بازدید 5924

احتمال رسیدن لکه‌های نفتی حادثه‌ی سانچی به سواحل ژاپن

به گفته ی یکی از مسوولان حراست سواحل ژاپن، اخیرا  برخی لایه های نفتی سیاه در سواحل جزیره ی آمامی اوشیما ژاپن مشاهده شده  است. این در حالی است که مقامات ژاپنی در حال بررسی این موضوع هستند که ممکن است لکه های نفتی نامبرده در نتیجه ی غرق شدن نفت کش ایرانی در دریای چین شرقی (حادثه ی سانچی) ایجاد شده و سپس توسط جریان آب به جزیره ی آمامی اوشیما رسیده باشد. این در حالی است که وزیر محیط زیست ژاپن قبلا اعلام کرده بود که بعید می داند که لکه های نفتی منتشر شده در نتیجه ی حادثه ی سانچی به سواحل این کشور برسد. 
کد خبر: ۷۷۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸ 02 February 2018

احتمال رسیدن لکه‌های نفتی حادثه‌ی سانچی به سواحل ژاپنبه گفته ی یکی از مسوولان حراست سواحل ژاپن، اخیرا  برخی لایه های نفتی سیاه در سواحل جزیره ی آمامی اوشیما ژاپن مشاهده شده  است. این در حالی است که مقامات ژاپنی در حال بررسی این موضوع هستند که ممکن است لکه های نفتی نامبرده در نتیجه ی غرق شدن نفت کش ایرانی در دریای چین شرقی (حادثه ی سانچی) ایجاد شده و سپس توسط جریان آب به جزیره ی آمامی اوشیما رسیده باشد. این در حالی است که وزیر محیط زیست ژاپن قبلا اعلام کرده بود که بعید می داند که لکه های نفتی منتشر شده در نتیجه ی حادثه ی سانچی به سواحل این کشور برسد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، جزیره ی آمامی اوشیما بخشی از تعدادی جزیره ی نزدیک به هم است که جزیره ی اوکیناوا هم بخشی از آن محسوب شده و با طبیعتی بکر و منابعی غنی از آبزیان شناخته می شود. 

احتمال رسیدن لکه‌های نفتی حادثه‌ی سانچی به سواحل ژاپن 

لازم به ذکر است که سه هفته ی پیش یک نفتکش ایرانی در دریای چین شرقی غرق شد که با اختصار از آن با نام ''حادثه ی سانچی'' یاد می گردد. تا کنون جسد سه تن از سرنشینان این نفت کش پیدا شده که از این میان دو جسد بر روی نفت کش و یک جسد بر روی آب دریا پیدا شده است. همچنین، فرض بر آن است  که همه ی ۲۹ سرنشین دیگر این نفت کش فوت کرده اند.  لازم به ذکر است که نفت کش نامبرده در حال انتقال ۱۳۶،۰۰۰ تن (۱ میلیون) بشکه میعانات نفتی به کره ی جنوبی بوده است. 

پیش از این دولت چین گفته بود که نفت کش غرق شده باعث ایجاد دو لکه ی نفتی در دریا شده است. پس از حادثه ی مزبور، نگرانی هایی در خصوص در خطر افتادن اکوسیستم آبزیان در دریا به وجود آمده است. باید دید که نتیجه ی بررسی مقامات محیط زیست ژاپن در خصوص لکه های نفتی یافت شده در سواحل جزیره ی آمامی اوشیما چه خواهد بود و در صورت ارتباط موضوع با واقعه ی سانچی آیا آنها بر اساس مقررات جاری حقوق بین الملل ادعای خسارت خواهند کرد یا خیر.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار