بازدید 25588
زلزله‌ای مخرب‌تر از نمونه ژاپنی در انتظار ایران؛

«بازنشستگان» موج بعدی اعتراضات اجتماعی در ایران را شکل خواهند داد!

فرد در نظام اداری ایران، به طور متوسط ۲۲ سال، 10 درصد حقوقش را مستمری می‌دهد و ۲۷ سال بازنشستگی می‌گیرد. این سیستم، ژاپن را زمین زده است. ما که جای خود داریم. امید به زندگی در ایران افزایش یافته و سن بازنشستگی کاهش پیدا کرده. واضح است که این سیستم بحران زاست. ایجاد تغییر در این وضعیت، جرأت و جسارت بالایی می‌خواهد.
کد خبر: ۷۶۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 24 January 2018
اگر موج اعتراضات اخیر از مال باختگان و سپرده گذاران مؤسسات مختلف آغاز شد، موج بعدی را نوع دیگری از سپرده گذاران شکل خواهند داد که «بازنشسته» لقب دارند.

به گزارش «تابناک»؛ این را احمد میدری، معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش بینی می‌کند. پیش بینی برآمده از تحقیق و پژوهش که البته نشانه‌های وقوع آن از هم اکنون نیز به وضوح مشخص است؛ مثل نشانه‌هایی که در بودجه سالانه کشور قرار دارند و بحران پیش رو را فریاد می‌زنند.

تنها کافی است، بدانیم که بیشترین رقم در بودجه سال آتی در میان وزارت خانه‌ها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق گرفته و دریابیم این بودجه بزرگ نه برای کارآفرینی و مباحثی از این دست، که اغلبش برای نجات صندوق‌های بازنشستگی از ورشکستگی در نظر گرفته شده است؛ بودجه‌ای برای ممانعت از غرق شدن امثال صندوق بازنشستگی کشوری که مدت هاست، ورشکسته هستند.

اتفاقی که کارشناسان دلیل بروز آن را دست درازی‌های فراوان و دامنه دار مسئولان به منابع این صندوق‌ها در ادوار مختلف، عزل و نصب‌های بی ضابطه و سپردن اختیار به افراد فاقد صلاحیت و توانمندی، اعمال برخی تصمیمات مخرب و هزینه آفرین مانند افزایش بی ضابطه حقوق مستمری بگیران و کاهش سن بازنشستگی و... می‌دانند. مجموعه عواملی که اگر فکر می‌کنید اکنون متوقف شده اند، سخت در اشتباهید.

کافی است به اتفاقاتی که در این صندوق‌ها در ماه‌ها و سال‌های اخیر رخ داده و می‌دهد، دقیق شویم تا دریابیم چگونه در نتیجه سوءمدیریت مسئولان، روز به روز بحران صندوق‌های بازنشستگی شدت می‌گیرد و اوضاع وخیم‌تر می‌شود. اتفاقاتی مانند آنچه در شرکت ملی نفتکش، در زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری رخ می‌دهد و با حادثه نفتکش سانچی تا حد زیادی خودنمایی کرد. یا تلاش نمایندگان مجلس برای ادغام صندوق ورشکست شده بازنشستگان فولاد در صندوق بازنشستگی کشوری که ورشکست شده‌تر است!

همه این‌ها در حالی است که نتیجه برخی تصمیمات گرفته شده توسط مسئولان در گذشته و البته برخی تغییرات رقم خورده در جامعه نیز از بین نرفته و همچنان نقش بسزایی در به قهقرا بردن صندوق‌های بازنشستگی ایفا می‌کند. امثال تصمیماتی که دولتمردان برای کاهش سن بازنشستگی در یک دهه اخیر گرفتند و به دو دو تا‌های ساده‌ای که مردود بودن و زیان آفرینی اش را ثابت می‌کرد، بی توجهی کردند.

تصمیمی که وقتی در کنار افزایش امید به زندگی در کشورمان قرار گیرد، دورنمای ترسناکی را ترسیم می‌کند که امثال ژاپنی‌ها هم از آن وحشت دارند، چراکه یک بار پیه آن به تنشان خورده و برای مقابله با آن، دست به تغییرات وسیعی زده‌اند؛ تغییراتی نه از جنس تصویب ردیف بودجه برای تزریق به صندوق‌های بازنشستگی و افزایش سالانه آن، که از جنس افزایش سن بازنشستگی و تلاش برای برقرار کردن تعادل در ورودی و خروجی این صندوق ها.

نسخه‌ای که میدری، مشابه آن را تجویز می‌کند و در توضیح چرایی تجویز آن می‌گوید: اگر فکری برای صندوق‌های بازنشستگی نشود در آینده نزدیک با وضعیتی بحرانی روبه رو می‌شویم؛ مشابه با وضعیتی که برای مؤسسه‌های مالی غیرمجاز به وجود آمد. هم اکنون هم مرتب با تحصن بازنشستگان مواجهیم. تصور می‌کنم در تاریخ ایران، بی سابقه باشد که بازنشستگان ارتش، در برابر مجلس تحصن کرده باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌افزاید: متوسط سن بازنشستگی در ایران، ۵۱ سال است که با افزایش بیست ساله سال‌های امید به زندگی طی سی سال گذشته، عملا فشار بر صندوق‌های بازنشستگی و بودجه دولت، افزایش یافته است، به طوری که در سال ۱۳۹۵ تنها دو صندوق دولتی (بازنشستگی کشوری و نیرو‌های مسلح) معادل ۳۷ هزار میلیارد تومان کسری داشته اند. ما باید تلاش کنیم در کشورمان درباره‌ی افزایش سن بازنشستگی، اجماع سازی کنیم. حکومت باید بپذیرد که این موضوع، مانند مرز‌های کشور حیاتی است. شوخی بردار هم نیست.

میدری در ادامه می‌گوید: فرد در نظام اداری ایران، به طور متوسط ۲۲ سال، 10 درصد حقوقش را مستمری می‌دهد و ۲۷ سال بازنشستگی می‌گیرد. این سیستم، ژاپن را زمین زده است؛ ما که جای خود داریم. وضعیت ما مثل ژاپن است. آن‌ها به رغم این که در ۶۷ سالگی بازنشسته می‌شوند، ۲۷ سال مستمری بازنشستگی می‌گیرند. البته این به دلیل بالا رفتن "امید به زندگی" و مقررات بازنشستگی است. سن بازنشستگی در ایران در سال ۱۳۳۲، ۶۵ سال بوده و حالا به پنجاه سال رسیده است. امید به زندگی در ایران افزایش یافته و سن بازنشستگی کاهش پیدا کرده. واضح است که این سیستم بحران زاست. ایجاد تغییر در این وضعیت جرأت و جسارت بالایی می‌خواهد.

میدری پیشنهاد دولت برای رفع این مشکل را این گونه شرح می‌دهد: قرار نیست یکباره سن بازنشستگی از پنجاه سال به ۶۵ سال افزایش یابد. پیشنهاد ما اضافه شدن سن بازنشستگی به میزان شش ماه در هر سال است. ما در دولت و مجلس، طرح موضوع کرده ایم و امیدواریم در بودجه امسال، مجلس این مجوز را به ما بدهد که سن و سابقه را در بحث بازنشستگی تغییر دهیم. البته ما پیش بینی کردیم که مجلس زیر بار سیاسی بالا بردن یک ساله نخواهد رفت و پیشنهاد کرده ایم که مجلس موضوع را به دولت تفویض کند تا ما وارد مذاکره با افکار عمومی و گروه‌ها شویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۳۱
من به سایت تابناک تبریک می گویم از انجا که دل به مردم و انقلاب دارد تازگی ها منطقی تر شده و ادامه بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
سه بحران اصلی عبارتند از بیکاری ، بازنشستگان و رکود مطلق
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
تابناک این قیاس شما با ژاپن موقعی درسته که تمامی شاخص ها ایندو باهم حداقل یک فاصله جزئی داشته باشند نه صدر جدول را با قعر جدول مقایسه کنی.ایران را باید با کشورهای همتراز خود مقایسه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
اولا اين عدم تعادل به دليل برداشت هاي بي حد و حصر از اين صندوق هاست و هيئت مديره هايي كه از دانش كافي برخوردار نيستند و با حساب سازي در آخر هر سال علاوه بر بد مديريتي و زيان به نحوي اين صندق ها را سود ده جلوه داده و پداش هايي كلان به هم ببخشش مي كنند.همچنين اين صندوق ها رامسولین در سيطره خود دارد و مديران آن را و شركت هاي معمولا ورشكسته اي كه به اين صندوق بابت طلب دولت به اين صندوق واگذار مي شود را دولت تعيين مي كند و يا حداقل در نظام مديريتي آن به نحوي سرك كشيده و دخالت مي نمايد..اين برادر محترم به عنوان معاون يك سازمان كه خود دران پست دارد نمي تواند قاضي خوبي براي اين مطلب بازگو شده باشد.زيرا از خودو كرده هاي ناصواب خود چيزي نمي گويند و دقيقا همه بار مالي و زيان بوجود آمده را با دليل دم دستي به گردن بازنشستگان و كارگران و كارمندان مي اندازد. اين طبيعي است وقتي دولت حداقل حقوق را تعيين مي كند و دست كارفرمايان را براي دادن حداقل دستمزد و بيمه باز مي گذارد و با استفاده از بازنشستگان در دواير مختلف از ورود نيروي كار جلوگيري مي كند آورده صندوق تقليل پيدا كند و در يك نقطه قطعا صندوق ها با پارامترهايي كه عرض شد كم مي آورند و ورشكسته مي شوند. متاسفانه اين عزيز دل ما يك طرفه به قاضي رفته . خوب بود تابناك جوابيه اي صريح و كارشناسي شده براي اين عزيز دل فراهم مي نمود تا ايشان ديگر تفسيراتشان را عيان نكنند و در نهانخانه عقلشان براي خود نگهدارند.
با سلام و ارادت
خوب اولا اگر كسي بخواهد سي روز حقوق بگيرد بايست 30 سال بيمه بدهد .
دوما چرا ده درصد 23 درصد حقوق و مزايا را بيمه مي د هد. (7 درصد خود فرد و و مابقي را كارفرما)
سوما لطفا به بدهي هاي دولت به سازمانها و صندوقهايي نظير تامين اجتماعي هم اشاره نماييد.
پاسخ ها
بیدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
سلام
دقیقا ، یک نفر باید سی سال کار کند
سی درصد حقوق و مزایاش رو به بیمه می ده
سنش می شه شصت و شصت و پنج
چقدر زنده می مونه امار بگیری 10 سال می خواد بازنشستگی بگیره
به یه حساب سر انگشتی برابر در میاد
البته مشکل در سرمایه گذاری نکردن تامین اجتماعی و عدم بازده مناسب این پول هایی که از مردم دارن می گیرنه
هر چی از ملت می گیرن می خورن بعدش می گن اینده نگران کننده است
بله که هست با این مدیریت شما ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
سي در صد
(بيست و سه درصد کارفرما و 7 درصد کارگر)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
در غالب کشورهای صنعتی بیمه امری اختیاری است و
نه اجباری که سی درصد از درآمد فرد را باجبار بگیرند
اعتراض چیه، بنویس اغتشاش
وقتی مسولان صندوق ها در این سالها حقوق صد ملیونی و ملیاردی برمی داشتند و می گفتند هییت امنای صندوق تصویب کرده نمی دونستند که یه روزی خالی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
اون صندوق توسعه ملی بود مجید جان نه صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی!
چند سال پیش متاسفانه خیل عظیم بازنشستگان به این سازمان اضافه شده در صورتی که 5سال بیمه داده 5روز حقوق میگیرد . من کسانی را هر روز میبینم جوان هست . کار هم میکند ولی گفت 20سال بیمه دادم و چون دیگر پرداخت بیمه توانش را نداشتم باز نشسته 20روز شدم . بنابراین با حس به اینکه هر کسی با هر مبلغ پرداختی همه افراد جامعه را باز نشسته کردیم یعنی قانون را از نظر خیر خواهی دور زدیم در صورتی در دنیا کار کرد سی سال محاسبه میشود چون اگر پرداخت بیمه به سازمان سی سال نباشد مبالغی که مردم میپردازند مدت مدیدی مستهلک خواهد شد . چند سال دیگر تمام مردم حقوق بگیر سازمان میشوند در صورتی تا آخر عمر چون جوان هستند حقوق بگیر سازمان خواهند شد در صورتی در قدیم کسی 60سال بازنشسته شد تا آخر عمرش مثلا بیست سال حقوق بازنشستگی میگرفت . ورودی و خروجی بودجه سازمان همخوانی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
بخور و بپاش های خود سازمان را باید جلوشو بگبرند. سازمان اون همه شرکت ها و کارخانه های مختلف داشت و دارد. همه اینها سرمایه گذاری بیمه گذارانه . باید دولت نظارت و بازرسی داشته باشه و مطابق قانون جلوی سوئ استفاده گرها و اختلاسگران رو بگیرد.
چرا شما رسانه ها و مردم اینقدر جو سازی می کنید؟ هیچ جای دنیا اصلا اسکناس و ارز خارجی معامله نمی شود. اگر می بینید که ژاپن و المان و امریکا و... اینقدر پیشرفت کردند به خاطر این است که بانک مرکزی انها را نیروی انتظامی و پلیس اداره می کنه و هر کی بخواد ارز بخره میره اداره پلیس و یا با 911 تماس می گیره و در فرودگاه با دلیوری ماشین پلیس یا توسط سفارت انها در کشور مقصد تحویل می گیره! اگر هم باور ندارید از اقای روحانی و فریدون و سیف و ظریف و نهاوندیان و عراقچی و سریع القلم و مشاوران انها که سالها در اسکاتلند و نیو یورک مشغول تحصیل بودند و از سفارت ایران ارز می گرفتند بپرسید!
بطور کلی بفرمایید " درجا زده ایم "
با سلام و خسته نباشيد
بيشتر مطالب بالا روي سوء مديريت و تصميمات اشتباه صحبت شده:(افی است به اتفاقاتی که در این صندوق‌ها در ماه‌ها و سال‌های اخیر رخ داده و می‌دهد دقیق شویم تا دریابیم چگونه در نتیجه سو مدیریت مسئولان، روز به روز بحران صندوق‌های بازنشستگی شدت می‌گیرد و اوضاع وخیم‌تر می‌شود. اتفاقاتی مانند آنچه در شرکت ملی نفتکش، در زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری رخ می‌دهد و با حادثه نفتکش سانچی تا حد زیادی خودنمایی کرد. یا تلاش نمایندگان مجلس برای ادغام صندوق ورشکست شده بازنشستگان فولاد در صندوق بازنشستگی کشوری که ورشکست شده‌تر است!)



حالا كارمند بيچاره كه اصلا اميد به زندگيش بالا نرفته و حس نميكنه ، بيايد همه چيز رو سرو اون خراب كرد،
پيشنهاد ميكنم اول: مسولين نالايق رو عوض كنيد و سوء مديريتهارو درست كنيد
و حقوقهاي بالا رو اصلاح كنيدو .... درنهايت كعه اينها درست شد من كارمند
و قتي ميبينم موارد فوق درست شده ، با رضايت خاطر ميپذيرم دير تر بازنشسته بشم،
فقط خدائيش بيايد خودمون به خودمون ظلم نكنيم.
با سلام . بعد از 50 سال پین . بلوک شرق .روسیه اموختند که برای جهش اقتصادی باید قانون کار خود را اصلاح کنند . و مدیریت را به بخش خصوصی واگذار کنند . این واگذاری مدیریت به بخش خصوصی در صندوق بازنشستگی نیز افتاد افتاد . و دولت حاکمیت خود را با داشتن سهام حداکثر 49 در صد حفظ کرد . لذا صندوق ها تجمیع و یک صندوق بازنشستگی با مدیریت بخش خصوصی بنام رفاه اجتماعی تشکیل شد . و مدیریت ان نیز کلا در اختیار خودش است . لذا غلاقه ای به تجمیع نشان نمی دهد . لذا احساس می شود ک باید 20 سال دیگر صبر کرد
باشه به بازنشسته ها بگید زودتر زندگیشون رو تموم کن و به دیار باقی بشتابند تا دوستان دور هم خوش باشند واختلاص و .. پا برجا باشد
لطفا بفرمایید دولت تاکنون چه کاری انجام داده، جز دعا و انتظار برای برجام؟!!!
ای وای بر این سرزمین
چرا نمیگید به ازای هر بازنشسته چند نفر شاغل وجود دارد؟
طول دوران بازنشستگی در حال حاضر مهم نیست مهم اینه چرا درامد با خرج یکی نیست
شما ها اگر اهل تدبیر و کار و فن و هنر بودید اینهمه شرکت مثل همراه اول و پتروشیمی و..و.. در دست دارید اینها را سر و سامان میدادید و میلیاردها از آن سو د حاصل میکردید که تا حدودی هم میکنید و چون زحمتی برای بنا و ایجاد آنها نکشیده اید قدرش را هم نمیدانید و این صاحبان اصلی اش باید بمیدان ایند و خود اداره آن در دست گیرند
اصلا بهتره یه زلزله سراری بیاد
برخی هم کارش راحت میشه از باز ماندگان خانواده ها هم پول کفن دفن بگیرید کلی حقوق بگیر و جوان بیکار و ..مشکلات حل میشود ژن خوبها میمانند و خانه های با دوامشان
کلی اختلاس تو این مملکت داره میشه بعد شماها راجع به بازنشستگی مردم نقشه میکشین که چه جوری ندین به ملت درصورتیکه یارو سالهای. جوانیشو داده و تازه کلی درد و مرضشو حساب نمیکنین و وای به حال اون بدبختی که خونه هم نداشته باشه با قامتی خمیده باید اسباب کشی کنه
توزیع ثروت در ایران مایوس کننده است.
کسی انتظار ندارم که تمام صنف ها و رشته ها دریافتی برابر داشته باشند. اما این انتظار منطقی است که میانگین دریافتی خیلی با هم تفاوت نداشته باشد.
در ایران به گفته آقای وزیر بهداشت میاگین دریافتی پزشکان متخصص ۲۳ میلیون در ماه است( البته عدد واقعی بسیار فراتر از این مقدار است) این یعنی یک پزشک متخصص بصورت میانگین حدودا ۲۳ برابر یک کارگر دریافتی دارد. در کشورهای دیگر چنین شکاف دریافتی به عنوان فاجعه در نظر گرفته می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
تازه اونهایی که می گی یک کاری می کنند بعضا. خیلیها با هیچ کاری کلی در میارند.
میخوان سن بازنشستگی رو ببرن بالا
این حرفا رو بهانه کردن
ّراي حل اين مشكل دولت ميزان اميد به زندگي را كاهش دهد.
این قدر بذر یاس ونومیدی در جامعه پخش نکنید به اندازه کافی رسانه های بیگانه این کار را میکنند
از مجلس می خایم جلوی این دولت بی تدبیر را بگیره هر روز استرس به مردم
همشونو ببرید اوین تا خودکشی کنن! خخخخخخخخخخخخ
عجبا،ميگم چطوره حقوق ومزاياي بازنشستگي رو قطع كنيم تا بازنشسته هاي مفلوك خوشبخت تر شوند اختلاس گران راحت تر. خلاصصصص
بنده در سیمان مشغولم و تا حالا ندیدم هیچ بازنشسته سیمان بیشتراز 5 سال عمر کند جهت آشنایی با حس امید به زندگی عرض کردم جناب نماینده ... تقبلللاه
اولا 30 درصد حقوق پرداخت می شه برای بیمه 2 - با این هوایی که ما داریم فعلا همه در حال سکته و سرطان و ... هستند. خیلی ها که قبل از بازنشتگی جان می دن 3- دزدی ها و پاداش های کلان به مدیران بیمه و حقوق های آنجنانی را حذف کنین 4- یا هر چی گرفتین پس بدین حقوق بازنشستگی نخواستیم. 5- اگه عرضه ندارین یک بیگانه از همون بلاد کفر بیارین همه چی درست می شه
صندوق های باز نشستگی می توانند دریافتی های از شاغلین طی دوره اشتغال را در حساب مخصوصی سپرده گذاری کنند که می تواند بخشی از منابع تامین پرداختهای به باز نشستگان قرار گیرد.
چرا مسئولینی که خراب کاری کردن و باعث به وجود امدن شرایط فعلی شدن رو محاکمه نمی کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
محاکمه بعدا چرا کنار نمی گذارید؟
احسنت تابناک جان یه نمونه بارز ...من کارگر شاغل یکی از شرکت های هلیدینگ وابسته به فارس وخوزستان درجنوب کشور وابواب جمعی شرکت شستا ی تامین اجتماعی هستم این هلدینگ دارای 18 کارخانه تولید سیمان میباشد که مدیرت انها دست چندین نفر ادمهای مسن واز سن بانشستگی گذشته هستند که در طول این بیست سال سابقه من میبینم که بصورت دوره ای بعنوان مدیر عامل درحال گردش در این شرکت ها هستند که بجز رانت هیچ اسم دیگری نمی توان روی ان گذاشت واین شرکت ها از حق بیمه کارگران در طول سالیان متمادی ساخته شده اند ودارد سرمایه انها حیف ومیل میشود
ممکن است ژاپن با مشکل مواجه بشود ولی در ایران با توجه به تورم سالیانه دچار مشکل نخواهیم شد بیمه ها اگر زغال هم بخرند موفقن اما امان از وقتی که سازمانهای بازنشستگی حساب کتاب در آمد خود را ندارند وراحت اختلاس انجام می شود بعنوان مثال شرکتی قرار بوده ده سال پیش درامدش به بازنشستگان برسد اما ....توسط عدهای به تاراج می رود .
ایراد از دست کج برخیست.
خیلی جالب است در کشوری زندگی می کنیم که در یک حلقه گیر افتاده است. ثروت کشور در دست دولت است بنابراین اگر کسی بخواهد کار داشته باشد باید نانخور دولت یا شبه دولتیها باشد که وابسته به جناحها می باشند. بانکها هم که دلشان نمی آید پول به دست مردم بدهند که کار برای خود ایجاد کنند. اما دولت برای صرفه جویی در هزینه ها باید کمتر استخدام کند و به دلیل بیکاری موجود باید زودتر بازنشسته کند لذا به ازای 3 بازنشسته یک نفر استخدام می کند در حالیکه در صندوقهای بازنشستگی به ازای هر 5 استخدام که معادل با 5 ورودی است باید یک بازنشسته که معادل یک خروجی است باشد. در نتیجه یا باید دولت مکرم از جیب خود هزینه این صندوقها را بپردازد یا پول مملکت را به خود مردم بدهد تا یک فکری برای خود بکنند. چون تا به امروز روش دوم اثبات شده است که به جایی نخواهد رسید تنها روش برای دولت راه اول است پس لطفا اینقدر ملت را با این هیاهوها سر کار نگذارید
چاره کار کاهش تصدی گری دولت و دادن استقلال به صندوق های بازنشستگی است . متاسفانه طی سنوات گذشته و علی الرقم هشدارهای صندق بین المللی پول مدیران علی الرقم عدم شایستگی به این صندوق ها نفوذ کرده اند و لذا در اسرع وقت می بایست تجدید ساختار صورت بگیرد تا دچار بروز پدیده های اجتماعی نباشیم
از اول هم این فکر کاملا اشتباه بود که برای ایجاد فرصت شعلی واسه جوانان٬ سن بازنشستگی رو کاهش بدهند چون فرصت شغلی با ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد شغل جدید حاصل میشه (چیزی که تحریمهای ۴۰ ساله و بی تدبیری مدیران فعلی و قبلی جلوش رو گرفته) نه بیکار کردن و بازنشسته کردن زودتر از موعد افراد شاغل!!!!

الان اگه باز هم سن بازنشستگی رو افزایش بدهند میزان بیکاری از این هم به مراتب فراتر میره.
ایکاش مدیران ما در حد دبیرستان هم که شده ریاضی و منطق و ... بلد بودند
اکر فردی بازنشسته نشود چگونه می توان انتظار داشت تا یک جوان مشغول به کار شود؟؟؟؟؟ بنابر این باید تما جوانب را سنجید
مگر نماینده های مجلس که با یک دوره نمایندگی مادام العمر حقوق نمایندگی می گیرند با بقیه مردم جه فرقی دارند که شما دریافتی های باز نشستگان رااینقدر زیر ذره بین میگذارید ولی به دریافتی های مادام العمر نمایندگان کاری ندارید.
ظلم وجفایی که دولت روحانی به کارمندان وبازنشستگان ازنظر پرداختی نموده درطول تاریخ ایران سابقه نداشته کارمندان وکارگران هیچوقت بخاطر مشکلات اقتصادی اینقدرشرمنده خانواده هایشان نشده بودندو وای برنوبخت ورییس سازمان برنامه .
باسلام - باتوجه به اینکه نگرانی بیشترکارکنان خدمات کشوری به هنگام بازنشستگی حقوق ماهیانه بازنشستگی می باشد واغلب بدلیل پایین آمدن درآمدماهیانه ازبازنشستگی امتناع می کنندوحتی بخشنامه های تشویقی چاره سازنیست لذا پیشنهادمی شوددرصوت امکان بخشنامه جدیدتشویقی صادر و این گزینه موردتوجه قرارگیردکه کارمندبااستفاده ازطرح تشویقی وباهزینه خود نسبت به تغییرصندوق اقدام نماید.درصورت وجود طرح تشویقی کارمندبتواند به درخواست خود باقسمتی ازپاداش پایان خدمت خودتغییرصندوق دهد مثلا اگردرطرح تشویقی پرداخت 50 روز پاداش مدنظرمی باشداین امکان وجودداشته باشدکه کارمند20روزآنرابه سودصندوق تامین اجتماعی واریزوباحقوق بازنشستگی تامین اجتماعی به خدمت خوددرشرکت یا اداره خاتمه دهدو30روز پاداش خودرادریافت نماید.
اعتراضات بازنشستگان نسبت به وضعیت فلاکت با مکعیشتی از اول دولت روحانی شروع شده وهرروز درمقابل مجلس وریاست جمهوری وسازمان برنامه وبودجه معترض هستند ولی متاسفانه گوشس شنوایی وچشم دیدنی وجودندارد
البته اینکه دولتها اروپایی مثل آلمان هم سن بازنشستگی را بالا برده اند ولی خدا وکیلی برای مدیران کارآمد کنونی و گذشته اگر لحاظ نشود کارساز خواهد شد. مدیرانی که 35 تا 40 سال توانشان همین مقدار بوده الان که سن شان بیشتر شده و توان کار ندارند مثل قهرمانان ورزشی تا موقعی که خواهان دارند خودشان کنار بکشند . نه اینکه در پشت میز ریاست جان به جان آفرین تسلیم کنند. در این انقلاب که خونهای پاک جوانانش را نثار کرده است فقط حرف حرف . تا موقعی که فاصله طبقاتی از مردم بیشتر بشود به قول امام ره باید فاتحه انقلاب را خواند . پس خدا وکیلی بیدار شوید مگر مدعی نیستیم که ایرانی چنین و چنان است و در کشورهای اروپایی و آمریکا حرف اول را می زنند یعنی از آنها ژنی در داخل نمانده است؟!!
دولت روحانی در مدت 5سال ازعمرخویش طی چند مرحله افزایش پلکانی ومنت گذاری تازه حقوق 80درصد بازنشستگان رابه زیر یک میلیون ونیم ویا حداکثر دومیلیون تومان رسانده که هرگز کفاف هزینه های سرسام آورزندگی رانمیدهد درحالیکه خودحضرات باگرفتن حقوقهای چند میلیون تومانی وگاه 15برابر یک بازنشسته کارشناس با30سال سابقه خدمت در بهترین شرایط زندگی قراردارند
این دفه شاهد درب و داغون شدن بازنشسته ها خواهیم بود
کارمندان وبازنشستگان مظلوم ترین اقشارجامعه هستندباوجودرفع تحریمها وآزادشدن اموال بلوکه شده وبالارفتن تولید نفت وافزایش قیمت آن ودرآمدسرشاردولت روحانی علی رغم وعده های سال 92 کوچکترین تاثیری دروضعیت خفت بارزندگی 80درصد ملت بوجودنیامده وفعلا روحانی باوعده های پوچ وحرف درمانی خودش رافریب میدهد
یک روش جالب تابناک اینه که مثبت منفی را را اضافه نمی کنه. یعنی رفرش کنید صفر می شود.
احتمالا برادران فشار آورده اند.
تاوان برداشت از صندوقها را هم مردم باید بدهند؟
آقا اصلا بازنشستگی معنی نداره! آدم تا جون داره باید کار کنه و مالیات بده!!!! اینجوری نه تأمین اجتماعی ورشکست میشه نه بیمه ها و نه به دولت فشار میاد...! کلا صورت مسئله پاک میشه و دیگر مشکلی نخواهیم داشت!
جلو دزدیها و اختلاسها و سوء مدیرتهارا بگیرید همه چیز درست می شود همین 30سال کار را بزور میکشانیم اقای میدری تو را خدا تو دیگه حرف نزن که دل ما خونه .کشور مارا با ژاپن مثال نزنید که اختلاف سطح زندگی بین ما و انان زمین تا اسمان است شما هم مثل اقای نوبخت که فرمود بنزین همه جای دنیا یک دلار است ایران هم یک دلار باید باشد دیدید که مردم چه کردند یکی می خواد به اقای نوبخت بگوید ایا مزد کارگران و کارمندان را هم به دلار می دهید ؟ اقای میدری لطفا هیس که کسی صدایت نشود جای این حرفها لطفا بگویید حقوق بازنشستگان را که با سیلی صورتشون را سرخ نگه داشته اند اضافه کنند. بخدا ما از لحاظ روحی و روانی افسرده و خسته ایم لطفا مارا با مردم ژاپن مقایسه نکنید که دارم از ناراحتی سکته می کنم .
آقای روحانی درسال 92 باتوجه به اینکه عضو شورای امنیت ملی بود وچند برابر کارشناسان وبازنشستگان حقوق میگرفت اعتراف نمود قدرت خرید کارمندان اینقدر ضعیف است که حقوق تا ده روز تمتم میشود بعنوان دودوره رای دهنده به روحانی ازایشان سوال میکنم در 5سال صدارت جنابعالی وباوجودرفع تحریمها وافزایش تولید نفت وبالارفتن قیمت آن وافزایش درآمد دولت ونیز آزادشدن بیش از150میلیارد اموال بلوکه شده چه اقدامی جهت افزایش قدرت خرید بازنشستگان وکارمندان انجام دادید یارانه 45000تومانی اززمان اجرایک ریال هم افزایش داده نشده درحالیکه قیمت حاملهای انرژی وسایر مایحتاج زندگی چند برابر شده واقعا بادرآمد هنگفت دولت این زندگی ذلت بار باخفت شایسته کارمندان وبازنشستگان است
چرا بايد بازنشسته بيچاره تاوان اختلاس و سوئ مديريت امثال جناب مرتضوي رو بده آخه ايننه عدالت حكومتي كه خودش رو هم عرض حكوت علي ميدونه و ادعاي مديريت جهاني و اماقراي اسلامي ميدونه ؟؟؟ نه ديامون رو درست كردين نه آخرتمون رو آونوقت به چي اينقد مينازيد ؟؟
دست بردارين از شعارهاي تو خالي و جنگيدن با كل جهان . اين بفهمين كه منافع ملي مهمتر از منافع فكري و ايدولوژكي شماست كه اگه اون از بين رفت دين هم از دست رفته است
اگر بازنشستگان نجابت نشان نمیدادند وچون نوبخت برخورد میکردند مطمین باشید دولت روحانی ضربات هولناکی دریافت نموده بود ولی چون بازنشستگان برای انقلاب زحمت کشیده اند وکتک خورده اند نمیخواهند به خیابان بریزند
چرا باید تامین اجتماعی ضرر کنه ؟
هر نفر 30 درصد حقوقشو هر ماه میده به تامین اجتماعی (7درصد خودش 20 درصد کارفرما و 3 درصد دولت) که در سال میشه 360 درصد و در کل 30 سال تازه اگر به سن قانونی برسه میشه 10800 درصد یعنی 108 برابر حقوقش . اگر 50 برابر حقوق برای درمان و سایر مزایا کم بشه که خیلی دست بالاس میمونه 58 برابر حقوق که اگر بانک هم بگذاری خود حقوق رو میتونی برداشت کنی حالا اصل پول که 58 برابر حقوقه هیچ .
از مجموع اخبار رسانه ها می توان این گونه نتیجه گرفت که اعتراضات گذشته را یک مشت آشوبگر و آشغال ساماندهی کرده اند ، اگر این حرف درست است پس چرا بازنشستگان عزیز را خدایی نخواسته با آن جماعت برابر می کنید و پیشاپش آنها را عامل اغتشاشات آتی معرفی می کنید؟!!!
چرا بايد نگران باشيم چه بهتر كه با چند سونامي اين چنيني مواجه شويم تا زودتر مردم تكليف
خود و مملكت روشن كنند .
روحانی تنها خدمتی که پس از5سال کرد صرفا بخودش ومقامات وهیات وزیران نمود که با پرداختیهای غیر متعارف وچند برابر کارشناسان بازنشسته قدرت خرید خودش ومقامات راچند برابر نمود و80درصد کارمندان وبازنشستگان با پرداختیهای غیر عادلانه وتبعیض آمیز زیرفشاراقتصادی له نمود
چرا مردم باید تاوان بی کفایتی شما مدیران را بدهند.مثل اینکه خودت می خواهی تو پست مدیریت تا 70 سالگی باشی و حقوق نجومی هم بگیری
چرا ده درصد.تامین اجتماعی سی درصد میگیره .تقریبا ماهانه ۳۲۰ هزار تومن از من داره میگیره.حساب کنید بعد از سی سال چقدر میشه
نسل 60 به بعد خیر بیمه را نخواهند دید پس با بیمه کردن خود جیب اختلاص گران را پر نکنید
يكي از كساني كه همين تصميمات اشتباه رو در اين چند ماه و چند سال گرفته، خود ايشون هستن.
به نظر من سن بازنشستگی باید به 60 وسابقه کمتر از 35 نباشد. دوما تا آن زمان از اختلاس ها جلوگیری شود می توان با آن پول کلیه بازنشستگان را تامین کرد.
بازنشستگان دردولت روحانی مظلومترین قشر جامعه هستند چراکه با وجود اعتراضات آران درمقابل مجلس وریاست جمهوری وسازمان برنامه وبودجه کوچکترین اقدامی جهت تخقق خواسته بحقشان رفع تبعیض در پراختیها صورت نگرفته بطوریکه زیر فشاراقتصادی کاردبه استخوانشان رسیده ودولت روحانی فقط وعده بهبود وضعیتشان رامیدهد واز عمل خبری نیست ونباید بیش ازاین در مقابل وصبر وبردباریشان سواستفاده نمود
باسلام کفگیر که به ته دیگ خورده میخواهند مردم را تا دم مرگ به سرکار بکشانند خنده داره اختلاس صندق هارا خالی کرده تقسیر ورودی خروجی صندق است به جای این کارا تمام اختلاس گران را به سزای اعمالشان برسانید و پولهای این ملت سیه روز را به صندق برگردانید و یک مدیریت درست حاکم کنید
منو قطعه قطعه هم کنن دیگه پای صندوق رای نمیرم
به نظرم قبل از اینکه به فکر تعویق بازنشستگی و افزایش میزان پرداختی های کارکنان باشیم، باید فکری به حال اداره مجموعه سرمایه های کارکنان در این صندوقها باشیم. تا زمانی که به این اموال به عنوان بیتالمال نگاه نشده و ملک طلق جناحهای سیاسی و غیر سیاسی برخی مدیران نباشد، مشکل حل نشده و فقط به تعویق افتاده و بزرگتر می شود
با سلام

شما 22 سال 10 درصد حقوقتان را در هر بانکی سرمایه گذاری کنید بعد از 22 سال می توانید با سود آن تا پایان عمر حقوقی افسانه ای داشته باشید . بهتر است خیلی واقعی 10 درصد حقوق 22 سال پیش یک کارمند را پیدا کنید و سال به سال افزایشات سالیانه و سود ماهیانه پولهایی را که افزایش می یابد به آن اضافه کنید . حال ببینید اگر سود ماهیانه این پول چقدر است . **** مردم حساب کتاب می فهمند ******
بعنوان کارشناس با30سال سابقه خدمت مخلصانه بادریافت 2میلیون تومان در ماه بخاطر کفاف نبودن هزینه های بالای زندگی با حقوق دریافتی شرمنده خانواده هستم فقط از خدا میخواهم مسولین راهم در نزد خانواده بزرگ ملت ایران شرمکنده نماید تا متوجه شوند شرمندگی در نزد خانواده بخاطر مشکلات اقتصادی چقدر زجرآوراست
حق بیمه ما 30 درصد از کجا این 10 درصد را اوردید!!!!
یکی ازوعده های انتخاباتی سال 02 دکترروحانی بهبود اقتصادی اقشارآسیب پذیر وبازنشستگان زحمتکش بود که متاسفانه درمرحله وعده باقیمانده وخیمتر هم شده وفعلا روحانی مشغول حرف درمانی ووعده های سرخرمنی وبیهوده است
دلایل ورشکستگی صندوق های بازنشستگی کم شدن سن بازنشستگی نیست بلکه ضعف مدیریت و اختلاس و بریز و بپاش های زیاد در این صندوق هستش.
در کشورهای پیشرفته که احزاب و رسانه و جامعه مدنی واقعی و آزاد دارند مدیریت صندوقها با نمایندگان نخبه و کاربلد مردم و در بهترین و پولسازترین و ایمنترین تجارتها با مساعدت کامل دولتها انجام میگیرد ولی متاسفانه در کشورهای جهان سوم منتصبین غیر کارشناس که معمولا با رانت وارد شده اند بدون کوچکترین نظارتی از طرف مالکین این سازمانها که بازنشستگان هستند بصورت بی نظم و حساب کتاب نابود و ورشکسته میگردد . واقعا دردناک و غم انگیزه
چرا هميشه از مردم طلبکارين؟ دولت کجا پول به باز نشسته ميده؟ اگر مردم همين سي در صد درآمد ماهانه رو که به تامين اجتماعي ميدن بزارن بانک يا هرجاي ديگه سرمايه گذاري کنن بعد سي سال جمع پس اندازشون آنقدر ميشه که با سودش (که بمراتب بيشتر از مستمري بازنشستگي است) تا آخر عمر راحت و در رفاه زندگي کنن و بعد از آن هم اصل پول براي ورثه بمونه. (هرکسي هم به ميزان مدتي که پس انداز کرده سود دريافت ميکنه) اينکه ميگن چرا فلاني با ده سال سابقه يا فلان مدت سابقه بازنشسته شده به ضرر صندوقه اصلا منطقي نيست چون به ازاي سابقه اش مستمري ميگيره. اينکه نميتونين مديريت کنين يا هر مشکل ديگري هست، گردن بازنشسته هاي با سابقه کم نندازين. ضمنا بعد از فوت مستمري بگيران اصل حق بيمه اي که طي سي سال پرداخت کردن چي ميشه؟
کجا میانگین سن بازنشستگی22ساله؟این پیش منبره برای افزایش سن بازنشستگی.این روضه روبرای کارمند های بخش دولتی بخونیدکه همه امکانات ومزایا روبرای اونها درنظرگرفتید.به بخش خصوصی که چیزی نمیرسه.
با نام خدا .

با سلام وتحیات .

شما کشور ژاپن را با ایران مقایسه کردید !!!

میانگین عمر یک ژاپنی یا همان (امید به زندگی ) چقدر است ؟ در ایران چقدر است . ؟

تا آنجا که بنده اطلاع دارم در ژاین مخصوصا" در جزیره( اکیناوا ) افراد بازنشسته بالای 90 سال سن دارند .

در ایران تا 80 سال اکثرا" میمیرند .
مشکلات یکی بعداز دیگری خواهند آمد و مسولان را در گیر خواهد کرد بعید میدانم همه مسولان عمق فاجعه را درک کرده باشند
از من ماهی حدود یک میلیون صد هزار پول انواع و اقسام بیمه کسر میشه و خدمات دهی که صفر هست . خوب اگه بدونم قراره بیست سال دیگه بازنشست بشم و هر روز برم جلو مجلس داد بزنم خوب دیگه بیمه رو ندم. آقای رئیس جمهور اون شرکت ورشکسته رو ببند و از من پول بیمه نگیر . بخدا من توقع حقوق بازنستگی رو امضا میدم که نداشته باشم. مملکتی که با صلوات اداره بشه و برا مشکلاتش باید دعا کرد
فوق العاده بود

ممنون تابناک
بدبخت شدیم...
خدایا مارا از دست این دولت بی تدبیر برهان آمین
متاسفانه در این چند سال اخیر دولتمردان بدلیل نداشتن تخصص و حتی پیش بینی منابع دست به اقداماتی زده اند که سبب کسری صندوقهای بازنشستگی شده. سابق بر این یک شخص 30 سال بیمه پرداخت میکرد تا از مزایای بازنشستگی استفاده کند. الان هر که 5 سال بیمه نصف و نیمه پرداخت کند باز نشسته میشود. دولت همه را بیمه کرده بدون اینکه منابع را تهیه کند. حتی از این صندوقها نیز بی رویه برداشت کرده و بازنشستگان فولاد را اخیرا به صندوق بازنشستگی ملحق کرده در حالی که خود صندوق در معرض انقراض است. حتی به تامین اجتماعی دست اندازی کرده. این ها مستقل بوده و از پس خودشان بر میامدند. دولت اخیرا همه رابیمه سلامت کرده و به دوش تامین اجتماعی . حال نفرات تحت پوشش تامین اجتماعی را با مشکل مواجه کرده.بیمه سلامت کشکیهمهگی بدون منابع- بازنشستگی همه مردم بدون پرداخت بیمه 30 سال حتی با 5 سال و ده سال- ادغام صندوقها بی برنامه- دست اندازی دولت به منابع صندوقها-تازگی ها طرح ادقام صندوق باز نشستگی با تامین اجتماعی-بهتر است دولت دست از سز اینها بردارد کارها بهتر میشود
امید به زندگی دقیقا چجور بالا رفته؟. والا من میدونم تو 60 سالگی(خوشبینانه) تو سینه قبرستونم... الان درصد زیادی از جونای مملکت دیگه به فکر تشکیل خانگاده نیستن فقط یه کاری پیدا شه حقوق مسخره اداره کار بشون بدن که حداقل سربار خانواده نباشن. اونوقت چجوری امید به زندگی رفته بالا؟
چشم سعی می کنیم زود بمیریم که بار مالی به کسور عزیزمان تحمیل نکنیم!!!این حرف ها شرم اوره...سی سال سلامتی و جوانی خودمون را صرف کار کرده ایم که حالا برا پول ناچیزی که میگیریم شرمنده باشیم؟؟؟؟
ایشان میانگین گیری کرده اند و 22 سال را اعلام کردند در صورتیکه فر با سوابق کمتر از 30سال مستمری کمتری میگیرد یعنی با سابقه 20 سال باز نشسته بشود 20روز از سی روز هر ماه حقوق میگیرد اگر با اشتغال جوانان تداخل نمیکند با شیب ملایم سنوات خدمت رابرای احراز باز نشستگی افزایش بدهند
تابناک جان (خواهشا با دقت مطالعه شود)
من الان در ماه حدود 5،000،000 تومان حقوق مشمول بیمه ام می شود که به عبارتی در ماه 1،500،000 تومان حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت میکنم(7 درصد کارگر+23 درصد کارفرما) که در سال مبلغ 18،000،000 تومان می شود ؛ حالا با فرض اینکه یک سوم این مبلغ را تامین اجتماعی برای هزینه های درمانی من در سال مصرف کند باقی مانده آن مبلغ 12،000،000 تومان خواهد شد.
حال اگر ما تورم را صفر در نظر بگیرم و به عبارتی سالانه افزایش حق بیمه نداشته باشیم و همین مبلغ را در هر سال پرداخت کنیم تامین اجتماعی هم در پایان همین مبلغ 5،000،000 تومان را به عنوان حقوق ماهانه به بنده پرداخت خواهد کرد(چون حقوق پرداختی تامین اجتماعی میانگین 24 ماه آخر خواهد بود )
در حالیکه اگر من سالانه مبلغ 12،000،000 باقیمانده از حق بیمه را با نرخ فعلی بانکی که 15 درصد است سرمایه گذاری کنم (مثلا در بیمه عمر ) در پایان 30 سال مبلغ 5،216،941،000 (5 میلیارد تومان) خواهم داشت ؛ که سود بانکی ماهانه آن 65،000،000 تومان است به عبارتی 11 برابر حقوقی که قرار است تامین اجتماعی به من پرداخت کند ، چرا تامین اجتماعی ورشکسته است در حالیکه این محاسبات برای تمام بیمه شدگان صدق میکند چه حداقل چه حداکثر؟
"شما پیدا کنید پرتقال فروش را"
حقوق ما اساتید در طول این مدت زیاد تغییر نکرده است بطوریکه یک استاد دانشگاه از یک کارمند اداری پایین تر است. بنده الان در پرداخت شهریه یک بچه مشکل دارم.....واقعا چی بگم.....در دانشگاه هستند بعضی از اساتید که حدود 50 درصد را تشکیل می دهند حقوق اشان بالای 5 میلیون است.
حقوق بنده با 12 سال سابقه الان دو میلیون و هفصد تومان است.
این صندوقها که در اختیار دولتها بوده و هست ،وعمل کرد آنها به دولتها مربوط است ،چه از نظر مدیریت ،و چه از لحاظ عملکرد ،،‌اینها به بلزنشستگان ارتباطی ندارد ،دولتها و الخصوص دولت فعلی که شش سال است در مصدر امور است ،اگر سالی ده درصد از معوقات ،بازمانده از تورم را جبران میکرد ،واز همان آغاز شروع دولت یازدهم ،قانون خدمات کشوری را اجرا مینمود ،اکنون ،اوضاع اینگونه نود ، بازنشسته ای که سی سال خدمت مستمر نموده ،ومطابق قانون کسورات بازنشستگی پرداخت نموده ،چرا باید اکنون ،درمانده ،وشرمنده شود ؟ بعنوان مثال ،من که در زمان خدمت ،در رشته و رستهٔ مهندس عمران بودم ،چرا اکنون که بازنشسته شده ام ،بعد از ده سال از زمان بازنشستگی ،حقوق من از یک کارگر سادهٔ‌ساختمانی کمتر است ،چرا بایستی در یافتی من از یک آبدارچی کمتر باشد؟ جامعه ،وخانواده ،واقوام ،وآشنایان ،به چشم یک مهندس به من مینگرند ،وتوقعات ،رفتاری و عملکرد یک مهندس را از من دارند ؟ پس چرا دولتمردان ،ونمایندگان ،بصورت پوپولیستی و برای رای آوری دوره های بعدی ،رفتار میکنند ،و از نظریهٔ من درآوردی پلکانی صحبت میکنند ،واجرا ؟ حتی اگر مسولین ،وعمل بکند ‌باز هم در مشاغل ، اختلاف حقوق وجود ،دارد ،برای جلوگیری از آشوب سالمندان ،و پیشکسوتان ،که معضلی فراگیر و اجتماعی اکنون ایران است ،یک بار برای همیشه ،حقوقهای بازنشستگان ،و سایر حقوق بگیران را ،به بالای خط فقر ببریم ،و همهٔ حقوقها را تعدیل نماییم ،انهم بصورت ،واقعی ،( مدرک تحصلی و دوره های آموزشی ،و رشته ،ورسته خدمتی ،وپشت سازمانی ،و مدت واقعی خدمت و پرداخت بازنشستگی ،) یقین بدانید که این کار باعث رونق اقتصادی ،وخارج شده از رکود میشود ،و یک کاری دیگر پوپولیستی را دولتها باید کنار بگذارند ،وآنهم ،حذف همه یارانه ها است ،تنها فقط آنهایی که ناتوانی ذهنی ،وجسمی دارند که قادر به انحام هیچکاری نیستند ،تحت پوشش ،قرار گیرند ،ودیگر اینکه نهاد های موازی ،مانند کمیتهٔ امداد امام خمینی و بهزیستی را دغام ،ویکی کنند ،وبنیادها را برچینند ،مانند ببیاد مسکن انقلاب ،بنیاد مستضعفین ،بنیاد تعاون سپاه وبسیج ،و.تجربهٔ‌چهل ساله نشان داده که تعاونیها قادر به درستکارکردن نیستند ،میشود آنهارا به شرکتهای سهامی عام ویا خاص تبدیل نمود ،در ایران ،کار گروهی موفق نیست ،آنچه در ایران قابل پیشرفت است ،فردی ،ورقابتی ،پس انحصارها را باید برچینند ،ارزاق و ملزومات عمومی را برای یک دورهٔ‌ پنج ساله دولت ساپورت کند ،وآنگاه نرخ ارز را آزاد بگذارد ،دولت تجار ،وبازرگان ،وصادرکننده ،وواردکننده را ،بصورت واقعی حمایت کند ،وآنهایی که برای تفریح ،وگردشگری به خارج کشور میروند از ارز آزاد استفاده کنند ،امتیازهای ویژهخواری را حذف نمایند ،و گلوگاه های رانت ،و فساد را ببندند ،وبرای این کار مسولین ،وکارمندان دولتی را از هرنوع فعالتی اقتصادی بصورت واقعی منع کنند واستثنایی هم نباشد ،گزینشهای ،بکار گیری افراد که خودش یک ویژهخواری محسوب میباشد را کنار بگذارند ،وایران را برای همهٔ ابرانیان بخواهند ،؟ آنگاه‌خواهید دید که مردم ،خود را حافظ رژیم ،ودولتهای برآمده از میدانند ،ومحافظ آنها مردم هستند ،،چون هیچ حکومتی را نظامیان ،نمیتوانند در مقابل مردم حفظ کنند ،اما مردم میتوانند حکومت را در مقابل نظامیان حفظ کند که نمونهٔ اخیر آن ،ترکیه است ،و برعکس آن سوریه؟ واما اصل موضوع که بازنشسته ها بود ،خدای نکرده اگر اینها روزی بخواهند برای حق پایمال شدهٔ خود فریاد بزنند ،یقین بدانید که ،فرزندان ،ونوه ها و،اقوام ،وآشنایان ،آنها را همراهی خواهند کرد ،که اگر خونی در محاسن سفید این سالمندان دیده شود ،آنگاه همهٔ حوانان وطن به پا بر میخیزند ، درایت ،و انسانیت حکم میکند که به این بزرگان ایران زمین که آفتاب لب بام هستند ،با احترام رفتار شود ،وحقوق پایمال شدهٔ‌آنهارا هرچه زودتر اعاده کنند ،یقینا این حق ناس است ،و در پیشگاه خالق متعال باید پاسخگو باشند ،،،؟
دچار اشتباه محاسباتی شدید تابناک عزیز
هر فرد 30 سال 30 درصد از در آمدش رو به صندوقهای بازنشستگی واریز می کنه، اگر احیانا سنوات واریز کمتر باشه به همون میزان دریافتی فرد بازنشسته کمتر خواهد بود.
این حرفها رو از کجا در اوردی ناشناس حتما قبلا تو یک کشور مونستی زندگی میکردی وکر نه تو شوری ازاد بر بن هر چدر ارز خواستی بگیر
تابناک از شما بعیده که موسسات مالی که ورشکست شدن رو غیرمجاز مینامی . اینا اگه نگیم همشون مجوز داشتند 90 درسدشون دارای مجوز بودن و اگر هم مجوز نداشتند هم باز مسئولیت
فعالیتشون مشخصه. حتما پسفردا اگه صندق های بازنشستگی دچار همین بلا شدن میخاین
بگین صندوق های باز نشستگی غیر مجاز ورشکسته شدن و مقصر خود مردمن که صندق بیمه
بازنشستگیشان اینان بودن.
تا صداشون دربیاد از روز بعد در زندان خودکشی کرده .
زمزمه هایی ازورشکستگی تامین اجتماعی به گوش میرسدجاییکه پول تامین اجتماعی درپرداخت حقوق های نجومی مدیران سازمان وزیان دهی شستا وسواستفاده ازان نبایدانتظاری بیش ازاین داشت.......من سی ویک سال ۳۰ درصدحق بیم ه واریزکردم که برای بقیه عمرم بی دغدغه زندگی کنم هیچچچچچچچ کس نمی تونه حق منوپایمال کنه کافیه یک ماه بهم حقوق ندن اون موقع معلوم میشه
ماکارمندهای نفت که بعداز۶۰سالگی فوری فوت میکنیم.الان۱۵سال از سابقه کاریم گذشته دوبارفقط بعلت شرایط کاری جراحی فتق کشاله ران انجام دادم
باسلام من خودم یک بازنشسته لشکری هستم چند وقت پیش توی یکی از این سایتها دیدم که یک بازنشسته خودش را جلوی ستاد کل نیروهای مسلح آتش زد با توجه به اینکه کسی که باز نشسته می شود خرج ومخارجش بیشترمی شود بچه هاش به سن ازدواج می رسند ولی همینکه بازنشسته میشود به حاشیه رانده میشود ازجقوق ومزایایش کم میگردد ازدادن پاداش پایان خدمت هم که خبری نیست دولت محترم که فقط آمار میدهد که تورم اینقدر رشد اقتصادی اینقدر آقای محترم دست از اعداد وارقام بردار واقعیات جامعه را دریاب تا کسان دیگری از زیر این خاکستر بلند نشدند وخودشان را آتش نزدند وضع موجود آتش زیر خاکستر است
بله به نظر بنده هم باید بازنشستگی افراد حذف شود تا برادران زحمت کشی مانند خاوری ه ، زنجانی ها و بقیه دالتون ها ی عزیز بتوانند در اروپا و امریکا با مشت بر دهان استکبار جهانی بزنند
سلام .دو سال خدمت نظام وظیفه انجام دادیم فی سبیل الله حالا میگویند برای اینکه جز و سنوات شما محسوب گرددد میبایست حق بیمه را به حساب صندوق تامین اجتماعی یا باز نشستگی واریز کنید برای دولت مفتی کار کردیم حالا باید پول بدهیم تا سنوات محسوب شود نگهبانی ؛ شب بیداری ؛ لب مرز ، بدون هیچ امکاناتی بدهکار صندوق بازنشستگی ، تامین اجتماعی بشویم در هیچ کجای دنیا اینگونه از مردم عادی بهره برداری نمیشود وظیفه پرداخت کسورات بازنشستگی سربازان وظیفه بر عهده دولت است که شانه خالی میکند . نویسنده مطلب رعایت عدل را ننموده ایا سایر کشور ها نیز اینگونه رفتار میکنند
مسئولين محترم بهتر است در وضع و رفاه اين طبقه ضعيف باز نگرى فرماييد و در اين وضع وانفساى تورم باز نشستگان را در يابيد
شاید برای خیلی از کاربران کامنت من بی ربط باشه در حالیکه همه از وجود مشکلات بسیار زیاد موجود در سیستم اداره مملکت مینالند من دنبال تذکر به دوستان در مورد غلط های املائی کامنت هاشون هستم اما چندان بی ربط هم نیست . متأسفانه بسیاری از افرادی که در جامعه امروز ما از طبقه تحصیلکرده بحساب میان از نوشتن دو خط مطلب بدون غلط به زبان فارسی که زبان اصلی جامعه هست ناتوانند که خود همین نکته بظاهر پیش پا افتاده نشون میده که توانائی های افراد در جامعه ما آنی نیست که در مدارک تحصلیشون نوشته شده و و این یعنی که کارآمدی افرادی که در بسیاری از مناصب و مسئولیتها مشغولند بسیار کم هست . یعنی شروع و سر خط مشکلات بهم پیوسته بعدی . یعنی ..
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
دو سه سالی هست این طور شده. قدیمیها درسهاشون یادشون رفته ظاهرا. جدیدها هم فکر کنم مشق مدرسه کم شده این طور شده اند یا در اثر همین فضای مجازی
اون 200هزار میلیاردی که روحانی میگه دست من نیست را یکسال درخود کشور تزریق کنید وجلوی اختلاسها را بگیرن مشکلات حل میشه ...وقتی سرمایه های کشور را برای کشورهای دیگر خرج میکنید وضع همین میشه وبدتر هم میشه وقتی مردم میگن نه غزه نه لبنان مظورشون اینه که ای دولت دارید با اینکاراتون مردم وخودتان را ورشکست میکنید . تازه آقایان بدشان هم میاد که چرا این حرفا میزنید
آيا سايت تابناك بديل خط دهي به دشمنننننننن و نشر اكاذيب و فتنه گري و تشويش اذهان عمومي فيلتر خواهد شد ؟
کدوم بازنشسته باحقوق یک بازنشسته ، آقای مسئول شما در ماه برای نوه و بچه ات شکلات می تونی بخری ماشین دولتی مفتی زیر پات خونه سازمانی تو نیاوران در اختیارت و بهترین گردشگاههای کشور با صبحانه و نهار و شام و مخلفات روزانه بصورت رایگان در اختیارت شما تا هشتاد سال هم کار کنی تازه جونتر میشی اما کارمند دولتی که با 1500000 تومان با ید پول ایاب و ذوهاب بده کرایه خونه بده هزینه تحصیل مثلا" رایگان و بده دیگه به سن 60 سالگی نمی رسه همون شما تاهشتاد سالگی مسئول بمونی کافیه
صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی ، هر
دو در اختیار دولت هستند و دولت موظف است آنها را بنحو احسن اداره نماید و تعهدات قانونی و قراردادی اونها رو بنحو احسن اداره نماید ‌‌.‌.
حال اگر این صندوق ها با عزل و نصب های رابطه ای و بی ضابطه دچار مشکل شوند ، دولت مکلف است خسارات ببار آورده شده آنها را جبران نماید ....
همچنین ، مردم هرگز اجازه نخواهندکسی منافع این سازمانها رو غارت کنند ولی بار زیان اونها رو مردم به دوش بکشند .‌‌‌‌..!!
مگر شما حق و حقوق بازنشستگان را پرداخت می کنید سازمان تامین اجتماعی به چه دلیل مصوبه 95/10/1 هیئت محترم دولت را اجرا نمی کند مگر شما به مدت 28 سال از اضافه کار کارکنان دولت بیمه کسر نکردید چرا عمدا" و آگاهانه از پرداخت حقوق حقه بازنشستگان خودداری میکنید . چرا از هزینه های سرسام آور سازمان جلوگیری نمی کنید ویلا های ساحلی و هتلها و رستوران های مجللی که برای کارکنان خود ساخته اید و هزینه آن را کارگران معدن وو... پرداخت کرده اند سردبیر محترم لطفا" شما پیگیر حقوق بازنشستگان باشید متشکرم
باید انحصار در مورد این صندوق ها هم بررسی شود. فقط تامین اجتماعی حق دریافت و مدیریت سرمایه های کارگران را دارد و چون احساس رقابت نمیکند هر جور میخواهد عمل میکند.
مشاور روحانی گفته بعلت وقت کم اقای روحانی نتوانسته به همه سوالات مصاحبه خود جواب بدهد اما دو هفته دیگر با خبر نگاران صحبت می کند . اگر روحا نی هر روز حرف درمانی کند وبازنشتگان به حرفهای او گوش دهند خود سکته می زنند وکار دولت دیگر از بابت این قشر مفلوک و سر درگم راحت می شود
باتوجه به اینکه بازنشستگان بخاطرمشکلات عدیده معیشتی بارها در مقابل مجلس وریاست جمهوری وسازمان برنامه وبودجه اجتماع کردند ومتاسفانه چشمی برای دیدن وگوشی برای شنیدن فریادهای مظلومیت آنان وجودنداشته تمام بازنشستگان طی اجتماعی باسکوت مراتب اعتراض شدید خودشان رابه پرداختیهای ناعادلانه وتبعیض آمیز دولت نشان دهند
فامیلی دارم از ۱۵ سالگی حقوق بگیر شده الان در ۹۵ سالگی دوباره ازدواج کرده زن ۴۵ ساله گرفته اگر خانم ایشان هشتاد سال عمر کنه سازمان باید ۱۱۵ سال حقوق بده . میگم چرا ازدواج کردی میگه مواظبم باشه وحیف حقوق ازبین بره !!!!!!
زتعارف کم کن و بر مبلغ افزا
اولا مدیران و روسایی در ادارات هستند که دو دوره بازنشستگی را هم طی کردند ولی باز سرکارند
دوما منابع و معادن و نفت و .....خدادای ما را با ژاپن مقایسه نفرمایید
سوما.این حقوق های نجومی و بریز و بپاش های نهاد ها و سازمانهای تابع تامین اجتماعی را قطع کنید
چارما.اگر واقعا در این کار مسعولان درمانده اند بهترین کار همان برنامه زمان طاغوت را برای بازنشستگی اجرا کنند.قدیمی ها یادشان هست بیمه اجباری بود. حتی بعضی کارفرما ها کاراگران را از نظر بازرسان بیمه پنهان میکردند.
پنجما عنایت فرمایید اقتصاد مملکت را از یوغ بعضی نهاد ها و سازمانها و بنیاد ها ازاد کنید.تا کار ساخت و ساز و بنگاههای ریز و درشت کشور از این تعطیلی و ببکاری خارج شود.نمیدانم چرا همه از حقیقت گفتن معذور یا رودربایستی یا ترس دارند
بابا جان علاج واقعه را قبل از طوفان انجام دهید
زمانی که خدای ناکرده اتفاقی افتاد دیگه نمیشه سرجای اول برگشت.این مسعولین یکبار فقط یکبار به صورت نامحسوس پاخل مردم شوند حرف ها را بشنوند.حرکت هارا ببینند زندگی مردم را ببینند انوقت به خدا یا کار های انقلابی میکنند یا کناره گیری.پشت تریبون و امار و ارقام غلط و وعده های
صد من یک غاز را همه بلدند بگویند.
این نظام با خون جگر بنا شده ترا خدا روسای قوم کاری نکنید که خون این همه شهید پایمال شود و خشک و تر با هم بسوزد
برای رضای خدا هم شده دلتان به حال کارگر و بازنشسته و طبقه مستضعف بسوزه
والعاقبت للمتقین
با این چشم انداز اگه چاره ای باشه به جای اینکه حق بیمه به تامین اجتماعی بدم، مهاجرت می کنم و حاصل دسترنجم رو تو یک کشور دیگه سرمایه گذاری می کنم عاقلانه تر است.
آیا شما به این فکر نکرده اید که حقوقی که اینجا مردم میگیرن در حد فلاکت و بدبختی است. همه طرح ها همیشه به نفع پولدار ها و ثروتمندان است
همین اقای معاون وزیر کار چه کار مثبتی انجام داده بیان کنه؟
فقط مدعی هستش ؟
فقط دیگران رو متهم میکنه اقای معاون حقوق میگیری که مشکلات رو حل کنی نه اینکه مشکل اضافه کنی ؟
باید جوابگوی مردم باشی مسئول هستی چاره اندیشی کن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!!
چراازهمین چین وژاپن نمیرن مشاوراقتصادی بیارن ،بقیه همه بیان بیرون، آینده بدی درانتظارماوفرزندان ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
علی برکت الله
من باز نشسته بعد از سی سال خدمت تازه از پول خودم و پس اندازهای بیمه ام چیزی پایین تز به من حقوق با منت پرداخت میگنند بعد میگویند خقوق باز نشسته ها را بالا میبریم
فقر و فلاکت 70% بازنشستگان رو فرا گرفته : فقط 30% بازنشستگان در رفاه کامل زندگی میکنند
چرا سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح میگوید: مجوزی از طرف وزارت دفاع و ستاد کل ن.م منوط بر متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان تا 90 درصد صادر نشده است؟؟؟؟؟!!!!!!!!؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل