بازدید 15981

توصیه های مجید مجیدی به سیاسیون

کد خبر: ۷۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۷ 24 December 2009
خبرآنلاین نوشت:

مجید مجیدی، کارگردان صاحب‌نام سینمای ایران ضمن تسلیت ایام شهادت سرور شهیدان (ع) گفت: در شرایطی که دل‌های همه ما جریحه‌دار مصائب امام حسین(ع) است، اصلا تمایل نداشتم در این ایام جز به تعزیه حسینی متمرکز باشم. وی با تاکید بر نقش نخبگان، اظهار داشت: اگر نخبگان و فرهیختگان فقط به این دلیل که در جبهه و جناح ما نیستند حذف شوند، پیکره فرهنگ و هنر جامعه دچار آسیب می‌‌‌‌‌‌شود .

وی با انتقاد از شیوه‌‌‌های تصمیم‌سازی در حوزه فرهنگ گفت: اتخاذ این رویه‌های سطحی‌نگرانه و نگاه آمرانه و حاکمانه به فرهنگ و هنر حاصلی جز در غلتیدن به وادی ابتذال نخواهد داشت و سیاسیون با این رفتارها و شیوه‌ها از شان و احترام به ساحت هنر و هنرمند چیزی باقی نخواهد گذاشت.

این عضو پیوسته فرهنگستان هنر افزود: نگاه فرمایشی به مقوله فرهنگ و هنر، فاصله میان هنرمندان و فرهیختگان با حاکمیت سیاسی را بیشتر می‌کند و اعتماد مردم نسبت به هر دو را سلب می‌سازد.

وی با اشاره به آفت‌های عرصه فرهنگ گفت: سیاست‌زدگی و عوام‌زدگی دو سم مهلک برای شخصیت و هویت فرهنگ و هنرند و زمانی که این دو بر سرنوشت فرهنگ و هنر حاکم شوند، ریشه و اصل بنیان فرهنگ و هنر را می‌سوزانند.

مجید مجیدی ضمن مقایسه سرمایه‌های مادی و معنوی یک ملت گفت: اگر دولتی تمام ذخایر و معادن زیرزمینی یک کشور اعم از نفت و گاز و غیره را که محصول و فرایند قرن‌های پیش از خود و متعلق به همه نسل‌های پس از اوست به تاراج دهد، قطعا خشم و اعتراض همه عقلا را برمی‌انگیزد چگونه است که چنین برخوردی با فرهنگ، هنر، ذخایر و گنجینه‌های معنوی در این عرصه که به مراتب از ذخایر مادی یک کشور مهم‌تر است هیچ عکس‌العملی را برنمی ‌نگیزد؟

کارگردان فیلم مطرح «بچه​های آسمان» افزود: یکی از بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی طی سه دهه گذشته تولد و رشد و بالندگی هنرمندانی است که همه وجودشان با اسلام، انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن عجین شده و رسالت‌شان تبیین و گسترش مفاهیم دینی وارزش‌های معنوی بوده و هست.

وی کمترین نتیجه اتخاذ تصمیماتی از این دست را، از دست دادن سرمایه‌های بی‌نظیر کشور دانست.

او در پایان گفت: دولت‌ها با همه نگاه‌ها، سلیقه‌ها، رفتارها و عملکردهای خوب و بدشان می‌آیند و می‌روند و خاطرات تلخ و شیرین از خود برجای می‌گذارند و دعاها یا نفرین ملت‌ها را با خود همراه می‌کنند. باید مراقب باشیم تصمیماتی اتخاذ نکنیم که منجر به نابودی بنیان‌های فرهنگی و هنری یک ملت شوند. نتایج و تبعات تصمیات ما در عرصه فرهنگ و هنر به زبان و مکان خودمان محدود نمی‌شود. در دنیای معاصر، امواج این تصمیمات در همه جهان انعکاس می‎یابد و در تاریخ ثبت می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان