بازدید 2954

دستبردهای سریالی مادر و دخترانش به برندهای پوشاک

کد خبر: ۷۷۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 13 February 2018

زنی که دوست داشت ۲ دختر جوانش لباس‌های مارکدار بپوشند با وجود اینکه پول خرید لباس‌های گران قیمت را داشت اما با همدستی دخترانش دست به سرقت از فروشگاه‌های معروف می‌زد.

به گزارش همشهری، او که با ترفندی خاص دزدگیرهای لباس‌ها را از کار می‌انداخت با این شیوه به ده‌ها فروشگاه دستبرد زد اما سرانجام در خانه‌اش غافلگیر و همراه دخترانش دستگیر شد.

دستبرد به فروشگاه لوکس

چندی قبل کارکنان یکی از فروشگاه‌های معروف پوشاک در خیابان شریعتی هنگام بررسی اجناس داخل فروشگاه با تکه‌های بریده شده دزدگیر چند کفش روبه‌رو شدند. همه اجناس این فروشگاه به دزدگیرهای مخصوص مجهز بودند، طوری‌که خارج‌کردن لباس‌ها بدون جداکردن دزدگیرها باعث به‌صدا درآمدن آژیر می‌شد. کشف تکه‌های دزدگیر نشان می‌داد فرد ناشناسی موفق شده به این فروشگاه لوکس دستبرد بزند و دور از چشم فروشندگان چند کفش که قیمت زیادی داشتند را سرقت کند،

اما هنوز معلوم نبود دزد ناشناس چه‌کسی است. چون فروشگاه مجهز به دوربین‌های مداربسته بود، برای شناسایی سارق تصاویر ضبط شده بررسی شد. این بررسی‌ها حاکی از آن بود که سارق زنی میانسال و 2دختر جوان هستند. آنطور که تصاویر نشان می‌داد درحالی‌که 2دختر جوان یکی از فروشنده‌ها را سرگرم کرده بودند، زن میانسال چند کفش را به اتاق پرو لباس می‌برد و چند دقیقه بعد آنها بدون اینکه خریدی انجام داده باشند از فروشگاه خارج می‌شوند.

سرقت‌های سریالی

به‌دنبال اعلام این سرقت به کلانتری124قلهک، به دستور سرهنگ‌دوم ضرغام آذین، رئیس‌کلانتری، گروهی از افسران تجسس تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان آغاز کردند. با وجود اینکه چهره 3متهم مشخص بود اما آنها هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بودند.

چند روز از گزارش سرقت در فروشگاه خیابان شریعتی می‌گذشت که این بار سرقت مشابهی در یکی از فروشگاه‌های معروف خیابان آفریقا اتفاق افتاد. در این دستبرد نیز پای چند زن در میان بود و تصاویر ضبط شده نشان می‌داد همان 3زن تحت تعقیب در این سرقت نیز دست دارند. آنها با همان شیوه و پس از جدا کردن دزدگیرهای اجناس، چندین کفش و لباس و مقداری زیورآلات دزدیده بودند. اما این بار افسران تجسس به سرنخ‌هایی درباره آنها دست یافتند. آنها هنگام خروج از فروشگاه سوار خودرویی شده بودند که دوربین مقابل فروشگاه شماره پلاک آن را ثبت کرده بود.

با به‌دست آمدن این رد، مأموران مخفیگاه متهمان را شناسایی و آنها را دستگیر کردند. از مخفیگاه دستگیرشدگان که مادر و 2دختر جوانش بودند مقدار زیادی از اجناس مسروقه کشف شد و آنها به چندین مورد سرقت از فروشگاه‌های معروف اعتراف کردند.

دوست داشتم دخترانم لباس مارکدار بپوشند

تحقیقات مقدماتی پلیس نشان می‌دهد زن میانسال طراح اصلی سرقت از فروشگاه‌های پوشاک بود. او در گفت‌وگو با همشهری جزئیات بیشتری از دستبردهایش را توضیح داد و گفت که به‌خاطر دخترانش دست به سرقت می‌زد.

چند سال داری و چطور شد که تصمیم گرفتی از فروشگاه‌های معروف سرقت کنی؟

من 60سال دارم. دخترانم هم 27و 34ساله هستند. یکی از آنها لیسانس حقوق و دیگری لیسانس اقتصاد دارد. شوهرم هم بازنشسته است و زندگی تقریبا خوبی داریم، اما از مدتی قبل تصمیم گرفتم از فروشگاه‌ها دزدی کنم. راستش را بخواهید چند‌ماه قبل دزد به خانه‌مان زد و طلا و جواهرات خودم و دخترانم که حدود 50میلیون تومان ارزش داشت را سرقت کرد. بعد از آن شکایت مان هم به جایی نرسید و من که از این موضوع ناراحت بودم به فکر دزدی افتادم.

چرا فروشگاه‌هایی که لباس‌های خارجی و مارکدار می‌فروشند را برای سرقت انتخاب کردی؟

من هیچ کدام از اجناسی که دزدیده‌ام را نفروخته‌ام. من همه هدفم این بود که دخترانم لباس‌های شیک بپوشند و آنها را زیبا و آراسته ببینم. راستش را بخواهید پول خرید این لباس‌ها را هم داشتم اما دوست داشتم از راه سرقت به این لباس‌ها برسم.

درباره شیوه سرقت‌هایت بیشتر توضیح بده.

من و دخترانم 3نفری به فروشگاهایی که لباس‌های مارکدار می‌فروختند و نزدیک خانه مان بودند می‌رفتیم و هر لباس یا کفشی که دخترانم دوست داشتند نشان می‌کردم. این لباس‌ها معمولا خارجی و گران قیمت بودند. به دخترانم می‌گفتم که سر فروشنده را گرم کنند تا من کارم را انجام دهم. در ادامه لباس‌ها را به اتاق پرو می‌بردم و با قیچی مخصوصی که داشتم دزدگیر لباس‌ها را جدا می‌کردم. سپس لباس‌ها را در کیفم مخفی می‌کردم و در ادامه از آنجا بیرون می‌رفتم. گاهی هم برای اینکه فروشنده‌ها به ما شک نکنند یک قلم لباس می‌خریدم اما چند برابر آن را سرقت می‌کردم.

تاکنون به چند فروشگاه دستبرد زده‌ای ؟

باور کنید دخترانم از این ماجرا خبر نداشتند و من فقط به 3یا 4فروشگاه دستبرد زدم. ما وضعیت مالی نسبتا خوبی داریم و تا به حال پایمان به کلانتری نرسیده بود اما به‌خاطر اینکه دخترانم لباس‌های مارکدار و گران قیمت بپوشند دست به این کار زدم اما ارزشش را نداشت.

شهروندان هوشیار باشند

سرهنگ‌دوم ضرغام آذین، رئیس‌کلانتری 124قلهک با اعلام جزئیات این پرونده به همشهری گفت: تحقیقات مقدماتی حاکی از آن است که دستگیرشدگان در سرقت‌های دیگری نیز دست دارند و طی روزهای گذشته مدیر چند فروشگاه دیگر نیز به جمع شاکیان آنها اضافه شده‌اند. به همین دلیل متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد. وی به شهروندان و مغازه داران هشدار داد که در روزهای پایانی سال هوشیاری بیشتری از خود به خرج دهند تا در دام سارقان گرفتار نشوند. وی ادامه داد: صاحبان فروشگاه‌ها فقط به دزدگیر لباس‌ها اکتفا نکنند و در این ایام که مراکز خرید شلوغ‌تر از همیشه است از فروشندگان بیشتری استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار