بازدید 3333

گزارش های تفریغ بودجه بی تاثیر است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از تاثیرگذاری گزارش های تفریغ بودجه در بودجه ریزی کشور انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۶۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲ 27 January 2018

 

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 95 و پیگیری تخلفات مطرح شده در آن، اظهار داشت: تخلفاتی که از سوی دیوان محاسبات در عملکرد بودجه های سنواتی ارائه می شود باید از سوی همین دیوان پیگیری و برای رسیدگی به تخلفات پرونده ای تشکیل شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخلفات در تامین منابع و صرف هزینه ها صورت گرفته است، بیان داشت: با وجوداینکه گزارش تفریغ بودجه سنواتی، هر ساله ارائه و قرائت می شود اما از آنجایی که نسبت به تخلفات پیگیری صورت نمی گیرد، شاهد اصلاح روند بودجه ریزی در کشور نیستیم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: این موارد تنها ایراد گزارش تفریغ نیست، تمام گزارش هار نظارتی بی اثر است و تنها از سوی مسئول مربوطه قرائت می شود.

وی با بیان اینکه عدم تحقق در لوایح بودجه ناشی از عملکرد ناصحیح دستگاه ها است، عنوان کرد: مواردی که رئیس دیوان محاسبات در صحن علنی از تخلفات بودجه سال 95 ارائه کرد نشان دهنده عملکرد ناصحیح دستگاه ها دولتی است.

پورمختار در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه باید در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بررسی شود، اظهار داشت: توقع می رود که تخلفات ارائه شده از سوی دیوان محاسبات در کمیسیون تخصصی مجلس مورد ارزیابی و پیگیری قرار بگیرد و در صورت لزوم از ماده 236 آیین نامه داخلی برای معرفی متخلفین احتمالی به قوه قضاییه استفاده شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا کنون هیچ یک از گزارش های تفریغ بودجه پیگیری نشده است و در حد اطلاع رسانی باقی مانده است، گفت: با این حال رئیس مجلس به کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات دستور داده است تا گزارش تفریغ را بررسی کند و این می تواند مقدمه ای برای رسیدگی بیشتر این تخلفات و گزارش های نظارتی در مجلس باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار