بازدید 10266

کاهش شدید تقاضای نفت تا سال ۲۰۴۰ با اجرای توافقنامه آب و هوایی پاریس

بر اساس پیش بینی های شرکت اگزون موبیل آمریکا، اگر سیاست های مربوط به کاهش تاثیرات گازهای گلخانه ای بر آب و هوا به طور کامل اجرایی شود میزان تقاضای جهانی نفت تا سال ۲۰۴۰ میلادی به شدت کاهش خواهد یافت. گزارش این شرکت در حالی منتشر شده که حدودا ۳ سال پیش ۲۰۰ کشور دنیا در شهر پاریس فرانسه گرد هم آمدند تا برای کاهش میزان متوسط دمای جهانی تصمیم گیری کنند.
کد خبر: ۷۷۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 04 February 2018

کاهش شدید تقاضای نفت تا سال ۲۰۴۰ با اجرای توافقنامه آب و هوایی پاریسبر اساس پیش بینی های شرکت اگزون موبیل آمریکا، اگر سیاست های مربوط به کاهش تاثیرات گازهای گلخانه ای بر آب و هوا به طور کامل اجرایی شود میزان تقاضای جهانی نفت تا سال ۲۰۴۰ میلادی به شدت کاهش خواهد یافت. گزارش این شرکت در حالی منتشر شده که حدودا ۳ سال پیش ۲۰۰ کشور دنیا در شهر پاریس فرانسه گرد هم آمدند تا برای کاهش میزان متوسط دمای جهانی تصمیم گیری کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت اگزون موبیل پیش بینی کرده است که در صورت اجرای این سیاست ها میزان مصرف جهانی نفت تا سال ۲۰۴۰ به طور سالانه ۰.۴ درصد کاهش یافته و به مجموع ۷۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. لازم به ذکر است که میزان کنونی مصرف نفت در دنیا بنا بر آمار های منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژٰی آمریکا ۹۸ میلیون بشکه در روز است و تقاضای ۷۸ میلیون بشکه ای نفت تا سال ۲۰۴۰ کاهشی ۲۵ درصدی را در مقایسه با سطح تقاضای کنونی این محصول نشان خواهد داد.

کاهش شدید تقاضای نفت تا سال ۲۰۴۰ با اجرای توافقنامه آب و هوایی پاریس

از سویی دیگر، شرکت اگزون موبیل در گزارشی جداگانه و بدون در نظر گیری اجرای کامل سیاست های آب و هوایی گفته است که با رشد جمعیت دنیا تقاضای نفت جهانی تا سال ۲۰۴۰ به میزان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین، رشد جمعیت باعث خواهد شد که تقاضای گاز طبیعی تا سال میلادی نامبرده سالانه ۰.۵ درصد افزایش یابد.

افزون بر این، اگزون موبیل در گزارش سالانه ی خود پیش بینی های خود را در خصوص میزان تقاضای انر‌ژی ارائه کرده اما به این نکته اشاره نکرده است که تلاش های جهانی برای کاهش میزان انتشار گاز کربن دی اکسید چگونه بر فعالیت های تجاری این شرکت تاثیر می گذارد. در واقع در این گزارش هیچ نشانه ای در رابطه با هرگونه برنامه ریزی برای کاهش دمای متوسط جهانی به چشم نمی خورد و بیشتر این گزارش بر افزایش مقدار توزیع انرژی و افزوده شدن بر میزان تقاضا متمرکز شده است. این گزارش به ذکر این نکته بسنده کرده است که میزان انتشار گاز کربن دی اکسید تا سال ۲۰۴۰ میلادی ۱۰ درصد بیشتر از سطحی خواهد بود که در سال ۲۰۱۶ شاهد آن بودیم.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا این کشور را از توافق بین المللی پاریس در مورد تغییرات آب و هوای خارج کرده و در حال حاضر مشخص نیست که آیا این توافق در اقصی نقاط دنیا به طور کامل اجرا خواهد شد یا خیر. در هر حال، گزارش های منتشر شده توسط شرکت اگزون موبیل نشان می دهد که در صورت اجرای قوانین مربوط به توافقنامه ی پاریس و در نتیجه ی آن کاهش دمای متوسط جهانی تا دو درجه ی سلسیوس کمتر از میزان ''پیش صنعتی''، استفاده از سوخت های فسیلی به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار