بازدید 27238

مویی که کار دست آقای مدیر مدرسه داد!

کد خبر: ۷۸۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 11 April 2018

تراشیدن اجباری موی دانش آموزان در یزد باعث برکناری مدیر مدرسه شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزدگفت: مدیر مدرسه ای که اقدام به تراشیدن اجباری موی سر تعدادی از دانش آموزان کرده بود، برکنار شد.

به گزارش شامگاه سه شنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش عباسعلی دانافر افزود: مدیر این دبستان امروز برکنار و یکی از همکاران فرهنگی به عنوان سرپرست این مدرسه تعیین شد.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری ویژه مسائلی که آگاهانه یا از روی سهل انگاری باعث آسیب زدن به روحیه دانش آموزان می شود، به صورت ویژه مورد توجه آموزش و پرورش است.

مدیر یکی از مدارس پسرانه دوره ابتدایی یزد روز گذشته به تراشیدن اجباری موی سر تعدادی از دانش آموزان این مدرسه اقدام کرده بود که این اقدام با اعتراض والدین دانش آموزان مواجه شد.

والدین دانش آموزان، تراشیدن اجباری موی سر فرزندان خود را موجب تضعیف روحیه آنها دانستند.

در همین زمینه، کارگروهی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان تشکیل و این موضوع مورد بررسی قرار گرفت، همچنین چند نفر از اعضای کارگروه یاد شده، در مدرسه حضور یافتند و از دانش آموزان و خانواده آنها که به همین دلیل در مدرسه جمع شده بودند، دلجویی کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۴۳
بچه ها را پرتوقع داریم بار می آریم. مدیر بیچاره فکر کرده مثل قدیمه!
دمتون گرم بجز اخراج بایستی تبعید هم میشد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
داداش نسل من دوستان من همه مال زمانی هستیم که ناظم مدرسه وسط کلمون چهارراه بازمیکردمیرفتیم سرمونو کچل میکردیم .الان همه ی مانه گوشه گیریم نه بدبختیم و نه ناموفق ، چند ماه پیش یکی از ما تمام دانش آموزها و معلمان مدیر و ناظمها را جمع کرده بود و دورهمی بسیار احساسی و لذت بخشی داشتیم . یک نفر از دانش آموزان ناموفق نشده بود .بین ما دانش آموز شهردار مدیر کارخانه استاد دانشگاه و ... داشت.
حالا منظورم اینست ، دانش آموز نظافت ، اطاعت کردن ، نظم وخیلی چیزها را باید در دوران مدرسه یاد بگیردو این هیچ ربطی به عقده ای بود مدیر یاناظم و معلم ندارد.
ناظم ما انسانی بود بسیار شریف و ایشان چند سالی است فوت کرده ، ایشان چند بار بالای سر من چهارراه بازکرده بود و اینکار اورا من ناپسند ندانستم چون میدانستم ایشان خیر و صلاح مرا میخواهد.
من همیشه عاشق مدیر ، ناظم و معلمانم خواهم بود چون بخشی زیادی از موفقیتهایم را مدیون رفتار و منش آنها میدانم.
از آموزش و پرورش باید بره بیرون
اين مدير قبل از شروع به به دركار درهر پستي بايد تست سلامت و روان توسط روانشناس انجام دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
اول تو باید تست بدی
به خدا هر کی هر کیه تو ایران
همین کارهارو کردین که بچه ها اینقدر بی سواد و سوسول و بی مسئولیت بار اومدن . به نظرم کار مدیر بهترین کار بوده!
خوب كاري كردند چه كاري هستش مدير مدرسه به موي دانش اموزان گير بدهد شايد دانش اموز مي خواهد اصلا موهايش را مثل منشاء بازيكن پرسپوليس بكند معلم فقط بايد مراقب باشد كه شپش اپيدمي نشود مقصر مدير هستش بايد بركنار شود و از خود دانش اموزان مدرسه را اداره كنند
ماشاءالله به مسئولین آموزش وپرورش.که به خاطر تراشیدن موی دانش آموز مدیر رو لغو ابلاغ می کنند.
ما موهامون بلند بود وسطش با ماشین چهارراه مینداختند با همون سر و ضع باید میرفتیم خونه و میرفتیم کچل میکردیم.
به این بچه های حالا تو نمیگن. با اون تنبیه هایی که ناظم و معلما ی اون وقتا میکردن لابد اگه الان بود باید اعدام میشدن
با سلام برکناری مدیر بسیا ر تصمیمی زشت است چون هیچ معلمی بدی دانش آموز اش را نمی خواهد این باعث بی ارزشی معلمان می شود حتما شپش وجود داشت اصلا جرم نیست .
متاسفانه بعضی از مدیران مدارس فقط از مدیریت زورگوییش رو بلد هستند . یعنی واقعا چون زیر دست جناب مدیر تعدادی کودک بی دفاع هست باید هر کاری دلش خواست با اونها و روحیه لطیفشون انجام بده ؟!؟!؟!
تراشیدن موی سر نیاز به برکناری نداشت.اینجوری خود آموزش وپرورش زیر سوال میرود.نهایتا یک تذکرکافی بود.
چقدر بچه های امروزی حساس شدن. لطییییف.
حالا دیگه نمیشه بهشون بگی موهاتو کوتاه کن.
فکر کن این بچه های سفید نازنازی قراره فردای کشور رو بسازن.


آموزش و پرورش یکبار هم بفکر روحیه کارکنان خودش هم باشه
اونا هم انسان هستن
اون موقع ما کوچک بودیم هزار چوب خوردیم و بهترین دانشمندان را داریم . حالا با این قشر ببینیم چه کار میکنیم. اینا اجترام کوچک بزرگ سرشون نمیشه. یادم امد ان شعر چوب معلم ار بود......
حدود 20-30 سال پیش که ما مدرسه میرفتیم باید همه موهاشون رو از ته میزدن و اگه کسی تخطی میکرد، ناظم مدرسه با قیچی جلوی موهاش رو میزد تا اون بچه مجبور بشه خودش بره موهاش رو با نمره 4 بزنه. مقایسه وضعیت الان با کمی قبل نمیدونم خنده داره یا گریه دار! بیچاره بچه ها.
عجب شیر تو شیری است. بیچاره مدیر مدرسه. والدین و تضعیف روحیه خیلی خنده داره. ما وقتی بچه بودیم همگی موی سرمان را می تراشیدیم ولی مشکلی پیش نیامد. اتفاقا کار خوبی است.
علت این تصمیم مدیر چی بود؟
مدیر مدرسه نماینده اداره در آن آموزشگاه است ، مدیر تشخیص داده چنین اتفاقی بیافتد و به نظر من نیز حرکت مثبتی بوده در جهت کنترل دانش آموز
موهای مدیر مدرسه توط دانش اموزان تراشیده شود بجای برکناری.
بایدمجموعه اختیارات یک مدیربه اواعلام شودتانه به ضررمدیرشودنه دانش اموز.اگرمدیرهرکاری سلیقه ای انجام دهداشتباه ودیکتاتوری می شود.
یادش بخیر نباشه!چقدر تو سرمون زدند و تحقیرمان کردند و چهار راه وسط سرمان باز کردند و خندیدند!
بنظر من مدیر کارش خوب بوده و نباید اخراج میشد حتما یک علتی داشته که این کارو کرده .
واقعا دست مریزاد... خیلی خوب شدیما.... روحیه بچه ها الان لطیف شده؟!!!!!!!!! زمان ما در دهه 60 و جنگ تحمیلی این خبرا نبود... همگی هم موهامون رو میتراشیدیم... این بچه های امروزی بسیار خودخواه و لوس و ننر دارن بار میان و بسیار متوقع... احترام بزرگتر و کوچکتری هم که از بین رفته... اینا در آینده میتونن خودشون رو مدیریت کنن که به قولی بخوان کشور رو اداره کنن؟
وقتی در کشوری آموزش و پرورش دارای کمترین میزان حقوق و مزایا باشه و نادیده انگاشته بشه و با تصمیمات خلق الساعه و سیستمهای غیر اصولی آموزشی و بعبارتی موش آزمایشگاهی... وای به حال اون مردم...
زمان ما اولش نظام قدیم بود بعد شد جدید بعد ترمی بعد نمیدونم چی... الانم که دوباره برگشتیم به سیستم 45 سال قبل....
دقیقا چه خبره اینجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من ماداریم نسلی پرتوقع ولوس وبی ادب بار می آوریم
با این مسوولانی که در آموزش و پرورش وجود دارند و واکنش های غیر منطقی و غیر اصولی که با مدارس دارند و هرروز شاهد یکی از آن ها هستیم ، در آینده ای نزدیک دیگر چیزی به نام نظم و انضباط و قانونمندی در مدارس نخواهیم داشت ................ الفاتحه
کاش این برخورد چکشی مسئولان آموزش وپرورش به بخشهای اقتصادی سرایت کند تا قاطع و محکم با متخلفین اقتصادی که باعث تضعیف روحیه و ناامیدی مردم از اقتصاد می شوند برخورد شود .
بیچاره مدیر مدرسه
و بدابحال این چنین شاگردها و خانواده هایی
همین کارها و دلسوزی های نابجای والدین امروزی باعث می شود فرزندانمان افراد نالایق و سستی برای جامعه فردایشان باشند بچه هاتون بذارید لای پر قو یه وقت اسیب نبینند !!!!!؟
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
عزیز من ما خودمون آسیب دیده این نوع برخورد و بدتر از اون در دوران مدرسه هستیم.
یه کم به دنیا هم نگاه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
سر نوشت این والدین خانه سالمندان هست تازه اگه بچه ها دلشون یه کمی به حالشون بسوزه
خدا آخر عاقبت این بچه ها رو بخیر کنه اینا میخوان آینده سازان این مملکت باشند که با یک تراشیدن موی سر روحیه آنها تضعیف میشه انگار والدین آنها تا حالا موی سرشون رو نزدن!!!!؟
از مسئولین آموزش و پرورش خواهشمندیم بچه ها رو اینجور لوس و از خود راضی بار نیارند این بچه چطور میخواد فردا تو اجتماع زندگی کنه هیچ کس حق تو گفتن به او رو نداره .ما زمان قدیم فلک می شدیم تومدرسه مختلط جلو دختر وپسر .بابا یه تذکر به مدیر میدادین نه اینکه اخراج بشه. واقعا که...
به نظر من مدیر باید پدر دانش آموزان را هم صدا می کرد وموهای پدرها را هم از ته می زد والدینی که به بهداشت بچه های خود اهمیت نمیدن چه جوری دم از روح لطیف آنها می زنند
واقعا برای آموزش وپرورش امروز متاسفم که جسدی از آن با قیمانده بود آنهم در تجمع اعتراضی معلمین تشییع شد ومتاسفم جهت مدیر کل یزد با این تصمیم زشت
چرا دلیل این کار را از خود مدیر سئوال نکردند
شاید مشکل بهداشتی یا احیاناً شپشی چیزی داشتند وبا این کار خواسته به سایر بچه ها منتقل نشه.
یه روزی ما درس می خوندیم مدیر و معلمها جدی ، کتک می خوردیم فلک می شدیم پدر مادرهامون نه تنها پشت ما در نمی آمدند بلکه یک کتک مفصل هم از اونها می خوردیم . ما و همدوره ای هامون نه تنها سرخورده نشدیم و روحیه مان تضعیف نشد بلکه خودم که فرهنگی هستم بقیه هم یا معلم یا دکتر و مهندس و خلاصه هر کسی کاره ای شد .
متاسفم برای والدینی که فرزندانی لوس و ننر و ... تحویا جامعه خواهند داد . بدا به حال فردای ما با این آینده سازان
واقعا برای آموزش و پرورش متاسفم. مدیران آنجا همش احساسی و بخاط مصالح خودش رفتار می کنند.
همه دارند در جامعه به چشم می بینند که نسل به نسل بچه ها دارند سوسول تر و بی تعهد تر و بی ادب تر تربیت می شوند.
کچل کردن برای دهع شصتیا یک وظیفه بود که باعث می شد بچه ها در جامعه نسبت به هم احساس هم ترازی و هم سطحی کنند و همچنین بدونند نباید بریا مسایل دنیوی وقت زیادی بگذارند و ارزش علم اندوزی بالاتر از این هاست.
در دوران ما دهه پنجاهیها این کار امری مرسوم بود.یادم نمیره بعد عید کمی موهام بلند شده بود ناظم مدرسمون با خنده ملیحی یه کانال وسط سرم درست کرد تا بعد از ظهر اونجوری تو کلاس موندم و وقتی که برگشتم خونه مادرم برد سلمونی و در این فاصله شده بودم اسباب خنده همه....
لا اقل یه توضیح دو خطی از زبان مدیر هم میذاشتین . شاید در معرض شیوع رشک و شپش بوده اند به هر حال یکطرفه نباید به قاضی رفت
یادمه به ما گفته بودن موهاتونو بتراشید، منم با شماره 8 تراشیدم. نذاشتن برم سر کلاس و دوباره برگشتم با نمره ی 4 تراشیدم. بیچاره ما !
حداکثر آموزش وپرورش میتوانست تا رویش مجدد موهای دانش آموزان مدیر بیچاره را از مدیریت منع کند . یادبگیرید از قرآن داستان چریده شدن باغ انگورتوسط گوسفندان وحکم حضرت داود را .و حد اقل یک تذکر لازم بود . ضمن اینکه همین روسای آموزش وپرورش که چنین حکمی را صادر کرده اند مگر خودشان در دوران دانش اموزی با چنین مسئله ای مواجه نبودند .
دخالت والدین و اموزش و پرورش در کار مدیر و نظم مدرسه باعث بی ارزش شدن مدرسه و معلم می شود مدیر برای مدیریت یک مدرسه با ان همه فشار روانی و مسوولیت 300 هزار تومان می گیره لابد انتظار دارید بقیه برای جایگزینیش سر و دست بشکنند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر