بازدید 21494
پاسخ عجیب شرکت مخابرات به یک اتفاق جهانی شده؛

شیروانی کردن سقف کافو؟ برای مقابله با دستفروشان این کار را کردیم!

توضیحاتی که هرچند قانع کننده به نظر می‌رسند، بعید است در پاسخ به شائبه پیش آمده با این اقدام توفیقی حاصل کنند و حتی می‌تواند به بی توجهی مدیران مخابرات و مأمورانشان به رویداد‌های مهم جامعه تعبیر شود. بی توجهی عجیبی که سوءتعبیر‌های زیادی آفریده و دست کم برای رفع این شائبه‌ها هم که شده، جا دارد تصحیح شود.
کد خبر: ۷۷۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵ 26 February 2018
از زنان و دخترانی که با ایستادن روی کافو (همان جعبه تقسیم میانی خطوط مخابرات یا برق) کشف حجاب می‌کنند تا تبدیل سقف این کافو‌ها به نوع شیروانی، ماجرا کم عجیب بود که امروز خبر عجیبی به آن افزوده شد.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه پدیده «دختران خیابان انقلاب» به شدت مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت، نگاه‌ها را به خود جلب کرد و حتی حاشیه‌های عجیب نیز آفرید، تصویری در فضای مجازی منتشر و تکثیر شد که حکایت از پدید آوردن برخی تغییرات فیزیکی در بعضی کافو‌های سطح شهر داشت.

آن گونه که این تصویر نشان می‌داد، شیروانی کردن سقف برخی از این کافو‌ها که سکوی کشف حجاب برخی شده بودند، در دستور کار قرار گرفته بود. دستوری که معلوم نبود صادر کننده و مجری آن کیست، اما واکنش‌های فراوانی به دنبال داشت. از نقد این اقدام گرفته تا واکنش‌هایی از جنس مخالفت با آن که شامل تدارک سکو‌های چوبی برای خنثی کردن این اقدام می‌شد.

کنش و واکنش‌های در هم تنیده‌ای که نشان می‌داد، شیروانی کردن سقف کافو، اقدام مؤثری برای پایان دادن به وضع پیش آمده نیست؛ اما آیا به راستی فرد یا نهادی دستور داده بود که چند جوشکار روانه خیابان شده و کافو‌های برق و مخابرات را به محلی نامناسب برای ایستادن تبدیل کنند؟ این پرسشی است که کمتر مطرح شد و مورد توجه قرار گرفت.

 
شیروانی کردن سقف کافو؟ برای مقابله با دستفروشان این کار را کردیم!

پرسشی که امروز پاسخ آن مشخص شد. با گفت‌وگویی که فارس آن را منتشر کرده و در آن، محمدرضا بیدخام، مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات درباره انگیزه و علت اقدام مخابرات برای نصب شیروانی روی کافوی مشهور شده خیابان انقلاب گفت: «از گذشته با توجه به شرایط منطقه، تصمیماتی درباره ساختار فیزیکی تجهیزات مخابراتی در سطح شهر گرفته می‌شد. همچنان که در مناطقی که امکان سرقت یا آسیب رساندن به تجهیزات وجود دارد ظاهر فیزیکی تجهیزات نسبت به تجهیزات معمول تفاوت‌هایی دارد.»

وی در پاسخ به این که چه مواردی مصداق آسیب رساندن به کافو است و اگر نصب شیروانی برای حفاظت فیزیکی است، چرا روی سایر کافو این شیروانی نصب نشده، گفت: «از گذشته مواردی از استفاده غیرمعمول از تجهیزات مخابراتی وجود داشته است. برای مثال برخی دست‌فروش‌ها روی آن‌ها بساط می‌کنند که به دلیل حساسیت تجهیزات مخابراتی و اهمیت ارتباطات، در صورت مشاهده چنین مواردی، اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت تجهیزات انجام می‌شود. علاوه بر این، نصب شیروانی روی کافوی این خیابان موردی نبوده و هم‌اکنون در سطح شهر تعداد بسیاری از کافو‌ها با شیروانی وجود دارند.»

بیدخام در ادامه در پاسخ به این که نصب شیروانی در این زمان روی کافوی مذکور ابهام برانگیز است و شائبه صدور دستور توسط نهادی در این خصوص را القا می‌کند، گفت: «این موضوع به هیچ وجه ارتباطی با شائبه‌های مطرح ندارد و در راستای اقدامات پیشگیرانه قبلی شرکت مخابرات در حفظ تجهیزات بوده است. مخابرات از هیچ نهادی برای این موضوع دستور یا ابلاغ نگرفته و این اقدام کاملا فنی بوده است.»

توضیحاتی که هرچند قانع کننده به نظر می‌رسند، بعید است در پاسخ به شائبه پیش آمده با این اقدام توفیقی حاصل کنند و حتی می‌تواند به بی توجهی مدیران مخابرات و مأمورانشان به رویداد‌های مهم جامعه تعبیر شود. بی توجهی عجیبی که سوءتعبیر‌های زیادی آفریده و دست کم برای رفع این شائبه‌ها هم که شده جا دارد تصحیح شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۶۷
تابناک تو دیگه چرا؟؟؟؟؟!!!!!!!!
"توضیحاتی که اگرچه قانع کننده به نظر می‌رسند"؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
الکی میگه!
خیلی شغل ایجاد می کنید که برای برخورد با دستفروشان این کار را کردید؟
وسط یک شهر یه چاهی بوده، ‌هی ملت می‌افتادن توش،‌زخم و زیلی می‌شدن. میان تو شهرداری یک جلسه برگذار می‌کنن که واسه این مشکل یک راه حلی پیدا کنن. یکی از مسئولين پا میشه میگه: یافتم! ما یک آمبولانس می‌گذاریم بغل این چاه، ‌هرکی افتاد توش رو سریع ببره بیمارستان. ملت همه هورا می‌کشن..آفرین! ایول! دمت گرم! یک مسئول دیگه پا میشه میگه: الحق که همتون نفهمید! آخه اینم شد راه حل؟! ملت میگن، خوب تو میگی چی‌کار کنیم؟ یارو میگه: بابا تا اون آمبولانس طرف رو برسونه بیمارستان، که بدبخت جون داده. ما باید یک بیمارستان کنار این چاه بسازیم، که همه بهش سریع دسترسی داشته باشن! ملت دیگه خیلی حال می‌کنن، کف می‌زنن سوت می‌کشن، که ایول بابا تو چه مخی داری! یهو مدير مسئولا پا میشه میگه: آخه این شد راه حل؟! این همه خرج کنیم یک بیمارستان بسازیم کنار چاه که چی بشه؟ مردم تعجب می‌کنن،‌میگن: خوب تو میگی چیکار کنیم؟ یارو میگه: بابا این که واضحه، ما این چاهو پر می‌کنیم، میریم نزدیک یک بیمارستان یک چاه می‌زنیم!
تابناک بزرگترین مشکل کشور را پیدا کرده ای! عجب چشم تیزبینی!
خودمان از خودمان ترسيده ايم !!!
قانع كننده به نظر ميرسه؟ شما كه انقد زود و راحت قانع ميشي، مواظب خودت باش يه موقع قانعت نكنن بلا ملا سرت بيارن
پاسخ سوالات مدنی شما جوانان را با جوشکاری می‌دهیم، نمونه بارز پاک کردن صورت‌مسئله!!!
شیب؟!!
شیبدار می سازند!!!
شیب؟!!
شیب دار!!!

شیروانی؟!!! کافو ؟!!!
واقعا مسئولین سطح شعور مردم را چقدر میدانند که انتظار دارند این توجیحات مسخره شان را باور کنند؟!!!
اخه کی باورش میشه واسه دست فروش ها این کارو کردن! یعنی اوج پاسخ گوی به مطالبه شهروندی بود این حرکت
خیلی وقته به طنزی تلخ تبدیل شدیم...
ماشالله همه مديران به سلاح تقيه و دروغ مصلت آميز مجهز هستند.
خوب بنده خدا راست گفته
منظورش اون خانمهایی هستند که روسری رو روی یک چوب گرفته بودند و برای فروش اون تبلیغ میکردند
متوسط سطح عقلی مدیران از متوسط عقلی قشر معمولی جامعه کمتره
اتفاقآ طرح جدید خیلی بهتر از طرح قدیم میباشد و فروشنده اگر هوش و ذکاوت خود را به خرج دهد میتواند به کسب وکار خود رونق بده . در طرح قدیم کافو ، بدلیل صاف بودن مشتریان میبایست برای بازدید از اجناس از صندلی استفاده میکردنند. ولی با طرح جدید دیگر احتیاج به صندلی دیگر نیست حالا میبایست ببینم دستفروشان عزیز چقدر از نبوغ خود استفاده میکنند. و طرح خود را پیاده کنند. مخابرات باید به همچنین مدیرانی افتخار کند وبه ایشان مدال نیز بدهد . . بجای اینکه دستگاههای ذیربط ،که برای خدمات رسانی از این جعبه فلزی استفاده میکنند فکر ی به حال تجمیع آنان بکنندتا جلوه پیاده رو ها بهتر شود.
افرین جواب بسیار قانع کننده ای بود
تجهیزات مخابرات مستقیما با ماهواره ها در ارتباط هستن اگه چیزی روشون بیاد دیگه کار نمی کنن
عجب راه حلی پیدا کردند مسئولان انقلابی!!!بجای تلاش برای حل مسئله صورت مسئله رو پاک میکنند!! آنهم خیلی ابتدایی و در حد اکابر!!!
حجاب یک قانون است و کشف حجاب تخلف و قانون گریزی کاری به مبحث حجاب و اسلام و درست بودن قانون این حرف ها ندارم این زن ها قانون شکن هستن مثل کسی که کمربند ایمنی نمی بند و یا چراغ قرمز را رعایت نمی کند کاری با مبحث منطق و غیر منطقی این جریان استدلال موافق و مخالفش نداریم خود این که کسی به هر دلیلی رو این جعبه های مخابراتی یا برق برود به ایستد اقدام به تخریب اموال عمومی است و این که مخابرات مجبور به هزینه شده تا جلوی این اقدام بگیره هم مقصرش اون فرد و افراد هست که شرکت مجبور به صرف هزینه اضاف کرده.... همه اینا ها به کنار فقط برام جالب چرا شما دنبال محکوم کردن مخابرات برای جلوگیری از تخریب اموال عمومی هستید ؟؟؟ کلا فاز تون چی؟؟؟
من فكر كردم به خاطر برف سنگين بوده كه نمي تونستن پارو كنن
باز هم تصمیمات خنده دار و مزحکه شدن توسط مردم!
الحمدالله با اين كار مشكل بي حجابي هم حل شد، بزن بريم براي حل مشكلات ديگر!!!!!!!
کاش برای اجرای همه فرامین دینی در همه زمینه ها این قدر موثر و جدیت داشتیم (قابل توجه مسئولین که دم از قوانین اسلامی میزنن)
مهمترین و اصلی ترین مسئله مملکتی فقط حجاب بود که این هم حل شد...
"‌ توضیحاتی که اگرچه قانع کننده به نظر می‌رسند " !!!

شما دیگه چرا؟!
وای بر دروغ گویان...
این بالاترین و بدترین توهین به شعور مردم هستش....
ایشون اگر اظهار نظر نمیفرمون اشکالی داشت؟؟؟!!!
اگر میفرمودن دلم خواست یا همینطوری خیلی بهتر بود..... بسه دیگه توهین به شعور مردم....
چه فرمایشاتی میفرمایند مسئولین محترم راس کار؟؟؟؟!!
مردم رو چی فرض کردن؟؟؟!!
اینجور اظهار نظرها از هزاران فحش و ناسزا بدتره!!
واقعاً اونهائی که این دستور رو دادند بسیار کوته فکر و سطحی نگر هستند.یعنی با این کار مشکل رو حل کردیند؟؟ متاسفانه مسئولین ما انسانشناس نیستند و حتی مردم و فرهنگ و خلق و خوی مردم ایران رو نمی شناسند.مطمئن باشید با این کارها مردم رو بیشتر تشویق به این کار خواهید کرد.بیائید از پایه و اساس این موضوع رو حل کنید.
هر فکری که در سر دارید مهم نیست . فقط مردم را احمق فرض نکنید.
اونموقع انتظار دارین مردم حرفهای مسئولین محترم رو سر سوزنی باور کنن؟!!
وقتی دروغ و کتمان حقایق ، در جامعه نهادینه بشه و قبحش هم از بین بره، دیگه چه انتظاری میشه داشت؟؟!!!
((این موضوع به هیچ وجه ارتباطی با شائبه‌های مطرح شده ندارد))
ایشون یه چیزی شنیده که گفتن انقدر با قدرت و بزرگ دروغ بگو که طرف هنگ کنه و باور کنه........ ولی موارد کاربردش رو خوب بلد نیست هنوز!
اگر میفرمودن که کشف کردیم که دلایل گرونی و بیکاری و کمبود بارندگی و جنگ و گرسنگی در آفریقا و خشکسالی زاینده رود و صحرای کالاهاری و نشتی از نیروگاه چرنوبیل و غرق شدن کشتی و سقوط هواپیما هم صاف بودن سقف کافو بود که الان شیرونی اش کردیم ، بیشتر باورمون میشد!!!!!!
سطحی نگری تا چه حد؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
یه سوال بی ربط
شرکت مخابرات، قرارداد شیروانی کردن کافوها رو با چه شخصی یا چه شرکتی بسته؟؟
اگه بسته با چه مبلغی و با چه شرایطی بسته؟؟
دروغ بزرگترین آفت این کشور شده
ما هم باور کردیم
خخخخخخخ دادا يه دست بكش ببين گوشاي مردم مخمليه
عقل كه نيست جان در عذاب است
مسئولین همیشه دنبال پاک کردن صورت مساله هستند
خخخخخ
شرم آور است نبوغ مديران
کجاش قانع کننده است آخه چطور میشه رو کافو بساط کرد حالا بساط هم کردند چه آسیبی بهش میرسه؟؟؟؟
این باصطلاح "توضیحات" نه تنها قانع کنند نیستند که نشانگر عکس العمل همیشگی مسئولین است، عکس العملی که پاک کردن صورت مساله است تا ارائه راهکاری خردمندانه!!!
هههههههههه خیلی خندیدم...مرسی از خاصیت کمدی مسولین .....خخخخخ
یک روز تاریخ این موارد رو به عنوان بخشی از تاریخ ایرانیان ذکر میکنه و همه با تعجب میگن "واقعا" همچین کارهایی یک زمانی انجام میشده؟
مخابرات حتما راست میگه !!!!!!!
بابا خودتون رو فیلم کنید. دوره ابنطور توجیه ها گذشته. باشه شما که راست میگید.
یک عده ای هم از این محل کاسب شدن !!
فکر کنم اینا ههم از برندازها باشند
قانع کننده به نظر میرسه؟ خداوکیلی؟
ایجاد اشتغال ضربتی
حالا خوبه که دروغ گفتن جزو گناهان کبیره است و حرام، اگه حلال بود چی می شد؟!
واقعاملت راچی فرض میکنیدکه چنین توجیهاتی میکنید؟!!!!!!!!!!
آخه ما که هیچ شما خودتون باورمی کنیداین توضیحاتو؟
موضوع اینه که دروغ گفتن مثل آب خوردن در این مملکت نهادینه شده است. یاد چوپان درغگو افتادم.
سایت شما همیشه دنبال سر نخ دادن به مخالفان نظام است مخابراط بر فرض که دستور گرفته به همان دلیل سقف شیروانی برای کافوها بگذارد ناراحتید . کجای جامعه الان این را مشکل میداند ...
شیروانی کردن سقف کافو؟ برای مقابله با دستفروشان این کار را کردیم!
عجب استدلال محکمی......
همین الان و همین روزها هست که دستفروشان از سقف این کافوها استفاده می کنند؟!!!!!!!
حالا شما چرا اینقدر روی این قضیه کلید کردید؟
به هر دلیل که انجام شده و احتمالا خیلی ها هم می دونن. چه ضرری برای شما یا مردم داره؟!!
دلیلش شفاف اعلام بشه یا نشه چه فرقی داره مثلا. مثل اینکه شما هم دنبال فتنه و شر هستید!
بس کنید این فعالیت های منافقانه رو.....
نهایت استفاده از سلول ها ی مغزی بود
خدارا شکر این معضل هم حل و فصل شد با درایت مدیران گل و بلبل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شیروانی هم بکنید این ها دیگر تاثیرشان را گذاشته اند و به یک نماد تبدیل شده اند
کافو کافو کافو. قانع شدیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان