بازدید 5777

صدور حکم قطعی برای لولا داسیلوا

کد خبر: ۷۸۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 06 April 2018
یک قاضی برزیلی از «لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا» رئیس جمهوری اسبق برزیل خواست تا برای گذراندن محکومیت دوازده ساله در زندان، خود را به پلیس معرفی کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «سرجیو مورو» قاضی دادگاه فدرال 24 ساعت به دا سیلوا مهلت داده است تا خود را تحویل پلیس دهد.

این قاضی در حکم خود اعلام کرد که به دا سیلوا دستبند زده نشود و به سلول ویژه ای در زندانی در شهر «کوریتیبا» در جنوب برزیل منتقل شود.

رئیس جمهوری اسبق برزیل به دریافت رشوه از یک شرکت مهندسی در ازای کمک به عقد قرارداد میان این شرکت و شرکت نفت «پترولئو برازیلیرو» متهم شده است.

پایه گذار حزب کارگر برزیل درخواست کرده بود تا زمانی که درخواست تجدیدنظر وی بررسی می شود، آزاد باشد. اما دیوان عالی برزیل روز پنجشنبه درخواست وی را رد کرد و به زندانی شدن وی رای داد.

رئیس جمهوری اسبق برزیل قصد داشت در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر شرکت کند. اما به نظر می رسد که حکم دیوان عالی برزیل به فعالیت های سیاسی و برنامه های وی برای حضور در انتخابات پایان می دهد.

طبق قانون انتخابات برزیل، فردی که در دادگاه محکوم شده است تا هشت سال نمی تواند در انتخابات نامزد شود. اما استثنائاتی هم وجود دارد که اگر دا سیلوا بخواهد وارد کارزار شود، دادگاه انتخابات درباره آنها اظهارنظر کرده و رای خواهد داد.

«حزب کارگران» برزیل که توسط دا سیلوا پایه گذاری شده است، از هواداران خود خواست تا در حمایت از وی به خیابان ها بیایند.

دا سیلوا از سال 2003 تا 2011 دو دوره متوالی چهار ساله رئیس جمهوری برزیل بود. برزیل در دوره ریاست جمهوری وی شاهد شکوفایی اقتصادی بود. ریاست جمهوری دا سیلوا در حالی به پایان رسید که از محبوبیت هشتاد درصدی برخوردار بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس