بازدید 2448

پتانسیل دانشگاه آزاد باید در خدمت تمام مسلمانان باشد

کد خبر: ۷۶۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 16 January 2018

رئیس دانشگاه آزاد گفت: پتانسیل این دانشگاه باید در خدمت تمامی مسلمانان جهان قرار گیرد و این موضوع در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه آزاد فرهاد رهبر در مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که این تعداد باید با سیاست‌گذاری ها و برنامه‌ریزی‌های درست افزایش پیدا کرده تا به رقمی در شأن دانشگاه آزاد اسلامی برسد که بدون شک در یک برنامه‌ریزی بلندمدت این رقم افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای پتانسیلی است که دیگر دانشگاه ها از این پتانسیل برخوردار نیستند، گفت: کشورهای همسایه و مسلمان دارای جمعیتی هستند که ما برنامه‌ریزی لازم برای جذب، آموزش و تربیت کادر این جمعیت انجام نداده‌ایم، بنابراین تربیت کادر کشورهای همسایه می تواند در سطح ملی نیز در کشور مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه اولین هدف دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بین الملل، توسعه کمی و کیفی به صورت مستمر است، گفت: برنامه‌ریزی برای این موضوع باید در دستورکار قرار گیرد. همچنین برای جذب جمعیت دانشجویی کشورهای مسلمان و همسایه مانند عراق، سوریه، لبنان، آذربایجان و... باید تلاش بیشتری صورت گیرد و در اهداف بعدی، برای کشورهای مسلمان سایر نقاط جهان برنامه‌ریزی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: پتانسیل این دانشگاه باید در خدمت تمامی مسلمانان جهان قرار گیرد و این موضوع در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با تاکید بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه و تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد با دانشگاه های معتبر دنیا، تصریح کرد: عملیاتی کردن تفاهم‌نامه ها باید در اسرع وقت انجام شود. از جمله مسائلی که می توان با دانشگاه های معتبر دنیا به آن توجه کرد، مسئله تبادل دانشجو است.

وی افزود: اگر بخواهیم در مرز علمی دنیا باقی بمانیم، نیاز به ارتباط با دانشگاه های معتبر دنیا داریم. به همین دلیل باید به سمت امضای تفاهم‌نامه با این دانشگاه ها پیش رویم تا دانشگاه آزاد اسلامی بتواند رتبه خود در عرصه علمی را حفظ کند.

رهبر با بیان اینکه انجام قراردادهای تحقیقاتی مشترک نیز باید موضوع تفاهم‌نامه ها قرار گیرد، گفت: می توانیم از توان، پتانسیل، نیروی انسانی، آزمایشگاه ها و سایر امکانات دانشگاه های معتبر دنیا و بالعکس بهره‌مند شویم تا دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در راستای پیشبرد علم نیز پیشقدم باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اعزام دانشجو در مقطع دکتری برای مدت زمان کوتاه و اجرای دوره های مشترک در تمامی مقاطع نیز از جمله بندهایی است که می تواند در قالب تفاهم‌نامه و سپس قرارداد عملیاتی به تحقق اهداف دانشگاه کمک کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان