بازدید 12736
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ادعای وال‌استریت ژورنال درباره دیدار مقامات اروپا و ایران در مورد مسائل منطقه‌ای/کشته شدن 1595 نفر در شمال سوریه توسط ترکیه/ گسترش درگیری میان تروریست ها در ادلب و حلب سوریه

گسترش درگیری میان تروریست ها در ادلب و حلب سوریه، اظهار نظر اردوغان در مورد عملیات عفرین، کشته شدن 1595 تن در شمال سوریه توسط ترکیه و کشف گور دسته‌جمعی متعلق به قربانیان «داعش» در شمال عراق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ادعای وال‌استریت ژورنال درباره دیدار مقامات اروپا و ایران در مورد مسائل منطقه‌ای نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۷۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 18 February 2018

گسترش درگیری میان تروریست ها در ادلب و حلب سوریه، اظهار نظر اردوغان در مورد عملیات عفرین، کشته شدن 1595 تن در شمال سوریه توسط ترکیه و کشف گور دسته‌جمعی متعلق به قربانیان «داعش» در شمال عراق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ادعای وال‌استریت ژورنال درباره دیدار مقامات اروپا و ایران در مورد مسائل منطقه‌ای نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ نشریه وال استریت ژورنال ادعا کرد، مقاماتی از اروپا با معاون وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و گفت‌وگویی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای ایران انجام دادند.

نشریه وال‌استریت ژورنال مدعی شد، روز شنبه، دیپلمات‌های اروپایی با یک مقام ارشد ایرانی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با هدف انجام گفت‌وگوهایی برای محدود کردن فعالیت‌های ایران در منطقه، دیدار کردند.

بر این اساس، دیپلمات‌های ارشدی از اتحادیه اروپا، ایتالیا، آلمان، بریتانیا و فرانسه با «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران دیدار کردند.

وال استریت ژورنال ادعا می‌کند، در این دیدار گفت‌وگوهایی درباره آنچه «دخالت ایران در یمن» خوانده شده، مطرح شده است. مقامات اروپایی ابراز امیدواری کردند، بتوانند این گفت‌وگوها را به موضوع سوریه نیز بکشانند.

این نشریه مدعی است، تلاش اروپایی‌ها برای گشودن مباحثات با ایران درباره حضورش در بحران‌های منطقه مانند یمن و سوریه، برای مجاب کردن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به حفظ توافق هسته‌ای است.

انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا از حدود یک ماه قبل، کارگروه‌هایی را برای مذاکره درباره بررسی نگرانی‌های واشنگتن درباره توافق هسته‌ای ایران تشکیل داده‌اند. البته مقامات مطلع به موضوع می‌گویند، این اقدامات هنوز در مراحل اولیه قرار دارند.

وال استریت ژورنال در ادامه ادعاهای خود آورده است: «در همین زمان، اروپایی‌ها طی دیداری با جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفتند، کانالی را برای بحث درباره مسائل منطقه‌ای باز می‌گذارند. دیدار روز شنبه، نشست آغازین است.»

ادعای وال‌استریت ژورنال درباره دیدار مقامات اروپا و ایران در مورد مسائل منطقه‌ای/کشته شدن 1595 نفر در شمال سوریه توسط ترکیه/ گسترش درگیری میان تروریست ها در ادلب و حلب سوریه

این نشریه به نقل از یک مقام ارشد آلمانی نوشت، هفته گذشته، برلین به تهران درباره اتفاقات اخیر در جنوب سوریه (سقوط جنگنده اسرائیلی) هشدار داده و گفته، اگر ایران بخواهد حضور نظامی خود در سوریه را تثبیت کند، اروپا نیز می‌تواند این کشور را تحت فشار قرار دهد.

این ادعاهای وال‌استریت ژورنال، در حالی است که مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند، هیچ مذاکره‌ای با غرب در موضوعات برنامه موشکی و منطقه‌ای نخواهند داشت.

ترامپ از مدت‌ها پیش کشورهای اروپایی را برای رضایت دادن به اصلاح توافق هسته‌ای و آغاز دور جدیدی از مذاکرات با ایران در موضوعات دیگر، تحت فشار قرار داده است. آنها نیز اعلام کرده‌اند که درباره برجام، دوباره مذاکره‌ نخواهند کرد.

گسترش درگیری میان تروریست ها در ادلب و حلب سوریه

گروه های تروریستی تحریر الشام(جبهه النصره) و نورالدین الزنکی برای حمله به مواضع یکدیگر در استان های ادلب و حلب در حال نقل و انتقال هستند.

رسانه های نزدیک به تروریست ها اعلام کردند که گروه تروریستی تحریرالشام در حال انتقال نیرو در شمال سوریه بوده و قصد دارد به مواضع گروه تروریستی نورالدین الزنکی حمله کند.

این رسانه ها به نقل از سخنگوی دفتر رسانه ای گروه تروریستی حرکت نورالدین الزنکی اعلام کردند که آنها شاهد لشکرکشی تروریست های وابسته به جبهه النصره در مناطق مختلف به ویژه در اطراف شهر «داره عزه» در غرب حلب و شهر سرمدا در شمال استان ادلب و دیگر روستاهای مرزی با ترکیه هستند.

«محمد ادیب» افزود: این لشکر کشی ها همزمان با حمله رسانه های وابسته به تحریرالشام به گروه نورالدین الزنکی درجریان است.

تحرکات تحریرالشام برای یورش به مواضع گروه نورالدین الزنکی پس از آن آغاز شد که یکی از مسئولان گروه تروریستی تحریرالشام به نام «ابو ایمن المصری» در یکی از مقرهای ایست و بازرسی نورالدین الزنکی در روستای «الهوته» در غرب حلب کشته شد.

ادعای وال‌استریت ژورنال درباره دیدار مقامات اروپا و ایران در مورد مسائل منطقه‌ای/کشته شدن 1595 نفر در شمال سوریه توسط ترکیه/ گسترش درگیری میان تروریست ها در ادلب و حلب سوریه

گروه تروریستی نورالدین الزنکی اعلام کرد، پس از اینکه المصری قصد عبور بدون توقف از پست ایست و بازرسی داشت، نیروهای این گروه گمان کردند که این یک خودرو بمب گذاری شده است و به وی شلیک کردند.

در همین حال، «عبدالرزاق المهدی» از مسئولان شرعی تروریست ها و عضو پیشین هیأت شرعی گروه تروریستی تحریرالشام در کانال تلگرامی خود، با اشاره به وجود نشانه هایی از آغاز درگیری میان تروریست ها، خواستار آشتی و پذیرفتن حکم محکمه تروریست ها برای پایان دادن به اختلاف ها درباره قتل المصری شد.

«حسام سلامه» از مسئولان گروه تروریستی احرار الشام(جبهه النصره) نیز در صفحه تویتر خود نوشت: تحرک های گسترده و وحشتناکی از سوی تحریرالشام در شمال سوریه در جریان است و امکان آغاز یک سلسله درگیری های جدید میان این گروه و دیگر گروه های تروریستی وجود دارد.

اردوغان: چشمداشتی به خاک سوریه نداریم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: چشمداشتی به خاک کشور برادر و همسایه خود یعنی سوریه نداریم و تنها هدفمان این است که 3.5 میلیون پناهجوی سوری حاضر در ترکیه به زادگاه خود بازگردند.

اردوغان روز شنبه طی سخنرانی در ششمین کنگره عمومی حزب عدالت و توسعه در استان افیون کارا حیصار ترکیه افزود: سرزمین ترکیه برای ما کافی است؛ هر چند در گذشته در جغرافیایی به مساحت 18 میلیون کیلومتر مربع زیسته و اکنون به کشوری با 780 کیلومتر مربع مساحت رسیده ایم، ولی باز هم شاکریم.

وی در ادامه در خصوص عملیات شاخه زیتون ارتش ترکیه در منطقه عفرین نیز بیان کرد: هر روز به پیروزی علیه تروریست های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) در عفرین نزدیکتر می شویم.

ادعای وال‌استریت ژورنال درباره دیدار مقامات اروپا و ایران در مورد مسائل منطقه‌ای/کشته شدن 1595 نفر در شمال سوریه توسط ترکیه/ گسترش درگیری میان تروریست ها در ادلب و حلب سوریه

وی اضافه کرد: دستان ما برای یاری کسانی که خواهان همراهی با ترکیه در حرکت به سوی آینده هستند، باز است و همین دستان در برابر کسانی که قصد سیاه نمایی درباره آینده ما دارند، تبدیل به مشت و سیلی خواهند شد.

کشته شدن 1595 تن در شمال سوریه توسط ترکیه

بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه، تاکنون ۱۵۹۵ تن از نیروهای دموکراتیک کرد و تروریست‌های افراطی همچون داعش کشته شده‌اند و همین طور ۳۲ سرباز ارتش ترکیه نیز در این عملیات جان باخته‌اند.

29 روز پیش عملیات ترکیه به همراه نیروهای سوری موسوم به ارتش آزاد در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه کلید خورد که روزانه گزارش این عملیات در رسانه‌های این کشور منتشر می‌شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در خصوص نتایج این عملیات گفت: تا کنون بیش از 300 کیلومتر از خاک عفرین را در اختیار گرفته‌ایم.

کشف گور دسته‌جمعی متعلق به قربانیان «داعش» در شمال عراق

منابع امنیتی عراق از کشف گور دسته‌جمعی دیگر در استان نینوی خبر می‌دهند.

بنا بر اعلام وبگاه «النشره»، سرگرد «کاظم مزهر العتابی»، افسر ارتش عراق روز شنبه اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور موفق شده‌اند یک این گور دسته جمعی بزرگی را که جسد 111 قربانی گروه تروریستی داعش در خود جای داده است، در استان نینوی به مرکزیت شهر موصل کشف کنند.

وی افزود: نیروهای ارتش عراق این گور را با هدایت و راهنمایی شاهدان محلی در روستای «الرمضانیه» واقع در شهرستان «القیاره» استان نینوی کشف کرده‌اند.

به گفته این افسر عراقی، بررسی‌ها روی اجساد این 111 قربانی نشان می‌دهد، با شلیک به ناحیه سر و سینه اعدام شده‌اند.

سرگرد العتابی افزود: به احتمال زیاد عناصر تروریستی داعش این افراد را در ابتدای اشغال استان نینوی در سال 2014 اعدام کرده‌اند و بیشتر آن‌ها کارمندهای کمیساریای انتخابات و نیروهای امنیتی این استان بوده‌اند.

گروه تروریستی داعش ژوئن 2014 در پی حمله غافلگیرانه از سمت سوریه وارد استان نینوی شد و مرکز آن شهر موصل را به اشغال خود درآورد.

تلاش نیروهای عراقی برای آزادسازی این شهر طی عملیاتی موسوم به عملیات «قادمون یانینوی» که از سال 2016 شروه شده بود، سال گذشته نتیجه داد و حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق، رسما 9 ژوئیه آزادسازی شهر موصل را اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۳
تابناک عزیز آفرین درسته
مذاکرات برجام 2 و 3 آغاز شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اردوغان یک جنایتکار جنگی است. ..
اردوغان به خاطر نسل کشی کردها باید در دادگاه بین المللی محاکمه شود.
سوریه دام بلاست
مشکل ما در ساختار جهانی قدرت اینه که قاعده بازی رو بلد نیستیم و به زور میخوام خودمون رو بقبولانیم
دیپلماسی ما بعد از برجام خرابتر نکند لطفا
اردوغان روز شنبه طی سخنرانی در ششمین کنگره عمومی حزب عدالت و توسعه در استان افیون کارا حیصار ترکیه افزود: سرزمین ترکیه برای ما کافی است؛ هر چند در گذشته در جغرافیایی به مساحت 18 میلیون کیلومتر مربع زیسته و اکنون به کشوری با 780 کیلومتر مربع مساحت رسیده ایم، ولی باز هم شاکریم.!!!!!!!!!
اگر این حرفا نشاندهنده آرزوی او و سران ترکیه برای الحاق سرزمین های مجاور جهت گسترش جغرافیایی ترکیه نیست پس چه معنا و مفهومی داره؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
همین حرفو ایرانی ها هم باافتخار میزنن
واقعیتهای سیاسی را باید پذیرفت حتی اگر تلخ هم باشد من به این نکته بارها اشاره کردم
که برجام بسیار جالب وبا امانت برای اروپاییان قابل احترام است و به ترامپ هم گوشزد
میکنند که آنرا دست نزند ولی بسیار هوشمندانه اروپا پرونده دیگری را باز میکند که به
همتای سیاسی خود ترامپ احترام بگذارند و آنهم موشک و دخالت است و اینجاست که در
آینده ایران بهای سنگینی را خواهد پرداخت چرا که هیچ راهی برای برون از
مشکلات ندارد
هنوز ترامپ ۳ سال دیگر بآید حکومت کند و ایران آبستن حوادث است
اردوغان و ملک سلمان همشون جنایتکارن
هر بچه ای از اهداف روشن آمریکا و گروههای تروریستی کردی مطلع است. اونها فقط به دنبال تجزیه 4 کشور ایران ترکیه عراق و سوریه هستند. داعش هم در راستای همین هدف به وجود آمد ؟ ترکیه داره واقع بینانه عمل می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اگه غیر از این می گفتی تعجب می کردم
اين اردوغان هم ادم شده برا ما....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نه فقط تو آدمی
با انتخاب این نوع تیترها هیچ کمکی به به برقراری صلح و آرامش در منطقه نمیکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
واقعیت همیشه تلخه! خیلی
دست اردوغان رو شد حالا با تندروها متحد شده که انتقام شکست داعش که به وسیله کردها در سوریه ازبین رفت رو از مردم عفرین میگیره
مذاکره شرط عقل است.
1595 نفر تروریست بدتر از داعش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
پس شما زن و بچه ها هم حز ترویست ها میدونی. واقعا باید تاسف خورد ارز این تفکر شما. کشته شدن ی عده بی گناه توسط یک متجاوز که افتخار نداره
آمارو ارقامی که ترکیه میگوید اغرار آمیز اردوغان مصرف داخلی داره.کردهای شمال سوریه اگر با دولت ائتلاف تشکیل بدهند میتوانند جلوی اشغالگری ترکیه رو بگیرند و سوریه یک پارچه تر میشود.
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ترکیه هفتمین ارتش قدرتمند دنیاست همین پ ک ک کمی از جوانهای مارو شهید نکرده هم قدرت اقتصادی هم قدرت نظامی داره. از دوستان خواهش میکنم کینه رو بزارن کنار چون کینه نشان دهنده شکست وضعف هستش.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل