بازدید 33679

در واکنش به دستور قضایی، برف‌روبی آزادراه تعطیل شد!

در شرایطی که برخی مسئولان می‌کوشند، همه اشکالات پیش آمده در حوزه عملکردشان در روز‌های اخیر را با «غافلگیر شدیم» رفع و رجوع کنند، هستند مسئولانی که تمایل دارند بحران در بالاترین سطح خود بروز کند تا نبود خود را عامل غافلگیری بقیه توصیف کنند!
کد خبر: ۷۶۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 29 January 2018
در شرایطی که برخی مسئولان می‌کوشند همه اشکالات پیش آمده در حوزه عملکردشان در روز‌های اخیر را با «غافلگیر شدیم» رفع و رجوع کنند، هستند مسئولانی که تمایل دارند بحران در بالاترین سطح خود بروز کند تا نبود خود را عامل غافلگیری بقیه توصیف کنند!

به گزارش «تابناک»؛ کمتر از دو هفته از صدور حکم بی مثال دادستان قزوین در خصوص ممنوعیت دریافت عوارض در آزادراه قزوین-زنجان، اوضاع در این محور مواصلاتی بحرانی شده است؛ بحرانی نه از جنس برف و بوران که برخی دیگر از جاده‌ها و آزادراه‌های کشور را در برگرفته، که از جنس لج بازی و مقابله جویی؛ روایتی که رانندگان عبوری از این آزادراه بر آن صحه می‌گذارند. رانندگانی که مجبور شده اند ساعت‌های متوالی در یک صف دراز پشت سر هم حرکت کرده و امیدوار باشند اوضاع وخیم‌تر نشده و از همین ترافیک پر اشکال نیز محروم نشوند، چون معلوم نیست اگر متوقف شوند، کسی به دادشان خواهد رسید یا خیر!

اوضاع عجیبی است که در نتیجه برف روبی نکردن این آزادراه به وجود آمده و موجب شده، تنها یک باند از این مسیر که خودرو‌های پرشماری از آن عبور کرده و برف و یخ کمتری دارد، برای تردد در این مسیر مناسب باشد و دیگر باند‌ها عملا از استفاده خارج شوند، چون هیج خبری از برف روبی در این مسیر و پاکسازی سطح راه نیست.

این اتفاقی است که پس از تصمیم تاریخی دادستان قزوین مبنی بر دریافت عوارض در این مسیر بروز می‌کند تا این باور را به وجودآورد که پای لج و لج بازی در میان است. به این صورت که دادستان چرایی آن تصمیم گیری را اشکالات آزادراه عنوان کرده و در مقابل، مسئولان آزادراه تصمیم گرفته‌اند، اموری را هم که انجام می‌دادند، متوقف کنند؛ از جمله برف روبی از مسیر!

راهکاری متفاوت با «غافلگیر شدیم» که بسیاری از مسئولان برای توجیه عملکرد نامطلوب نهادهایشان در مواقع بحرانی به کار می‌گیرند و حتی برعکس آن؛ از جنس رها کردن امور برای بروز بحران در بالاترین سطح ممکن و مراجعه دوباره به ایشان. اتفاقی که می‌تواند ثابت کند دادستان قزوین اشتباه کرده اگر فکر می‌کرده خدمتی در این محور در ازای دریافت عوارض داده نمی‌شود.

تلاشی که با رها کردن این محور به حال خود در یکی دو هفته اخیر شروع شده تا همگان دریابند که بر خلاف گفته دادستان، دریافت عوارض به ازای ارائه خدمات ضروری در این محور بوده است؛ خدماتی که برف روبی از جمله آنهاست و با قطع عوارض، برچیده شده و لابد دادستان باید پاسخگوی آن باشد! همان فردی که دو هفته پیش، دریافت عوارض از این محور را ممنوع اعلام کرد و در توضیح گفت: «شرکت‌های آزادراهی اعم از دولتی و خصوصی موظف‌اند در ازای مبالغی که به عنوان عوارض از خودرو‌ها دریافت می‌کنند، خدمات ضروری و رفاهی از جمله آسفالت مناسب و ترمیم نقاط آسیب دیده، روشنایی در طول مسیر، گاردریل مناسب به منظور کاهش آسیب‌های تصادفات، نصب علائم مربوط به مقررات رانندگی و محل‌های توقف مجاز و تابلو‌های هشدار، اطلاع از نقاط حادثه خیز و خدمات دیگر را به مسافران ارائه دهند.

این در حالی است که آزادراه قزوین ـ زنجان در برخی نقاط با مشکل تخریب آسفالت و خاموش بودن روشنایی در فواصل طولانی، عدم ترمیم گاردریل‌هایی که در تصادفات تخریب شده، مشکلاتی در علایم راهنمایی و رانندگی و... مواجه است که با توجه به این دلایل و تا رفع کلیه عیوب و مشکلات این محور، دریافت عوارض از سوی شرکت مربوطه به دستور دادستانی ممنوع شد.»

این دستور در روز‌های اخیر ثابت کرد، چه بسا جا داشت زودتر صادر شود، زیرا مسئولان این آزادراه حاضرند برای اثبات بر حق بودن خودشان، برف روبی را متوقف، رانندگان عبوری را به مشکلات فراوان مبتلا کرده و حتی جان ایشان را به بازی بگیرند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۸۲
مملکت گل و بلبل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
به نظر من این های که به اینگونه موجب نارضایتی در جامعه میشوند خائن به کشور و مردمند و باید توسط دادگاه های انقلاب محاکمه شوند زیرا همگام دشمن خارجی به ملت خویش ظلم میکنند
وزیری که در ویلای لواسان اسکان داشته و بت ماشین شاسی بلند با لاستیک های ویژه یخ شکن تردد میکند ایا احساس نه عکس برف ماندگان را میداند ؟؟؟
مردم با یه برف به فلاکت افتادن اینا دنبال مسخره بازی اند
در تمام دنیا از آزاد راه ها عوارض میگیرند و صرف بهبود جادها میکنند .این دادستان به جای آنکه گرفتن عوارضرا ممنوع کند بهتر بود با مسیولان جلسه ای میگذاشت این مشکل را حل می کرد .این کار در راستای ناراضی کردن مردم از دولت توسط اصولگرایان انجام گرفته است.
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
اتفاقا درستعمل کرده براي 90 كليومتر اتوبان عوارض سنگيني مي گيرن كه اونمهم وضع اتوبانه ، با اون همه پيچ تند و جاده
مواج و آسفالت سوراخ سوراخ .پس پولهاي گرفته شده چي شده
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
آقا مجید
صرف برگزاری سمینار و گل و شیرینی شد!
امیدوارم که اقای دادستان درجای صحیح قضائی خود باشندوازحقوق بجای مردم دفاع کنند.و از جایگاه قوه قضایه کشور دفاع نمایند وبدانند که جان مردم ارزش دفاع دارد وترس از ازدست دادن پستی که هیچگونه قابلیت اجرائی ندارد خیلی مهم نیست وبا عمال قانون سخت مجرمین را به سزای عمال غلط خود برسانند.وبهائی برای قانون در کشور قائل باشند
این روزا وقت و جون و سلامتی مردم رو به بازی گرفتن چه بی هزینه شده. رو در بایستی و تعارف تا کجا؟؟؟؟؟؟
این مسئولین لجباز آزاد راه رو که رو عزل کنین و آدم های کاربلد و دلسوز رو که کم هم نیستند رو جایگزینن کنین.
انجام این اصلاحات خیلی سخته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
اردوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
فقط عزل؟
تصمیم دادستان بسیار لازم وبرای جلب توجه پیمانکاربه آسایش وانتظارات مردم ضروری ودستوری انقلابی وازنوع تصمیمات دوران انقلاب وسالهای حیات حضرت امام ( ره ) بود. نباید بابروز مشکل جدید ( برف ) کاری بکنیم که مسئولین بترسند ودست به اقدامات متهورانه درجهت آسایش واحقاق حقوق مردم نزنند. باید استانداری های قزوین وزنجان به کمک این حکم انقلابی بشتابند ومشکل را حل وعاملان لجبازی راتنبیه کنند. مردم دواستان هم دردفاع از تصمیم دادستان دلسوز تجمع وراهپیمایی راه بیندازند.تاثابت شود ملت زنده است ومسولان مسئولیت گریز پرتوقع را دوست ندارد.
اونوقت میگی مهران مدیری بذر ناامیدی میکارد ؟؟؟؟
اینجا باید مدیر مربوطه دستگیر و مجازات بشه .... دادستان محترم باید به صیانت از حقوق جامعه اقدام کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
آخه نباید کسی شکایت کنه
تا دادستان پیگیر بشه و دادگاه حکمی صادر کنه کو آنکه شکایت کنه؟
اگر در اتوبان قزوین -زنجان دستور دادستانی سبب عدم ارائه خدمات راهداری از قبیل برف روبی و غیره شده است ، چرا در سایر اتوبانهای منتهی به تهران در خدمات رسانی مشکل وجود دارد ؟
بنظر می رسد در برخی موارد بحران مدیریت وجود دارد بجای مدیریت بحران.
اگه دادستان محترمی که این حکم انقلابی را داد اون مسئول را که سبب مشکل شده است را حسابش برسد بقیه دیگران چنین کار زشتی رو انجام نمیدهند.
باید اون مسئول بندازن تو زندان
چه دلیل داره که برف روبی نشده
باید با این مدیران با اشد مجازات برخورد و از مشاغل دولتی و عمومی ممنوع شوند تا بقیه مدیران حساب کار دستشان بیاید که اینجا مملکت گل و بلبل نیست - البته یه جورایی هست و گرنه این مدیران جرات نمی کردند اینگونه با جان مردم بازی کنند .
این وسط مردم بدبخت!
با نام خدا .

با سلام و تحیات .

یک سوال مطرح است چرا شرکت های بیمه برف منازل را تحت پوشش قرار نمی دهند ؟
یعنی اگر خانه ای تحت پوشش انواع بیمه از قبیل سیل و آتشفشان که در ایران آتشفشان نداریم و طوفان و سرقت و غیره را تحت پوشش قرار میدهند ولی برف و اغتشاش را خیر . چرا ؟
حالا اگر یک خانه بر اثر بارش برف ناگهانی شکست کجا باید مراجعه کرد . ؟
پاسخ ها
سامان خطبه سرایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
سلام یرادر تبارک الله
پوشش خطر اضافی ریزش بر اثر شنگینی ناشی از برف در بیمه های آتش سوزی وجود دارد و می توانید درخواست دهید .
پوشش اتشفشان هم در خطرات اضافی بیمه های اتش سوزی وجود دارد .
پوشش خطر اضافی اشوب وشورش و بلوا هم یکی از خطرات اضافی بیمه های اتش سوزی می باشد .
لطفا" به شعبات شرکت های بیمه ای مراجعه واطلاعات را نه از اینترنت بلکه از شرکت های بیمه ای دریافت کنید .
شناخته شده
| France |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
دوست عزیز این "تحیات" که می نویسی معادل فارسی هم داره؟؟
گرچه مسئولان اجرایی موظف اند که کار خود را به درستی انجام دهند،اما در خصوص قانونی بودن دستور دادستان تردید جدی وجود دارد. بنظر می رسد دادستان اجازه ندارد به دلیل ضعف در ارایه خدمات دستور دهد که عوارض پرداخت نشود. بلکه او به عنوان مدعی العموم باید علیه متخلفان دردادگاه اعلام جرم کند و دادگاه حکم به عدم پرداخت یا تخفیف در عوارض و غیره بدهد. دادستان حداکثر اختیار داشت به عنوان تامین دستور دهد عوارض وصولی با نظارت او در حساب دادگستری بلوکه شود تا به موضوع در دادگاه صالح رسیدگی گردد.
!! الان غربی ها اینو بخونن میفهمن عمق فاجعه رو... بابا آزاد راهو درست کنین و حق مردمو به بازی نگیرین... یک بار هم که حق مردم قرار بود ادا بشه باید کفایتی کنید؟ واقعا آزادراه قزوین زنجان بسیار خطرناک و حادثه خیزه... یکی به داد مردم برسه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
نیاز به شاکی خصوصی داره
همان زمانی که "بگم بگم "شروع شد خدا شاهداست که می دانستم که جامعه به اینجا می رسد چرا که وقتی روی افراد به هم باز شد دیگر نه احترامی می ماند ونه تعاملی و افرادجاهل یا نادان ویا سهل انگار ویا با سوئ نیت جامعه قصوروندانم کاری هاشان را با حرف وشعار ویا عمل خلاف می خواهند پوشش دهند ونتیجه همین می شود که میبینید.
وطنم پاره تنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر حکم شود بعلت این کار وزیر و مدیر کل را چها شب ببردند کهریزک دیگه از این رفتار هایی که جان مردم را در خطر میندازند کسی جرات به انجام ندارد ؟؟
انتظار مون از دادستان محترم قزوین اینکه در این مورد هم با جدیت پیگیر متخلفان باشند. تصمیماتی که از طرف سیستم قضایی در راستای اجرای عدالت صورت گیرد مورد حمایت مردم است .
متاسفم درکشوری که مهد تمدن وپایه گذار منشور اخلاقی ، انسانی + اسلامی + جمهوری اسلامی است وداعیه صدور آن به سایرکشورهای جهان را داریم این چنین در مقابل کوچکترین حوادث ومشکلات مستاصل می شویم . این ازخدمات جاده ای وآن هم از خدمات ریلی که دهها قطار با هزاران نفرمسافر به خاطریخ زدگی سوزنبانان قریب 24 ساعت دربیابانها ویادرایستگاهها محبوس شدند . هواشناسی از چندروزقبل مرتباً هشدار داد که سامانه بارشی بیشترمناطق کشوررافراخواهد گرفت وهوا تا ده درجه کاهش خواهدیافت ، حالا بعضی ازمسئولین چگونه غافلگیرشدند خدا می داند!! . حتماً یا درخواب خرگوشی تشریف داشتندیا درصدد نامیدکردن مردم وعدم ناکارآمدی هستند که بایدهرچه سریعتربه مجازات برسند .
آن کلیپ که قاضی ایالات متحده 3 بار مجازات محکوم را به علت مسخره بازی در آوردن افزایش داد فراموش نکنید. این یعنی قانون قاطع و مجری قاطع
اگر این تعلل عمدی است باید محاکمه و مجازات شود. مرگ شاید مجازات کمی باشد برای کسی که با جان هزاران زن و مرد و کودک بازی کرده.
هر کسی ساز خودش را می زند ..


باید پذیرفت ما با بحران مدیریت روبرو هستیم .
چرا راهداری استان این اتوبان را مثل سایر جاده ها باز نکرده؟
من فقط پاراگراف آخر متوجه شدم نویسنده محترم به کی انتقاد داشت !!
لطفا کلاس آیین نگارش و اصول مطلب نویسی برای دوستان برگزار بفرمایید.
آزاد راه قزوین کرج است که دادستانی قزوین اخذ عوارض را ممنوع اعلام کرده نه قزوین زنجان
آزاد راه قزوین کرج است که دادستانی قزوین اخذ عوارض را ممنوع اعلام کرده نه قزوین زنجان
پس وزارت راه کجا بوده؟
یک سئوال و آن اینکه حدود اختیارات مقامات قضائی تا کجاست ؟ فارغ از اینکه این دستور در جهت تامین منافع مردم بوده یا خیر آیا دادستان میتواند بدون حکم دادگاه صالحه وصول درآمد یک سازمان یا موسسه را متوقف نماید ؟
خب دادستانی به عنوان مدعی العموم حق دارد از حق مردم دفاع کند و لغو دریافت عوارض نیز به حق مردم بوده است .
وکار دادستانی قابل تقدیر است .
وامید واریم به تخلفات اداره راه نیز به سبب عدم برف روبی
رسیدگی و برابر قانون برخورد و وزیر راه را نیز مورد استنطاق قرار دهد
نگهداری آزاد راه با کدام بودجه انجام خواهد شد ؟! لطفا روشن نمایند
حکم دادستان حکم بجا و قانونی است و الان هم باید این شرکت به خاطر قصور در برف روبی جریمه شود و حتی کنار گذاشته شود تا همه شرکت ها بدانند که در مقابل هزینه هایی که می گیرند باید خدمات بدهند و در مقابل مردم و قانون پاسخگو باشند. دست دادستان محترم درد نکند. ای کاش از این دادستان ها زیاد داشته باشیم با احساس مسئولیت در برابر حقوق مردم. تنها آن وقت است که بسیاری از بی قانونی ها از بین خواهد رفت
برای ارائه اندک خدمات به بودجه نیاز است درسالهای اخیر وضعیت بودجه دولت مناسب نیست اگر نتواند عوارضی دریافت نماید چگونه خدمات بدهد ایا ماشین برف روب احتیاج به سوخت ندارد ؟!پول این سوخت باید از چهمنبعی تهیه شود؟! عجب روزگاری داریم!8سال اقای دادستان وامثالهم شاهد عملکرد بد دولت وقت بودند وتحریمهای کمرشکن طی شش قطعنامه علیه ایران صادر شد که اثار ان هنوز بر این مملکت باقی است .دولت در تامین بودجه های عمرانی دچار بحران است وما ساز دیگری میزنیم؟!!!
وقتی یه عده توو مملکت میشن مسوول و از میزی به میز دیگه منتقل میشن و هزاران جوون کاربلد بیکارن، اوضاع این مملکت از این بهتر نمیشه
اما باید دانست. دستورات خلق الساعه هم باعث فشل شدن امور میشود.
واقعا به عنوان كسي كه در هفته يك الي دو بار از اين راه تردد مي كنم بايد اولا از دادستان محترم قزوين تشكر كنم مرسي بابت اين اقدام صحيح شما و يك پيشنهاد بهشون بدم و اون اينكه يكسري ماشين آلات برف روبي اجاره كنيد اتوبان را باز كنيد وسپس اين مبلغ رو به صورت جريمه از شركت آزادراهها بگيريد تا ادب شن لج نفرمايند.
بمن و شما هم اگر حقوق ندهند کارمیکنید.
دادستان باید مهلت قانونی برای رفع مشکلات مقرر میکرد.
این آزاد راهها با هزینه شخصی و یا مشارکت با دولتها ساخته میشه، تا سازنده بتواند با اخذ عوارض به اصل پول و سودش برسد.
با سلام . وقتی تو یک کشور دو نهاد به مشکل بر می خورند باید کسی باشه که به اختلافات رسیدگی کنه تا مردم دچار مشکل نشوند اما در ایران متاسفانه کسی به فکر نیست
اتفاقا کاز بسیار خوبی کرده. پول میگیرند بدون خدمات. مگه سالهای ثبل هم همین مشکل ایجاد نمیشد؟ مگه راهداری مسئول برف روبی نیست؟ واقعا متاسفم واست که چرندیات مینویسی.
اولندش که شهرداری ها و ادارات راه معمولا (نه همیشه) با بارش برف و باران غافلگیر میشن. یعنی برنامشون اینجوری تنظیم شده. چراش رو من نمیدونم.
دومندش هم کار دست کاردان نیست.
بازم بفرمایین نه. خوب بگین.
خدایا به حق عزیزان درگاهت صاحب اصلی این مملت را برسان
.تو کشورهای دیگه با این بی تفاوتی ها.چه میکنند؟
مسلمانند
بنده با استعلام از تلفن141 مازندران ساعت 1 بعدازظهرشنبه ازطریق جاده چالوس به سمت تهران حرکت کردم و با بارش اولیه برف به جهت عدم آمادگی مسئولین ذیربط جاده عملا تاسیاه بیشه کاملا قفل شد و تقریبا از راهداری وپلیس ...هیچ خبری نبود واگرهم بود کاری ازآنها بر نمی آمد وخودشان بحران زده بودند ونقصان وکمبود جاده جهت علائم بخوبی هویدا وآشکار بود ،پلیس می توانست با مشاهده اوضاع سریعا راه های ورودی از کرج ومرزن آباد را مسدود ونسبت به تخلیه مسیر به سمت مرزن آباد اقدام کنند که متاسفانه ..............
درجنگ بين فيلها پشه ها له ميشوند
دوستامون میگه پس پولی که تاحالا گرفتن بابت عوارض چی شده!
باید دید سرمایه گذار موفق شده اصل پولش را بگیره یا نه.
دو طرفه به موضوع نگاه کن
از دادستان محترم قزوین خواهشمندم با تصمیم قاطع جدید خود این بدعت را یکبار برای همیشه ریشه کن کنند و افرادی را که صرفا مبنای هر عملشان پول است و نه درک شرایط به سزای خود برساند اتفاقا این موضوع با توجه به حساسیت آن و بعد رسانه ای میتواند تبدیل به نقطه درخشانی شود ملت پشتیبان و تشنه چنین تصمیمات و برخوردهای قاطعی در مسیر احقاق حقوق خود هستند
متشکرم
آزاد راه خرم -زال به طول 104 کیلومتر گرانترین آزاد راه خاور میانه است که هیچ امکاناتی اعم از رفاهی و روشنایی و غیره و غیره ندارد
سواری 12000 تومان تریلی 50000تومن
دادستان محترم خرم آباد جهت استحضار و اقدام مشابه !!!!!
اگه اين اتفاق نمي افتاد جاي تعجب بود اينجا ايرانه مردم هم قرباني زور آزمايي و خودخواهي و بي كفايتي برخی مسولين هستش
چه کار می کنند این مسئولین؟! مهد کودک شده به خدا، زلزله میاد خوابن گرد و خاک میشه مردن برف میاد غافلگیر میشن آلودگیه تقصیر مردمه وضع خرابه تقصیر دولت ماقبل و ماقبل تره آسمون بیافته پایین از دست برخی نباید تعجب کرد!
این همه مدت با این عوارضها چه کردن؟؟؟؟ مگه کاری برای انجام داده اند؟قانون نیست اگه قانون بود و مملکت صاحب داست باید پیمانکار رو بیاورن حسابی حالش رو جا بیایرن که دیگه با جان مردم برای سود سخصی خودش بازی نکنه
سلام تابي جان

اونجا دعوا بر سر اتوبان قزوين زنجانه برادر من يه سري به اتوبان ساوه كه همين بغل هست بزنييد و ببينيد راه رفت از همين عوارضي بسته شده وسط اتوبان كولاك شده و همه موندن تو راه من ساعت هفت صبح راه افتادم به سمت تهران ساعت 14 رسيدم دم عوارضي
جرم مسئول مربوطه :


خداوكيلي ، مسئولين مربوطه رو علنا محاكمه كنيد و به اشد مجازات برسونيد تا درس عبرتي براي تمامي بي لياقتهاي مرگ مغزي شده اي باشد كه متاسفانه امور مسلمين را بدست گرفته اند و نام مسئول بر خود گذاشته اند و كاري جز اتلاف منابع تنها كشور شيعه جهان و اميد حضرت مهدي عج انجام نميدهند و استخواني در ميان زخم هستند.

بدون رودربايستي و بدون ترحم
شلاق بايد آنچنان ترسي در دل برخی ايجاد كند كه از دلهره خواب به چشم نيايد
يا علي
جا داره این دادستان محترم وزیر پای میز محاکمه بکشونه
زور مجلس که به ایشون نرسید
قوه قضاییه باید این وزیر بی کفایت سر جاش بنشونه
بنده ضمن تایید عمل و حکم دادستان قزوین ، ضمن تشکر از ایشان پیشنهاد میکنم برای اینکه اینگونه افراد که فقط پول ملت را میخواهند و در حقیقت خیانت به ملت میکنند و برای پشیمان سازی دادستان محترم از هیچگونه اقدامی فروگذار نیستند یک ضرب العجل یک ماهه برای رفع عیب و عیوب این بزرگراه برای مجری قایل شوند چنانچه مشکلات بر طرف شد که خوب در غیر اینصورت کل واگذاری این قرارداد به آنها لغو و به کسان دیگری محول شود
به نظر من موضوع مهمتر اینه که شرکت مربوطه اگر خودش گردن کلفت و وابسته به مراکز قدرت نباشه قطعا نمی تونه اینطوری با دادستانی دربیفته!!
فاصله قزوين تا زنجان حدود 178 كيلومتر است. حداقل هزينه احداث هر كيلومتر آزادراه 11 ميليارد تومان است. يعني هزينه احداث اين آزادراه حداقل 2000 ميليارد تومان خواهد بود. هزينه نگهداري سالانه راه در كل جهان بين 2 تا 6 درصد هزينه ساخت آن است. يعني سالانه حداقل 40 ميليارد تومان و حداكثر 120 ميليارد تومان بايد صرف نگهداري اين آزادراه شود. دادستان محترم مي‌بايست جمع درآمد سالانه اين آزادراه را استعلام مي‌كرد. اگر اين مبلغ برابر يا بيش از هزينه‌هاي نگهداري آزادراه بود، مسوولين متخلف بودند. اگر اين مبلغ كمتر از هزينه‌هاي نگهداري باشد وجود خرابي مورد انتظار است. (البته بماند كه آزادراه‌ها با سرمايه‌گذاري بخش غيردولتي احداث مي‌شود و سرمايه‌گذار مي‌بايست از محل همين عوارض، هزينه احداث را هم وصول نمايد. البته در خصوص اين آزادراه بنده اطلاع دقيقي ندارم كه دوره بازگشت سرمايه سرمايه‌گذار سپري شده يا خير؟)
این وزیر راه نوبره بخدا
آقا ما موندیم تو تبریز الان دو روزه اتوبان بسته اس! بسه لج و لجبازی
عملکرد بسیار ضعیف وزیر راه و شهرسازی کل دولت را زیر سئوال و انتقاد برده ای کاش دور دوم انتخاب و معرفی نمی شد چون دور اول هم عملکرد قابل دفاعی نداشت .
دادستان انقلابی افشا کن پیمانکار نامردو زندان کن
مسئولان در جای گرم ونرم بودند اخبار هواشناسی را نشنیدندبنده بجای انها از ملت قهرمان وهمیشه در صحنه عذر خواهی میکنم
قاضی شرافتمند و محترم به وظیفه خود عمل کرده و قابل تقدیر است. ما مردم پشتیبان این اقدامات ارزشمند هستیم. مردم این حرکات را می خواهند. این وظیفه راهداری است که بیاید از شرکت های پیمانکار برای تحویل گرفتن اتوبان استعلام بگیرد و با شرح وظایف آن را واگذار نماید. این وظیفه وزارت راه و وزارت کشور است نه دادگاه که پیمانکار جدید بیاورد.
هر کسی هر جوری که دلش میخواهد آن را اداره می کند وقوانین یک جور اجرا نمیشود
همین مشکلات تو آزادراه قم کاشان هم هست ولی عوارض آنچنانی می گیرن و هیچکی هم جوابگو نیست!
وزیر راه وزیری هست که خیلی وقت قبل بایستی عزل میشد.
درست است که دادستان هدفی جز رفاه ملت نداره بخصوص دراین گرفتاری ولی وظیفه ونظارت بر عملکرد پیمانکار بزرگ راه بعهده ادارات کل راه دواستان میباشد گرو کشی با هزینه جان ملت برای پیگرد قانونی دارد امید است دادستانهای دو استان از مدیران کل راه دو استان بازخواست کنند
ما گردن آمریکا را می شکنیم؟ما دشمنان را نابود می کنیم؟سالی که نکوست از بهارش پیداست.البته ما می شکنیم،اینها مرد عمل نیستند.
اقای دادستان ایا این چند سال فقط نارسایی اسفالت و روشنایی و.... بوده و یا اینکه مربوط به شکست رقیب است .هر چند گفتن کار خوب زمان نمیشناسد .
بحث تخصصی است به نظر می رسد روش پرداخت پیمان ساخت این آزاد راه روش BOT یا ساخت بهره برداری واگذاری باشد و پیمانکار بهره بردار با دریافت عوارض به کسب مطالبات خود می پردازد وقتی مسئول قضایی دستور توقف میدهد عملا وضعیت پیمان این پروژه در وضعیت نامشخصی قرار میگیرد . ابتدا باید گفت هم پیمانکار هم مردم و احتمالا دولت در این میان متضرر می شوند . پیمانکار باید مطابق مشخصات درخواستی دولت به ساخت و اداره پروژه بپردازد و مردم در صورت تحقق این مورد پرداخت عوارض می کنند . حال اگر هریک از طرفین پیمان دولت و پیمانکار درست به وظایف خود عمل نکنند این مشکلات پیش می آید و مردم متضرر خواهند شد و می توانند از طرق قضایی این ضرر را جبران نمایند که این رویه در خصوصی خود پیمان نیز روندی دارد که باید انجام شود و بعد از مراحلی اگر رفع نشد وارد سیستم قضایی می شود به نظر میرسد در خصوص دستور قضایی نیز تسریع و شاید عدم مشورت با متخصصین امر صورت گرفته چون باید به صورتی مشکل حل شود و با چنین توقفی محدد مردم متضرر میشوند .پیشنهاد میشود نهاد قضایی نمایندگان پیمانکار و دولت را احضار کند و بین این دو مشکل را بیابد در صورت تقصیر هر طرف تصمیم مناسبتری اتخاد کند .
در کل این بر اساس فرضیه مطرح شد اما چیزی که مشخص است اشکال کار در سیستم پیمان ومدیریت این پروژه نهفته است که باید پیدا و رفع گردد .
صرف نظر از درست یا غلط بودن عدم برف روبی این موضوع چه ربطی به دادستان دارد ؟
وزیر راه عملکرد بسیار ضعیفی دارد مدیرانی که ایشان در راه اهن یا دیگر شرکتهای دولتی منصوب کرده اند یا پیر و مدیران دهه های هفتاد و هشتاد و بازنشسته اند در نتیجه باعث شده هزینه های جاری اینقدر افزایش یافته که نتوانند هزینه های حقوق پرسنل را پرداخت نماید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار