله نیز در آن مشارکت خواهد کرد.

یک چنین جنگ موشکی و درنتیجه آن استفاده اسرائیل از حداکثر توان هوایی خود می‌تواند نقاط ضعف هر دو طرف جنگ را صرف‌نظر از تفاوت فاحش در جمعیت و اندازه نشان دهد (ایران 80 میلیونی در برابر اسرائیل 8.5 میلیون نفری، ایران 1.6 میلیون کیلومترمربع در برابر اسرائیل تنها با 212 هزار کیلومترمربع وسعت).

با وجود این تفاوت فاحش ایران در سه موضوع اساسی به ‌اندازه اسرائیل آسیب‌پذیر است. اول این‌که 90 درصد از منابع نفت و گاز ایران از یک مسیر در جنوب شرق مرز ایران و عراق یعنی از بندر خارک صادر می‌شود. درآمد حاصل از این صادرات برابر با 40 درصد از بودجه کلی دولت ایران و تقریباً نیمی از ذخایر ارزی ایران است.

در عین ‌حال بندرعباس در جنوب این کشور 90 درصد از تجارت کانتینری ایران را صورت می‌دهد. کالاهایی که از این بندر و در کانتینرها وارد و صادر می‌شوند تنها 15 تا 20 درصد از مجموع تجارت ایران را تشکیل می‌دهند اما کالاهایی هستند که تفاوت بین قرن 21 و قرن 19 را در این کشور رقم‌زده و برای بسیاری از ایرانی‌ها حائز اهمیت هستند.

می‌توان به‌راحتی حدس زد که اسرائیل تمرکز اصلی خود را بر این دونقطه ضعف ایران خواهد گذاشت. در نتیجه این جنگ به ‌شدت مخرب و افسارگسیخته خواهد بود، زیرا نه ‌تنها برای ایران و اسرائیل بلکه برای دولت‌های همسایه نیز مشکلاتی رقم خواهد زد. اسرائیل حتی ممکن است به فرودگاه‌های لبنان و سوریه و عراق نیز برای جلوگیری از تحرک قوا و تجهیزات ایران حمله کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۳۰۹
انتشار یافته: ۱۱۷
چقدر راحت در مورد جنگ صحبت می کنید!!!
اصلا و ابدا تهران را نمیزند

فقط مناطق هسته ای
اون هم با دقت خیلی بالا
یا مراکزی که ذخیره تسلیحاتی داره
اما
اما نمیتونه به ایران موشک بزنه
چون از قبلنها در سوریه خیلی موشک دپو شده برای تلافی در این حالت
بزنه
هزاران موشک میره سمت تلاویو و حیفا و ....
اما نظر من
من کلا
با موشک بازی مخالفم
و دوست دارم همه کشورها با هم صلح و دوستی و رابطه داشته باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
هممممممممممممم هممممممممممممممممممم
زکی زهی خیال باطل پس اسراییل از صخنه روزگاز حذف می شود
شاید یک یا چند هواپیما از تل اویو بلند بشه و به سمت ایران حرکت کنه!!!‌
شاید بتونه از پافند هوایی ایران رد بشه(بعید!!!)
شاید بتونه یه موشک به سمت یکی از این هدف ها شلیک کنه!!
شاید حتی موشکش هم به هدف بخوره!!!
حتی اگه تمام این شاید ها هم اتفاق بیوفته اون هواپیما موقع برگشت هیچ فرودگاهی برای فرود اومدن پیدا نمیکنه!!!
چند هزار موشک آماده شلیک به سمت اسراییله!!! حتی اگه چند صد تاش هم با پدافند اسراییل نابود بشه باز هم چند هزار تا موشک به اسراییل برخورد می کنه بووووم!!!‌دیگه اسراییلی وجود نداره!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
جنگ به نفع هیچ کشوری نیست. چقدر به راحتی نظر می دهی؟ متاسفانه اسرائیل تنها نیست. ایالات متحده پشتیبان اسرائیل است. اگر آمریکا نباشه، اسرائیلی هم در کار نخواهد بود!
اين خبر اقتصادي
تابناک جان
جدیداً خیلی نعنا داغشو زیاد می کنیاااا!
جرواجر پست خیالباف
وقتی نشر میدید یعنی بنوعی تایید و همراهیی میکنید
ایران هیچ وقت شروع کننده جنگ نخواهد بود!!
این اسراییلی های وحشی هستن که به زن و بچه و پیر رحم نمیکنن!!!
ولی ما از خودمون دفاع میکنیم و این رو به این بی وجدان های اسراییلی نشون میدیم
شما را به خدا اگر قرار است جنگی در بگیرد با محاسبات دقیق و بدور از احساس باشد تا جام زهر و نرمش قهرمانانه ای بدنبال نداشته باشد.
یادمان نرفته که قرار بود از راه کربلا به قدس برسیم و انرژی هسته ای هم حق مسلّم ما بود
هیچ غلطی نمیکنه مطمئنم.
همون طور كه ايران از طريق سوريه جلو میره اسراييل هم از طريق عربستان ميجنگه خيلي راحت
من چند شب قبل سخنرانی حسن نصرالله را میدیدم بعد از حمله اسراییل به تی فور نصرالله خطاب به اسراییل میگفت کار اشتباهی کردید که به نیروهای ایرانی حمله کردید ایران کشور بزرگیست فکر کنم منظورش این بود که ایران روی حزب الله حساب نکند و خودش جواب اسراییل را بدهد ضمنا حزب الله موشک هایش را برای اصطلاحا روز حساب کنار گذاشته و بعیده در جنگ ایران و اسراییل به ایران کمک کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
بیخیال آمو حقوق میگیرن واسه همین روزا مگه دست خودشونه
تیتر شما اشتباهه باید بنویسید :
در صورت وقوع جنگ چه نقاطی از اسراییل از نقشه ی زمین محو میشود ؟
تحلیل آب دوغ خیاری . حتی تو یکی از بیابونهای ایران بمب بندازه بلافاصله تل آویو زیر بارانی از موشکهای مهیب تبدیل به خاکروبه میشه . حالا هی چهار تا رقاص کنسرتی بیان مسخره کردن توان موشکی و غش و ضعف برای اسرائیل و آمریکا جونشون
به چه حالی میده. اگه متحدان اسرائیل وارد نشن. اسرائیل روبا خاک یکسان میکنیم
انشاالله ( کشور قم ) می رن خط مقدم دیگه؟؟
تابناک خبری است؟..هر روز تیتر جنگ میزنی؟؟
کجایند مردان بی ادعا؟






















ذلمون برای جنگ خیلی تنگ شده خیلی





شاید جنگ شد فقر از میان رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
آره راهکار خوبیه از تعداد ما فقرا کم کنند :)
کسانی که در جنگ پشتوانه مردمی نداشته باشن بازنده خواهند بود.
اسرائيل 25 سال آينده را نخواهد ديد.(با احتساب زمان فرمايش اين قول مبارک.انشالله)
اینقدر بذر جنگ نپاشید .مردم ما با مردم اسرائیل هیچ مشکلی ندارند .
گر نگهدار من آن است که من می دانم ؛ شیشه را در بغل سنگ نگه می دارد
زیاد اذیتش نکنید این دیوانه وحشی رو!
۵ تا دونه اتمی میزنه هممون می ریم رو هوا! اونوقت شمال و جنوب ایران توسط دیگر دولتها اشغال خواهد شد! مانند جنگ دوم جهانی!
این تحلیل بدرد خودتان میخورد .آمریکا جرات این کار راندارد چه برسد به یک رژیم جعلی
ایران هم تماشاچی نخواهد بود باید میگفتی ایران هم به کجاها حمله خواهد کرد به این نکته هم توجه می کردی که اکثریت یهودیان اسراییل مهاجرند و تا احساس ناامنی کنن اسراییل وترک خواهند کرد و بازگرداندنشون برای اسراییل خیلی دشوار خواهد بود
مرزهای اطراف اسرائیل سوریه و لبنان هستند. از داخل هم خود فلسطینی ها و نوار غزه. چند ده میلیون نیرو اگه از طرفین وارد خاک اسرائل بشوند دیگر هیچ نیروی هوایی نمی تواند کاری از پیش ببرد.
از پس نوار غزه بر نمیان، میخوان به ایران و عراق و سوریه و لبنان حمله هوایی کنند؟
با عرض سلام
به نظر به نفع مردم هیچ کشوری ازجمله ایران واسرائیل نیست که جنگی اتفاق بیافتد. با تشکر
بنده یک شهروند ایرانی هستم ومی خواهم بگویم اسرائیل تو نام یک کشور را روی خودت گذاشتی این یک اشتباه تاریخی است. چون اسرائیل یک گروه تروریستی بیش نیست که سرزمین های مسلمانان را به خاطر بی غیرتی اکثر کشورهای عربی مثل عربستان وامارات وغیره... تصرف کردید .
در ضمن ایران را با مصر و اعراب یکی مقایسه کردید و اشتباه شما در همین جاست چون نه رهبر ایران مثل رهبر کشورهای عربی مثل مصر است ونه مردم ایران مثل مردم آن کشور ها ، گروه های تروریستی اسرائیل بدانید که اگر بخواهید اراده ملت ایران را به چالش بکشید برای همیشه از صفحه کره خاکی نابود خواهید شد.چون که وعده های خداوند نزدیک است وآن نابودی قوم یعود،آل سعود می باشد.
جنگ شه دهنمون سوریسه
چرا جو میدی امریکا میترسه حمله کنه این که یک کشور کوچکی مثل اسراییل
ما تا زمانی حاج قاسم سلیمانی را داریم اصلا غصه نداریم
مثل پنیر خوردش می کنیم فقط بیاد فقط حرف می زنند خورده کاغذ هم نمی تواند پرت کند اسرائیل
قوای ایران که مخصوص به ایران و لبنان نبوده
اگر جنگی در بگیره هیچ کشوری در امان نیست حتی روسیه چین
مخصوصا کشور های اروپایی امریکا که جای خود دارد

داستان سید خراسانی مطالعه بفرمایید
فاتح این پیکار شیعه است

از نظر مالی هم مشکلی نیست منابع مالی این جنگ را خربستان تامین میکنه
چطوری ؟؟؟؟؟ در زمان وقتش مناسب خواهید دید سیاست بچه شیعه یعنی چی
مشکل ایران با اسزاییل چیه که بایستی بجنگیم وتا کنون این همه خسارت دیدیم . تا کنون هیچ مسئولی این را توضیح نداده.
پاسخ ها
ناصرخان
| Germany |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
دشمنی با اسراییل چ فایده برا ملت ایران داره؟ . ترا بخدا منو از گمراهی دربیارین؟
بیچاره مردم جنوب جنگ و خاک وخون
این بنده خدا عقده خود بزرگ بینی داره خودش را با ایران مقایسه میکند
شتر در خواب بیند پنبه دانه. طبق معمول تو توهم و تخیل سیر میکنند این قوم. اسراییل نتونست با همه اسلحه‌های پیشرفته‌ای که از آمریکا و اروپا گرفته بود حزب الله رو شکست بده و لبنان رو اشغال کنه حالا در مورد حمله به ایران خیال پردازی میکنند. تنها کاری که میتونند انجام بدند اینه که که نوکرشون آمریکا رو بیارن وسط که اونم فقط میتونه مردم بیگناه رو بمبارون و قتل عام کنه همونطور که صد سال پیش تا حالا کرده ولی هیچ وقت نمیتونند مثل مرد بجنگند. در نهایت اسراییل ظرف یکی دو روز از زمین محو میشه و اقتصاد آمریکا نابود میشه. وقتی جایی برا فرار نداشته باشند تو اروپا و آمریکا خیلیها هستند که به خونشون تشنه‌اند و منتظر فرصتند تا انتقام تاریخیشونو بگیرند
ایران هیچ شانسی در مقابل اسراییل نداره. با دلار 7000 تومنی.
امیدواریم با تدبیر و منطق ازوقوع جنگ جلوگیری نمایند ملت ایران 8سال تجربه جنگ خانمانسوز رادارد بی تردید جنگ با اسراییل وآمریکا خانمانسوزتر از عراق خواهدبود
چرا انتشار نظر ها 20 سال طول میکشد؟
از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است
من طرفدار جنگ نیستم و خدا نکنه پیش بیاد،اما به نظرم میاد این مقاله زیادی خوش خیالانه است.چرا؟با وجود 40 سال نفرت بین ایران و اسرائیل اگر جنگی شروع شود امکان ندارد در همین حد باشد.قطعا پیشگیری از آن بهتر است.کار به جایی که نباید بکشه کشیده شده.احتمال درگیری با توجه به فعالیت های ایران در سوریه بالای 99 درصده!خدایا نه!
تابناک این تحلیل ها را چه کسی گفته تو.جنگ که نان و خرما پخش نمیکنند . اگر جنگی در بگیرد چون هدف ایران شعار محو اسراییل را میگوید دیگر جنگ اتمی خواهد بود نیروگاه بوشهر حتی شهرهای بزرگ ایران مانند تهران . قم شیراز . تبریز ووووودر خطر خواهند بود مگر در جنگ با عراق کسی فکر میکرد که دیوانه ای مثل صدام سلاح شیمایی بزند ؟
آمریکا صدام حسینی که درطول 8سال ما جنگید در مدت 17روز با تمام توانش شکست داد لذا از کسانیکه در توهم شکست دادن اسراییل وآمریکا دشمنتراشی میکنند وآنان را تحریک بهتراست حقایق را بپذیرند وبا دیپلماسی شجاعانه برخورد نمایند
غلط ميكنند
این بحث جنگ را دیگر تمامش کنید تا کی جنگ . تا کی . بعد در سایه جنگ میخواهند اقتصاد رشد کند . اگر جنگی رخ دهد فراگیر خواهد بود . اصلا برای چی جنگ میکنند . کل منطقه خاورمیانه خراب خواهد شد . جنگ اتمی خطرناک هست . بهرحال جنگ نیابتی تا یک حدی جواب میدهد و کشورهای در گیر جنگ و دعوا روزی با هم روبرو خواهند شد چون درگیری لفظی و کرکری خواندن خسته میشود .
یاد بگیرید فقط گرای اهداف دشمنش رو داده و از اینکه ایران ممکنه کجا رو مورد حمله قرار بده هیچ صحبتی نکرده .
شتر در خواب بیند پنبه دانه فعلا که اسرائیل یه ضربه زده و میترسه تلافی ضربه رو بخوره پس عمرا اسرائیل وارد جنگ تمام عیار بشه فقط تلاششو میکنه واق واق زیاد کنه تا بلکه طرف مقابل بهش حمله نکنه ولی اینکه ایران با اسرائیل وارد جنگ خواهد شد حتمی هست اما چه زمانی خدا میدونه . چون از اول اسرائیل با مردم ایران مشکل داشته و وقتی تاریخ رو میخونیم اینو میفهمیم( مثال تاریخ پزشکی ایران رو بخونین مخصوصا از 200 سال پیش تا الان و رد پای یهود و تفکر اسرائیل رو داخلش ببینید در بقیه مسائل هم اونا همیشه دخالت کردن منتها مخفیانه)
این وسط فقط مردمو قربانی میکنن
وسعت اسراييل ٢٢ هزار و نه ٢٢٠ هزار كيلومتر مربع

يه دفعه تعجب كردم و كل آمار مغزم هنگ كرد !
لطفا بزن نظرهای مردمی رو با این خبرت!!! کلی تحلیل میشه روش کرد! ما که دستمون دوره از این تیپ دیتاها! ای کلک
سلام
1
(اسرائیل به‌هیچ‌وجه به سوریه اجازه نخواهد داد به پایگاه‌هایی برای عملیات‌های ایران تبدیل شده و مراکز تولید موشک‌های با دقت بالا در سوریه از سوی ایران ایجاد شود.) ازعان به اینکه ایران موشک‌های با دقت بالا و البته با برد لازم برای هدف قرار دادن را دارد لذا فقط گسترش و پراکندگی پاتک بر علیه اهداف می تواند افزوده شود.
2
( جنگ «یوم کیپور» در سال 1973 میان مصر و اسرائیل ) قیاس مع الفارق جنگی که به جنگ رمضان مشهور است با حمله ناگهانی نیروهای سوریه و مصر به اسرائیل در ۶ اکتبر که مصادف با عید کیپور بود، روی داد و باعث تاثیرات بین المللی مهمی شد که به سود عربستان و آمریکا بود. این جنگ کاملا زمینی بودو نتوانست به اهدافش برای آزادسازی مناطق استراتژیکی چون صحرای سینا و بلندی‌های جولان برسند. در سناریوی فوق شروع کننده رِژیم صهیونیستی و حملات هوایی به اهدافی اقتصادی به قصد فلج کردن است این جنگ بایستی به جنگ نفتکشها در دفاع مقدس و تبعات آن برای کل منطقه خاور میانه دیده شود با یک تفاوت اینکه نفرات تفنگدار یانکی روی ناوهایشان آنسوی خطوط مرزی آبی خلیج فارس و تنگه هرمز لحظه ای رصد می شوند و اینکه مقاله نویس نقاط متقابل بندر عباس دشمن را ذکر نکرده است

هدف شماره یک: زرادخانه اتمی «دیمونا»

هدف شماره دو: پایگاه نظامی «زالیم» در جنوب نوارغزه.

هدف شماره سه: پایگاه پرتاب موشکی در اریحا (جنوب تل آویو).

هدف شماره چهار: پایگاه نظامی «زیروین» در جنوب تل آویو.

هدف شماره پنج: مجتمع ساخت موشکهای رژیم صهیونیستی «مهیم»

بندر حیفا؛ قلب اقتصادی اسرائیل

پتروشیمی حیفا

شرکت یافا؛ تامین‌کننده برق تمام سرزمین‌های اشغالی

ماتام؛ قلب مجازی اسرائیل فکر می کنم کافی باشد
جنگیدن اقتصاد قوی میخواهد آیا ما داریم ؟ما ایرانیها خودمان داریم خودمان را نابود میکنیم . شما فقط به وضعیت بد اقتصادی 90درصد مردم چه از نظر معیشتی و مسکن و فرزندان ... داشته باشید به رقم رشد حقوق کارمندان توجه کنید متوجه میشوید دولت ما عملا ورشکسته است و بروز جنگ برای ما ایرانیان مساوی است با فاجعه انسانی .
هنوز خسارتهای وارد شده به شهر های ایران بازسازی نشده و ایران واقعا با این وضعیتی که در آن است نمیتواند وارد جنگ شود . بهتر است مانند همه دنیا با مذاکره و مسالمت به جلو برویم و آنقدر بر طبل جنگ نزنیم.
خوب آدرس اهداف رو به اسرائیل دادین
اسرایل بمب اتمی و هیدروژنی دارد و ما نداریم نیروی هوایی اش هم خیلی قوی است و تعداد تانکهایش هم چون در کشور خودش هست زیاده به علاوه پرسنل نظامیش را سریع میتواند بسیج کند در حالیکه ما فاصله بسیار زیادی داریم و لجستیک مشکلی داریم.
میتونید بگید حدودا کی شروع میشه این جنگ؟
وسعت و جمعیت اسرائیل = اسرائیل + آمریکا ، در واقع اسرائیل یکی از ایلات کشور آمریکا در خاورمیانه است . در صورت حمله موشکی به اسرائیل بلافاصله آمریکا و اروپا و حتی روسیه به ایران واکنش نشان خواهند داد . صد البته آمریکا بصورت نظامی و بسیار سخت از طریق ناوها و پایگاه های داخل و بیرون خلیج فارس به زیرساختها و مراکز حیاتی ایران حمله خواهد کرد و اسرائیل هم بسراغ لبنان و سوریه خواهد رفت .اتحادیه اروپا هم از نظر اقتصادی با آنها همکاری خواهند کرد . روسیه و چین هم بی طرفانه و البته زیرکانه شاهد ماوقع خواهند شد و در انتها پایان یوگوسلاوی و عراق برای ایران رقم خواهد خورد .
یکی از دلایل دست دست کردن جمهوری اسلامی و موکول کردن حمله به آینده نامعلوم همین قدرت بازدارندگی نظامی اسرائیل و آمریکاست و البته مطمئن باشید حماس هم درگیر ماجرا نخواهد شد .
این صهیونیست ها چقدر بیچاره و بدبختند که به ه چیزهایی فکر میکنند مثل مطلب خنده دار زیر:

داده‌های جمعیتی نیز نشان می‌دهد که نرخ رشد جمعیت شیعه در لبنان کاهش ‌یافته به گونه ای که در سال 2004 به نرخ باروری اروپایی رسیده است؛ به معنی این‌که نرخ جایگزینی جمعیت کمتر از نرخ مرگی و میر است. این مسأله به معنی آن است که تجدیدقوا برای حزب‌الله یا از دست دادن قوا در جنگ بسیار سخت خواهد بود.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اسراییل رو زیاد بزرگ نکنید
این تشکل در ششمین سال دادخواهی تصمیم دارد جشن سراسری با نام «پیروزی بر جنگ» را با شعار محوری «انگشتانی بپروریم که روی ماشه نروند» در روز سیزدهم تیرماه همزمان با روز جشن ایرانی تیرگان بنیادگذاری و سالانه برگزار کند .

مهمترین اهداف طرح به شرح زیر است :

1) نابودسازی داوطلبانه اسباب بازی ها ، اشیا ، پوشاک و دیگر آثار یادآور جنگ ، درگیری و خشونت که در اختیار کودکان و نوجوانان باشد ؛ به دست خودشان در جایگاه های بومی گرد هم آیی جشن

2) فرهنگ سازی برای پرهیز کودکان و نوجوانان از اندیشه ، گفتار و رفتار جنگ طلبانه یا خشونت آمیز

3) کوشش برای پدیدآوری نهادینه های اجتماعی و موانع قانونی ملی و بین المللی اثرگذارتر علیه ساختارها ، فعالیت ها ، کالاها و ناهنجاری های جنگ افروزانه با محوریت کودک و نوجوان ؛ به ویژه :

- تولید ، تجارت ، ترویج ، نگهداری و به کارگیری اسباب بازی شبه جنگی

- فضاسازی و بازی و سرگرمی شبه جنگی و خشونت آمیز در میان کودکان و نوجوانان یا برای آنان

- نشر و ارائه محتوا و آموزش جنگی برای کودکان و نوجوانان

- ترغیب کودکان و نوجوانان به جنگ و به کارگیری آنان در خشونت ها و درگیری ها و شرایط همانند

4) فرهنگ سازی برای الغای سربازی اجباری و دیگر مصادیق رسمی تبعیض و بردگی جنسیتی در جهان

5) بازیابی مهربانی و گسترش دوستی میان ملل ، اقوام و شهروندان

بنابراین از شما انتظار داریم که با پوشش خبری یا گزارشی ، اجرای این طرح عام المنفعه را یاری رسانید و امکان پذیر سازید . پیشاپیش سپاسگزاریم .

برای دریافت نسخه فراخوان به نام خودتان ، به روابط عمومی اطلاع دهید .

هیأت امنای سازمان بازماندگان جنگ (نهاد مردمی)
جالبه اسرائیل بازم حرف میزنه ها !! در واقع با میانگین ذخایر موشکی راهبردی که ایران داره اگه فقط یک درصد از کل موشک هایه شلیک شده ایران در خاک رژیم صهیونیستی اصابت کنه کلا به قول یه بنده خدا اسرائیل محو میشه ...در حالیکه اونا اگه حمله مستقیم کنن همه موشک هاشونم از پدافند ما رد بشه نهایت چند درصدی خسارت لجستیکی میخوریم
كليه مناطق نظامي هسته اي اقتصادي در اولويت خواهد بود
یه محبتی بکنید قبل از درگیری یه فکر هم به حال بمب های اتمی اسرائیل و حمایت آمریکا و سایر ابرقدرتها ار او هم بکنید.
بیشترین ضرر را ایران خواهد کرد فرض محال اسراییل را شکست دادید چه می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
اسرائیل اتوماتیک رو به زواله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
شکست دادیم با آمریکا میجنگیم ما عاشقان جنگیم
اسرائیل توان حمله به چندین کشور را ندارد و این تحلیل ابکی چیزی بیش نیست
حالا منتظر دوستداران امریکا پرست هستم تا منفی از روی احساسات بدهند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
این سیاست شیطان بزرگ امریکاست که ایران شیر بشه حمله کنه
ناشناس
| Singapore |
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
چرا چندین کشور؟ هیچ کس با ایران همراهی نمیکنه
خلاصه چه شود....
با سلام
احتراما با تشکر از تحلیل شما این نوع تحلیل ها که اعلان عمومی می شود دشمنان می توانند از آنها استفاده نمایند لطفا آنرا حذف نمایید. با سپاس مرادی
اگه روزی هم جنگ بشه عاشقان شهادت در کشورمون زیاده چون دشمن اول ما اسراییله ، پس مرگ بر اسراییل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
عاشق شهادت تعداد لایکهات نشون میده چقدر پشتوانه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
توکه عاشق شهادتی پس چرا تا حالا زنده موندی
در صورت وقوع جنگ اگراسراییل کم بیاورد در نهایت با سلاح هسته ای تهران را تبدیل به هیروشیما می کند وانوقت دو کشور ویرانه شده پای میز مذاکره می نشینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
مهمترین مسئله دشمن شناسی است .آیا دشمنان ما (اسراییل و آمریکا ) آنقدر مرام دارند و جوانمرد هستند که حمله اتمی نکنند؟
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
چقدر راحت فتوای جنگ دادید و می دهید.
با درود بر روان پاک شهدای جنگ ایران و عراق باید عرض کنم که در طول تاریخ فقط جنگ های پیغمبر اکرم و امیرالمومنین و عاشورای ابا عبدالله (سلام الله علیهم) به معنی واقعی کلمه انسان ساز بود. امام زمان (علیه السلام) و دین خدا احتیاجی به نابودی اسرائیل ندارد. به جای جنگ و کشتن جسم ها و هزینه های بی خود و الکی بروید این پولها را خرج فرهنگ و شعور و روح و دین و ایمان و اقتصاد مردم کنید ، خرج ازدواج و اشتغال و علم جوانان کنید خرج سلامت جسم و روح جامعه کنید ، خرج اقتصاد مریض کشور کنید که این فشار اقتصادی هر روز داره بر تعداد فحشا و بزهکاری جسمی و روحی و اقتصادی کشور می افزاید، خرج خداشناسی و امام شناسی و دین و تقوای مردم کنید آن وقت ببنید از آسمان و زمین برکات خداوند تبارک و تعالی بر ما خواهد بارید و آنوقت که از درون خودمان را قوی کردیم، آن وقت است که کفار جرات نزدیک شدن و تهدید ما را نخواهد داشت.
با سلام
به نظر من آمریکا نزدیک به بیست سال پیش من سرباز بودم میخواست به ایران حمل کند ول جورعت نکرد
حالا که ایرا هر روز ش قدرتش بیشتر میشد
قابل توجه کسانی که آ مریکا بهشون کپن میدد
عرض کنم که اگه جنگ بشه اقازادهای همیشه در صحنه خط مقدم هستن البته از آمریکا
من حاضرم جنگ بشه اسراعیلو از بین ببریم به هرقیمتی که شده,تواین جنگهم باید تروخشک باهم بسوزه ترسم نداریم تا درس عبرتی باشه برای آیندگان یهود که بدونن با شیعه نباید طرف شد
من که راضیم جنگشه که اسراییل نابود بشه واقعا که دینمون به اسلام ادا بشه خدایا شکرت یه عده انسانهای بیگناهم ازبین میرن ولی باز خداروشکر که اسلام استوارتر از همیشه میشه تا دنیا بفهمه با شیعیان حضرت علی علیه سلام وپیروان رهبرمون حصرت ایت الله خامنه ای نباید تند برخورد کنه اینا از نرم برخورد کردن ایران سواستفاده کردن نتیجش دنیارو تکان خواهد داد وخاورمیانه ای بدون اسراییل با قدرت نمایی ایران خواهیم داشت به امید اون روز خدانگهدار.
بعضیا میگن مشکل ایران با اسراییل چیه که بجنگه مسکل ما اینه که کلا وجود اسراییل اشکال داره کشور ساختگیه مصنویی واینم بگم که ماهم بمب هسته ای داریم مطمعن باشین من حاظرم حتی ماهم نابودشیم ولی اسراییلم نابودشه مطمعنباشین اسراییل توانشو داست تا الان چندین مرتبه ایرانو از بین میبرد وخیالم نکنین اسراییل با جمهوری اسلامی مشکل داره نه اسراییل با ایرانیو شیعه مخالف وفرصت پیدا کنه نسل ایرانو از بین میبره وتنها دلیل اینکه جرأت این کارو نداره قدرت ارتش وسپاه ایرانه واین آرزورو دود میشه و به اسمان میبره .
تا سال 1400 نباید هیچ جنگی صورت بگیره باید سکوت کرد و زیاد به اسراییل و امریکا هم کاری نداشته باشیم
چون ایران دوتا مشگل اساسی داره مشگل اقتصادی مشگل تولید داخلی ما همه چیز رو در داخل تولید نمیکنیم
و درصورت جنگ با بحران های شدید مواجه خواهیم شد و تازه یه مشگل دیگه مرز های ما به اندازه مقاومت کردن
در مقابل 3 کشور تقویت نشه و درصورت جنگ 50 میلیون جمعیت ایران از دست میره پس جنگ کردن راه درستی
برای پیشرفت علم نیست ما میتونیم مرز هایی رو که بیشتر احتمال نفوذ و خطر رو داره موشک بگذاریم و جا هایی که
باز احتمال نفوذ هست رو از تیربار استفاده کنیم اسراییل 200 بمب هیدروژن داره هر بمب هیدروژن 1میلیون نفر رو میکشه
و تمام منابع کشور نابود میشه ایران حداقل حداقل تا 20 سال دیگه نباید وارد هیچ جنگی بشه چون فایده نداره
من در تعجب هستم که چرا انسان نمیتونه قدرت خورشید رو برای خودش بکنه خورشید خیلی قدرت داره ولی سال هاست
که حتی انسان نمیتونه طرف خورشید بره خورشید حتی از کره زمین هم قدرتش بیشتره جنگ سال 60 تا 68 برای ایران تجربه بود
من شخصا به عنوان یه جوون۲۰ساله اماده هستم که اگر یک یهودی عربی وهابی بخواهد به خاک ایران تعارض داشته باشد به خون پاک شهدا قسم جوابی داده میشه بهشون که روزی هزاربار ارزوی مرگ بکنن
مردم ایران همگی بافرهنگو باغیرتو و با اصل و نصب هستند و به هیچ غیر ایرانی اجازه نخواهیم داد که دست از پا دراز تر کنه
یا علی
ایران ب تنهایی نمیتونه اسرائیل رو نابود کنه چون اسرائیل تنها نیست اون متشکل از چند کشوره.تنها امام عصر هست ک اونارو نابود میکنه و ایران همراهیش میکنه دعا کنید برای ظهور این جمعه هم نیامد اقا.....
پاسخ ها
محمد حسین
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
نابودی اسراییل تکلیفی است که برگردن ما ایرانی ها هست و این تکلیف را خدا برگردن ما گذاشته
جنگ اینده با امریکا خواهد بود نه با اسراییل
ایران برنده هر جنگی هست
اگه بخوایم منطقی فکر کنیم توان نظامی و تسلیحاتی و تجهیزاتی اسرائیل خیلی پیشرفته تر و بالاتر از ایرانه و اسرائیل حامیان زیادی داره. اگر جنگی صورت بگیره به احتمال ۷۰٪ با شکست ایران تموم میشه تنها راهی که میمونه دعا کردن و امیدواری برای پیروزی ایرانه.
کاری به جنگ ندارم اما اونایی که میگید بمباران هسته ای میشه اینطور نیست اسرائیل نهایت بعد از ویرانی درشمال افریقا ایجاد میشه و ایران دیگه کاری بهش نداره اما شلیک اولین بمب اتم از طرف هر کشوری پایان کل دنیاست پس امریکا بهش اجازه نمیده
با سلام
فقط یک سوال و بعد یک جمله
سوال:
آنها که تحلیل بلدند فارغ از هرگونه گرایش و جناحی بگویند تا حال کدام یک از جملات که مقام معظم رهبری به صورت قطعی گفتند تحقق نیافته است؟؟ با تحلیل جواب دهید نه سطحی و مغرضانه!
تمامش کنید این تحلیل های سطحی و مغرضانه را!
جنگ سوریه برا ایران تجربه شده . که فعلا نباید جنگید . اقتصاد هم خرابه . تجهیزات هم ناکار امدی خودشو نشون داد . اف ۳۵ معذل بزرگی شده . ایران در حال تحقیقات نوین نظامی هستش
آقایون .من خودم جنگ با اسراییل کنترات از سپاه برداشتم .دعوانکنید‌.
صدام با این همه تچهیزات پیشرفته که داشت آن را شکست دادیم اون وقت ضعیف بودیم الان با داشتن تجهیزات پیشرفته اسرائیل فرسط ندارد برای مقابله
به خدا و به خون پاک شهدا قسم اگه جنگی اتفاق بیفته از تمام ارزو های جوونیم دل میکنم و میرم جنگ که کار رو برای همیشه یکسره کنیم
چقدر جنگ با اسراییل را طولانی می بینید اصلا در برابر اماج موشک های ایرانی دوام نمی اورند
اسرائیلی های ترسوووووووو
الهم الجل ولیک الفرج
اسراییل شهر مارو نزنه بقیه اش رو کار ندارماگه یه گلوله بزنی پدرت رو در میارم اسراییل .ازما گفتن بود.شب بخیر برادرهای رزمنده اسلام..
سلام، به نظر من اسرائیل بعد از جنگ ٣٣ روزه علیه حزب‌الله لبنان، به این نتیجه رسیده که نه تنها علیه ایران، بلکه حتی علیه حزب الله نیز نمی‌تواند وارد جنگ شود؛ با وجود گذشت 13 سال، اسرائیل هنوز در کابوس جنگ 33 روزه به سر می‌برد و نیروی زمینی ارتش این رژیم، هم چنان ناکارآمد میباشد؛ به قول آیت‌الله خامنه‌ای : اگر غلطی از سردمداران رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی ایران، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.
اسرائیل غده سرطانی است و باید از بین برود، زوال اسرائیل قطعی است؛ نبرد اصلی با آمریکا میباشد
مرگ ی بار شیون ی بار
اول اینکه امیدوارم جنگ نشه؛دوم اینکه هیچ کشوری بدون منافع نمیاد از ایران حمایت کنه
نابودی اسراییل یک تکلیف است که محقق خواهد شد مطمعن باشین اسراییل 25 سال دیگر را نخواد دید این وعده الهی است
در جنگ ۳۳ روزه تموز ۲۰۰۶ و آخرین جنگ حماس و مقاومت مجاهدان فلسطینی با رژیم اشغالگر صهونیستی بنده کنار رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در جنگ حضور داشتم و خدا شاهد است روزها و شب های سختی رو سپری کردیم و هر ۲۴ ساعت حداکثر یک ساعت اونم هوشیار میتونستم استراحت کنم و ۲۲ ساعت رو در کنار مجاهدان در میدان نبرد بودم و در حساس ترین میدان جنگ مشغول مجاهدت بودیم با همکارانم در حساس ترین رده ۱۴۰ ن ق س و اینها رو بابت ریا نگفتم از این جهت نوشتم که به نگارنده مطلب عرض کنم تحلیل شما در مورد جنگ مستقیم ایران با رژیم اشغالگر اسرائیل نواقص بسیاری است و حق مطلب رو صحیح و درست و کامل به جا نیاوردید
حاضرم خودم یه تنه هواپیمای جنگنده بمب افکن رو ببرم سر اسراییل، یکسره یعنی حتی اگر بازگشتی با اون جنگنده ممکن نباشه. و خودم هم کشته بشم.
حاضرم به این قیمت.
فک نمیکنم اسرائیل جرأت این کار رو داشته باشه چون میتونه حدس بزنه سپاه چه عکس العملی نشون میده ،البته بازم شرطن وشروطه ها که سپاه فقط روی موشک‌ها حساب باز نکنه وبتونه باناوگان هوایی وزیر دریایی اتمی اسرائیل مقابله کنه ،امیدوارم هیچ انسانی هیچ جای دنیا جنگ رو تجربه نکنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار