بازدید 7310

شمارش معکوس برای مرگ دانشگاه هنر و دانشجویانی نگرانند!+ فیلم

مدتی است که دانشجویان دانشگاه هنر تهران در سلسله اعتراض هایی به هم پیوسته تلاش دارند تا با گوشزد کردن مشکلات موجود در این دانشگاه، مسئولان را متقاعد کنند که راهی برای حل این مشکلات پیدا کنند؛ مسئولانی که خود نیز بر انبوه مشکلات موجود واقف هستند، اما گویا راهی برای حل پیدا نمی کنند.
کد خبر: ۷۷۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 28 February 2018

 شمارش معکوس برای مرگ دانشگاه هنر و  دانشجویانی نگرانند!مدتی است که دانشجویان دانشگاه هنر تهران در سلسله اعتراض هایی به هم پیوسته تلاش دارند تا با گوشزد کردن مشکلات موجود در این دانشگاه، مسئولان را متقاعد کنند که راهی برای حل این مشکلات پیدا کنند؛ مسئولانی که خود نیز بر انبوه مشکلات موجود واقف هستند، اما گویا راهی برای حل پیدا نمی کنند.

به گزارش «تابناک»، امروز چهارشنبه مصادف با 9 اسفندماه جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر در اعتراضی نمادین، با بستن ربان های مشکی به یکی از درهای ورودی دانشگاه، تلاش کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان و نیز رسانه ها برسانند و از این طریق کور سویی از امید برای حل مشکلات دانشگاه پیدا کنند؛ مشکلاتی که به عقیده آنها دست کم گرفتنشان به مرگ تدریجی دانشگاه منجر خواهد شد.

در این اقدام اعتراضی دانشجویان به تعداد مشکلاتی که در دانشگاه شناسایی کرده اند، ربان مشکی به در بستند و قرارشان این بود که با بر طرف شدن هر مشکل یکی از ربان ها را بازکنند؛ اقدامی که برای بازشدن همه ربان ها نیاز به حل همه مشکلات داشت.

در این بین برخورد نچندان قابل قبول مسئولان در پاسخ به این اعتراض، موجب ناراحتی این دانشجویان شد که همین موضوع به رسانه ای شدن مسئله نیز دامن زد.

این اولین اعتراض دانشجویی به مشکلات موجود نبود و پیش از این نیز در هفته و ماه های گذشته بارها این دانشجویان تجمع های اعتراضی برگزار کردند؛ مجموعه اقداماتی که هفته گذشته «غلام رضا اکرمی» رئیس دانشگاه را مجبور کرد تا در میان دانشجویان حاضر شود و وعده هایی برای حل مشکلات به آنها بدهد.

تعداد بازدید : 177

در رابطه با جزئیات مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه هنر و چرایی استمرار این اعتراضات، «نگار یعقوبی» دبیر انجمن اسلامی این دانشگاه به «تابناک»، گفت: مشکلات در دانشگاه ما زیاد است و اعترضات دانشجویان را باید به دو بخش تقسیم کرد. یکی اعتراضات کلی دانشجویان که مرتبط با مسائل کلی دانشگاه است و دیگر اعتراض دانشجویان دانشکده سینما و تئاتر که مختص مشکلات این دانشکده است.

یعقوبی ادامه داد: بسیاری از اساتید دانشگاه ما از توان علمی خوبی برخوردار نیستند و دانشجویان علاقه ای به انتخاب کلاس با آنها ندارند، اما دانشگاه با این استدلال که آنها هیأت علمی هستند و نمی توان آنها را از درس محروم کرد، دانشجویان را مجبور می کنند که در کلاس آنها حاضر شوند.

وی افزود: مشکل دیگر دانشگاه ما ضعف در تجهیزات و و ابزارآلات آموزشی است. شاید باور نکنید اما در دانشکده سینما و تئاتر و برای دانشجویان فیلم برداری دوربین، سه پایه، میکروفن و... وجود ندارد و در رشته تئاتر نیز استاد برای اینکه ابزار آموزش وجود ندارد مجبور می شود برخی تجهیزات را روی تخته نقاشی کند تا دانشجویان آن ابزار و کاربردش را تصور کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه هنر افزود: دانشگاه هنر در میان دانشگاه و موسسه های آموزشی کشور منزوی است و علاقه ای به افزایش ارتباط میان سازمانی ندارد. وقتی شرایط برای همکاری با مدرسه ملی سینمای ایران فراهم شد و این موضوع می توانست در کیفیت آموزش دانشجویان موثر باشد، مسئولان این رویه را قبول نکردند و با بهانه اینکه شما بیمه نیستید و اگر اتفاقی برای شما بیافتد برای مسئولیت دارد، اجازه همکاری بین دانشگاه و مدرسه ملی را ندادند.

یعقوبی ادامه داد: شهریه دانشجویان این دانشگاه در دوره شبانه بر خلاف سال های قبل که 10 درصد افزایش می یافت این بار 20 درصد افزایش داشته است که این موضوع مورد اعتراض دانشجویان است و رئیس دانشگاه نیز با تأکید بر اینکه این موضوع مصوبه هیأت امنای دانشگاه است آن را قانونی می داند.

این دانشجو در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: دانشکده های دانشگاه ما بر خلاف پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران پراکنده اند و این مسئله به دلیل اینکه برخی مواقع نیاز به ارتباط میان دانشکده ای و حضور در کلاس درس سایر دانشکده ها وجود دارد برای دانشجویان دشوار است.

آنچه دبیر انجمن اسلامی دانشگاه خوارزمی به آن اشاره تنها بخشی از دلایل اعتراضات دامنه دار دانشجویان این دانشگاه است و به این مورد باید اعتراضاتی مثل سرویس های ایاب و ذهاب، خدمات دانشجویان خوابگاهی و... را نیز افزود؛ مشکلاتی که فشارها را بر دانشجویان افزایش داده و کیفیت را در این دانشگاه کاهش داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار