بازدید 2577

حفظ محیط زیست از نان شب واجب‌تر است

کد خبر: ۷۷۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 08 February 2018

مشاور وزیر علوم و مدیر کل دفتر وزارتی گفت: حفظ محیط زیست از نان شب واجب‌تراست.

به گزارش ایسنا، مسعود شمس بخش در اختتامیه اولین همایش بین المللی دانشگاه سبز که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد:حفظ محیط زیست صرفه جویی در مصرف و بحث هایی که در قالب دانشگاه سبز می‌شود جزء بدیهیات است و از نان شب برای ما واجب تر است.

وی ادامه داد: اینکه باید دانشگاه و دانشگاهیان پیشتاز این مباحث و الگویی برای بقیه کشور باشند و در توسعه پایدار، احترام به محیط زیست، حفظ منابع خدادادی بکوشند. امیدواریم با تلاش هایی که انجام می‌دهیم یک فرهنگ سازی بشود و مقوله حفظ محیط زیست را ترویج کنیم.

مدیر کل دفتر وزارت علوم خاطرنشان کرد: گرفتاری‌هایی که امروز با آنها روبرو هستیم محصول عدم توجه به محیط زیست بوده است؛ در زمانی بدون اینکه دقت کنیم توسعه‌هایی داده‌ایم که امروز گریبان ما را گرفته است و در این زمینه خسارت‌های جدی خواهیم دید. در حال حاضر هم مشاهده می‌کنیم که از عدم توجه به محیط زیست چه خسارت‌هایی داریم می‌بینیم.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم، حسین عسگریان ابیانه معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهار کرد: قرار بود همایش بین المللی دانشگاه سبز هر دوسال برگزار شود اما تصمیم گیری شده است که همه ساله این همایش به صورت بین المللی برگزار شود.

وی افزود: پاکستان به ما پیشنهاد داده که سال آینده این کنفرانس در آنجا برگزار شود اما با توجه به اینکه به مسئولین دانشگاه اصفهان قول داده بودیم کنفرانس سال آینده در این دانشگاه برگزار شود، این پیشنهاد را قبول نکردیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تصریح کرد: براساس نظر خواهی از مهمانان خارجی این همایش تمام آن‌ها اذعان کرده‌اند، تصور نمی‌کردند این کنفرانس تا این سطح برگزار شود.

وی عنوان کرد: ارزیابان بین المللی شرکت کننده در همایش اذعان داشته‌اند در زمینه مدیریت سبز وهمایش‌های مرتبط با این موضوع دستاوردهای ایران ازهر 10 کشور اکو بالاتر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان