بازدید 8074

آمار غلط آقای رئیس جمهور از وضعیت نرخ بیکاری در استان ها

رئیس جمهور روحانی در سفر اخیر خود به خراسان رضوی طی سخنانی اعلام کرد، در سال گذشته به جز شش استان در دیگر نقاط کشور نرخ بیکاری کاهش یافته است. این دومین باری است که در یک ماه اخیر، رئیس جمهور آمار غلطی پیرامون اشتغال می دهد.
کد خبر: ۷۹۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 06 May 2018

آمار غلط آقای رئیس جمهور از وضعیت نرخ بیکاری در استان هارئیس جمهور روحانی در سفر اخیر خود به خراسان رضوی طی سخنانی اعلام کرد، در سال گذشته به جز شش استان در دیگر نقاط کشور نرخ بیکاری کاهش یافته است. این دومین باری است که در یک ماه اخیر، رئیس جمهور آمار غلطی پیرامون اشتغال می دهد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در یک ماه اخیر، رئیس جمهور دو بار در مورد آمار اشتغال و نرخ بیکاری در کشور صحبت هایی کرده اند که هر دو بار آمارهای غلطی توسط ایشان ارائه شده است. در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری بود که رئیس جمهور در نشست هم اندیشی مدیران دولتی، در حالی که در مورد فضای مجازی سخن می گفتند، آماری از ایجاد اشتغال در این فضا اعلام کردند که موجب تعجب محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

روحانی گفت: من همواره تأکید کرده ام که اشتغال مردم نباید آسیب ببیند. آماری که وزیر ارتباطات در سال گذشته اعلام کردند، دو میلیون شغل در این فضا هست. آماری که دست من رسیده بالاتر از این هاست! هر چند بعد از این آمار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این آمار را تصحیح و اعلام کرد، میزان 200 هزار شغل در دو سال درست است، نه دو میلیون شغل و این یک اشتباه لفظی از آقای رئیس جمهور بوده است؛ این اولین آمار غلط از اشتغال بود که رئیس جمهور اعلام کرد.

در سفری هم که به تازگی رئیس جمهور روحانی به خراسان رضوی داشتند در جمع مردم سبزوار اعلام کردند، در سال گذشته به جز شش استان در سایر نقاط کشور نرخ بیکاری کاهش یافته که یکی از استان های موفق در این زمینه، استان خراسان رضوی با 124 هزار اشتغال است. آمارهای مرکز آمار ایران پیرامون نرخ بیکاری، نشان می دهد که این آمارهای رئیس جمهور پیرامون وضعیت اشتغال و بیکاری استان ها، باز هم اشتباه است.

نمودار زیر که از گزارش نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال 1396 استخراج شده است، نشان می دهد در سال 96 نسبت به سال 95 نرخ بیکاری در هشت استان ایلام، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، مرکزی و همدان افزایش یافته و این در حالی است که روحانی، تعداد استان هایی که نرخ بیکاری در آن ها در سال 96 در مقایسه با سال 95 افزایش یافته است را تنها شش استان اعلام کرد.

همچنین باید در کنار این آمار غلط، دو استان یزد و کرمان را نیز قرار داد، چون نرخ بیکاری در این دو استان در سال 96 در مقایسه با سال 95 ثابت بوده و در باقی استان ها هم نرخ بیکاری کاهش یافته است.

آمار غلط آقای رئیس جمهور از وضعیت نرخ بیکاری در استان ها

بنابراین، باید به تیم اقتصادی دولت و مشاوران و وزیران رئیس جمهور توصیه کرد، بهتر است آمار دقیق تری در اختیار رئیس جمهور قرار دهند تا دیگر در سخنرانی های خود، یکباره آمار اشتغال در فضای مجازی را دو میلیون اعلام نکنند و یا تعداد استان هایی را که در آن ها نرخ بیکاری در سال 96 در مقایسه با سال 95 افزایش داشته است را کاهش ندهند!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۰
امان از. مشاورانی که آمار غلط به رییس جمهور. می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
ازاون غلط ترنرخ تورمه
درسرشماری آخر درمورد افراد بیکار طوری تعرفه ها تنظیم شده بودند که هیچ چیز را نشان نمیداد فقط تعداد جمعیت وبعضی از اطلاعاتی که دردی را دوا نمیکرد حالا من آمار دقیق بیکاری را با درصدی خطای معفو عرض میکنم 90 درصد جوانان معتاد و دختران وپسران وزن ومردهایی که ازدواج سفید میکنند وتمام خانواده های کودکان کار و90درصد باندهای دزدی وتبهکاری وبیش از 90 درصد صاحبان پرونده های قضایی که دعاوی غیر حقوقی دارند حاصل جمع این اعداد نامقدس بیش از نیمی از آمار جمعیت در سنین کار کشوراست حالا دم خروس را ببینیم یا قسم حضرت عباس را
کار از این حرف ها گذشته.

نه رییس جمهور به مردم واقعیت ها را میگوید و نه مردم به حرف های ایشان حتی در صورت واقعیت اعتماد دارند !
قرار نیست آمارهای واقعی را از زبان رییس جمهور بشنویم خودمان داریم در جامعه همه چیز را از نزدیک می بینیم.

اوضاع بسیار بدتر از آن چیزی است که آقایان در آمار میگویند.

طوری شده که با هیچ فرمولی نمیتوان آمار ساختگی را باور کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
میشه با فرمول واقعی به نتیجه برسیم تنها راهش در آینده در کسی رو انتخاب نکنیم از هر طیفی باشه . نه اصولگرا نه اصلاح طلب
را انتخاب کنیم . فریب شعار ما هواتون داریم نخورید . این فرمول آمار
اشخاص است . برو فک نان کن که آب نداریم خربزه بکاریم
نمودار کشکی
لرستان نرخ بیکاری بالای 50 درصد دارد ولی آمارسازان با درست کردن آمار کذایی به این استان خیانت کردند
بالاخره يه سري اشتراكات با احمدي نژاد داره
شما اگر یک آمار درستی از آقای روحانی در این چند سال درست بوده باید به ایشان جایزه نوبل بدهید تمام آمارها غلط است وهرچه زودتر در مورد این همه آمار دروغ باید تصمیم لازم اتخاذ شود وگرنه فاجعه به بار میآید سخن گوی دولت هم.
روحانی اومد توی تلویزیون بر بر چشم مردم گفت ما از جیب مردم پول سپرده گذاران را می دهیم !!! در صورتی که مقدار ناچیزی از پولمان را به اعتبار دارایی های هنگفتی پیش بانک مرکزی با منت بر ما پرداخت کرده اند اگه غیرت دارید پخش کنید
همدان بالای ۶۵ درصد بیکاری دارد من یکی از همین ۶۵ درصدم.اشتباه کردم متاهل شدم روحانی از مملکت اطلاعی ندارد
بیکاری و فقر داره بیداد می کنه ای کاش به فکرمون بودن
والله ما توی استان قزوین اشتغال زایی وکم شدن بیکار نمیبینمی
همه کرخانه های عظیم شهرصنعتی البرز ودیگر شهرصنعتیها خوابیده واموال داخل آنها نیز جاروکشیده شده وتبدیل به سوله های اجاره ای باکاربری انبار شده ویا نون خشک وپلاتسک داخلشون انبار کردن
میتونید به راحتی وبی اغراق بررسی کنید

ماکه ندیدیم ولی امیدواریم حرف رییس جمهوردرست باشه
مشاوران ريس جمهور هم طرفدار آقاي ريسي شده اند آمار وارونه به روحاني مي دهند تا دل ريس ظاهري خود را خوش كنند
تجربه نشون داده که هر مسئولی با ارائه آمارهای غلط و وعده های دروغی زمان مسئولیت خودش را به پایان رسانده تا همینجوری ادامه پیدا کند . اما تا به کی باید ادامه پیدا کند ؟ هدف رسیدن به کجا و چه زمانی است ؟
شیرینی کذب گویی از زمان مناظره ها باعث رای آوری شد.
اگر در این سرشماری ها بیکاران مجازی را هم حساب کنند، همه به سرگیجه می افتند، حتی شبکه اینترنتی که قرار است خبر آن را پخش کند!!! آیا کسی که در این روزگار وانفسا در ماه کمتر از یک میلیون تومان یا همین حدود درآمد دارد را می خواهید صاحب کار معرفی کنید؟ در اینصورت باید گفت تنها حق مردم نفس کشیدن و از گرسنگی نمردن است.
مشخص بود این آماری که ریس جمهور دادند درست نیست حالا یا اشتباه مشاوران یا هر چیز دیگر
لطفا بخوانید آمار غلط همه مسئولین از همه چیز.
جای تاسف داره که ریس جمهور در روز روشن در چشم مردم نگاه میکنه حقیقت رانمی گوید
الان یک بچه پنج ساله هم تشخيص میده که وضعیت بیکاری کشور بحرانیه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل