بازدید 2719

دردسر تغییر نام مرد قاچاقچی

کد خبر: ۷۹۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 15 April 2018

تغییر نام مرد زندانی و مرگ او در زندان، خانواده‌اش را با دردسر رو به رو کرد.

به گزارش جام‌جم، اوایل هفته گذشته زنی جوان با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران درخواست کرد برای برادر گمشده‌اش جواز دفن صادر شود.

شاکی زن به افسر تحقیق گفت: برادرم در کار خلاف بود و چند سال قبل رابطه‌اش را با خانواده قطع کرد و از او خبری نداشتیم. بارها دراین سال‌ها در جست‌وجویش بودیم و حتی در کلانتری محله‌مان گم‌شدن او را خبر دادیم اما تلاش‌هایمان برای یافتن او بی‌نتیجه ماند. چند روز پیش که به طور اتفاقی به محله قدیمی‌مان رفته بودم از طریق دوستان برادرم متوجه شدم او آذر سال 94 در زندانی در کرج فوت کرده است. بعد از چند روز هم جسد او در گورستان دفن شده است. زمانی که این موضوع را شنیدم جست‌وجو کردم که معلوم شد برادرم فوت کرده اما با نام دیگری دفن شده است. می‌خواهم جواز دفن جدید با نام او صادر شود که ثبت احوال فوت برادرم را ثبت کند‌؛ چرا که دفن او با نام دیگری برایمان دردسر ساز شده است.

با شکایت زن جوان دستور قضایی برای روشن شدن ابعاد این پرونده صادر شد. ماموران در جریان تحقیقات اولیه متوجه شدند جوان فوت شده دارای چند فقره سابقه کیفری در ارتباط با مواد مخدر بود و آخرین بار هم آذر 94 به اتهام حمل و نگهداری 260 گرم شیشه دستگیر و از سوی قاضی دادگاه انقلاب به زندانی در کرج منتقل شده بود اما با گذشت چند روز در زندان فوت کرده است.

با این سرنخ، ماموران از مسئولان زندانی که متهم در آنجا فوت شده بود، تحقیق کردند که معلوم شد تصویر زندانی فوت شده با برادر شاکی مطابقت دارد اما نامی که او زمان ورود به زندان اعلام کرده متفاوت است بنابراین با مشخص شدن این ماجرا با دستور قضایی قرار شد که برای اطمینان بیشتر از هویت واقعی زندانی فوت شده، اثر انگشت او که روی برگه صورتجلسه دادگاه انقلاب ثبت شده با اثر انگشتی که از او در اختیار پلیس و زندان بوده مطابقت داده شود. بعداز این که تطبیق این اثر انگشت‌ها هویت واقعی جوان فوت شده را تائید کرد، مکاتبه‌ای با ثبت احوال انجام گیرد تا نام واقعی مرد فوت شده ثبت شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر