بازدید 15428

چرا اصلا‌ح‌طلبان نمی خواهند جهانگیری رابط آنان با رهبر انقلاب باشد؟!

جهانگیری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما زمانی پل بین اصلاحات و حضرت آیت الله خامنه ای شدید؛ آیا همچنان این نقش را دارید؟ پس از انتخابات ریاست جمهوری این نقش را نداشتید؟ توضیح داده است: «پل نشدم. بعد از درگذشت آقای هاشمی دغدغه ای به وجود آمد که اصلاح طلبان از طریق ایشان دغدغه هایشان را به رهبری منتقل می کردند...
کد خبر: ۷۷۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 26 February 2018

اسحاق جهانگیری پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از جلسات برخی چهره های اصلاح طلب با رهبر معظم انقلاب خبر داد تا در فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی و سوء تفاهم های به وجود آمده پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 این جریان سیاسی علاوه بر ارتباط با رهبر انقلاب و انتقال مطالب خود به ایشان، بتوانند نشان بدهند که گروهی در چهارچوب نظام هستند.

به گزارش «تابناک»؛ روایت معاون اول رئیس جمهور از آن دیدار این گونه بود که چهره های اصلاح طلبی که به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته بودند از ایشان درخواست می کنند تا یکی از فعالان سیاسی این جریان بتواند در فواصل زمانی مشخص با رهبری دیدار کند و مطالب و موضوعات موردنظر اصلاح طلبان را به ایشان منتقل کرده و متقابلا موضوعات مورد نظر رهبر انقلاب درباره فضا و شرایط سیاسی و اصلاح طلبان را به این طیف انتقال دهد.

چرا اصلا‌ح‌طلبان جهانگیری را کنار گذاشتند؟

جهانگیری روایت کرده بود از میان چهره هایی که پیشنهاد می شود، رهبر انقلاب به هر یک اشاره ای دارند و خودشان مشخصا پیشنهاد می دهند که این رابط چرا «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور نباشد. بعد از آن بود که از جهانگیری به عنوان یکی از اصلاح طلبان مقبول و مورد تأیید نظام یاد شد و قرار بود که او واسطه بیت و جریان اصلاحات باشد.

اما پس از آنکه اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند و برخی سخنان و جملات را بر زبان می آورد، گویا اوضاع و احوال طبق روال گذشته پیش نمی رود و او از آن ایام تاکنون دیدار شخصی را به عنوان رابط اصلاح طلبان با رهبر معظم انقلاب نداشته است؛ موضوعی که مشخصا معاون اول رئیس جمهور در مصاحبه اخیرش با فایننشال تایمز به آن اشاره می کند.

جهانگیری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما زمانی پل بین اصلاحات و حضرت آیت الله خامنه ای شدید؛ آیا همچنان این نقش را دارید؟ بعد از انتخابات ریاست جمهوری این نقش را نداشتید؟ توضیح داده است: «پل نشدم. بعد از درگذشت آقای هاشمی دغدغه ای به وجود آمد که اصلاح طلبان از طریق ایشان دغدغه هایشان را به رهبری منتقل می کردند. الآن که آقای خاتمی با محدودیت هایی روبه رو هستند و اصلاح طلبان خودشان را در داخل نظام تعریف می کنند، من این را خدمت رهبری طرح کردم که ایشان در پاسخ گفتند، چه کسی بهتر از خود شما. بعد از انتخابات ریاست جمهوری هنوز خصوصی خدمت ایشان نرفته ام، ولی انشاءالله حتما می روم.»

او عنوان کرد: رابطه ام با شخص رهبری، رابطه بسیار خوبی است. می خواستم یک مقدار از دوران انتخابات که در آن دوران یک کمی از کاندیداهای دیگر تندتر رفتم مقداری زمان هم بگذرد. [با خنده]

اما هرچند جهانگیری به ادامه مسئولیتش به عنوان رابط اصلاح طلبان با رهبر انقلاب خوشبین بوده، اصلاح‌طلبان با اطلاع از عدم دیدار معاون اول رئیس جمهور با رهبر انقلاب برای پیگیری امور مربوط به این جریان تصمیم دیگری مبنی بر اینکه فردی را جایگزین او کنند، گرفتند.

اصلاح طلبان تصمیم گرفته اند تا پس از این «سیدمحمد صدر» مشاور سیدمحمد خاتمی رابط آنها برای گفت وگو با رهبری باشد. صدر تابستان امسال با حکم رهبر معظم انقلاب به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمده است و بر همین اساس تحلیل تصمیم گیران جریان اصلاحات این است که به واسطه این حسن اعتماد او می تواند رابط این جریان با رهبر انقلاب پس از «اسحاق جهانگیری» باشد.

همچنین مطابق با اخبار منتشره، از «حجت الاسلام موسوی خوئینی‌ها» هم خواسته شده است که با رهبر معظم انقلاب دیدار و ملاقات کند؛ این را «عبدالله ناصری» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفته است.

احتمال دارد اصلاح طلبان بخواهند بدین واسطه «اسحاق جهانگیری» را برای انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری آینده آماده کنند؛ بنابراین، فرد دیگری را رابط با رهبر انقلاب برگزیده اند تا او بتواند با فراغت بال بیشتری و بدون هیچ گونه معذوریتی به رقابت های انتخاباتی بپردازند و احیانا برخی مسائل را نظیر آنچه در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شاهد آن بودیم را عنوان کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۱
فقط به فکر قدرتند یا شعارهای شیک
واسه اینکه نه جهانگیری و نه اصلاح طلبا تعیین نمکنن!
خوب لاید دوس ندارن
متاسفانه جریان اصلاح طلبانه چونان طفلی عقب مانده از گردونه قدرته که سنش از 20 گذشته و فقط به دنبال ببازی گرفته شدنه همین!
ولی اینبار غافل از درک اوضاع و احوال روزگارند.
شاهدش همین پراکندگی آرا و دیدگاهشون پیرامون اتفاقات مختلف کشوره.
قدرتمندا فقط انگار می خواهند به زور مردم عادی بفرستند بهشت اما با جهنم قدرت و پست و مقام کسی و شریک نکنند....
لطفا از اين آقا يك نفر بپرسه بيمه بازنشستگي آينده ساز رو چرا به اين روز انداخت ................
چه فرقی میکنه کی باشه
اسحق نمیشه رو حرفش حساب کرد
چرا اصلاح طلب و محافظه کار فقط همه کاره کشور شدند؟!در صورتیکه در یک انتخابات آزاد مجموعه ارای آینها به حداکثر۲۰درصد هم نمیرسه. این یعنی ۸۰درصد مردم علارغم میل باطنی و از روی اجبار باید به یکی از این دو گرایش داشته باشند.
اصلا چرا احزاب وجود نداشته باشد که مردم با اساس نامه احزاب بتونند تصمیم بگیرند؟!
مگر اصلاح طلب ها خودشون زبون ندارند برند حرف بزنند؟
جلو زبونتو نتونستی بگیری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار