بازدید 3969

تظاهرات معترضان علیه نخست‌وزیری سرکیسیان

کد خبر: ۷۹۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵ 15 April 2018

گروه های مخالفت در ارمنستان علیه نامزدی «سرژ سرکیسیان» رئیس جمهوری سابق این کشور برای پست نخست وزیری تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، معترضان با تظاهرات در مرکز ایروان پایتخت ارمنستان، حمل و نقل را در این شهر مختل کردند.

معترضان همچنین ساختمان رادیو دولتی را به مدت کوتاهی تصرف کردند اما در نهایت از آنجا خارج شدند. «نیکول پاشینیان» که از قانونگذاران اپوزیسیون به شمار می آید، هدایت معترضان را به هنگام ورود به ساختمان رادیو دولتی برعهده داشت.

آسوشیتدپرس شمار معترضان را هزاران نفر و رویترز تعداد آنان را صدها نفر ذکر کرد. سران معترضان گفته اند که به اعتراضات خود ادامه می دهند.

سرکیسیان روز دوشنبه هفته گذشته ریاست جمهوری را ترک کرد و جای خود را به «آرمن سرکیسیان» داد. سرکیسیان پیشتر به عنوان نخست وزیر و سفیر ارمنستان در انگلیس فعالیت کرده است. او متحد 'سرژسرکیسیان' است.

سال 2015 یک همه پرسی در مورد اصلاح قانون اساسی برگزار شد که بر اساس نتایج آن، اختیارات رئیس جمهوری کاهش یافته و به نخست وزیر منتقل می شود. مخالفان این تغییرات را اقدامی در جهت ابقای سرکیسیان در قدرت می دانند.

حزب «جمهوری» سرکیسیان که اکثریت پارلمان را دست دارد، وی را به عنوان نامزد نخست وزیری جدید ارمنستان معرفی کرد. انتظار می رود که پارلمان 17 آوریل (سه شنبه 28 فروردین) در مورد تایید نخست وزیر سرکیسیان تصمیم گیری کند.

معترضان گفته اند که در مقابل ساختمان پارلمان به تظاهرات خود ادامه می دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل