بازدید 24764
مهمترین اتفاقات آبان 96؛

اعلام زمان احتمالی رفع حصر/ نامگذاری یک ‌روز به نام «کوروش» در تقویم رسمی کشور/ تصویب یک قطعنامه جدید علیه ایران/ ایران سومین تولیدکننده «مهندس» در جهان!

جنجال نصب کاشی ماندگار بر منزل پدر رئیس جمهور، جزئیاتی از قتل یک روحانی در مترو، برگزاری هشت روزه بزرگترین رویداد رسانه‌ای کشور، جزئیاتی از دیدار سردار سلیمانی با بارزانی درباره همه‌پرسی کردستان عراق، ایران سومین تولیدکننده «مهندس» در جهان!، جانشین ناطق در دفتر بازرسی رهبری معرفی شد، برگزاری راهپیمایی 13 آبان، نامگذاری یک‌روز به نام «کوروش» در تقویم رسمی کشور، انجام گشایش‌هایی درباره موسوی و کروبی و اعلام زمان احتمالی رفع حصر...
کد خبر: ۷۸۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 31 March 2018

قرار است مهمترین رویدادهای سال 96 در گزارش های جداگانه برای نوروز پیش روی خوانندگان «تابناک» قرار گیرد. در این گزارش به خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری هشتمین ماه از سال 96 (آبان ماه) اشاره می شود.

به گزارش «تابناک»؛ جنجال نصب کاشی ماندگار بر منزل پدر رئیس جمهور، جزئیاتی از قتل یک روحانی در مترو، برگزاری هشت روزه بزرگترین رویداد رسانه‌ای کشور، جزئیاتی از دیدار سردار سلیمانی با بارزانی درباره همه‌پرسی کردستان عراق، ایران سومین تولیدکننده «مهندس» در جهان!، جانشین ناطق در دفتر بازرسی رهبری معرفی شد، برگزاری راهپیمایی 13 آبان، نامگذاری یک‌روز به نام «کوروش» در تقویم رسمی کشور، انجام گشایش‌هایی درباره موسوی و کروبی و اعلام زمان احتمالی رفع حصر،40 تن به تعداد نمایندگان مجلس افزوده می‌شود، تصویب یک قطعنامه جدید علیه ایران و پاسخ جمهوری اسلامی،«موگرینی» حساب موشک‌های ایران را از برجام جدا کرد، زلزله کرمانشاه را لرزاند و 70 هزار نفر را بی‌خانمان کرد و ... مهمترین اخبار آبان ماه 1396 بودند.

جنجال نصب کاشی ماندگار بر منزل پدر رئیس جمهور

خبر نصب بر سردر منزل پدری دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور با انتقادات بسیار گسترده‌ای همراه شد و گروهی تأکید کردند که نباید این اتفاق رخ می‌داد؟ اما بر چه اساسی نباید این اتفاق رخ می‌داد و نباید به وقوع می‌پیوست؟ هیچ کس نمی‌داند، چون در این زمینه قانون گذاری خاصی صورت نگرفته و مشخص نیست، چه اشخاصی از چه طیف‌هایی بر اساس چه اولویت‌بندی‌ها مشمول این طرح می‌شوند؟

همین غیرشفاف بودن فضا باعث شده تا بسیاری از چهره‌ها مواضع تندی در پیش گیرند. در همین زمینه، احمد توکلی نوشته است: «رونمایی از پلاک ماندگار منزل پدر روحانی توسط معاونش علی اصعر مونسان. امام علی فرمود: بر صورت مداح خویش خاک بپاش؛ آقای روحانی، به شما هم می‌فرماید.» و نظایر چنین تعابیری نیز مکرراً در فضای مجازی قابل مشاهده است.

در پاسخ به این نقدها ساعتی پیش خبری منتشر شد که در آن گزارش شده بود، 140 کاشی ماندگار دیگر نیز ساخته شده و به منظور پیگیری کنوانسیون 2003 یونسکو و برای پاسداری از میراث ناملموس بشری، از این تعداد 22 کاشی در تهران و 118 کاشی در شهرستان ها برای حفظ و شناساندن مفاخر و مشاهیر نصب خواهد شد. در این طرح ملی نحوه انتخاب چهرهای شاخص هر استان براساس تصمیمات مدیران کل میراث فرهنگی با همراهی و کمک استانداری و مسیولان ارشاد استان‌هاست.

نخستین کاشی 28 اردیبهشت 96 (روز جهانی موزه) در نخستین روز از هفته میراث فرهنگی به درب منزل ایران در ورودی نصب شد. همچنین کاشی ماندگار جواد مجابی، ناصر مسعودی (گیلان)، عباس کیارستمی، نادر ابراهیمی، مسعود عربشاهی، هادی سیف، منوچهر طریقی، سیروس ابراهیم زاده، ابراهیم یونسی، سید محمد محیط طباطبایی، شهریار عدل، احمدرضا احمدی، ابراهیم حقیقی، قیصرامین پور، علامه محمدتقی جعفری، داود رشیدی، احترام برومند، عثمان محمدپرست (خراسان رضوی)، محمدعلی سپانلو، محمود دولت آبادی، علی اکبر درویشیان، مسعود آذرنوش، احمد فتوت (همدان)، ابراهیم دهگان (مرکزی)، محمدرضا محتاط (مرکزی)، کیخسرو پورناظری، احمد باربد (یزد)، علی اکبر شریعتی (یزد)، محمود رهبران (یزد)، ابوالحسن خوشرو (مازندران)، سوری (مرکزی)، داود میرباقری و دکتر حسن روحانی (سمنان) بزرگانی هستند که تاکنون در این طرح بر سردر خانه‌هایشان کاشی ماندگار نصب شده است.

برگزاری هشت روزه بزرگترین رویداد رسانه‌ای کشور

بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات از صبح (۵ آبان ماه) کار خود را آغاز کرد و هشت روز ادامه یافت.

درهای بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات از ساعت ۹:۳۰ روز 5 آبان به روی اهالی رسانه و قلم و بازدیدکنندگان گشوده شد و بزرگ‌ترین گردهمایی رسانه‌ای کشور را به مدت هشت روز رقم زد.

بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه بود که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار شد.

جزئیاتی از دیدار سردار سلیمانی با بارزانی درباره همه‌پرسی کردستان عراق

«ناظم عمر دباغ»، نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران درباره جلسات سردار سلیمانی با بارزانی درباره مسأله همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: جلسات هیأت‌های محلی با ریاست خود آقای سلیمانی انجام شد. آقای سلیمانی همچنین چند جلسه خصوصی و دو نفره با آقایان مسعود بارزانی رئیس‌جمهوری و نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان و نیز رهبران گروه‌های دیگر از جمله حزب «حرکت تغییر» (گوران) برگزار کرد. در همه جلسات تأکید طرف ایرانی بر این بوده است که «شما این کار را نکنید زیرا اطلاع داریم که بعد همه علیه شما (کردستان عراق) متحد می‌شوند» و «ما می‌خواهیم به‌عنوان جمهوری اسلامی دستاوردهای کردهای عراق در چارچوب قانون اساسی عراق حفظ شود». حتی من خودم در این مسائل شاهدم. در یکی از پیام‌هایی که به من داده شد خود آقای سلیمانی گفتند که ما آمادگی کامل داریم تا در چارچوب قانون اساسی عراق و وحدت عراق از حقوق شما حمایت کنیم تا برسد به اجرای ماده ۱۴۰». خب این پیام واضح بود.

جزئیاتی از قتل یک روحانی در مترو

ساعت 6 بعدازظهر روزهای اولیه آبان ماه 96 مأموران کلانتری 113 بازار در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت خبر قتل یک روحانی را اعلام کردند.

پس از آن بود که محسن مدیرروستا، بازپرس ویژه قتل پایتخت به همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی در صحنه جرم حاضر شده و مشعول تحقیقات درباره این پرونده شدند.

تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که مقتول یک روحانی و دانشجوی دکتری الهیات و چهل و پنج ساله است، با پنج ضربه چاقو توسط یک مرد چهل و سه ساله حدود ساعت 16:50 در مقابل در خروجی متروی امام خمینی (ره) (درب خیابان خیام) به شدت مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان سینا به علت شدت جراحات جان خودش را از دست داده است همچنین ضارب به سرعت توسط پلیس بازداشت شده بود.

قاتل این روحانی که دارای سوابق کیفری متعدد از جمله سرقت است، در اظهارات اولیه درباره انگیزه این اقدام به بازپرس امور جنایی تهران گفت: برای حل مشکلات و دریافت حق و حقوق خود به مقابل مجلس رفته اما موفق به ورود مجلس نشدم، سپس به مغازه برادرم رفته و نهار خوردم، در نهایت از مغازه برادرم خارج شدم و تصمیم گرفتم یک نفر که دارای سمت و مسئولیت است را به قتل برسانم.

وی افزود: برای رسیدن به هدفم یک چاقو به قیمت 35 هزار تومان خریدم و در خیابان پَرسه زدم تا اینکه به مقابل مترو رسیدم و با دیدن یک روحانی به سمت وی حمله‌ور شدم؛ گمان می‌کردم چون مقتول روحانی است، باید دارای سمت و مسئولیت باشد که به وی حمله‌ور شدم.

ایران سومین تولیدکننده «مهندس» در جهان!

آیا ما به این تعداد مهندس نیاز داریم؟ پاسخ به این پرسش نیازمند یک تحلیل آماری و بررسی دقیق سالانه اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در کشور است.

این عطش مهندسی که در ایران دیده می‌شود؛ شاید برای جوامع دیگر قابل درک نباشد. در بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی در سال‌های اخیر حتی نوعی بی‌تفاوتی به تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی دیده می‌شود. در حالی‌که کشور ما لبریز از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی است. گزارش مؤسسه کار آلمان در کلن (Bundesagentur für Arbeit; IW Köln) در سال ۲۰۱۰ نشان می‌داد این کشور تقریبا ٢٦ هزار مهندس کم دارد؛ ١٥هزارو ٥٠٠ مهندس مکانیک و ٩هزارو ٥٠٠ مهندس برق و پنج‌هزارو ٦٠٠ مهندس عمران و معماری.

در کشور آلمان که به موتور صنعتی اروپا مشهور است، بسیاری از دانش‌آموزان علاقه‌ای به ورود به رشته‌های فنی و مهندسی یا حتی پزشکی ندارند و رشته‌های علوم اجتماعی، علوم سیاسی، هنر و تاریخ و فلسفه و موسیقی برای بسیاری جذاب‌تر است. در ایران اما وضع به گونه واضحی متفاوت است.

گزارش سال ۲۰۱۵ مجمع جهانی اقتصاد (the World Economic Forum) نشان می‌داد که ایران (با ۲۳۳ هزار نفر) به‌لحاظ تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در جایگاه سوم دنیا ایستاده است. یعنی بلافاصله پس از روسیه (۴۵۴ هزار نفر) و ایالات متحده آمریکا (۲۳۸ هزار نفر). اما آیا ایران به‌لحاظ سهم خود در بازار جهانی تولیدات صنعتی در جایگاه سوم ایستاده است؟ لااقل آمارها این‌ طور نشان نمی‌دهند.

جانشین ناطق در دفتر بازرسی رهبری معرفی شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، طی حکمی حسین فدایی را مسئول دفتر بازرسی خود منصوب نمودند.

مقام معظم رهبری با تشکر از زحمات حجت‌الاسلام ناطق نوری، حسین فدایی را مسئول دفتر بازرسی خود کردند.

برگزاری راهپیمایی 13 آبان

راهپیمایی و تجمع بزرگ یوم‌الله 13 آبان شنبه سیزدهم آبان 96 همزمان با سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیون، شخصیت های سیاسی و تشکل‌های دانشجویی با شعار «مرگ بر آمریکا» و سخنرانی دریادار شمخانی مقابل لانه جاسوسی در تهران برگزار شد.

نامگذاری یک‌روز به نام «کوروش» در تقویم رسمی کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با تصریح اینکه در جمهوری اسلامی ایران هیچ یک از مسئولان با کوروش مخالفتی نداشته و ندارند، ایجاد کارگروهی برای بررسی علمی و انتخاب روزی در تقویم به‌نام کوروش با هدف بزرگداشت این چهره‌ی تاریخی و اثرگذار را یادآور شد.

هادی پژوهش‌جهرمی دوشنبه پانزدهم آبان در جمع خبرنگاران گفت: از آبان سال گذشته پیگیری‌هایی برای قرار گرفتن موضوع کوروش در حوزه‌ی اجتماعی آغاز و جلسات متعددی نیز برگزار شد تا کوروش به‌عنوان یک چهره‌ی شاخص ایرانی که دیدگاه‌ها و اقداماتی تاثیرگذاری در گذشته تاریخ داشته است، به شکلی مناسب گرامی داشته شود.

وی با تصریح اینکه باید حساب کوروش و پاسارگاد را از جریان معاند و اپوزوسیون جدا کرد، گفت: کوروش به عنوان یک فرد ایرانی موحد و شخصیتی تاریخی و تأثیرگذار، مورد تأیید همه افراد درون نظام جمهوری اسلامی قرار دارد و هیچ کس مخالف این شخصیت ندارد.

پژوهش با اشاره به اینکه چهره‌های شاخصی از علما و بزرگان دینی و مجتهدان و شخصیت‌های علمی ایران در خصوص شخصیت کوروش و اینکه او می‌تواند ذوالقرنین مد نظر قرآن باشد نظر داده‌اند که نظرات آنان موجود است، گفت: حتی می‌توان ادعا کرد که خدمات انجام شده برای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی برجای مانده از کوروش و هخامنشیان در دوران بعد از انقلاب بسیار شاخص‌تر از دوران پیش از انقلاب بوده است.

او با یادآوری اینکه نمی‌توان بین تاریخ قبل و بعد از اسلام در بررسی تاریخی ایران تفکیکی قائل بود، گفت: جریان معاند و اپوزوسیون نظام اسلامی از سال‌ها پیش با هدف گرفتن بعد ملی‌گرایی، سعی در سوءاستفاده از شخصیت کوروش در مسیر رسیدن به اهداف سیاسی خود داشته و دارند.

انجام گشایش‌هایی درباره موسوی و کروبی و اعلام زمان احتمالی رفع حصر

تازه‌ترین خبر درباره رفع حصر را اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی داده و گفته است: توافقی صورت گرفته که تا پایان سال ۹۶ دامنه حصر آرام‌آرام کم یا برداشته شود.

او درباره رفع حصر گفته است: این مباحث خاص است که باید با مذاکره‌ای که آقای روحانی شروع کرده‌اند، به سرانجام برسد. توافقی صورت گرفته که تا پایان سال ۹۶ دامنه حصر آرام‌آرام کم یا برداشته شود.

پیش از این خبر، اعضای کمیته حصر فراکسیون امید هم به دیدار آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه ‌قضائیه رفته بودند. این اولین دیدار از سلسله دیدارهایی است که به گفته محمدرضا تابش قرار است با سران سه قوه صورت بگیرد. غلامرضا حیدری دیدار با آیت‌الله آملی را خوب و امیدوارکننده برای کاهش محدودیت‌ها برای محصوران توصیف کرده بود. اما قبل از این دیدار، ملاقات‌هایی هم صورت گرفته بود که عموم فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس این دیدارها را در راستای گشایش در رفع حصر ارزیابی کردند. از جمله آنها ملاقات دو خواهر میرحسین موسوی با برادرشان بعد از سه ماه بود.

همچنین حسین کروبی فرزند شیخ مهدی کروبی هم خبر داده بود که اعضای خانواده کروبی بعد از عمل جراحی او، هر وقتی که می‌خواهند می‌توانند با او دیدار داشته‌ باشند. این رویدادها پس از آن اتفاق افتاد که علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره حصر سخنانی را مطرح کرده بود. او گفته بود واژه حصر واژه درستی نیست و آقایان مدنظر شما در حصر نیستند، آنها هرکس را که اراده کنند، می‌توانند ببینند؛ کما اینکه به‌تازگی آقای کروبی درخواست کردند آقای دوستی را ببینند و این دیدار انجام شد. این سخنان با واکنش کاربران فضای مجازی مواجه شد و فرزندان محصوران هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. بعد از این واکنش‌ها خبر آمد دو خواهر میرحسین با او ملاقات کرده‌‌اند.

40 تن به تعداد نمایندگان مجلس افزوده می‌شود

اسماعیل جبارزاده در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تعداد نمایندگان مجلس تکلیف قانونی است اما از سال ها پیش این بخش از قانون اجرا نشده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور موافق افزایش ۴۰ نفری نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: وزارت کشور در کمیسیون های مربوطه و در حوزه کارهای عملیاتی همراهی لازم را با قانونگذاری خواهد داشت.

جبارزاده ادامه داد: با توجه به اینکه طبق قانون هر ده سال باید بیست نماینده به مجلس شورای اسلامی اضافه شود و از سوی دیگر از بیست سال گذشته تاکنون تعداد نمایندگان افزایش نیافته، اهتمام جدی برای اجرای قانون وجود دارد.

تصویب یک قطعنامه جدید علیه ایران و پاسخ جمهوری اسلامی

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای را علیه «وضعیت حقوق بشر ایران» به تصویب رساند. این قطعنامه با 83 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 68 رأی ممتنع به تصویب رسید.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای کشورهای غربی در زمینه نقض حقوق بشر را رد و مخالفت خود را با هر گونه بهره‌برداری ابزاری و سیاسی از موضوع حقوق بشر اعلام کرده است.

انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی بودند که به این قطعنامه رأی مثبت دادند. قطر،برزیل، مصر، اردن، کویت، لیبی و تونس جزو کشورهایی بودند به آن رأی ممتنع دادند و چین، روسیه، عراق، هند، اندونزی، بلاروس و عمان با آن مخالفت کردند.

بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعنامه وضعیت حقوق بشر در ایران که در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد توسط کانادا و تعداد دیگری از کشورهای غربی ارایه شده است را اقدامی مردود و غیرقابل قبول می داند. استفاده ابزاری، گزینشی و سیاسی از موضوع حقوق بشر توسط کشورهای غربی علیه کشورهای مستقل جهان رویکردی محکوم و اقدامی نادرست است که نتیجه ای جز تضعیف جایگاه والای حقوق بشر به دنبال نخواهد داشت و حمایت تعدادی از بزرگترین ناقضان رسوای حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی، متجاوزین و جنایتکاران جنگی و حامیان و مروجین اصلی تروریسم، خشونت و افراطی‌گری از این قطعنامه تنها یکی از دلایل بی اعتباری و سیاسی بودن آن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است و همواره و همیشه در امر ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین‌المللی خود کاملا جدی بوده و آماده است بر اساس اصول متعالی خود در جهت ارتقای جایگاه حقوق بشر در جهان گفت وگو و همکاری‌های سازندهای را در چهارجوب احترام متقابل، برابری و عدالت و انصاف و دور از اغراض سیاسی با تمامی ساز و کارهای مشروع بین المللی با کشورهایِ علاقه مندِ به تحکیم و حمایت واقعی از حقوق بشر داشته باشد.

«موگرینی» حساب موشک‌های ایران را از برجام جدا کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آزمایش موشکی نقض برجام نیست و نگرانی زیادی در این زمینه نداریم.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه افزود: اعتقاد داریم آزمایش موشکی به برجام ارتباط ندارد.

وی تصریح کرد: اطمینان دارم برجام راه‌های مختلف و گام‌هایی جهت ایجاد همکاری‌های امنیتی در منطقه ایجاد می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یادآور شد: ایران و اتحادیه اروپا به تعهدات خود عمل کرده‌اند و برجام تبدیل به منافع بیشتر برای تمامی مردم منطقه شده است.

زلزله کرمانشاه را لرزاند و 70 هزار نفر را بی‌خانمان کرد

زمین‌لرزه ای در آبان ماه ۱۳۹۶ ایران - عراق را لرزاند که بزرگی آن ۷٫۳ ریشتر بود. این زلزله شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه رخ داد.

کانون زمین‌لرزه ۵ کیلومتری شهر ازگله کرمانشاه بود و زلزله نگاری آمریکا کانون این زلزله را ۳۲ کیلومتری حومه شهر عراقی حلبچه اعلام کرد.

طبق گفته رئیس مرکز لرزه‌نگاری ایران چندین پیش لرزه قبل از زلزله ۷٫۳ ریشتری حوالی ساعت ۲۱ تا ۲۱:۴۸ اتفاق افتاده که موجب هشیاری مردم شد که بزرگترین این پیش لرزه‌ها به قدرت ۴/۵ ریشتر ثبت شد. شمار جانباختگان ناشی از این زلزله در ایران به 620 تن رسید و همچنین ۹٬۳۸۸ تن نیز زخمی و حدود ۷۰٬۰۰۰ نفر بی‌خانمان شدند.

شهر ازگله نزدیک‌ترین شهر به کانون زلزله (۵ کیلومتر) بود. عمق زمین لرزه ۱۱ کیلومتر بوده که به علت عمق کم و مدت زیاد در کل منطقه شمال غرب کشور احساس شد. این زلزله در جنوب شرق ترکیه و حتی کویت و شمال عربستان سعودی هم احساس شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۳۶
پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک
پاسخ ها
میترا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
بقول استاد تاریخم که میگفت من وطن دوستم‌ولی چرا اگر کوروشی بوده در کتب کهن تاریخی و ادبی نامی از او نیست؟
حصر موسوی و کروبی برای 80 % مردم هیچ اهمیتی نداره. همون عده ای که به روحانی رای دادند و جز ثروتمندان جامعه هستند خواستار رفع حصر هستند. برای آنها حتی اگر دلار 1000 هزار تومن هم شود زیاد تفاوتی ندارد.
پاسخ ها
مهدی
| United States of America |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
فشار اجتماعی برای رفع حصر کم شده. اما ادامه حصر بدون دادگاه و دفاع و مراحل صدور رای ، تداوم تضییع حق محصورین است.
چقدر دیر یک روز بنام کوروش در تاریخ ایرانی ثبت شده است امپراتوری هخامنشیان با فرمانروایی کوروش در تاریخ جهان ثبت است و هر کشوری که که می خواهد تاریخ با شکوه را نقل کند به نوعی روابط تجاری و نظامی تاریخی را به هخامنشیان ربط می دهد تاریخ قابل انکار نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
معلومه براي خودت چي داري ميگي ؟؟ كجاي دنيا جز اسرائيل كوروش رو ميشناسن ، از خواب توهومات بيدار شو
واسه رفع حصر دیگه خیلی دیر شده
حصر چیه؟ زمان فیلتر تلگرام اعلام شد
البته دوباره شب انتخابات بازش میکنن
برای فضاسازیها و جوسازی برای رای گرفتن
از اقتصاد و کارنامه حواسها پرت شود
بعد میگن اگر تلگرام میخواهید باز بمونه به لیست ما در۹۸و شخص مدنظر ما در۱۴۰۰ رای بدید
ما هم میدوییم رای میدیم
بی خیال سابقه و عرضه و...
كوروش ساخته و پرداخته يهوديها و صهنونيست ها هست ، بالاخره مردمان جهان سوم بايد هميشه مشغول اينگونه چيزهاي واهي باشند تا كشورشان غارت شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
روز کوروش تنها زمینه ای است که ما بناها تاریخی شیراز را احیا و جوب توریست کنیم چه می شد اگر ما برخی قوانین را تغییر می دادیم و زمینه را برای توجه به تمدن کهن در جهان باز می کردیم و مثل ترکیه از توریست پول در می آوردیم ما با اینهمه زیبایی رقیب ترکیه نشدیم چون یک بند دیگران را مقصردانستیم به خاطر ایران بیایید امید به این داشته باشیم که بتوان با نام کوروش جاذبه های ایران را معرفی کرد
اگه يك روز به اسم كوروش تو تقويم نوشته بشه خيلي از مشكلات مانند اختلاس و بيكاري و دزدي از بيت المال و چاپلوسي و ظلم به قوميتهاي غير فارس همگي حل خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
برخی از این طایفه گراها واقعا باورشون شده که فارس خیالی داره بشون ظلم می کنه و حق دارند هرچقدر می خواهند به تاریخ و مفاخر ایران توهین کنند. هر چی بشون رو بدید جلوتر میاند. از خواب بیدار شید. بی بی سی تا ابد پشت شما نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
همه افرادی که در ایران، فارس زبان هستن کاملا در رفاه و آسایش زندگی میکنن؟همه شهرهایی که در ایران اکثرا افراد فارس زبان نشین در اون شهرها زندگی میکنن کاملا بهتر و آبادترو پیشرفته تر از همه شهرهایی در ایران هستن که در اون شهرها، افراد فارس زبان در اون شهرها کمترن؟نظری هم که در این قسمت دادی دقیقا چه ربطی به فارس و قومیت های غیر فارس بر اساس تقسیم بندی زبانی که در الان هست، داره؟
برگشت به دوران باستان و ستايش گذشته از خصوصيات ملتهاي جهان سومي هست ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
اینو دقیقا بر چه اساسی گفتی؟ منظورت از برگشت به دوران باستان چیه؟همه کشورهای پیشرفته نسبت به گذشتشون بی تفاوتن و یا همه ارزش مناسبی براش در نظر نمیگیرن؟
کوروش پرستی = با تبلیغ ضد دین و اسلام
کوروش قلابی قراره چکار کنه؟ دریاچه ها رو نجات بده؟ جلوی بیابان شدن مملکت را بگیرد؟ نایلونها و بطریهای ریخته شده در محیط زیست ویران شده را جمع کنه؟ منابع آب رو احیاء کند؟ امنیت فراهم کند؟ جاده ها را درست کند؟ جلوی سقوط هواپیما های فرسوده را بگیرد؟ سیستم فرسوده حمل و نقل ریلی را درست کند؟ ما را از شر پراید و دیگر خودروهای نا امن دور نگه دارد؟ معتادهای بیشمار رو درمان کند؟ بیسوادی و بی فرهنگی مردم و مسئولان را علاج کند؟ مغز و طرز فکر ما را عوض کند؟بی تفاوتی و بی مسئولیتی همگانی را علاج کند؟ بیکاری و فقر را درمان کند؟ آموزش و پرورش را نجات دهد؟ صنعت ورشکسته را چاره کند؟ جلوی رانت خواری و فساد سازمان یافته را بگیرد؟ حقوق شهروندی همه را به رسمیت بشناسد؟ آزادی بیان و آزادی قلم فراهم کند؟... اگر تو تقویم کوروش نبوده، در عوض از در و دیوار کوروش می باریده. کوروش مثل یک رستنی هست که از هر جا می روید. از روی کاشی، سنگ، دیوار، کاسه، قلیان، پارچ آب، فرش، پتو، دیوار قهوه خانه، تابلو و در و دیوار مغازه ها، فضای مجازی، کتاب کلمات قصار، کتاب احادیث، کتاب شعر، کتاب تاریخ، ادبیات، ریاضی، جغرافیا و ...
خلاصه به هر جا رو کنید دایی کوروش همانجا هست.
اما هر جا هست انبوه مشکلات هم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
حالا نبودنش چه مشکلی رو حل میکنه که شما اینقدر غصه میخوری؟
زیاد غم و غصه نخورعروق کرونریت میگیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
بر چه اساسی نوشتی قلابی؟بر اساس کدوم مدرک معتبرو موثق تاریخی؟نکته بعد اینکه من که دقیقا نمیدونم بر چه اساسی نوشتی "خلاصه به هر جا رو کنید دایی کوروش همانجا هست".هر جا؟و واقعا آیا این ربطی که به این نحو دادی واقعا منطقیه؟واقعا چه ربط منطقی داشت؟نکته بعد اینکه اینطور قاطی کردن بعضی از موارد به این صورت و اینطور نتیجه گرفتن درسته؟به نظر من بهتر به جای قاطی کردن بعضی از چیزها به صورت نادرست و نتیجه گرفتن به این نحو که به نظر من ربط منطقی و درستی نداره ،بهتره اگر میخواییم نظر بدیم به صورت منطقی و درست و بدون قاطی کردن مواردی که به این نحو ربط درستی به موضوع اصلی نداره ،باشه
15 آبان 96 فرمودند در تفویم رسمی یک روز به نام کوروش خواهد بود آیا حدود 5 ماه بعد این وعده در تقویم رسمی محقق شد؟؟؟؟
چرا باید در تقویم ایران یک روز به نام کوروش باشه؟ ایران چند قومیتی هست و ایشون نماد هست فقط برای یک قوم چه بخواهیم چه نخواهیم در پیش دیگر اقوام جایگاهی نداره حتی با زور
ایران ترک عرب لوچ ترکمن فارس و ... داره برای چی دیگر اقوام رو نبینیم ؟ فقط یک قوم خاص ؟
ایآ این به وحدت ایران کمکی میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
کوروش پادشاهی است که بر تمامی این اقوام عادلانه حکمرانی کرده است. مخالفان با کوروش کبیر هم دلسوز مردم و این سرزمین نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
همه ایران یه قوم هستن فقط تفاوت های زبانی وجود داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
یک روز به اسم چنگیز خان یا پدرخوانده اردوغان بزاریم خوبه ؟
ناشناس
| Australia |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
نیست شما نخست وزیر ایشون بودید و کنار دست ایشون میدونید چه خبر بوده! کوروش یک خرافه تاریخی هست که تسوط عده ای ساخته شده که هیچ دلیل قطعی برای اون نیست. حالا عده ای میخوان به این دروغ جامه واقعیت بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
نماد هست فقط برای یک قوم؟کدوم قوم؟در پیش دیگر اقوام جایگاهی ندارد؟بر چه اساسی اینو نوشتی؟اگر شخصیت مثبتی در زمینه های گوناگون هم از هر قومیتی باشه برای او هیچ بزرگداشتی انجام نشه و در موردش هیچ چیزی گفته نشه؟چرا باید به این صورت که نوشتی اینطور نگاهی داشت؟چرا نباید در این زمینه نگاه ملی داشت؟نکته بعد اینکه چند درصد از شاهان در ایران از همه قومیت ها بودن؟نگاه صرفا قومیت گرایی بدون در نظر گرفتن نگاه ملی به وحدت ایران کمک میکنه؟منظورت از "یک قوم"در نظرت چی بود؟اگر منظورت قوم پارس در زمان هخامنشیان(و با توجه به اینکه پدر کوروش پارسی بود)باشه آیا قوم پارس در اون موقع الزامابراساس تقسیم بندی زبانی و بر اساس فارسی معیار و رایج در زمان حاله؟
بسیار کاره ارزشمندیست نامگذاری هفتم آبان بنام کوروش کبیر . چون دشمنان همیشه میخوان ملیت رو روبرو مذهب شیعه بزارن اما با هوشیاری ملت ایران همیشه ناکام بوده و هستند ما ایرانی هستیم نخست افتخار میکنیم به یکتاپرست بودنمون که شیعه هستیم و مسلمان و هیچ منافاتی با ملیت ایرانیمون هم ندارد و افتخار میکنیم به کوروش بزرگ و تاریخ ایران
بیچاره کروبی القابش از حجت الاسلام به شیخ تنزل یافته است!
مهندس های جزوه ای. دانشگاه برکلی 104 و ام‌آی‌تی 91 برنده نوبل تا حالا داشتن. حالا در یه موسسه آموزش عالی 50 متری و پیام نور و آزاد وسط بیابون با استا های فوق لیسانسی دانش آموخته همین مراکز اون مهندسا تنها کاربردی که دارن اینه که واژه عربی مهندس رو بی اهمیت میکنند. ضمن اینکه در هیچ جای دنیا پیشوند مهندس برای نام افراد به کار نمیره در ایران روی اغلامیه فوتشون هم قید میشه.
بالاخره به اين نتيجه رسيديم پادشاه نصفه جهان بايد تو تقويم باشه
درب دانشگاه آزاد رو ببندید مشکل بی کاری و تعدد مهندس حل می شه
من گناه ندارم حالاکه اینقد اوضاع داره شلم شوربا میشه یه روز به نام تریلی نامگذاری کنید یا اصلن بزارید ارابه با نامگذاری روزها چی عوض میشه مردشین شعار ندین مشکل حل کنید
بفرمایید تولید کننده مهندسین بی کیفیت
اسما مهندس هستند ولی رسما کاری بلد نیستند فقط عنوانش را دارند و بیشتر هم محصول برخی دانشگاه های غیر دولتی بی کیفیت هستند که پول میگیرند و مدرک میدهند
زلزله کرمانشاه را لرزاند و 70 هزار نفر را بی‌خانمان کرد - خداییش اون نور قرمز رنگ که از آسمون به زمین فرود آمد چی بود؟
نگویید زلزله - بگید لیزر هارپ
اگر جای خالی در تقویم پیدا شد کوروش را بگذارید آنجا
با رفع حصر چیزی درست نمیشه بند و آب برده آقایونو خواب نشانه ها هویدا هستند نا رضایتی مردم از این حرفا رده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان