بازدید 4583
شریعتمداری:

شعار امسال باطل السحر مشکلات اقتصادی است

کد خبر: ۷۸۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 26 March 2018

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: حمایت از کالای ایرانی یک کلیدواژه است و اگر همراه با پیوست‌های آن که در بیانات رهبری نیز مورد اشاره قرار گرفته، عملیاتی شود، باطل السحر مشکلات اقتصادی خواهد بود.

به گزارش تسنیم، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، درباره شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب «حمایت از کالای ایرانی» اعلام شد، گفت: حمایت از کالای ایرانی یک کلیدواژه است و اگر همراه با پیوست‌های آن که در بیانات رهبری نیز مورد اشاره قرار گرفته است عملیاتی شود، می‌تواند باطل السحر مشکلات اقتصادی باشد.

وی افزود: از جمله اولین گام‌ها در حمایت از کالای ایرانی مقابله جدی با واردات بی‌رویه کالا است و نه‌فقط کالایی که مشابه داخلی دارند بلکه کالای غیرضروری هم نباید اجازه ورود داشته باشد. مبارزه با قاچاق کالا باید از ورود تا فروش صورت پذیرد و نه‌آنکه در مرزها متوقف شود. رها کردن کالای قاچاق بعد از عبور از مرزها شبیه آن است که با دزد بعد از خروج از محلی که در آن دزدی کرده است کاری نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید

میرسلیم: علت نارضایتی از کالاهای داخلی طراحیِ بد است
سلیمی‌نمین: مرکز هماهنگی حمایت از تولیدکنندگان تشکیل شود

شریعتمداری با بیان اینکه آتش زدن کالای قاچاق مقابل چشم مردم می‌تواند برای قاچاقچیان پشیمان‌کننده باشد، اظهار داشت: این دستورالعمل که در بسیاری از کشورها اجرا می‌شود از سوی رهبر انقلاب نیز ارائه شده بود که متأسفانه عملیاتی نشد. مقابله جدی با رشوه‌دهندگان و رشوه‌گیران برای پیشگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا ضروری است، انبوهی از کالای خارجی با زدوبند از مبادی رسمی وارد می‌شوند.

مدیر مسئول کیهان جدیت استاندارد در بررسی کیفیت کالای تولید داخل را هم یکی از پیوست‌های ضروری برای تحقق شعار سال دانست و گفت: کالاهای ایرانی برای مقابله با کالای مشابه خارجی باید از کیفیت لازم برخوردار باشند و مرکز استاندارد نباید به کالای بی‌کیفیت اجازه تولید بدهد.

وی در ادامه کاهش سود بانکی به سپرده‌ها را یکی دیگر از ضروری‌ترین پیوست‌ها دانست و گفت: این اقدام می‌تواند نقدینگی را که مبلغ آن از یک تریلیون و چهارصد هزار میلیارد تومان نیز گذشته است، به بازار تولید و کسب و کار منتقل کند چرا که وقتی سپرده گذار با سپرده گذاری در بانک‌ها سود فراوانی کسب می‌کند، هرگز حاضر نخواهد شد که دردسرهای کار و تولید را به آن ترجیح بدهد و از سوی دیگر بانک‌ها هم برای تأمین سود سپرده‌ها به بنگاه‌داری روی می‌آورند که می‌بینیم آورده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان