بازدید 3736

افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا برای چهارمین هفته‌ی پیاپی

بنابر گزارش های منتشر شده، علیرغم کاهش قیمت نفت در روزهای اخیر تعداد دکل های نفتی فعال در آمریکا برای چهارمین هفته ی پیاپی افزایش یافت و به ۷۹۸ عدد رسید. 
کد خبر: ۷۷۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 17 February 2018

افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا برای چهارمین هفته‌ی پیاپیسیدمحمدعلی علوی- بنابر گزارش های منتشر شده، علیرغم کاهش قیمت نفت در روزهای اخیر تعداد دکل های نفتی فعال در آمریکا برای چهارمین هفته ی پیاپی افزایش یافت و به ۷۹۸ عدد رسید. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، گزارش های موسسه ی بیکر هیوز نشان می دهد که در هفته ی منتهی به ۱۶ فوریه آمریکا با افزودن ۷ دکل نفتی مجموع دکل های نفتی خود را به ۷۹۸ عدد رسانده است. همچنین، مجموع دکل های نفتی و گازی فعال آمریکا در این بازه ی زمانی ۹۷۵ عدد بوده است. لازم به ذکر است که تعداد فعلی دکل های نفتی فعال در آمریکا در بالاترین حد خود از ماه آپریل سال ۲۰۱۵ تا کنون قرار دارد. این برای نخستین بار از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ تا کنون است که تعداد دکل های نفتی برای چهارمین هفته ی متوالی افزایش می یابد. 

افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا برای چهارمین هفته‌ی پیاپی 

افزون بر این، تحلیلگران اقتصادی حوزه ی انرژی موسسه ی سیمونز آمریکا در پیش بینی جدید خود اعلام کرده اند که مجموع دکل های نفتی و گازی این کشور در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب ۱۰۱۴ و ۱۱۲۸ عدد خواهد بود.

لازم به ذکر است که در هفته ی گذشته مبادله ی آتی نفت خام آمریکا با قیمت حدودا ۶۲ دلار در هر بشکه انجام شد. همچنین، باید به این نکته اشاره گردد که میانگین قیمت نفت خام آمریکا در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ میلادی به ترتیب ۵۰.۸۵ و ۴۳.۴۷ دلار بود. پیش بینی می شود که مبادله ی آتی نفت خام آمریکا برای سال های ۲۰۱۸ و۲۰۱۹ میلادی به ترتیب با قیمت ۶۰ و۵۵ دلار صورت گیرد. علاوه بر این، اداره ی اطلاعات انرژی آمریکا ‍پیش بینی کرده است که آمریکا در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی ۱۰.۶ و ۱۱.۲ میلیون بشکه نفت در روز تولید خواهد کرد. این در حالی است که این کشور در سال ۲۰۱۷ به طور متوسط روزانه ۹.۳ میلیون بشکه نفت تولید کرده است.

همچنین، با احتمال افزایش قیمت ها در سال ۲۰۱۸، گفته می شود که شرکت های آمریکایی فعال در حوزه ی نفت در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی به میزان ۱۰ درصد بر هزینه های خود خواهند افزود. به طور مثال، شرکت Occidental عنوان کرده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳.۹ میلیارد دلار در میدان های نفتی Permian Basin تگزاس و نیومکزیکو هزینه خواهد کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر