بازدید 11842

از «مدرسه غیراستاندارد نداریم» یک وزیر تا عذرخواهی وزیر دیگر به خاطر «مدرسه غیراستاندارد»!

جدا از وزیر اسبق و سخنان عجیب او که البته موارد متعددی برای نقض آن در همان تاریخ و حال حاضر وجود دارد، در سال 1394 نیز رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سخنانی را در مورد افزایش کیفیت زیرساختی مدارس کشور بر زبان آورد که هیچ سنخیتی با حقیقت نداشت.
کد خبر: ۷۷۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 07 February 2018

از مدرسه غیراستاندارد نداریم حاجی بابایی تا عذرخواهی بطحایی بخاطر مدرسه غیراستاندارد! به رغم شعارهای فراوانی که در سال های نه چندان دور در مورد حذف مدارس غیر استاندارد و نیز کپری و ارتقای کیفیت مدارس کشور زده سر داده شد، هنوز نمونه های فراوانی از مدرسه در برخی نقاط جغرافیایی ایران وجود دارد که دیدن وضعیت آنها از نزدیک، عرق شرم را بر پیشانی مسئولان خشک می کند؛ مثل صدها مدرسه غیراستاندارد در استان سیستان و بلوچستان که آقای وزیر را وادار به عذرخواهی چندباره کرد!

به گزارش «تابناک»؛ از تاریخی که حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر اسبق آموزش و پرروش با اشاره به حذف مدارس غیر استاندارد وجود معدود مدارس کپری را نیز به شرایط جوی منسوب کرد، نزدیک پنج سال می گذرد و حالا گذر زمان و بررسی های میدانی است که صحبت های نادرست وزیر اسبق را به اثبات می رساند؛ سخنانی که البته تا همین دو سال پیش نیز از سوی برخی مقامات ارشد آموزش و پرورش کشور بیان می شد.

حمید رضا حاجی بابایی ر سال 1391 و در حالی که در شهرستان نیشابور مشغول افتتاح دو مدرسه هوشمند بود، به رسانه ها گفت: در کل کشور مدرسه غیراستاندارد نداریم و تنها در مناطقی که گرم و خشک هستند و مدارس کپری هستند، نیاز است به ‌خاطر شرایط جوی و برای سرد نماندن کلاس مدرسه بسازیم.

جدا از وزیر اسبق و سخنان عجیب او که البته موارد متعددی برای نقض آن در همان تاریخ و حال حاضر وجود دارد، در سال 1394 نیز رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سخنانی را در مورد افزایش کیفیت زیرساختی مدارس کشور بر زبان آورد که هیچ سنخیتی با حقیقت نداشت.

مرتضی رئیسی، در تیرماه سال 1394 و در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از او پرسید، آیا قرار نیست برای همیشه مدارس کپری کشور را جمع آوری کنید، گفت: به هیچ عنوان مدرسه کپری در کشور نداریم و آنهایی که اعلام می‌شود، کلاس درس کپری است.

وی در همین گفت وگو افزود: در هر نقطه کشور که کلاس کپری باشد و مردم به ما اطلاع دهند، به سرعت آنها را جمع‌آوری می‌کنیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد در استان کرمان با آن مفهومی که از کپر صحبت می‌شود، چنین چیزی وجود ندارد و ممکن است کلاس کانکسی باشد، اما کلاس کپری نداریم.

گفته های وزیر اسبق وزیر آموزش و پرورش کشور و نیز رئیس سابق سازمان توسعه و تجهیز کشور در حالی در سال 1391 و نیز 1394 مطرح شد که وجود مدارس متعدد غیر استاندارد و نیز مدارس کپری در کشور را بر اساس اطلاعات واقعی نمی توان تکذیب کرد!

این مهم را می توان با بازدید حضوری از مدارس کپری موجود در بخش جازموریان شهرستان رودبار جنوب و بسیاری از مناطق محروم استان هرمزگان و نیز سیستان و بلوچستان دید.


از «مدرسه غیراستاندارد نداریم» یک وزیر تا عذرخواهی وزیر دیگر بخاطر «مدرسه غیراستاندارد»!

به رغم اطلاعات نادرستی که در سال های گذشته از سوی برخی مقام های ارشد آموزش و پرورش کشور مطرح شد و گویای بی اطلاعی آنها از حقیقت موجود در جامعه بود، حالا وزیر کنونی آموزش و پرورش، بازدیدی از استان سیستان و بلوچستان داشت که حداقل برای ایشان حجت را تمام کرد.

سید محمد بطحایی در بازدید دو روزه از استان سیستان و بلوچستان، به همراه مدیران ارشد استان به برخی مدارس شهر زاهدان و چابهار سر زد و از نزدیک، عمق محرومیت را در همسایگی این دو شهر بزرگ استان دید!

بطحایی به همراه مدیران آموزش و پرورش استان از مدرسه ابتدایی حضرت سلیمان در بخش لار آشیر زاهدان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات دانش آموزان این مدرسه قرار گرفت. در این مدرسه که حتی از میز و نیمکت به عنوان ابتدایی ترین نیازهای آموزشی نیز محروم است، وزیر با دیدن شرایط متأثر شد و لب به عذرخواهی از دانش آموزان گشود.

تعداد بازدید : 281

بطحایی از شرایط موجود برای دانش آموزان عذرخواهی کرد و به آنها قول داد تا سه سال مشکلات این دانش آموزان و مدارس منطقه را برطرف کرد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش کشور با حضور در شهرستان کنارک وقتی با سه فرزند محروم از تحصیل به دلیل مشکل مالی و فوت پدر رو به رو شد، هزینه های تحصیل آنها را شخصاً متقبل شد و دستور داد دوباره به مدرسه بازگردند.

تعداد بازدید : 211

از نکات حاشیه ای و قابل تأمل این سفر نیز مسابقه مچ اندازی وزیر با دانش آموز سیستان و بلوچستانی بود که در این مسابقه دانش آموز موفق شد، مچ وزیر را بخواباند؛ خاطره ای که شاید همیشه در ذهن وزیر بماند و او تا حل کامل مشکل دانش آموزان منطقه مسأله را رها نکند!

تعداد بازدید : 258

در رابطه با جزئیات آنچه در سیستان و بلوچستان رخ داد، مرادی مدیر روابط عمومی آموزش پرورش استان به خبرنگار «تابناک»، گفت: وقتی بنا شد وزیر آموزش و پرورش به استان ما سفر کند، تصمیم گرفتیم وی را به بازدید از چند مدرسه محروم ببریم که از جمله آنها مدرسه حضرت سلیمان (ع) در حاشیه شهر زاهدان بود.

وی افزود: وقتی وزیر از نزدیک با مشکلات دانش آموزان این مدرسه از جمله نبود میز و نیمکت و لباس و... رو به رو شد، از همه دانش آموزان عذرخواست و به آنها قول داد در اسرع وقت مشکلات آنها را پیگیری و حل کند.

مرادی با اشاره به اینکه به دلیل خشکسالی و بیکاری در روستاهای استان، جمعیت روزافزونی از مردم برای یافتن حداقل درآمد و شغل راهی مرکز استان و شهرهایی مثل چابهار شده اند، ادامه داد: در سال های اخیر، نزدیک به 400 هزار تن تنها به حاشیه شهر زاهدان مهاجرت کرده اند که فراهم کردن امکانات برای آنها بسیار سخت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با پیگیری های دفتر مقام معظم رهبری و حمایت های وزیر آموزش و پرورش مقرر است که مدارسی در این استان به ارزش 38 میلیارد تومان ساخته شود.

با حضور وزیر در مدارس غیر استاندارد و محروم استان سیستان و بلوچستان و شرایطی که وزیر را مجبور به عذرخواهی کرد، امید این است که در ادامه، وی و دیگر مسئولان تلاش کنند، جدی حل مشکلات مردم این منطقه از کشور را در دستور کار قرار دهند و بر خلاف مدیران سابق که برای رهایی از مشکل اصل آن را تکذیب می کردند، رفع محرومیت ها را در دستور کار خود قرار دهند.

عذرخواهی تنها کفایت نمی کند و تاریخ ثابت می کند که وزیر تا چه اندازه توان و آمادگی دارد که به حل مشکلاتی که استان سیستان و بلوچستان را اسیر کرده است، اقدام کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۲
خوب مشکلی نداره که
وزیر جدید یک استاندارد جدید تهیه کردن
دو سه سال آینده ..... زود نیست کمی بنظرتون .... الان این بچه نیاز داره ... نسل سوخته تربیت می کنید؟؟!
یک درصدی از این گرون فروش های دلارتون کمی از اون هاییش که روی پیت حلبی و سطح آشغال با داد و بیداد و خارج از سیستم بانکی فروختید رو اختصاص بدید چهار تا میز و صندلی بخرید مشکل حله ... عددی نمیشه که ... می دونید چقدر سود کردید از این 20 درصد گرون فروشی دلار توی این دو ماه؟؟!!
اولین گام برای پیشرفت پایدار یک کشور، وجود نیروی انسانی کارآمد می باشد. نیروی انسانی کارآمد از همین مدارس و دانشگاه ها بیرون می یان، وقتی اغلب مدرارس ما و بخصوص مدارس دولتی، از لحاظ ظاهر و امکانات و... فرقی با طویله ندارن!!! چه انتظاری از خروجی مدارس خواهیم داشت. افرادی که در راس آموزش و پرورش بر کرسی های مدیریتی و آموزشی تکیه می زنند می بایستی هم از لحاظ سواد و هم فرهنگ و آداب معاشرت یک سر و گردن از کل جامعه بالاتر باشند که دانش آموز و اولیا بهش اعتماد و اعتقاد داشته باشند. در حال حاضر هم از لحاظ زیرساخت آموزشی و هم از لحاظ نیروی انسانی آموزشی و مدیریتی برنامه ریز و هم از لحاظ تامین اعتبار و هزینه های آموزشی در مشکل هستیم و هیچ برنامه منسجمی در این خصوص وجود ندارد. تا وقتی آموزش در اولویت آخر یک مملکت قرار داشته باشد و کارکنان این بخش از نظر اقتصادی تامین نباشند، خروجی مدارس ما ناکارآمد و دارای شخصیت قابل احترام نخواهند بود.
اما همین حاج بابایی را امروزه صدا و سیما با سلام و صلوات میاره و برای اداره کل کشور افاضات می فرمایند دیگران را متهم می کند.
خدرا وشکر مدیرانمون کلا در جریان نیستن چی به جیه! اماراشون هم ابدوغ خیاریه!
تا حالا دیدید که یک وزیر یا مدیر ارشد به دلیل عملکرد بدش استعفا بده?عذر خواهی یه حرف سادست فقط.اولین واخرینش که یادمه یه مدیر تو رجا بود بعد حادثه قطار.فقط با حکم میان ومیرن اقایون.
آقاي بطحایی به نوبه خود از شما ممنونم بخاطر حركت زيبايي كه انجام داديد حتي اگر نمايشي هم باشد نمايش زيبايي بود. خداوند به شما عزت بدهد
بله تا وقتی از اتاق و دفتر نیان بیرون به عمق فجایع پی نخواهد برد ، آقای روحانی و جهانگیری که انگار در سیاره دیگری زندگی می کنند و هیچ مشکلی در ایران وجود نداره .
جناب حاج بابایی که اینروزها دایه داره مردم گرایی هستند
بزرگترین حادثه ها در دوران مدیرتشان شد
نه معذرت خواستند نه ککشان گزید
صرفا گفتند حادثه اجتناب ناپذیر است
در دنیا دو تا سیستم مدیریتی خوب و جواب پس داده وجود داره. یکی ژاپن و دیگری آلمان. در این دو کشور مدیران به جای اینکه در دفتر خود بنشینند و چای و کیک بخورن کنار کارگر وای میستین و کار میکنن.
سال ها است که ناوگان آموزشی کشور بر مدار نادرستی قرار گرفته است. سیستم آموزش ایران بر مبنای آموزش تئوری بی پایه استوار شده است. خلاقیت در آموزش و اندیشه محور بودن به آموزش طوطی وار آن هم بر مبنای آموزش توانایی های حفظ کردن مطلب و یادگیری تکنیک های تست زنی می باشد. مبرهن است که آموزش های تئوریک و بدون خلاقیت نمی تواند سبب رشد فکری دانش آموز گردد.
به دلیل کمبود فضای آموزش فشار بر مدیران در گذشته برای خارج کردن ورودی های دانش آموزی به مدرسه ها برای باز شدن فضا برای دانش آموزان جدید، سبب گردید که آموزگاران و مدیران بر نمره دهی تحت فشار تن در دهند تا ترافیک دانش آموزی را مدیریت کنند. بسته تر شدن هر روزه دست مدیران برای اجرای دوره های بازدید، اردوی های علمی، رفتن به آزمایشگاه های خارج از مدرسه و غیره باعث شد که مدیران کمتر به این گونه آموزش ها تن در دهند. این فرآیند روند کاهش کیفیت آموزشی را به سوی نابودی مطلق سوق می دهد. هم اکنون ویرانه ای از نظام آموزشی در کشور باقی مانده است.
از سوی دیگر، اعمال سلیقه های غیر علمی افراد و گروه های خاص نیز دامنه تخریب نظام آموزشی را گسترده تر کردند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها