بازدید 14998
امیرخجسته در گفت وگو با «تابناک» تأکید کرد؛

چگونه سیستمی که ریگی را از آسمان پایین می‌آورد، نمی‌تواند قاچاق را کنترل کند؟!

باید مشخص شود علت جمع نشدن قاچاق کالا در کشور چیست/علت این کار به نظر من بی عرضگی مسئولان و نوع ارتباطات آنها با قاچاقچیان است/واقعیت این است که حدود 25 تا 30 میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق وارد کشور می شود/ما همه چیز را می دانیم و از همه پشت پرده ها خبر داریم
کد خبر: ۷۶۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲ 16 January 2018

سیستمی که ریگی را از آسمان پایین می آورد، نمی تواند قاچاق را کنترل کند؟ / علت جمع نشدن قاچاق، بی عرضگی مسئولان، ارتباطات با قاچاقچیان و وجود منافع زیاد در آن است!همه مدارک و اسنادی که درباره فساد موجود است،درباره مافیای قاچاق است که باعث از بین رفتن سرمایه های عظیمی از کشور شده و بارها وارد بحث شده ایم؛ اما به تازگی دوستانی به مجلس آمده اند و تقاضای برگزاری جلسه در خصوص این موضوع را دارند؛ این جملات بخشی از مصاحبه،امیر خجسته از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک است.

امیر خجسته در گفت وگو با تابناک گفت: ما همه چیز را می دانیم و از همه پشت پرده ها خبر داریم و اعلام کردیم اگر می خواهند جلسه ای در این خصوص داشته باشند، باید در یک کلام تمام برنامه ها و راهکارهای زمینی، هوایی و دریایی واردات قاچاق و مقابله با آن را بیاورند. باید مسئولان این حوزه به ما اعلام برنامه کرده و برنامه های خود را عملیاتی کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: واردات قاچاق در سال های اخیر، کل اشتغال کشور را تحت الشعاع قرار داده و اقتصاد ما را زمینگیر کرده است؛ بنابراین، برای اینکه اشتغال فعلی که در حال از بین رفتن است، بتواند ادامه حیات دهند، حاضریم مذاکره کنیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی برخی جلسات به منظور قانع کردن و حتی تطمیع صورت می گیرد، گفت: ما تنها زمانی جلسه برگزار می کنیم که برنامه ای برای کنترل قاچاق داشته باشیم و قرار نیست این جلسات اینور و آنور برگزار شود. این افراد در کمیسیون حاضر می شوند و باید در حضور حدود صد تن این را توضیح دهند و برنامه ارائه کنند.

این نماینده گفت: باید مشخص شود علت جمع نشدن قاچاق کالا در کشور چیست. علت این کار به نظر من بی عرضگی مسئولان، نوع ارتباطات آنها با قاچاقچیان و اینکه از جاهای دیگری مدیریت می شود و منافع زیادی در آن وجود دارد است، قاچاق هر روز زیادتر می شود.

همه دنیا می تواند قاچاق را کنترل کند، چرا ما نتوانیم؟ مایی که با داشتن سیستم های اطلاعاتی و امنیتی قوی که داریم، ریگی را از آسمان پایین می آوریم و اعدام می کنیم، نمی توانیم قاچاق را کنترل کنیم؟ قطعا می توانیم اما اراده ای برای این کار نداریم.

وی گفت: در حال حاضر 80 درصد کالاهای قاچاق از راه های رسمی وارد می شود. آمارهایی که دولتی ها می دهند، سالانه حدود 12 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود، ولی واقعیت این است که چیزی حدود 25 تا 30 میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق وارد کشور می شود.

این نماینده در پایان یادآور شد: بحث ما اصلاح است و من این را به آقایان می گویم که ما یک درصد از مواضع خود عقب نشینی نخواهیم کرد تا این موضوع تعیین تکلیف شود. این گونه نیست که بیایند و تعیین تکلیف کنند که ما رفتیم صحبت کردیم و قانعشان کردیم. باید این مسائل را کنار بگذارند و به فکر عملیاتی کردن مبارزه با قاچاق باشند و خروجی خود را به مردم ارائه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۳۹
چه ربطی دارد؟ دستگیری ریگی یک عملیات اطلاعاتی بود در حالی که قاچاق یک پدیده فوق العاده گسترده و پیچیده با عوامل متعدد فرهنگی سیاسی اقتصادی و دهها مولفه دیگر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
عزیز دل همان باید اطلاعاتی ها جلو قاچاق را بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
آقای خجسته اگه اطلاعات داری و قدرت نداری به ما هم نگو و اگه اطلاعات داری و قدرت هم داری باز به ما نگو و اقدام کن. چرا دل مردم رو که اطلاع دارن رو خون میکنی؟؟؟
مشخصه منافع ی عده تو واردات مثل بیل و فرقون!
من که یک کاسب هستم تعزیرات مرتب می یاد و قیمتهای ما را ومواد مصرفی ما را که از سوپر سر کوچه می خریم کنترل می کنه وتا حالا سه بار توی این ۶ .۷ ماه ما را به دادگاه برده وجریمه کرده یا برای قیمت یا چرا از سس قاچاق استفاده کردی حالا جرا هیچ کس کانتینرهای سس ومواد غذایی دیگر را نمی بینه الله هو اعلم
احتمالا ریگی تو کفششونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
افرین :)
خرید آخرین مدل دستگاه اسکن کانتینر که در گمرک کشور مالت هم نصب شده هر دستگاه 2 میلیون دلاره. 100 تاش میشه 200 میلیون دلار. با خریدش جلوی 20 میلیارد دلار قاچاق از گمرک گرفته میشه. به همین راحتی. نیازی به هوش و عقل خیلی بالایی نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
خوشم میاد راهکار میدی امامن بیامخودم با دست خودم نون خودم رو ببرم. یه راهکار بده که من نونم آجر نشه
از هوش مصنوعی برای کنترل گمرک استفاده کنید....
اعتقاد راسخ به نظام اسلامی که می تواند تمدن ساز باشد و مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی ریگی را از اسمان به پایین می اورد. انرژی هسته ذای را به 20 درصد می رساند قدرت بازدارندگی قوی از موشک درست می کند. سلولهای بنیادی را به مرزهای علمی جهان می رساند. اما در برابرش تفکر لیبرال هست در بخشهایی که جولان می دهد. قاچاق را توسعه می دهد. با واردات بی رویه فرصت شغلی را از بین می رود. مراکز هسته ای را بتون ریزی می کند. چهل سال که نمی تواند در ایران خودرو ،خودرو با کیفیت تولید کند.در الودگی هوا ،امار تصادفات کشور را در جهان رکود دار نموده است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
یعنی الان تو هر کشوری که 90 درصد وارداتش قاچاقه و واردات بی رویه دارن. مراکز هسته ایشونو از بین بردن و
خودرو لگن تولید میکنن و تو آلودگی و تصادفات رکورد دار دارن؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
این بتون رو هرکی کرده تو مغزت داره الان بهت میخنده
مطمئن باش که اونجا خبرایی بوده که براحتی قبول میکنن بتون بریزن . در ضمن انقدری که ما برا انرژی هسته ای هزینه کردیم تا صد سال اگه از اون سود بگیریم بازهم هزینه اش تامین نمیشود. چون که به قیمت به خاک سیاه نشودن یه ملت برا 10 سال بود. و این دشمنی دنیا با ما شاید ده ها سال دیگه ادامه پیدا کنه و نسل بعد از ما که هیچ گناهی ندارن بخاطرش تو آلودگی و فقر و بی آبی(ربط داره) وترس از دشمن و نا امنی ومواد مخدر و... از دست برن و دیگه از ایران با تاریخ چند هزار ساله جز چند تا منطقه درحال جنگ مثل افقانستان و بیابانهای لم یزرع نمونه . برا بچه هام از الان جوابی ندارم و باید منی که در سال پیروزی انقلاب بدنیا اومدم به همراه بچه هام نسل سوخته نامیده بشیم و امیدوار باشیم که آیا منجی به داد ما میرسه یا نسلها ادامه داره
سرزمین عجایب
تو که همه چی رو می دونی بگو همه بدونن دیگه. تو هم بگم بگم می کنی؟
کشتید ملت رو از این جنگ و دعواهای زرگری بین خودتون ...
ریگی تو کفشتونه
لطفا در کناره طرح ریجستری موبایل از ورود قاچاق موبایل هم جلوگیری کنید چرا باید قطع کننده زنجیره قاچاق خریداره بدبخت باشه ؟، یکی رو میشناسم که چند روز پیش به علت اطلاعات کمی که درمورد این طرح داشت اقدام به خرید تلفن همراه کرده و بعد از متوجه شدن از ریجستری بودن آن حالا فروشنده هیچ مسولیتی رو قبول نمیکنه.
حامی قاچاقچیان کسانی هستند که تعرفه وعوارض گمرکی گوناگون ضد مردمی را تصویب تا با گران شدن کالا در ایران انها از اسکله های خصوصی ملیونها.تن اجناس وارد کشور کنند تعرفه وعوارض گمرکی را بردارید تا قاچاق ریشه کن وقدرت خرید مردم بالا رود
ای کاش هر یک از مسئولان به مردم گزارش میدادند که در مبارزه با فساد چه کرده اند؟ این حق مردم است، ولی شده یک آرزوی دست نیافتنی، به گونه ای که در آغاز سخن باید گفت: «ای کاش ...».
مسئولانی که چند میلیون حق الناس بر ذمه دارند چگونه پاسخگو خواهند بود؟
ای کاش مبارزه با فساد در کشور ما مثل مبارزه با فساد در کشور چین بود.
اگه ایشون از پشت پرده ها خبر دارند چرا به مردم نمیگن؟مگه ایشون نماینده مردم نیستند؟
مرحبا دقیقا مطلب همین است که اگر جلوی قاچاق و وارادات بی رویه گرفته شود نیروی کار کم هم می آوریم این اقتصاد مقاومتی همه اش حرف است و سر مردم را فقط گرم می کنند.
چه سوال خوبی مطرح شده. ای کاش یه روزی برسه که در ایران فقط سوال های جالب مطرح نشه و اینکه با جدیت به سمت پاسخش بریم تا این همه بیکاری و فقر و فساد در سرزمین ما نباشد.
خواهشن اينقدر شعارنديد، هرباربحث قاچاق مطرح شد يه بخشنامه ودستورالعمل به بقيه هفت خوان رستم اضافه شد. علت قاچاق چيه؟ بروكراسى پرپيج خم، تعرفه هاى پراز بندوتبصره وتنهابخشيش بخاطر ممنويت وروداون كالا ياتعرفه غيرمنطقى هست.
الان شما مقدار بارت كم باشه پدرت درميادبراى هزينه هاى ترخيصكار وآزمون و... وگرنه گمركيش چيززيادى نميشه، كافيه ارزياب يه سوال بپرسه كارت يه هفته حداقل عقب ميفته تابرى استانداردو تازه اگه ارجاعت ندن به آزمون وشركت بازرسى كالا....
با اين نرخ بهره بالا اصلا مقرون به صرفه نيست درمقدار بالابرخى كالا را واردكردن ولى بريدببينيدهزينه هاى بالاسرى وارداتش چقدره؟ شماده كانتير ازيه جنس داشته باشى تا٣٠٠٠ دلار اكثرهزينه هاى آزمون و... يكى است بغيرازگمركيش كه دراكثرمواردكسى بخاطر هزينه گمركيش قاچاق نميكنه
بريد ازگرجستان يادبگيريد كه كل مراحل واردات كالا به نصف روز هم نمى رسه
راهكارساده است قوانين واردات راسهل كنيد ولى واردكننده درقبال شكايت ازكيفيت كالا پاسخگو باشد وبه شكايات رسيدگى شود
كلا بروكراسى وبخشنامه ومراكزمتعدد خودش عامل فساده، درخارج هيچ رستورانى رو ملزم نمى كنند ازكف تاسقف روكاشى كنه ياچايى داغ رو توليوان يكبارمصرف بده يا حق فروش ترشى وزيتون پرورده خانكى رو دررستوران به مشترى به همراه غذانداشته باشه بلكه از رستوران هابازديدبهداشتى مى كنند وفلور ميكربى سطوح وموادغذايى رواندازه مى گيرندوستاره مى دهند... حالااينجا سرزده بريد آشپزخانه يه رستوران يا هتل واقعا فاجعه است بااين همه بكير وببند
واقعااميدى به بهبودامورنيست
این نماینده گفت علت این کار به نظر من بی عرضگی مسئولان است .
گفته فوق درست است ولی کاش اشاره ای هم به عدم نظارت مجلس می کردید .
این حرفها چیه پسرجان؟! مگر آسمان هم ریگ داره که میگی سیستمی که ریگی را از آسمان پائین میاره ...؟!!
به به چه عالي كه مي دانيد پشت پرده چه خبره، خوب؟
ضمنا اگر چيزي ميگي كامل بگو يا نگو ،
خود جناب امیر خجسته باید مسول این امر باشد . که همین چند پاراگراف عملیاتی شود
آن سیستم بچه های پاکدست وجان بر کف اطلاعات بود ستاد مبارزه با قاچاق بایستی نامش را گذاشت ستاد ترویج قاچاق بخدا من در ستاد قاچاق استان خودمان میرفتم وخودم دیدم بازنشستگان جاهایی هستن هم در شورای مواد مخدر وستاد مبارزه که در استانداری ها هستن عوامل قاچاق هستن
تا زمانی که به قاچاق بعنوان مساله امنیتی نگاه شود حل نمیشود. تنها راه پایین آوردن ماخذ گمرکی کالاهاست. والسلام
دوستان عزیز این دوسیستم با هم فرق میکند......طبیعتا تواناییهاشون با هم فرق میکند. برای اثبات حرفم سیستمی که مدیرش شهید طهرانی مقدم بود رو که ما رو توی طراحی .و ساخت موشک به وضعیت امروز رسوند رو مثلا میشه با چه سیستمی مقایسه کرد؟! اگر با سیستم دولتی و با بعضی از مدیران دولتی مقایسه کنیم اصلا ازش بر میاد که چنین کاری کنه؟!
آقای خجسته عزیز مردم کلا سر کار هستند شما دیگه این کارو نکن، ساده نباشید هنوز تکلیف پیاز و سیب زمینی روشن نشده. یک سال پیاز کم کشت میشه و میخورد توسره سیب زمینی و یک سال بعد برعکس. حالا شما میخواهید مساله قاچاق رو حل کنید؟
جناب آقای خجسته از صحبت های شما اینطوری استنباد میشود همه چیز را میدانید وهمه قاچاقچیان را میشناسید .ولی جرات نمیکنید آشکارا اعلام کنید که چه کسانی هستند. وقتی که میگویید 80درصد قاچاق از راه های رسمی وارد کشور می شود یعنی اینکه مسئولین راه های رسمی یا از قاچاقچیان میترسند یا روش دیگری اتخاذ میکنند تا قاچاق وارد ایران شود خدا میداند همان کارها باعث شده دل ملت پر خون است
خسته نشدین اینقدر صحبت کردین و عمل هیچ؟
ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی یعنی این که یک نهاد قدرتمند پشت پرده ست
قاجاق امری ممدوح و مقدس است ، اگر اینگونه نبود که تمام زجمت عزیزان قاچاقچی برای دور زدن تجریمها و مقابله با آمریکا به باد میرفت.
پس قاجاق شدن 70-80 درصد کالاها توطیه آمریکا و بقیه نیست
از طرف دیگر فرض کن نان عوامل 80 درصد قاچاقچی مستقیم یا غیر مستقیم قطع شود. فکر کنید که جقدر بیکار خواهیم داشت ؟ فکر کنید 80 درصد مشاغل کشور.

در نتیجه، قاچاق و قاچاقچی کارآفرینان این کشورند و نان بسیاری از عزیزان را تامین میکنند که نیازی هم به مبارزه ندارند. خداییش همان 20 درصد باقی کالاها رو هم قاچاق کنید که مملکت یکسان شود و کلی از مشاغل نامرتبط نظیر مبارزه با قاچاق هم کم شود. :)))
خنده ای تلخ بر واقعیت ها بود. تابی جان منتشر کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
مگه ما مردم نمیخواهیم که تعرفه اجناس صفر شود . خوب قاچاق این مهم را انجام میدهد . قاچاق برا اونایی که از تعرفه نون میبرن خوب نیست ولا غیر
نه عزیزان ریگ تو کفش مسئولین نیست.ریگ تو کفش ریگی یود که اعدام شد
اگر بخواهند حتي قادرند خاوري رو توي گوني از كانادا بيارن ايران خودمون ولي اراده اي نيست
ریکی تروریست و دشمن بود اصلا با در اختیار قراردادن ارز ارزان ( برای واردکنندگان و قاچاقچیان همچنان ارزان است ) آیا وسوسه واردات و قاچاق را می توان نادیده گرفت ؟!! آخر کدوم سرمایه گذاری با وجود زمینه پر سود واردات به دنبال تولید است ؟ اگر واقعا تولید اقتصادی است چرا دولت با وجود در اختیار داشتن ارز و ریال اقدام به تولید نمی نماید؟ جواب این است که برخی نفوذی در دولت اجازه تصویب قوانین برای مقابله با واردات غیر مجاز و قاچاق را منحرف می نمایند. براستی آیا جز این است که بازار ایران در اختیار خارجیان است ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل