بازدید 4823

انتقاد عضو هیات‌رئیسه مجلس به آثار طرح‌ترافیک جدید

کد خبر: ۷۹۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 08 May 2018


یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ترافیک جدید دردسرها و گرفتاری‌های زیادی را برای ساکنان بافت قدیم که منزل‌ یا محل کارشان در داخل طرح ترافیک است، به وجود آورده است.

به گزارش ایسنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بنده و خانم بچه‌ها از طرح ترافیک جدید راضی نیستیم، اظهار داشت: نمی‌دانم طرح ترافیک قدیم چه اشکالی داشت که طرح جدید را جایگزینش کردند. بنده و سایر نمایندگان غیرتهرانی و خانواده‌هایمان به میل خودمان انتخاب نکرده‌ایم که ساختمان مجلس شورای اسلامی در داخل طرح ترافیک باشد. روی چه حسابی برایمان هزینه ۱۰ – ۱۲ میلیون تومانی خرید طرح ترافیک درست کردند؟ آیا این کار درست است؟ به چه حقی؟ مگر بنده انتخاب کرده‌ام که محل کارم در داخل طرح ترافیک باشد که حالا بخواهم هزینه آن را هم بدهم.

وی سپس با اشاره به آثار طرح ترافیک جدید بر آلودگی هوا و ترافیک مناطق مرکزی شهر، گفت: در حالی که هدف از ایجاد طرح ترافیک در مناطق مرکزی شهر تهران کنترل ترافیک، عبور و مرورها و به نوعی کاهش آلودگی هوا بود اما حالا به محل کسب درآمد برای شهرداری تبدیل شده است. بنده شدیدا به این مسئله معترضم، به نظرم این درآمدزایی برای شهرداری مشروع نیست. با چند برابر شدن مبالغ چند میلیونی که از شهروندان دریافت می‌شود چه خدمت جدیدی ارائه شده است که در طرح ترافیک قبلی نبود؟

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مدعی شد: از آنجا که درآمدزایی از محل فروش طرح ترافیک برای شهرداری تهران اهمیت پیدا کرده، تا سقف تعیین شده (۱۰۳ هزار خودرو) به تقاضاهای ورود به طرح جواب مثبت می‌دهند. پول طرح ترافیک مزه‌دار شده پس هر کس مراجعه کند و ۱۰ – ۱۲ میلیون تومان پرداخت کند، مجوز ورود به طرح می‌گیرد و دیگر اهمیتی به ترافیک داده نمی‌شود، آقایان فقط به فکر پول درآوردن هستند.

قاضی‌زاده با بیان اینکه هزینه مخارج شهر تهران که نباید از جیب مردم تهران تامین شود، متذکر شد: مردمی که در داخل محدوده طرح ترافیک سکونت دارند با افزایش قیمت سرویس‌ها و تاکسی‌ها روبرو شده‌اند در حالی که مردمی که در این مناطق زندگی می‌کنند جزو طبقه مرفه نیستند که بتوانند از پس این هزینه‌ها بر بیایند.

نماینده مردم مشهد در مجلس، طرح ترافیک جدید تهران را موجب آلودگی بیشتر هوای تهران دانست و افزود: طرح ترافیک جدید باعث افزایش شمار موتورسیکلت‌سواران می‌شود. آیا میزان آلایندگی موتورسیکلت‌ها بیشتر است یا خودروها؟ طبق گفته مقامات اجرایی آلودگی موتورسیکلت‌ها چند برابر خودروهاست. نتیجه منطقی این می‌شود که هدف کاهش آلایندگی وسایل نقلیه موتوری و ترافیک مناطق مرکزی شهر محقق نمی‌شود. تنها چیزی که می‌ماند درآمد شهرداری است که نسبت به قبل چند برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیران شهرداری مدعی تخلف در قالب طرح ترافیک سابق هستند به جای ایجاد مشکلات جدید برای شهروندان تهرانی نظارت‌هایشان را تقویت می‌کردند تا تخلفات مورد اشاره رفع می‌شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر