بازدید 3572

اعتراض دانشجویان به سفر «لودریان» از فرودگاه مهرآباد تا وزارت‌خارجه

کد خبر: ۷۷۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 05 March 2018

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در اعتراض به سفر «لودریان» به کشورمان نیمه شب گذشته در فرودگاه مهرآباد و امروز در مقابل وزارت خارجه تجمع کردند.

به گزارش فارس، سفر «لودریان» به کشورمان بعد از بیانیه تند و خصمانه وزارت خارجه فرانسه علیه ایران از همان ابتدا باعث اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مختلف شد و جمعی از دانشجویان با حضور در فرودگاه مهرآباد و جمع دیگری با حضور در مقابل وزارت خارجه اعتراض خود را اعلام کردند.

* برگزاری تجمع اعتراضی دانشجویان در واکنش به سفر وزیرخارجه فرانسه/ تاکید بر ادامه فعالیت‌های موشکی

جمعی از دانشجویان در واکنش به سفر وزیر امورخارجهٔ فرانسه به ایران نیمه شب گذشته در فرودگاه مهرآباد تهران تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن تصاویری از شهیدطهرانی‌مقدم و دست‌نوشته‌هایی اعتراض خود را به رفتار خصمانه فرانسه نشان دادند.

وزارت خارجه فرانسه در آستانه سفر لودریان به تهران برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را مایه بی‌ثباتی منطقه‌ دانسته بود.

دانشجویان در این تجمع تاکید کردند ایران با قدرت به برنامه موشکی خود ادامه خواهد داد و روز به روز قدرتمندتر خواهد شد.

به گزارش فارس، دانشجویان در این تجمع با در ورودی ترمینال شمارهٔ 2 فرودگاه مهرآباد زنجیره‌ انسانی تشکیل دادند تا بگویند آماده دفاع از تاسیسات موشکی کشورمان هستیم.

* تجمع دانشجویان در اعتراض به سفر لودریان به مقابل وزارت خارجه رسید

جمعی دیگری از دانشجویان هم ظهر امروز با حضور در مقابل وزارت خارجه در اعتراض به بیانیه خصمانه وزارت خارجه فرانسه و سفر وزیر خارجه این کشور به ایران تجمع کردند.

دانشجویان معترض با سر دادن شعارهایی از وزارت خارجه کشورمان و همچنین دولت جمهوری اسلامی ایران خواستند پاسخ قاطعی به بیانیه گستاخانه وزارت خارجه فرانسه بدهند.

دانشجویان معترض همچنین دست نوشته‌هایی را حمل می کردند که روی آن شعارهایی همچون «ایران لیبی نیست»، «آمریکا و فرانسه پایگاه های نظامی خود را از منطقه جمع کنند»، «برای ایجاد ثبات در منطقه موشک های فرانسه را از منطقه خارج کنید» و «فرانسه کاسب مذاکرات هسته‌ای» اعتراض خود را نسبت به رفتارهای مغرضانه و خصمانه فرانسه اعلام کردند.

همچنین تعدادی دانشجویان در این تجمع به نشانه اعتراض به ارسال خون‌های آلوده از فرانسه به کشور در سال‌های گذشته، در حرکتی نمادین، با خود کیسه‌های خون به همراه داشتند.

* کیان: دولت پاسخگوی حضور پلیس بدبرجام در تهران باشد/ حتی به پیچ و مهره‌های موشک‌هایمان افتخار می‌کنیم

علی کیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی هم در واکنش به حضور وزیر امور خارجه فرانسه در کشور در گفت وگو با فارس اظهار کرد: آیا عبرت گیرنده‌ای نیست؟ آیا کسی که تجربیات گذشته‌اش را مرور کند یافت نمی‌شود؟ آیا ایرانی متدین و غیوری نیست که بگوید: هیچوقت ایرانی‌ها را تهدید نکنید؟ آیا کسی نیست که جواب این مردک فرانسوی را بدهد؟

وی ادامه داد: او کیست که بی‌ادبانه ما را تهدید می‌کند؟ آقایان دولت که نماینده مردم ایرانند نمی‌خواهند جوابش را بدهند؟ پلیس بد برجام که بارها همین برجام سوراخ‌دار را هم نمی‌گذاشت که به سرانجام برسد و برایش سرجهازی می‌خواست در ایران چه می‌کند؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: شرکت توتالشان را که آقای زنگنه راه دادند که بیایند و کلی مسئله در کلیات قراردادشان بود و مثل کرسنت، برجام و دیگر موارد جزئیات محرمانه بود و بعدا معلوم می‌شود و فقط آقای روحانی اطمینان می‌دهند که موردی ندارد. شرکت پژویشان را که پولدار و کارگرانشان را از بیکاری نجات دادیم، باز هم طلبکارند.

کیان خاطر نشان کرد: خون‌های آلوده آقای فابیوس فراموشمان نشده که چه بر سر بیماران ایرانی می‌توانست بیاورد، آنوقت جلوی پای چنین کسی فرش قرمز می‌اندازیم؟ حالا هم که نیامده اشتولوم و تهدید می‌کند.

این فعال دانشجویی گفت: بدا به حال فرانسوی‌ها، ما واقعا برای مردم فرانسه دلمان می‌سوزد که هر بار انتخابات می‌کنند به امید عوض شدن سیاسیت‌های دولتشان و استقلال دوگلی می‌خواهند ولی نمی‌شود، استقلال از آمریکا و صهیونیست‌ها را میخواهند ولی باز دولت‌هایی با رنگ و لعاب و دروغ سر کار می‌آیند و باز سگ دست‌آموز آمریکا می‌شوند. ملت فرانسه باید بفهمند که این دموکراسی که به آن دل خوش کرده‌اند همیشه سه هیچ به نفع یهودی‌هاست.

وی گفت: ما عکس‌های شهید طهرانی مقدم را در چشم‌های این آقا فرو می‌کنیم. ما پیچ و مهره‌های باقی مانده از ساخت موشک‌هایمان را سر دست گرفته و به آن افتخار می‌کنیم. دیگر از این همه ذلتی که آقای روحانی و برجامش و ادامه برجامش می‌خواهد به ما تحمیل کند خسته شده‌ایم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: از ملت غیور ایران استمداد می‌کنیم ای ملت ایران این‌ها استعمارگران 300 سال اخیر دنیا هستند که پس از ریخته‌شدن و تقدیم این همه شهید باز آمده‌اند و ارث نداشته پدرشان را از ما طلب می‌کنند. آیا یاوری هست که دانشجوی خشمگین نسل سومی را یاری کند؟

* روحانی نباید قبل از عذرخواهی فرانسه اجازه ورود « لودریان» به ایران را می‌داد/ دولت هزینه‌هایی که به کشور متحمل کرده را بیشتر نکند

مهدی غیرتمند مسئول واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر هم در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ درباره سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران، گفت: شاهد پهن کردن فرش قرمز برای کسی هستیم که در نزدیکی سفرش به ایران،کشورمان را تهدید به تحریم کرد. آخر کدام انسان عاقلی برای فردی که امنیت خانه اورا تهدید می‌کند و اهالی خانه او را تحقیر می‌کند در باز می‌کند که حالا آقایان برایش فرش قرمز پهن کرده اند؟!

وی افزود: مگر فرانسه به ما اجازه حتی سوال کردن درباره توان دفاعی خودش را می‌دهد که حالا وزارت‌خارجه‌اش این‌چنین گستاخی وقیحانه‌ای می‌کند؟

غیرتمند تصریح کرد: سیاست‌های دولت به طرزی فاجعه بار است که اروپایی‌هایی با خود اندیشیده اند هر غلطی دلشان بخواهد می‌توانند بکنند و همیشه فرش قرمز ما نیز برایشان پهن است! این بود عزت ملی که آقای رییس جمهور قول آن را داده بود؟!

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر روحانی تصریح کرد: به نظر من سخنان آقای روحانی راجع به کم عقلی منتقدانش، شوخی بی مزه ای بیش نیست، زیرا کسی که منتقدان امام زمان عج را به رسمیت می‌شناسد چگونه می‌تواند منتقدان خود را کم عقل بداند؟! مگر اینکه یا خود را از امام زمان بالاتر بداند و یا به واسطه چنین سخنانی قصد منحرف کردن افکار عمومی جامعه از ذلتی که کشور متحمل ان شده است را داشته باشد؟!

وی گفت: چگونه صحبت از مذاکرات موشکی و fatf و تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌کنند؟ به دولت هشدار می‌دهیم تا کشور را به تاراج ندهد و از برجام بی فرجامش درس بگیرد. اینها همان کسانی هستند که در جنگ تحمیلی بدون حساب به صدام کمک می‌کردند، همان‌هایی هستند که خون آلوده به ایران فرستادند، همان‌هایی هستند که از منافقین جنایتکار حمایت می‌کنند و سالانه میلیارد ا دلار به عربستان سعودی اسلحه می‌فروشند، همان‌هایی که کاریکاتور پیامبر( ص) را در دست گرفتند و به آن خندیدند!

غیرتمند تاکید کرد: روحانی با این مزدوران کدخدا می‌خواهد جلوی کد خدا بایستد؟! وی نباید اجازه ورود وزیر خارجه فرانسه را قبل از عذرخواهی کردنش به ایران می‌داد.

مسئول واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: توصیه ما به آقای روحانی این است که در دوسال باقی مانده از ریاست خود هزینه‌هایی که به کشور متحمل کرده را بیشتر نکند.

* مرندی: بیانیه وزارت خارجه فرانسه نتیجه طبیعی انفعال و خودباختگی سیاسی دستگاه دیپلماسی ایران است

محمدرضا مرندی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی هم درباره بیانیه وزارت خارجه فرانسه در آستانه سفر وزیر خارجه این کشور به تهران به فارس گفت: دستگاه دیپلماسی ما به طور کل نسبت به برخورد تند کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه با ایران منفعل است به طوری که بارها فرانسه مواضع بدی را علیه ما اتخاذ کرده و ما کوتاه آمده‌ایم.

وی افزود: به طور مثال، اجلاس منافقان در پاریس برگزار شد و در همان زمان وزیر امور خارجه فرانسه به ایران سفر کرد و مواردی از این دست صورت گرفت.

مرندی ادامه داد: دیپلماسی ما در این حوزه از کشورهای مرتجع عرب نیز عقب‌مانده‌تر شده، برخی کشورها به محض اینکه موضعی علیه منافع ملی‌شان اتخاذ می‌شود، سریعاً سفیر این کشور را احضار می‌کنند، به طور مثال؛ در بازی‌های آسیایی که کره جنوبی اقدامی را علیه ما انجام داد، باید برخورد شدیدی صورت می‌دادیم، چرا که اگر هر کشوری به جای ما بود، برخورد شدید انجام می‌شد و باید سفیر کره را احضار می‌کردیم و تذکر می‌دادیم و برای شرکت گوشی موبایل سامسونگ نیز باید محدویت‌هایی درنظر می‌گرفتیم، ولی این شل‌کاری‌ها در حوزه سیاست خارجی ما صورت می‌گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: کشور امارات که اصلاً عددی نیست، برای ما شاخ و شانه می‌کشد و جزایر ایرانی را مدعی می‌شود و ما اقدامی نمی‌‌کنیم، در همین راستا در زمینه برجام و فعالیت‌های موشکی نیز وقتی موضع محکمی نداشته باشیم به اقدامات‌شان ادامه می‌دهند.

وی گفت:‌ ما موضع محکمی از دستگاه دیپلماسی ایران در برابر اقدامات کشورهای دیگر علیه ایران نمی‌بینیم و بیانیه وزارت خارجه فرانسه علیه ایران نیز نتیجه طبیعی انفعال و خودباختگی سیاسی دستگاه دیپلماسی ماست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل