بازدید 5181

انتشار قراردادهای آتی نفت توسط چین از ماه آینده

بر اساس اطلاعات منتشر شده، قرار است که چین به عنوان دومین بازار بزرگ کالاهای اساسی در دنیا در روز ۲۶ مارچ سال جاری قرارداد آتی نفت خام جدیدی منتشر کند که انتظار می رود به شدت بر نقش این کشور در قیمت گذاری بر روی نفت تاثیر بگذارد. 
کد خبر: ۷۷۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 09 February 2018

انتشار قراردادهای آتی نفت توسط چین از ماه آیندهبر اساس اطلاعات منتشر شده، قرار است که چین به عنوان دومین بازار بزرگ کالاهای اساسی در دنیا در روز ۲۶ مارچ سال جاری قرارداد آتی نفت خام جدیدی منتشر کند که انتظار می رود به شدت بر نقش این کشور در قیمت گذاری بر روی نفت تاثیر بگذارد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، به گفته ی برخی منابع مطلع انتشار قرارداد آتی نفت خام توسط چین نقش ''بازار مبادله ی بین المللی انرژی شانگهای'' (مدیریت کننده ی این قرارداد ها) را در بازار مبادلات آتی نفت که تریلیون ها دلار ارزش دارد پررنگ تر خواهد کرد. این در حالی است که بازار مبادله ی بین المللی انرژی شانگهای، بازار مبادلات قراردادهای آتی شانگهای و همچنین مقامات مربوط به تنظیم مقررات بازار نفت در چین از اظهار نظر در خصوص انتشار قرارداد های آتی نفت خودداری کرده اند. 

انتشار قراردادهای آتی نفت توسط چین از ماه آینده 

لازم به ذکر است که در حال حاضر تعیین قیمت مبادلات آتی نفت در رابطه با نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و برنت لندن و در بازار مبادلات تجاری نیویورک (NYMEX) انجام می شود. بازار مبادلات تجاری نیویورک متعلق به ''گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو'' و شرکت ''مبادلات بین قاره ای'' آمریکا است. 

علاوه بر این، باید اشاره گردد که انتظار می رفت چین بتواند قراردادهای آتی نفت که مبلغ آن به یوآن تعیین  می شود را ۶ سال پیش روانه ی بازار کند. این در حالی است که دلیل عدم ورود این قراردادها به بازار تا کنون عدم ثبات بازار بورس و مبادلات آتی کالاهای اساسی چین عنوان شده است که باعث می شود درمورد توانایی چین مبنی بر مدیریت تلاطم های احتمالی در بازار شبهه وجود داشته باشد. 

همچنین، برخی سرمایه گذاران بین المللی با توجه به موضع سرسختانه ی دولت چین در خصوص خروج سرمایه نگرانند که نتوانند آزادانه مبادلات خود را به یوآن انجام دهند. همچنین، دلیل دیگر نگرانی سرمایه گذاران بین المللی مداخله ی بیش از حد دولت چین در بازار کالاهای اساسی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار