بازدید 4978

تمدید مهلت انتخاب واحد نیمسال دوم دانشجویان پیام نور

کد خبر: ۷۷۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 06 February 2018

مهلت انتخاب واحد نیمسال دوم دانشجویان دانشگاه پیام نورتا 22 بهمن تمدید شد.

به گزارش آنا، دانشجویان دانشگاه پیام‌نور که قصد انتخاب واحد در نیمسال جاری تحصیلی را دارند باید برای این منظور نکات مهم انتخاب واحد دانشگاه را مورد توجه قرار دهند.

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور باید قبل از انتخاب واحد نسبت به پرداخت بدهی یا شهریه خود اقدام کنند، بهترین راه پرداخت واریز آنلاین و از طریق وب سایت گلستان است. دانشجویانی که با خطای «سرترم شما در ترم جاری تولید نشده است. امکان ثبت‌نام وجود ندارد» مواجه می‌شوند باید برای حل مشکل خود به دانشگاه مراجعه کنند. این خطا ممکن است به دلایل مختلفی از جمله پایان سنوات تحصیلی و یا موارد دیگر به وجود آید.

دانشجوبانی که معدل بالای ۱۷ دارند و مایل هستند بیشتر از بیست واحد انتخاب کنند، باید به دانشگاه مراجعه تا نسبت به آزادسازی حداکثر واحد اقدام کنند. لازم به ذکر است حداکثر واحد انتخابی در یک ترم ۲۴ واحد است. بعد از اعلام زمان انتخاب واحد دانشجویان توسط سیستم گلستان، تا ۷۲ ساعت فرصت دارند تا انتخاب واحد کنند. بعد از انجام انتخاب واحد حتما نسبت به دریافت گزارش ثبت‌نام از منوی ثبت‌نام اصلی و دریافت گزارش نتیجه ثبت‌نام دانشجو، اقدام شود.

دانشجویان سعی کنند قبل از انتخاب واحد لیست ارائه دروس را چک کنند و براساس برنامه نه ترمه دانشگاه انتخاب واحد کنند. دانشجویان مقطع کارشناسی که این نیمسال، ترم آخر آنها است و قصد دریافت دروس بدون رعایت پیش‌نیاز و هم‌نیاز و یا بیشتر از سقف مجاز را دارند باید به واحد آموزش دانشگاه (کارشناس آموزشی رشته مربوطه) مراجعه کنند تا کارشناس رشته، ترم آخری بودن آنها را بررسی و تایید کند.

پس از تایید ترم آخری بودن دانشجو، محدودیت‌های مربوط به رعایت پیش‌نیاز، هم‌نیاز، حداقل واحد و یا حداکثر واحد و... در سیستم جامع گلستان، برداشته خواهد شد. همچنین بعد از برداشته شدن محدودیت رعایت حداکثر واحد، دانشجو می‌تواند تا 24 واحد را در ترم آخر دریافت کند. این مساله ارتباطی به معدل ترم گذشته دانشجو ندارد و فقط باید معدل کل دانشجو بالاتر از 10 باشد تا بتواند از امتیاز دریافت 24 واحد بدون رعایت پیش‌نیاز و هم‌نیاز در ترم آخر استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل