بازدید 35660
هزار و دویست و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

کنایه به ژن‌های خوب از تریبون نماز جمعه/درخواست زیباکلام از روحانی/تهدید عضو جوان شورا به افشای پشت پرده‌ها/دولت باوری به اقتصاد اسلامی ندارد/رد صلاحیت زنان به خاطر جنسیت‌شان نبود

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: واعظی: برای شرایط خروج از برجام برنامه داریم/انتقاد رضایی به عملکرد برخی از دولتمردان/ پیروانی صندلی‌اش در پرسپولیس را از دست داد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۹۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 04 May 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کنایه به ژن‌های خوب از تریبون نماز جمعه

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه کار باید به دست متخصص انجام شود، گفت: برخی کارها به افراد غیرمتخصص محول می‌شود که نتیجه خوبی ندارد.وی با اشاره به اینکه اصل امانت‌داری باید توسط افراد مهم شمرده شود، گفت: امور جامعه باید به کسانی سپرده شود که نسبت به انجام آن امانت‌دار باشند.خطیب جمعه کرج ضمن ابراز تأسف از اینکه برخی در کار دروغ می‌گویند و قسم دروغ نیز به آن اضافه می‌کنند، گفت: ژن خوب انسان را به‌ جایی نمی‌رساند، اعمال خوب است که موجبات پیشرفت انسان را فراهم می‌کند. آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: دشمنان اسلام برای نظام آموزشی ایران نسخه‌ها می‌پیچند و می‌خواهند به این نظام ضربه بزنند./مهر

حداد عادل: نگران احمدی‌نژاد نیستیم

غلامعلی حدادعادل گفت: من هیچ نگرانی نسبت به احمدی نژاد ندارم. یک دورانی گذشته و دوران قبلی تکرار نمی شود و همه این شعارها را ناشی از این میدانم که خود این آقایان، این واقعیت را درک کرده اند و می خواهند هر طور شده از این روند سراشیبی جلوگیری کنند./فرارو

واعظی: برای شرایط خروج از برجام برنامه داریم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه مشکل ارز، مشکل جدی ما بود، افزود: متأسفانه به‌اندازه‌ای که وضعیت ایران تحت تأثیر پیش‌گویی‌ها قرار می‌گیرد، در دیگر کشورها قرار نمی‌گیرد، به نظام جدید ارزی رسیدیم که هم مجلس، هم قوه قضاییه و هم نهادهای دیگر از این کار استقبال کردند.وی با یادآوری این نکته که برای خروج آمریکا از برجام مشکلی نداریم، گفت: پیام فرستادیم که برای آنچه شما نشانه گرفتید، برنامه داریم، یک برنامه برای خروج و برنامه دیگر برای ماندن طرف مقابل در برجام داریم که خیلی تحت تأثیر تصمیمات طرف مقابل قرار نگیریم.واعظی با اشاره به تبلیغات سوء و تلاش برای ایجاد شکاف در کشور، خاطرنشان کرد: با همه سم‌پاشی‌هایی که در داخل انجام دادند، وقتی می‌بینند در عمل، آن‌طور که تبلیغ می‌شود، نیست و مردم و مسؤولان نزدیک و صمیمی پیش می‌روند، این پیام را منتقل می‌کنند که وقتی منافع و امنیت کشور مطرح است، در داخل دوگانگی نداریم و همه یک حرف می‌زنند.

وضعیت جسمانی آیت الله ایمانی وخیم است

وضعیت جسمانی آیت الله ایمانی نماینده پیشین ولی فقیه در استان فارس وخیم است، در حالی که آیت الله اسد الله ایمانی هفته گذشته به دلیل کسالت از نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز استعفا داد در حال حاضر با وخامت بیماری مواجه است.بیماری امام جمعه سابق شیراز از حدود دی ماه سال گذشته شدت گرفت و در حال حاضر نیز وضعیت جسمانی آیت الله ایمانی وخیم است./مهر

درخواست زیباکلام از روحانی

صادق زیباکلام خاطرنشان کرد: بنده ظرف ده ماه گذشته که روحانی دولت دوم خود را تشکیل داده بارها از او تقاضا کردم که اگر بر فرض درآمد کشور در سال گذشته یکصد تومان بوده، چقدر از این درآمد در اختیار او به عنوان رئیس قوه مجریه بوده و چه مقدار دیگر در اختیار نهاد‌ها و افراد غیر قرار گرفته است. نباید به مردم امید واهی بدهیم و دل آنها ربی‌جهت خوش کنیم چرا که این روش نتیجه‌ای ندارد. وی در انتها با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور باید تغییر روش بدهد و با مردم صادق باشد، گفت: روحانی به جای سرزنش مسئولان و وزرا باید از بقیه مدیران هم بخواهد مردم را جدی بگیرند. چراکه مردم ایران رشد یافته هستند و نمی‌توان آنها را با امیدهای واهی قانع کرد، تا چند سال این روش قرار است ادامه پیدا کند؟ نباید به مردم بگویید خزانه کشور خالی است؟ نباید بگویید بهترین فارغ التحصیلان کشور در صف خروج از کشور هستند؟ کشور برای بحران آب هیچ راهکار از پیش تعیین شده‌ای نداشته است. چطور می‌توان با پنهان کردن مشکلات کلان کشور، رو به جلو پیش رفت؟ بهتر است مردم را به همان شکل که هستند فرهیخته و عالم به شرایط بدانید.

انتقاد رضایی به عملکرد برخی از دولتمردان
 
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی به نام گناه مضاعف در اینستاگرام خود، ضمن اشاره به کوتاهی برخی از دولتمردان در انجام وظایف خود، توصیه کرد برای پیشرفت کشور افراد شایسته‌تری به کار گرفته شود.رضایی با به روزرسانی صفحه شخصی خود در اینستاگرام این گونه نوشت: اگر دولتمردی صندلی مسئولیت را به اشتباه اشغال کرده باشد، گناه کرده و ضمن توبه باید سریعا کنار رود؛ حال آن که اگر بماند و از کسانی نیز که بهتر از او می‌فهمند و کار می‌کنند، استفاده نکند؛ گناه بزرگ دیگری مرتکب شده است. اداره کشور، امانتی الهی است. کشف ناتوانی آدم‌ها هم کار سختی نیست؛ هم روش‌های علمی دارد و هم از زبان مردم می‌شود به آن پی برد. 

تهدید عضو جوان شورا به افشای پشت پرده‌ها

یکی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به احتمال تغییر در ترکیب ۷ نفره کاندیداهای شهرداری تهران واکنش نشان داد.قرار است از یکشنبه این هفته گزینه های شهرداری تهران در صحن علنی برنامه های خود را ارائه کنند. طی چند روز اخبار متفاوتی در خصوص گزینه های شهرداری تهران منتشر شده از استعفای یکی از گزینه ها تا احتمال مخالفت رئیس جمهور با خروج محمود حجتی از کابینه. موافقان خروج حجتی از کابینه حتی جایگزین های وی در جهاد را هم مشخص کرده اند و این وزیر را در لیست ترمیم کابینه قرار داده‌اند. طی چند روز اخیر فضای شایعه و خبرهای جعلی در خصوص انتخاب شهردار تهران کاهش پیدا کرده بود. اما به نظر می رسد اوضاع به آرامی فضای خبری نیست.حجت نظری در پیامی توییتری به برخی لابی ها در خارج شورا برای انتخاب شهردار اشاره کرده و با هشتک شورای اول اختلافات سیاسی شورای اول را یادآوری کرده است. در پیام این عضو شورا آمده است: « اقدامات خطرناکی خارج از شورا برای زدن به زیر میز انتخاب شهردار تهران از میان ۷ گزینه موجود در حال انجام است.باید بدانیم که خودخواهی و در نظر نداشتن منافع عموم مردم در نهایت دامن همه را خواهد گرفت.اگر شهردار از میان ۷ گزینه نهایی انتخاب نشود پشت پرده را بی پرده خواهم گفت.»/الف

با تأیید محرومیت، پیروانی صندلی‌اش در پرسپولیس را از دست داد

با دستور گرشاسبی، حسین خبیری سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس شد. با تصمیم حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، حسین خبیری جایگزین افشین پیروانی در تیم فوتبال پرسپولیس شد. پیروانی توسط فدراسیون فوتبال به مدت پنج سال از فعالیت‌های ورزشی محروم شده است. اگرچه او نسبت به این رای شکایت کرده است اما فعلا نمی‌تواند سرخ‌پوشان را همراهی کند.

دولت باوری به اقتصاد اسلامی ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت باوری به اقتصاد اسلامی ندارد، وقتی باوری هم نباشد عزم جدی برای پیاده کردن آن نیست و من معتقدم کسانی که دست اندرکار اقتصادی هستند یا باید زودتر کنار بروند و کسانی که اعتقاد به اقتصاد اسلامی دارند سر کار بیایند، یا نوع تفکر خود را تغییر بدهند. غلامرضا مصباحی مقدم (کار‌شناس اقتصاد اسلامی) در گفت‌وگو با ایلنا، مهم‌ترین مانع برای پیاده سازی آموزه‌های اقتصاد اسلامی را عدم باور به آن دانست و افزود: مهم‌ترین مانع باور نداشتن افرادی است که دست‌اندر کار فعالیت‌های اقتصادی کشور هستند، بطوری‌که در حال حاضر آبشخور فعالیت‌های اقتصادی دولت اندیشه اقتصادی نئوکلاسیک است و بس. وی ادامه داد: پس باوری به اقتصاد اسلامی نیست، وقتی باوری هم نباشد عزم جدی برای پیاده کردن آن نیست و من معتقدم کسانی که دست اندر کار اقتصادی هستند یا باید زودتر کنار بروند و کسانی که اعتقاد به اقتصاد اسلامی دارند سر کار بیایند، یا نوع تفکر خود را تغییر بدهند.

منتظر حکم «پرونده املاک شهرداری» هستیم

استاندار تهران با ارائه توضیحاتی درباره تخلفات شهرداری سابق گفت:‌ پرونده املاک به دادگاه ارجاع شده و باید منتظر باشیم، دادگاه در این زمینه حکم صادر کند. محمدحسین مقیمی (استاندار تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به سرانجام رسیدگی به تخلفات شهرداری تهران در دوره مدیریت شهری گذشته، گفت: هر کجا و هر سازمانی که تخلفی در آن اتفاق می‌افتد، باید با آن تخلفات در خود سازمان مربوطه برخورد شود، اما اگر تخلفات اداری است، باید در هیأت تخلفات اداری به آن رسیدگی شده و مورد بررسی قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: اگر تخلفات مالی است، باید در دادگاه‌های ذی‌صلاح به آن پرداخته و پرونده‌ها به دادگاه احاله شود و بر اساس احکامی که قضات صادر می کنند با تخلف برخورد می‌شود. مقیمی در پاسخ به این سوال که به عنوان استاندار در جریان ابعاد این تخلفات است، وارد جزییات نشد و گفت: تخلفات اداری همانطور که گفتم در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی می‌شود و اگر ابعاد حقوقی داشته باشد، دادگاه به آن رسیدگی می‌کند.

رد صلاحیت زنان به خاطر جنسیت‌شان نبود

محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان درباره تفسیر رجل سیاسی از سوی شورای نگهبان و در پاسخ به اینکه چهل سال است می گویند زنان می توانند کاندیدا شوند اما در موقع انتخابات رد صلاحیت شامل حالشان می شود، گفت: بعید می دانم تا امروز ادله شورای نگهبان برای رد صلاحیت زنان جنسیت باشد به هر جهت اگر زنان کاندیدا می شوند وقتی صلاحیتشان مورد ارزیابی قرار می گیرد، باید این صلاحیت به لحاظ تجربه اجرایی در حد دیگران باشد. او افزود: من لازم است در اینجا از شورای نگهبان دفاع کنم لذا تا جایی که من شناخت دارم در میان زنانی که ثبت نام کردند فعالیت های اجرایی شان به مراتب از خیلی آقایان که رد صلاحیت شده بودند کمتر بود. کوهکن در پاسخ به این که خانم اعظم طالقانی در انتخابات 76 ثبت نام کردند همان زمان هم رده های ایشان که با هم در مجلس دوم بودند تأیید صلاحیت شدند اما خانم طالقانی رد صلاحیت شد این رد صلاحیت بر اساس جنسیت نبود گفت: یک زمانی شما می گویید شرط تأیید صلاحیت سابقه یک دوره نمایندگی است و با وجود آن آقایان تأیید شده اند و یک خانم رد صلاحیت شده در این صورت استدلال شما جایز است اما در شرایط حاضر این استدلال را نمی توان پذیرفت. بنابراین برای اینکه به بحث های بیهوده نپردازیم، لازم است بعد از تفسیر شورای نگهبان مجلس مصادیق و جزئیات را مشخص کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۰۳
آقای زیباکلام، ما مشکلات رو می دونیم دولت نمیخواد بیاد به ما بگه. باید مشکلات رو حل کنه همونطوری که در انتخابات قول داد. ایشون و شما شرایط کشور رو می دونستید ولی همه حرفاتون برعکس از آب دراومده و خواهد آمد.
پاسخ ها
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
استاد و علم و دانشگاه نباید خرج احزاب و ماله کشی دولتها شوند
سالار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
میدونم پیامم بی ربطه
اما به نظر من اگه صدا و سیما رو به جای تلگرام فیلتر می کردند الان تمام مشکلات مملکت حل بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
دوست عزیز
صدا و سیما که سالهاست توسط خود مردم فیلتر شده است ، چون بزرگترین گناهکذب است و کودکان نباید از صبح تا شب اخبار اشتباه بشنوند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
ناشناس 22:55 اتفاقاً با ربط ترین پیام بود . ممنون .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
با وجود اینهمه مراکز تصمیمگیری و کانون قدرت انتظار معجزه از دولت عجیبه
مازیار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
آقای زیبا کلام، همان طوری که اسمتان هم موید رفتارتان است. شما نباید با حرفهای خالی از عملتان دل مردم را خالی کنید. خوب گفتید. مردم فهیمند. ولی شما و امثال شما با گنده کردن این مشکلات به جای کمک به حل مشکل، تشویش ایجاد نکنید. من از شما می پرسم. آیا همه درآمد کشور باید در اختیار رئیس جمهور باشد؟ پس بخش خصوصی کجای کار است. این همه شعار خصوصی سازی و دخالت مردم می دهیم، کجا می رود؟
سعی کنید کلام زیبا را همراه با صداقت بزنیدا
اقتصاد تابع فرمولهای خودشه، علمیه
پاسخ ها
یکی نی نیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
دیدم که مطرح میکنند که آیا علوم امروزی اسلامی هستند یا نه ؟
به عرض شما برسانم کلمه توحید اعلا و بی مثل ومانند است ونسبت توحیدی دادن به سایر علوم منطقی نیست چون تمام علوم موجود در دنیای غربهدفش تغییر یا بهبود جنبه مادی بشر است وهیچگاه نظر به بعد معنوی ندارد. پس اطلاق اسلامی بودن سنگین است برای جسم لاغر مادی گرایی کنونی.
از دیگر سو تمام پدیدهای غیر مادی ومادی منشا الهی دارد وذات باری تعالی، خالق، حافظ، رازق، و... ودیگرگون ساز تمام پدیده هاست پس انتزاع علوم از مبدا خلقت منطقی نیست.
نظر حقیر این است که در اسلام نتیجه عمل اصل است و عاقبت امور به تقوای فرد وجامعه مربوط است پس علومی مفید است که انسان را در نیل به تقوا را در تمام شئون یاری کند، والا فلا
مساله اینه که ژن خوبها توهم برتر بودن دارن.دری به تخته خورد واقایی شد فرزند معاون اول.هر کلاسی که رفت وقتی فهمیدن پسر فلان مسئوله بهش نمره خوب دادن تا بگن معلم خوبی هستن وبعدا گرهی از مشکلاتشون توسط اون مسئول باز بشه.چه بسا معلمی جواب سوال غلط اقازاده رو برد خونه و درستش کرد ونمره بالا داد تا اون امروز فکر کنه خبری بوده که شاگرد اول بوده ولابد ژن خوب داشته!!مثل اون وبهتر از اون هزاران هزار تو این مملکت چون پارتی نداشتن شدن راننده تاکسی ونگهبان اداره وبازار یاب.خوب ممکنه دوباره دری به تخته بخوره واینا فردا بشن مسئولِ ژن خوب واون اقا بشه راننده تاکسی.اخه به دنیا چرخ گردون هم میگن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
روزگار است این گهی عزت دهد گه خوار دارد ....چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
اگر کسی هم ژن خوب داشته باشه اینوکه با بوق وکرنا نمیگه و انقدر هوش وذکاوت خواهد داشت که بفهمه از خودش نباید تعریف کنه
(کار‌شناس اقتصاد اسلامی)
وقتی که اقتصاد غرب را درایران پباده میکنیم و شرکتهای تولیدی را به بخش خصوصی میدهیم دیگر اقتصاد اسلامی معنی نمیدهد. اقتصاد ما اقتصاد غرب است سیاست ما مبارزه با غرب است . ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
اقتصاد اسلامی را برای ما هم تعریف کنید بفهمیم چیه جنابان اساتید این مدلی که شماها به اسم اقتصاد اسلامی دارید بهش میگن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
اصلا چیزی به اسم اقتصاد اسلامی نداریم.. اینو هرکسی که اقتصاد خونده باشه میدونه. نظام سوسیالیستی که نشون داد کارایی نداره.. تجربه چهل ساله نشون داده مدیرای دولتی تو اقتصاد نا کارا هستن که الان داریم نتیجه شو میبینیم. تولید باید دست بخش خصوصی باشه بشرط رقابت سالم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
اقتصاد اسلامی ، حقوق بشر اسلامی ، علوم انسانی اسلامی و .... عباراتی هستند برای رعایت آنکه علم و تجربه بشری کنار گذاشته شوند
بدبختی هم اینه که افرادبی تخصص در هر کاری نظرمیدن همدانی شما تخصصت چیه برادر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
تابناک لطفا یک تحلیل در مورد « فاکتورهای عزت مندی یک کشور » بگذار

خواهشا، لااقل مطمئن بشیم این عزت مندی رو دیگه داریم!!!
آقای روحانی مناطق مرزی گشنه اند علی برکت اله
به کجا رسیده ایم!!! ژن های خوب، تلگرام و تاثیرات معجزه اسای فیلتر آن، بودجه کشوری که معلوم نیست سر از کجا در می اورد، رئیس جمهوری که حتی از دست خودش هم شاکی است، چند گروه شبه نظامی تنها شرکای ما در جهان باشند، جایگاهی که باعث شده قورباغه ها دور و برمان برایمان هفت تیر بکشند، اختلاس گرانی که دزدی هایشان بیشتر از آنکه از سر آزمندی بوده باشد، گویا برای این است که در کتاب گینس ثبت شود، و ... خدا به ایران رحم کند
آقای حداد بهتره شما اصطلاحات بسازید سه بر سه بر برابر
اگر دولتمردی صندلی مسئولیت را به اشتباه اشغال کرده باشد، گناه کرده و ضمن توبه باید سریعا کنار رود؛ حال آن که اگر بماند و از کسانی نیز که بهتر از او می‌فهمند و کار می‌کنند، استفاده نکند؛ گناه بزرگ دیگری مرتکب شده است. اداره کشور، امانتی الهی است. کشف ناتوانی آدم‌ها هم کار سختی نیست. هم روش‌های علمی دارد وهم از زبان مردم می‌شود به آن پی برد. "بهترین راه کار برای بیرون رفت از مشکلات اینه آقای زیبا کلام نه مشرق را به مغرب بافتن ..به دوستانتان خیانت نکنید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
چوب لای چرغ دیگران هم گذاشتن برای ناتوان معرفی کردنشان گناهی بزرگتر هست تهمت زدن به رقبا برای تخریبشان بدتر هر گناهی هست بدون دیدن دانشگاه و اموزش و دکتری اقتصاد گرفتن بدون صلاحیت هم همین طور
ناشناس
| United States |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
ناشناس 22: 12 احسنت به نظرت
تو را خدا یکمم به وضعیت معیشت جامعه برسین
شعار شعار شعار
دو نفرم عمل کنه
همه مدیران ناراضین
بابا یکم از دیلاهاتون بیاین بیرون تا جهان ببینین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
اخه وقتی از اولش ب حرف و غر زدن رای میدین دیگه نباید انتظار عمل داشته باشین
جناب اقای حداد عادل ما هم نگران احمدی نژاد نیستیم،
بهتر است به جای فرافکنی بفرمایید خود جنابعالی چه کاری برای مردم کرده ای که حالا درباره عملکرد بقیه اظهار نظر هم میکنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
ایشان زحمت می کشن واژه می سازن
از اختراعات ایشان: پیتزا = کش لقمه
منصف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
دوست عزیز
اقای حداد این همه شغل دارند آنوقت شما میپرسید چه کرده اند ؟ وقتی یک نفر این همه شغل داشته باشد اصلا فرصت میکند کاری هم انجام دهد ؟ انصاف داشته باشید و اینکه ایشان قبول زحمت کرده اند و دویست سیصد شغل را بر عهده گرفته اند شکرگزارباشیم
تو را به کی قسم دیگه بس هست از این حرفها ژن خوب و تعهد چیزی خوبی در نیامده است چون تعهد بعد از مدتی بخاطر خیلی از مسایل اجتماعی و سیاسی و بلوغ فکری و تجربه و تحصیل رنگ میبازد . چرا نمیگویید هر کسی هر جایی هست قانون را اجرا کند . هر چه قانون گفت چرا میگویید هر کس تعهد دارد کارش درست هست ؟ تعهد چی . تعهد حالت نسبیت دارد ممکن هست دگرگون شود این چه تعهدی هست که میلیارد ها تومان پول مردم خپول شد خارج رفت
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
منظورشان تعهد است که اکثریت مر دم این تعهد را ندارند بنابراین برای بهبود وضعشان مسولین کاری نمی کند..
ماشالا همه هم که انتقاد کردن.
مملکت به این خوبی! کدوم کشور میتونه قیمت دلار رو به علامت سوال تبدیل کنه؟؟؟؟
الان دلار = ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
مملکت اسلامی با عزت؟؟؟ !!!! آقا این حرف مولفه هایی داره که بر اساسش بشه ادعا کرد
رد صلاحیت کاندیدها باید از طریق احزاب باشد . لا این رد صلاحیت ها مشخص شد که اگر مردم شخصیت سیاسی را دوست داشته باشند نمیتواند کاندید شود بخاطر نداشتن تشکل حزبی و رقابت درون حزبی و بنابراین رد صلاحیت را افرادی انجام میدهند و به مردم میگویند به این افراد رای بدهیید
در باب فرمایش آقای مصباحی که گفتند اگر کسی به اقتصاد اسلامی باور ندارد کنار برود . در مناظره دو نفره شما که در کلیپی دیدم ابزار اقتصادی را عنوان نکردید فقط در آن مناظره یک ساعته دروس اخلاقی بود میگفتید باید اینکار را بکنیم آنکار را بکنیم چطوری با کدام ابزار ومکانیزم اقتصادی . تز شما اگر این هست که برابری ایجاد کنید برادر جان اگر تمام مردم برتبر باشند رقبت و رقابت چی میشود حقیقتا چون علم اقتصاد را قبول ندارید بلکه فقط گفتمان سیاسی در باب اقتصادی دارید که در دیگر ممالک شکست خورده است . راهکار و فرمول چی دارید ؟ جواب
در مورد نظرات دکتر زیباکلام،به نظر پاسخ خیلی مشخصی وجود داره....
آقای روحانی نمی خواهد به سرنوشت احمدی نژاد،خاتمی،موسوی و....دچار بشه.
اینکه آیا این حقو داره که بر سر مسائلی که قولش رو به مردم داده به خاطر آینده سیا سیش معامله کنه،بحث جدا گانه ایست...
آقای کوهکن نظرتون درباره رد صلاحیت خانم طالقانی چیست؟
آقای زیبا کلام در این بخش درست گفتند که دولت شفاف سازی کند که واقعا چقدر هزینه میکند چقدر درآمد دارد کجا هزینه میکند . چقدر از دارایی باید در دستش باشد ولی نیست . مردم به دولت روحانی بخاطر همین مسایل رای اعتماد دادند . بهرحال گاهی حرف نزدن خوب نیست ابهام آفرین هست .
چقدر ناراحت بودم .حالا که فهمیدم حداد عادل نگران احمدی نژاد نبست ، خیالم راحت شد.
میشه کسی بگه کتب این اقتصاد کجاست تا ما هم مطالعه کنیم.بعد بگن اگر کتابی است تئوری هاش کجا تست شده تا سواد ما افزایش بیابه.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
اصولا اینا از خودشون همینطور تئوری در وکنن
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
در معاملات کالا به کالا در قدیم تست شده
روحانی هم مثل بقیه ریس جمهورها (به غیر خاتمی )فقط حرف می‌زند و عمل میخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
دولت دوم خاتمی هم مثل روحانی و فاجعه بود یادت نیست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
به جز خاتمی ... فقط حرف...؟؟؟ تنها رییس جمهور ناکرامد کی بود؟؟؟ روحانی باز بجام نیم بندی و طرح سلامت شکست خورده ای و مسکن اجتماعی نساخته ای و تخریب دولت قبل و افزایش حقوق مدیران و بدهکاری 7 برابری به بانک و ورشکسته کردن موسسات مالی و بورس و...البته برخی هم کار کرد دولت خاتمی که غیر حرف ؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
از خاتمی ناکارامد تر بود؟ !!
کاربران محترم یک نگاهی به نظر کاربر محترم 20،58 را ببینید که گفتند و درست هم گفتند فرمول اقتصادی واگذاری شرکت ها با فرم اقتصاد غرب هست سیاست ما با غرب در تقابل هست یعنی در مناظره ها میگویند ما اقتصاد و پیشرفت غرب را قبول نداریم یعنی فرمول کسورات و آبونمان و بیمه . عوارض و ارزش افزوده و تبصره ها پشت سرهم در تمام ادارات و گمرک و قبوض لحاظ میشود بعد میگوید این اقتصاد ما نیست . بچه را گول میزنید
واگذاری که در بورس انجام نشده و قیمت پایه آن بر اساس این باشد که هر کس پول پبیشتری داد برنده واگذاری باشد درست هست . نه اینکه این شرکت ها را به فلانی بدهیم مقداری را پرداخت کند الباقی طی قراری طی ده سال پرداخت شود این چه واگذاری هست . اصلا رقابتی شکل نمیگیرد . اصلا زحمتی و عرقی نریخته است . حالا همین افراد به دیگران اجازه رقابت خواهند داد . وقتی اقتصاد کشور را با نقشه دولتی . خصوصی و تعاونی میخواهیید اداره کنید هیچکدام از این بنگاها با هم حرکت نمیکنند تعاونی میخواهد ارزانتر بفروشد خصوصی فکر دیگری دارد . دولتی کیفیت ندارد . ایده و فلسفه این سه با هم جمع نمیشوند
صادق ریباکلام خاطرنشان کرد: بنده ظرف ده ماه گذشته که روحانی دولت دوم خود را تشکیل داده بارها از او تقاضا کردم که اگر بر فرض درآمد کشور در سال گذشته یکصد تومان بوده، چقدر از این درآمد در اختیار او به عنوان رئیس قوه مجریه بوده و چه مقدار دیگر در اختیار نهاد‌ها و افراد غیر قرار گرفته است. نباید به مردم امید واهی بدهیم و دل آنها ربی‌جهت خوش کنیم چرا که این روش نتیجه‌ای ندارد
وقتی باوری هم نباشد عزم جدی برای پیاده کردن آن نیست
من از سر کنجکاوی بخاطر صحبت های آقای مصباحی سرچی کردم با مضمون اقتصاد اسلامی که گفته شده است که مبنای ان ربا نباید شکل بگیرد . بسط و توسعه عدالت هست . اسراف نهی شده است و عقود اسلامی شامل مضاربه و خمس و زکات و دیگر عقود ذکر شده است . و در چند سایت دیگر دیدم اما چگونه . پله اول حرکت ابن اقتصاد چیست . قدم اولش چیست کسی منکر این مسایل نیست اما چگونه باید انجام گیرد من اگر یک میلیون پول داشته باشم و با نسبت تورم اگر سودی نباشد یا سود معقول نباشد کار اقتصادی نمیکنم . چه کسی گفته است که من هم مالیات و ارزش افزوده و عوارض را بدهم موارد شرعی دیگر هم بمن تکلیف شود . در صورتی موضوع دوم یک بحث اخلاقی هست انجام دادن یا ندادن آن کسی را ممکلف نمیکنند ولی در علم اقتصاد در موقع خرید به خریدار مکلف میکنند که 9درصد باید پرداخت ارزش افزوده داشته باشی
گناه بزرگ دیگری مرتکب شده است?
اقتصاد اسلامی یعنی چه؟ فکر نکنم کسی بتونه پاسخی به این سوال بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
همون اقتصاد دلالی و حجره ای در بازار است
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
مبادله کالا به کالا که همین الان هم به خاطر تحریم ها نفت می دهیم و سنجاق و سوزن و هزاران اقلام کم مصرف را وارد می کنیم .این اقتصاد واقعا به درد کاسبان تحریم خورده است و حسابی پئول به جیب زده اند.
دولت به فکر اقتصاد هست ولی نه اون اقتصادی که فقط داریم میگذرونیم که از گشنگی نمیریم.....
افراد بی تخصص و مفسدین اقتصادی عامل اصلی عقب ماندگی اقتصاد هستن.
اقتصاد اسلامی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
استرالیا برای مسلمانان بانک اسلامی گذاشته!
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
شما یک کالا بده و کالای دیگری بگیر یعنی عهد قرون وسطی
در دنيا كشوري را ميشناسيد كه اقتصاد اسلامي داشته باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
اینا میخوان تویِ همه چی دخالت بِدن، با جا یا بیجا
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
ای بابا! شما هنوز نمی دونی که همه بد هستن و فقط ما خوبیم.
ناشناس
| China |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
بله نروژ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
ببینید سر همین مسائل باید یک تحلیل حسابیدر مورد « فاکتورهای عزتمندی یک کشور در دنیا » داشته باشیم،
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
خوب معلومه که نه ،چون همچین چیزی اصلا وجود نداره
ناشناس
| United States |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
مگه ندیدید که نفت می دهند و کالا وارد میکنند/
آقای حداد یادت میاد زمانی که رئیس مجلس بودی ، گفتی ما ایران را ژاپن اسلامی می سازیم. عجب ژاپن اسلامی ساختید. چقدر زمان، عمر و سرمایه از دست رفت.
اعمال خوب است که موجبات پیشرفت انسان را فراهم می‌کند.
نباید به مردم بگویید خزانه کشور خالی است
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
امروز و فردا که مانند یونان ورشکست شدیم متوجه میشوید.
با شعار 80میلیون سیر نميشه،
اقتصاد اسلامی که مربوط به سالیان قبل است ،معاملهٔ‌پایاپای گفته میشود ،که پول کاغذی ،وسکه های فلزی در و اکنون پول مجازی در آن جایی نداشت ؟ سکه ها یا از طلا بودند ،ویا از نقره ،وباقی را پشیز میگفتند ؟ و برای معامله از براوات استفاده میکردند ،؟ اغلب معامله ها جنس به جنس بود که تا دهه ۱۳۴۰ هجری شمسی هم در اکثر روستاها ،وشهرهای کوچک مرسوم بود ؟ در بیشتر مناطق ایران تا قبل از ۱۳۳۰ بانکی وجود نداشت ،شهرهای بزرگ مانند مراکز استانها که در آنزمان ۱۲ استان بود فقط یک یا دو بانک ( ملی ،و سپه ) بود آنهم یک شعبه ؟گویی منظور آقای اقتصادان اسلامی برگشت به آن دوران است ،که بزرگترین ابزار ،وماشین ریاضیات چرتکه بود ؟ که شاید هنوز پیر مردانی با سن ،وسال بالای ۸۰ سال در بازار های قدیمی باشند که چرتکه دارند ،واز ابزار روز دنیا بی اطلاع هستند ؟ معاملهٔ پایاپا یعنی سه کیلو گندم میدادی یک کیلو قند میگرفتی و یا پنج عدد تخم مرغ میدادی ،دو مثقال چای ،ودو سیر قند ،ویک عدد قوطی کبریت میگرفتی ؟ تا همین چهل ،پنحاه سال قبل حتی در عروسیها زیورآلات مد نبود نهایت یک حلقه طلا ،ویا نقره برای عروس خانم میگرفتند ؟ و مهریه ،وجهیزیه هم آنچنان مرسوم نبود اما از داماد شیر بها میگرفتند ؟ اکثر شغلها همان شغلهای پدری بود ؟ وختی تا سال ۱۳۳۰ بیشتر مناطق روستایی ،وشهرهای کوچک ،وقصبه ها مدرسه ای نبود ،همان مکتب خانه ،و آملا ها بود که کتاب درس هم عمه جزٔ بود ،ودرس ریاضی هم صیاق بود ؟ چون پولی در بین مردم نبود ،وبانکی هم برای دریافت وام ،و سپرده گذاری نبود ،در نتیجه رباهی هم در کار نبود ،اما بعضی افراد در شهرهای بزرگ بودند که پول نزول میدادند و کار صرافی های امروزی را هم انجام میدادند ؟ تبادل پول هم آنچنان نبود تنها سفرهای مردم ،سفر زیارتی ،بود آنهم به کربلا ،ویا حج ،که تعداد آنها در سال به هزار نفر هم نمیرسید ؟ تا سال ۱۳۴۲ تنها ملاکین ،وخوانین ،وتجار سفر خارجی داشتند که جنس میبردند ،وجنس هم وارد میکردند ؟ آرب اگر منظور بازگشت به شصت ،هفتاد سال قبل باشد میشود اقتصاد اسلامی بدون رباه داشت ؟ ،،،
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
اینها که شما گفتید اقتصاد اسلامی نیست اقتصاد اسلامی رو شهید مطهری و شهید صدر در کتابهاشون معرفی کردن
در بحث اقتصاد اسلامی خیلی امشب مطالعه داشتم و در این مورد اختلافاتی هم وجود دارد که گروهی میگویند علم اقتصاد و گروهی دیگری به مکتب اقتصادی که در آن به عدالت و رفع بی نیازی و رفع فقر اشاره شده است ولی راه راحل را چنین عنوان کرده اند که ثروتمندان باید از فقرا دستگیری کنند سوال حالا سرمایه داری اینکار را نکرد و از ادامه سرمایه دارشدنش پشیمان شد . انقدر سرمایه دار را بدوشیم تا او هم مثل فقرا شود . این حرفها فقط ایده هست خیلی خوب هست که چنین مواردی را در شهرهای مذهبی اول اجرا کنند و معایب و محاسنش را بسنجند
تبریک به جناب حسین شریعتمداری ، بخاطر خروج امریکا از برجام ، من مطمین هستم لغو برجام هیچ تاثیری بر شرایط معیشتی شما ندارد ؟؟؟!!
باید به یک عده آفرین گفت که وظیفه اشون رو درست انجام میدن و مشغول فراری دادن مغزهای این کشور هستند بعدش به دنبال کارشناس های چینی و ژاپنی میرن و با پرداخت هزینه های هنگفت برای حل بحران های مختلف استدعای راه حل می کنن.
تا زمانی که برنامه ای برای جایگزینی نسل جوان بجای مدیران قدیمی اخیر کشور وجود ندارد همین آش هست و همین کاسه
تا مثل گرجستان در نظام مدیریتی تحول ایجاد نکنیم و از مردم نظر خواهی نشود این مشکلات پابرجاست .
کاربر محترم 23.48در باره نظراتی که نوشتید خیلی جالب بود البته از پدر بزرگم در قدیم چنین موضوعاتی را شنیده بودم که از سال 1300نه بانکی بود نه پولی رواج داشت و اگرهم پولی بود دست ارباب بود و رعیت چیزی نداشت . هم هم کدخدا و ارباب در تمام استانها ادعای مقام ولا ی و خدای میکردند که با اجرای رفراندوم دهه چهل بخاطر بی اثر کردن هجوم تبلیغات بلشویکها و توده ایها در روستاها بود . اگر اطلاعات بیشتری دارید متشکرم
از هر دری حرف می زنیم بجز قانون
وعده ی آب در خونه ی کذایی..
بهتره آقای مصباحی با اون مناظره کذایی که فرمودند ما در این سی سال برنامه نداستیم!!! بهتره بره تو خونه کتابهای مورد علاقشو بخونه
جناب اقتصاد اسلامی
زمان شما سود 36درصد اسلامی بود؟
کدام اسلامی است؟
نحوه تعیین رییس جمهور کابینه نمایندگان وزرا و.....
اینها که تماما کپی است
اسلام کدام علم را به این مملکت داده؟؟؟
مگه تو این چهل سال همه چیزمون اسلامی نبوده ؟
تمام مشکلات کشور و فرار مغز ها بذلیل گزینش ادارات و سازمان ها است که افراد متملق ظاهر ساز براحتی وارد سیستم میشوند و پپست های کلیدی را بدون داشتن صلاحیت علمی اشغال میکنند و نتیجه آن وضعیت کنونی کشور است. من زمانی که میخواستم استخدام شوم همیشه مشکل گزینش داشتم و گزینش میگفت شما چه دکتری هستید که سواد مذهبی شما پایین است. نمیتوانستم بگویم که من شغلم چیز دیگری است و شما چیز دیگر و شما اگر ده سوال مذهبی کردید من نصفش را جواب دادم و حال من میتوانم از شما هزار سوال بپرسم که شما یکی آنرا هم نتوانید جواب بدهید نتیجه این شد که افراد صادق یا راننده و یا ....شوند و یا مهاجرت کنند و غربت نشین شوند و آقا زاده ها جولان بدهند و کشور را به اینجا برسانند
اصلاً چیزی به نام اقتصاد اسلامی ندارم
همانطور که چیزی به نام اقتصاد مقاومتی نداریم.
اقتصاد علم است که اقایان هیچ اطلاعی از آن ندارند.
سئوالی داشتم میخواستم بدانم قیمت دلار در کشورهای مانند پاکستان، ترکیه، مصر، اندونزی، ترکمنستان و دیگر کشورهای مانند اینها چگونه هرروز تغییر میکنند؟
آقاي زيباكلام شما چهار ميليارد پول مردم را چه كاركردي جواب بده براي رئيس جمهور تعين تكليف نكنيد
این کلمه "اسلامی" هم در کشور ما شده از اون کلمه ها ، که هر کس چیزی نمیدونه یه اسلامی به آخرش اضافه میکنه تا نظری داده باشه ، برادر شما اقتصاد اسلامی را و ایجاد کننده آن را تعریف کن و یه مورد از صدر اسلام مثال بزن!
مالزی و ترکیه و سایر کشورهای اسلامی که رشد خوبی داشته و دارند اصولا با منطق اسلامی شنا تطبیق ندارند و ... و کلا ما چیزی بنام اقتصاد اسلامی نداریم
مشکل اقتصاد ما ، فقط و فقط فساد موچوده در آن است و این فساد با کلمه اسلام و نظایر آن از بین نمی رود، ا
همیشه ابتدای مطالب یا خبرها شما از این جملات استفاده میکنید که ابتدای آنرا برایتان میفرستم ((تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. )) آیا ضرورتی دارد که این مطالب آنهم بطور مکرر نوشته شود و آیا امروزه که باید همه مطالب بصورت مختصر و مفید و کم حجم نوشته شود تا از مطالب دیگر هم استفاده شود و با صرفه جویی در وقت به مطالب بیشتری استفاده کرد بنظرم این مطالب جز لوث کردن سایت تابناک چیز دیگری به همراه ندارد
-کاش اجازه ندن این واژه "ژن برتر" نهادینه شود. برای بعضی ها امر مشتبه میشه و باور میکنن که واقعا زن برترند.و توقعاتشون میره بالا
-جناب اقای واعظی صحیح میفرمایید که ارز مشکل جدی ما بود. انشالله منظور این نیست که حل شد و دیگه مشکل جدی نیست الان. دلار حدود شش و دویست و زمان دریافت ب "بخشین گیراوردن قاچاقی" حدود نصف روز (نرخ قبل از تعطیلات) نرخ جدید هم میاد بیرون.
-واقعا این تیم اقتصادی دولت چقدر کارایی بالا داره. تبریک به همشون.
اقای سیف هنوز این ترامپه نظرش رو نگفته اوضاع و احوال اینگونه است.
اما ما تا شما رو داریم غم نداریم. مرد مردونه گفتین روی دلار چهار و پونصد که نخرین ارزون خواهد شد و این دلار نگون بخت شد و میخکوب شد و موند همونجا.
اتفاقا خاتمی با هشت سال گفتگوی تمدنها فقط بازی کرد
امام جمعه محترم کار درست حاصل ژن خوب است.
پليس تهران با كار كردن خانم ها در كافي شاپ مخالفت كرده و گفته خلاف مقررات ميباشد . از نظر پليس تهران پس خانم ها براي درامد بايد چكار كنن . همه كه دكتر و مهندس و ... نيستند . احتمالا از نظر پليس بايد بقيه خانم ها كنار خيابان بايستند ؟
ژن خوب انسان را به جائی نمی رساد
ولی بنر 900 ملیون تومانی انسان را به مقصد میرساند
آقای مصباحی مقدم,شما از اقتصاد فقط عناوینش بگوشت خورده,
اینستاگرام روحانی رو بخونید پیام جدید داده(تلگرام
)
اگر به آقایان بر نخورد می گویم همانگونه که بالاخره بعد از جهل سال قبول کردند که طب اسلامی نداریم می گویم اقتصاد اسلامی هم نداریم روانشناسی اسلامی هم نداریم آنچه از این مباحث بدست ما رسیده عمدتا بخشهای اخلاقی است که در یک جامعه کاملا اسلامی ممکن است پاسخ دهد آیا شما میتوانید بجای مالیات کشور را با خمس یا زکات اداره کنید ؟
مافق این نظرم که گفت :اگه صدا و سیما رو به جای تلگرام فیلتر می کردند الان تمام مشکلات مملکت حل بود
تابناک پست اینستگرامی جدید روحانی رو بزار اگه یه ذره وجدان و صداقت خبری داری ثابت کن صداقت رسانه ایت رو
آقای مصباحی برادر بزرگوار . دنیا چیزی بنام طب سنتی و.اسلامی ندارد بلکه با تجربه و سپس با عقل و بعد با مکانیزم علم جلو رفته است یعنی اینکه برای اینکه کسی ثروت باد آورده نداشته باشد مالیات بر درامد میپردازد ولی هر روز و هر ماه که نمیپردازد . دلبخواهی که نیست مچ طرف را بگیرید که شما وظیفه داری هر موقع طلب مالیات کردم باید پرداخت کنی و دوم مالیات و ارزش افزوده بر مبنای مصرف هست یعنی علوم اقتصادی هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده کسورات با شرح بالا را بکار میبرد . هر کس بیشتر مصرف کرد بیشتر مالیات میدهد . اما این دلیل نمیشود که با مراجعه حضوری درمنزل مردم که شما وظیفه دارید به مستمندان کمک کنی . علم شما را در روستاها پیاده کنید شاید روستای فرار کرد .
منظور آقای مصباحی این هست که تمام مردم وظیفه شرعی دارند به همسایه سر بزنند و درد دل او را گوش کنند و از روستا تا شهر تا استان همه وظیفه دارند پرس و جو کنند چه کسی بیکار هست کار بدهند چه کسی فقیر هست پول بدهند چه کسی ازدواج نکرده پول نقد بدهند . چه کسی سرش درد میکند دارو و دکتر ببرند . چه کسی ماشین ندارد ماشین بخرند . چه کسی غدا و نهار ندارد سفره پهن کنند . حج نرفته ثبت نام حج کنند . آقا جان کجای علم چنین میکنند . کمک و اداره یک کشور باید سیستمی باشد نه سلیقه ایی . یعنی اگر امروز کسی دل درد داشت به بیمارستان برود . درس میخواهد بخواند مدرسه و.دانشگاه میرود . اگر جاده ندارد وزارت راه جاده میسازد . اگر وام خواست بانک وام میدهد چرا حرف غیر کارشناسی میزنید . در شرایط غیر سیستمی یا انجام میدهند یا نمیدهند . اینکارهای که امثال مصباح میگویند یک ایده آرمانی هست تحقق آن حتی در یک کوچه و محل امکان پذیر نیست چون سیتمی و فراگیر و پایدار نیست
"در میان زنانی که ثبت نام کردند فعالیت های اجرایی شان به مراتب از خیلی آقایان که رد صلاحیت شده بودند کمتر بود"

طبیعی است. وقتی به زنان مناصب سیاسی و اجرایی نظیر وزیر شدن و قاضی و غیره و غیره نمی دهید، طبیعی است که سابقه فعالیتشان همواره از مردان کمتر باشد.
و این دور باطل تا ابد ادامه دارد.......
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان