بازدید 33680
بررسی نتایج مسابقات بین‏المللی قطر؛

تیم ملی فوتبال بالاخره در دیدار تشریفاتی برد و چهارم شد

در نیمه دوم شاگردان افشین قطبی برای جبران گل خورده تلاش بسیار زیادی انجام دادند و او نیز با دو تغییر تلاش کرد ابتداً تیم ایران کمتر گل بخورد(!) و بعد به گل مساوی برسد اما تیم بدون برنامه ایران کاری نتوانست پیش ببرد و تیم ملی مالی در اکثر دقایق شاگردان قطبی را در رسیدن به گل تساوی و کسب حداقل امتیاز این دیدار ناکام گذاشت تا دومین شکست افشین در تورنمنت چهارجانبه قطر و پنجمین شکست مجموع قطبی در این مدت کوتاه به ثبت برسد.
کد خبر: ۷۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۳ 28 December 2009
امپراتور خوش صحبت فوتبال ایران که این روزها چرتکه شکست‏هایش با تیم ملی سنگین‏تر می‏شود، شاگردانش امشب در دیداری دوستانه نیز نتوانستند برابر تیم قطر به برتری برسند تا تیم ملی فوتبال ایران روز به روز ثمره انتخاب سرمربی که اولین سرمربیگری‏اش را با تیم ایران تجربه می‏کند، بیش از پیش بچشد و با شروعی بد به استقبال سایر دیدارهای تورنمنت دوستانه قطر برود که این شروع بد با شکست برابر مالی، استمرار یافت و پنجمین شکست ایران به نام وی ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ تورنمنت چهارجانبه قطر و جوایزش که از چهارم دی ماه به صورت دوره‏ای آغاز شد، فرصت خوبی بود تا فدراسیون فوتبال در راستای برنامه‏های آماده‏سازی، به یک باره لیگ برتر فوتبال را تعطیل کند و بازیکنان با فشار برخی رسانه‏ها، مجبور به همراهی با تیم ملی در عوض شرکت در تمرینات باشگاهی شوند و در ایامی به جز فیفا دی پیراهن تیم ملی را در رویداد که پیروزی در آن می‏توانست خزانه فدراسیون را قدری پر کند و البته فشار افکار عمومی را از روی قطبی قدری بردارد، به میدان برود.

روز گذشته تيم ملي فوتبال كره شمالي با گلزني هونگ يونگ با نتيجه يك بر صفر مالي را شكست داده بود و نوبت به ایران رسید تا توانش را در این تورنمنت سبک به نمایش بگذارد.

نخستین دیدار ایران می‏توانست حکم یک زنگ تفریح را برای تیم ملی ایران داشته باشد و در چهارمین رویارویی ایران با تیم ملی قطر، شاهد رقم خوردن یازدهمین پیروزی ملی‏پوشان کشورمان باشیم اما چنین نشد و سومین پیروزی قطری‏ها در روزی رقم خورد که ایران همواره درصدد جبران و گریز از شکست بود.

در این دیدار که از ساعت 18 روز دوشنبه به وقت تهران در ورزشگاه سهيم بن حمد آغاز شد، تیم ملی ایران با ترکیب سيد مهدي رحمتي، سيد جلال حسيني، هادي عقيلي، حسين كعبي، احسان حاج صفي، هاشم بيك‌زاده (63 - غلامرضا رضايي)، پژمان نوري، محمد نوري (46 - آندرانيك تيموريان)، ميلاد ميداودي (82 - محسن خليلي)، محمدرضا خلتبري و ميلاد زنيدپور به مصاف قطر رفت و در مقابل برونو متسو سرمربی پرسابقه قطری‏ها، قاسم برهان، بلال محمد، ابراهيم ماجد، على عطيف (77 - محمد ناصر)، طلال بلوشى، خالد زكيبا، احمد فريس، خالد يونس، فابيو سزار، حامد شامى (60 - سوريا)، ماجد محمد را به میدان فرستاد.

قطر که آخرین بار سال گذشته در یک دیدار دوستانه به میزبانی دوحه شکست را طبق معمول شکست را از ایران پذیرا شده بود، این بار نشان داد تیم قطبی چیزی برای ارائه ندارد و از همان دقایق ابتدایی حملاتی را روی دروازه ایران طرح ریزی کرد که بر روی همین حملات به واسطه ضعف تاکتیکی و باقی ماندن مشکلات خط دفاعی ایران، در دقیقه 6 به گل نخست خود دست یافتند.

اشتباه احسان حاج صفی و لو رفتن توپ قطریها را صاحب توپ کرد و آنها با سه پاس به قلب دفاع زدند که با جاماندن هادی عقیلی، عطیف با نفوذ از سمت چپ وارد محوطه جریمه ایران شد و با شوتی تماشایی با پای چپ دروازه رحمتی را باز کرد و درست سه دقیقه بعد، در دقیقه 9 مجدداً توسط عطیف گل دوم میزبان به ثمر رسید تا بازی به لحاظ روانی به سود حریف شود. یک اوت ساده و یک سانتر عادی از جناح راست در بی تفاوتی مدافعان ایران باعث شد تا مهاجم کوتاه قد قطر بالاتر از عقیلی بپرد و با سر گل دوم را بزند و اینچنین مشخص شود، قطبی هنوز نتوانسته حتی برای مرتفع ساختن یکی از اصلی‏ترین ضعف‏های تیم ملی ایران کاری انجام دهد.

تیم ایران که در سی دقیقه نخست تحت تاثیر شرایط روانی حاصله از دریافت دو گل پیاپی، شیرازه‏اش از هم پاشیده بود، در این مدت توپ و میدان را تقدیم حریف کرده بود اما کم کم ملی‏پوشان کشورمان به بازی بازگشتند و پس از این روند در اواسط نیمه نخست مجدداً توانستند خود را به شکل نسبی باز یابند و اینچنین در فرصت‏های حاصله پس از بازیابی در دقیقه 38 توسط میلادزنیدپور به یک گل رسید؛ موقعیتی که خلعتبری و میداوودی ساختند و به نوری رسید که او نیز با یک پاس رو به عقب نصیب زنیدپور ساخت و او نیز با یک شوت زیبا از 25 متری، با پای چپ دروازه حریف را باز کرد تا با به صدا در آمدن سوت نیمه نخست، امیدی به جبران نتیجه و حداقل به تساوی کشیدن این رویارویی برای حفظ آبروی ایران باشد.

در شروع نیمه دوم تیم کشورمان در دقیقه 47 توسط احسان حاجی صفی به گل تساوی دست پیدا کرد و توانست بازی باخته را به شرایط برابر نزدیک کند. زنيدپور از نقطه کرنر توپی ارسال کرد و حاج صفى دریافت و شوت کرد تا پس از برخورد به دفاع قطر دوباره مقابل پاهاى اين بازيكن قرار گیرد و  مجدداً خود او دومين گل ايران را به ثمر برساند.

در همین چهارچوب موقعیت‏های دیگری را نیز ساخت که می‏توانست مبدل به گل شود اما عملکرد دروازه‏بان قطر به علاوه ضربات قابل دفع و نه چندان خطرناک بازیکنان ایران، نتیجه را تا پایان وقت اضافه 2 بر 2 نگه داشت و در سوی دیگر قطر نیز حملات سنگینی را برای پیش افتادن تدارک دیده بود که منجر به شکل‏گیری موقعیت‏های خطرناکی روی دروازه ایران شد و خوش شانسی قطبی باعث شد دو بار توپ مهاجم قطری به تیر برخورد کند، در غیر این صورت، بازی امشب سنگین‏ترین شکست ایران برابر این تیم عربی لقب می‏گرفت.

بازیکنان ایران به این نتیجه رضایت داده بودند و در انتظار به صدا درآمدن سوت پایان بودند که در آخرین دقیقه از چهار دقیقه وقت اضافه، يک پاس بلند از مدافعان قطر به دروازه ایران رسید و با تاکتیک بین‏المللی قطبی(!) و به مدد اشتباه حسین کعبی، این ضربه نیز از سوی ماجد محمد تبدیل به گل شود و دیگر مجالی برای جبران نتیجه باقی نماند تا با این رویه سومین شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر در طول تاریخ برگزاری دیدارهای این دو تیم و چهارمین شکست قطبی با تیم ملی رقم بخورد و ماجد محمد به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد و جایزه 1000 دلاری را دریافت کرد.



پذیرش شکست از تیمی که جمعیت کل کشورش حدود یک و نیم میلیون (ده درصد جمعیت پایتخت ایران) است و ایران در اغلب اوقات پیروزمندانه میدان را برابرش ترک کرده، موجب تاسف کارشناسان فوتبال را به همراه داشته و این امید وجود دارد قطبی برای اینکه تیمش در بازیهای آتی در نقش بازنده ظاهر نشود، فکر اساسی کند.

در دومین دیدار ایران، تیم دست پرورده قطبی از ساعت 16:30 چهارشنبه در ورزشگاه نادی القطر برابر تیم ملی مالی به میدان رفت تا نمایندگان ایران که در برابر تیمی که ستاره‏هایش را به میدان نفرستاده بود نیز نتواند نتیجه‏ای جز ناکامی را برای کشورمان ثبت کند تا این پرسش طرح شود که نقش قطبی در شکست‏ها، کجاست؟

هر سه گل این دیدار در نیمه اول به ثمر رسید. ابتدا تیم کشورمان در دقیقه 19 توسط کریم انصاریفرد به گل برتری دست پیدا کرد اما بازیکنان مالی در دقایق 27 و 29 توسط "تنه ما ان دیایه" و "باکایا ترائوره" به گل رسیدند تا نتیجه نهایی در همان نیمه اول رقم بخورد.

در این دیدار که وحید طالب‌لو، خسرو حیدری، محمد نصرتی،‌ سپهر حیدری (46 - هادی عقیلی)، امیرحسین فشنگچی، غلامرضا رضایی، آندرانیک تیموریان، فریدون زندی (73 - میلاد میداودی)، مهرزاد معدنچی، محسن خلیلی (46 - میلادزنیدپور) و ‌کریم انصاری فرد را قطبی در ترکیب تیم ملی ایران قرار داده بود، استفان كشى سرمربی تیم مالی با محمد وسيدبى، احمد سيدبى، سليمان ديامونته، دريسا دياكيتا، بكرى سومارى، محمد ديارا، ننه مان ان ديا (۷۳- با كاياترائورى)، لاسانا فانه، محمد ديالو، محمد ساماسا (۲۵ - موديبومايگا)، مصطفى ياتباره (۷۴ - عبدو ترائورى) به میدان آمد.



همه چیز در همان 45 دقیقه نخست رقم خورد که قطبی برای اینکه نشان دهد چندان نظر منتقدان برایش مهم نیست، تقریباً ترکیب کاملاً متفاوتی نسبت به بازی نخست به میداان فرستاد و طبق معمول در آستانه بازی با سنگاپور، دست به محک بازیکنان زد. بازیکنان ایران با ارائه بازی هجومی در دقایق نخست این بازی موفق شدند توسط کریم انصاری فرد در دقیقه 9 دروازه تیم ملی مالی را برخلاف روال بازی باز کنند. فريدون زندى يك پاس عمقى خوب را براى كريم انصارى فرد ساخته و پرداخته كرد كه اين بازيكن از خروج دروازه بان مالى نهايت استفاده را كرد و توپ را از بالاى دستهاى او به درون دروازه فرستاد.

پس از این گل شاگردان افشین قطبی به بازی رو به جلو ادامه دادند تا شاید برای بار دیگر دروازه تیم ملی مالی را باز کنند اما بازیکنان حریف با در اختیار گرفتن توپ و میدان به دنبال جبران نتیجه بودند که حاصل این حرکت منجر به باز شدن دروازه ایران شد. پاس عرضى ترائورى به ننه مان ان ديا
در دقیقه 29 باعث شد تا او از غفلت مدافعان ميانى و دروازه بان ايران نهايت استفاده را كرده و با يك ضربه بغل پا گل تساوى را وارد دروازه طالب لو كند.

پس از این گل بازیکنان تیم ملی ایران با افتی فاحش این فرصت را به بازیکنان تیم مالی دادند تا با فشاری مضاعف خط دفاع تیم ملی را تحت فشار قرار دهد و فشار بازیکنان مالی به ویژه خط حمله این تیم منجر به گل دوم این تیم شد. ترائوره بلافاصله پس از به ثمر رسیدن گل اول مالی در دقیقه 30 موفق شد با ضربه ای دیدنی برای بار دوم دروازه وحید طالب لو را باز کند و امید این تیم برای کسب سه امتیاز کامل این
دیدار را افزایش دهد.

در نیمه دوم شاگردان افشین قطبی برای جبران گل خورده تلاش بسیار زیادی انجام دادند و او نیز با دو تغییر تلاش کرد ابتداً تیم ایران کمتر گل بخورد(!) و بعد به گل مساوی برسد اما تیم بدون برنامه ایران کاری نتوانست پیش ببرد و تیم ملی مالی در اکثر دقایق شاگردان قطبی را در رسیدن به گل تساوی و کسب حداقل امتیاز این دیدار ناکام گذاشت تا دومین شکست افشین در تورنمنت چهارجانبه قطر و پنجمین شکست مجموع قطبی در این مدت کوتاه به ثبت برسد.

قطبى كه مشخص بود شناخت چندان دقيقى از حريف خود بدست نياورده است، هرگز در طول ۹۰ دقيقه نتوانست مانع از هنر نمايى ياران تيم حريفش شود، تيمى كه با استفاده از ضعف  ملى پوشان كشورمان در اواخر بازى رو به ارائه فوتبال نمايشى آورد تا به نوعى با اين كار بازى را اداره كرده باشد تا جایی که حتی آخرین دقایق این دیدار نیز 18 قدم ایران از حملات بازیکنان مالی بی‏نصیب نماند.

ایران با باخت در این دیدار و قرار گرفتن در انتهای جدول رده بندی این رویداد، عملاً شانس بردن جایزه نقدی قهرمان این رویداد را نیز از دست بدهد و امیدوار به سومی با پیروزی بر کره شمالی باشد که با نتیجه یک بر صفر مالی را شکست داده بود و ایران را نیز در مقدماتی جام جهانی 2010 با همین قطبی که به قول خودش آنها را مثل کف دست می‏شناسد، متوقف کرده بود.

همچنین ديدار تيم‌های ملي فوتبال قطر و كره شمالي در چارچوب تورنمنت چهارجانبه قطر از ساعت 18:30 در ورزشگاه سهيم بن حمد برگزار شد كه اين ديدار در نهايت با نتيجه يك بر صفر به سود كره شمالي به پايان رسيد. تك گل كره شمالي را چو چول مان در دقيقه 54 به ثمر رساند. كره شمالي در اولين ديدار خود نيز با نتيجه يك بر صفر مقابل مالي به برتري رسيده بود و با اين پيروزي با 6 امتياز از 2 بازی در صدر جدول رده‌بندي رقابت‌ها قرار گرفت و اینچنین به مصاف

در روز پایانی رقابت‏ها که شنبه مورد پیگیری قرار گرفت نیز با تساوي تيم‌هاي ملي فوتبال مالي و قطر، كره‌شمالي قپیش از رویارویی با ایران قهرمان تورنمنت چهارجانبه قطر و برنده جایزه 600 هزار دلاری شد و ايران نيز در قعر جدول قرار گرفت و چهارمی‏اش حتی شاد تا سرمربی چشم‏بادامی‏ها، اکثر نفرات نه چندان مطرحش را در ترکیب قرار دهد و افشین قطبی خوشحال باشد که با تیم چندم کره شمالی در عوض دیدار با تیم ملی این کشور روبرو می‏شود.

پس از كره‌شمالي قهرمان، تيم ملي قطر با 4 امتياز و تفاضل گل صفر و به دليل گل زده بيشتر (3 گل) نسبت به مالي در رده دوم ايستاد و صاحب جایزه 250 هزار دلاری شد و تيم ملي مالي هم با 3 امتياز و تفاضل گل صفر و 2 گل زده در رده سوم قرار گرفت و 100 هزار دلار در نظر گرفته شد برای این عنوان را از آن خود کرد و ایران نیز با جایگاه آخری 50 هزار امتیاز برد!



پس از آن در سومین و آخرین مسابقه تیم فوتبال ایران در این تورنمنت که با دیداری کاملا تشریفاتی به شمار می‌رفت، برابر کره‌شمالی که تنها نامش را به میدان فرستاده بود، با نتیجه یک بر صفر به سختی برتری دست یافت.

تیم فوتبال ایران که از ساعت 18:30 به مصاف تیم کره‌شمالی رفته بود، مهدي رحمتي، هادي عقيلی، پژمان نوري، سيد جلال حسيني، خسرو حيدري، مهرزاد معدنچي، محمدرضا خلعتبري (84- غلامرضا رضايي)، آندرانيك تيموريان، كريم انصاري‌فرد (70- ميلاد ميداودي)، ميلاد زنيدپور و احسان حاج‌صفي  را در ترکیب داشت تا برخلاف ادعاهای جوانگرایی و شناخت ترکیب تیم، باتجربه‏ها به میدان فرستاده شوند تا خدای ناکرده یک زمان سرمربی تیم ملی برکنار نشود.

تیم ملی ایران در نیمه اول بازی تهاجمی از خود به نمایش گذاشت و برای اولین بار در این مسابقات توانست دروازه کره‌شمالی را توسط مهرزاد معدنچی در دقیقه 42 باز کند. این گل روى سماجت مهرزاد معدنچى و اشتباه مسلم خط دفاع و دروازه بان كره، وارد دروازه كره شمالى شد.

در نیمه دوم هر 2 تیم بازی ضعیفی به نمایش گذاشتند و نتوانستند موقعیت جدی روی دروازه‌ها خلق کنند و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید. تيم ملى ايران نیز که تنها می‏خواست به نخستين پيروزى خود دست يابد تا افشین همچنان پستش را داشته باشد، ۴۵ دقيقه دوم را به اداره بازى بپردازند و از گل خود دفاع كنند. در پایان دیدار اختتامیه تورنمنت چهارجانبه قطر، آندرانیک تیموریان هافبک ایرانی باشگاه فولهام انگلیس به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد و جایزه هزار دلاری را به خود اختصاص داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
اين كعبي بايد خداحافظي كند چند بار باعث شكست شود
پرفسور تیم باید ببازه تا بتونه ایراد هاشو رفع کنه. این قدر فشار نیارید به قطبی
ربي بي تجربه بهترازاين نميشود.
امپراتور وعده ها!!!
به نظر من پیش از اینکه باختهای دیگری توسط قطبی بین المللی نصیب فوتبال کشورمان نشده آقای سعید لو کفاشیان وقطبی را هر چه سریعتر عوض کند. تابیش از این ورزش وفوتبال تحقیر نشود . بایکی از تیمهای لیگ یکی بهتر از این نتیجه میگرفتیم .....حیف میل بیتالمال آخه تا کی !!!؟؟؟
امپراتور سرجوخه هم نيست
واقعا جاي تاسف دارد كه بودجه و سرمايه هاي مردم اين چنين هدر مي رود چرا سازمان جوابگو نيست و فقط توجيه مي كند .
فوتبال ايران در تمام عمرش اين قدر خوار و خفيف و مضحكه دست تيمهاي ضعيف نشده بود خدا آخر و عاقبت ورزشمان را بخير كند كه عدهاي در راس قدرت با آبروي مملكت بازي ميكنند
هر چند نظر مخالف خود را منعکس نمیکنید ولی شما کلا با قطبی مشکل دارید نه با بد فوتبال بازی کردن تیم ملی، در بازی با قطر که نتیجه 2 بر 0 را قطبی با 2-2 عوض کرد هیچ چیز از نیمه مربیان نگفتید. گل دقیقه 94 هم هیچ ربطی به مربی نداشت . واقعا که یکطرفه و بد قضاوت میکنید.
باز هم سوتی دادید بازیها در قطر است نه امارات
من به عنوان خواننده ورزشی از شیوه‏ای که آقای قطبی در دستور کار قرار داده و هرچی میضشه یک دل شیر میگه و کسی هم کاری اش نداره، بی زارم!
قطبی یک انالیزاتور خوب است و نه یک مربی خوب برای تیم ایران با توجه به پتانسیلش نیاز به مربی خیلی بزرگ هست نه قطبی نه قلعه نوعی نه دایی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار