بازدید 35830
هزار و نود و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

تذکر عضو شورای نگهبان به روحانی/آماری از فرار پسران و دختران ایرانی از خانه/کنایه آشنا به صدا وسیما/سهم هر ایرانی از پول نفت چقدر است؟

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند:ماجرای شهادت کذب وکیل هاشمی برای فائزه/عضو جبهه پایداری: از احمدی نژاد دلخوریم/واکنش ضرغامی به اظهارات روحانی درباره نقد معصومین و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۶۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 13 January 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سردار جلالی: تلگرام به ما خیانت کرد باید محاکمه شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تلگرام به ما خیانت کرده است و باید برای افشای اطلاعات ما محاکمه شود نباید اجازه برگشت به آن داده شود.سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور در سخنرانی خود در نشست بصیرت افزایی با موضوع بررسی علت اغتشاشات اخیر در دانشگاه علوم و فنون فارابی با اشاره به اعتراضات و اغتشاشات اخیر در کشور گفت: این یک حادثه امنیتی و مدرن است ، باید ابعاد آن شناسایی شده و توطئه های آتی خنثی شود.رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نقش مهم شبکه های اجتماعی در زندگی امروزی تصریح کرد: وقتی مردم با شبکه های اجتماعی با هم ارتباط برقرار میکنند کسانی که به اطلاعات آن ها دسترسی دارند به راحتی می توانند در قالب مهندسی اجتماعی ذهنیت، موضوع و بسیج و تهییج را به مردم ارائه و افکار عمومی آن ها را شکل دهند./مهر

آمار فرار پسران نسبت به دختران ناچیز است

حسین اسدبیگی در واکنش به آمار منتشر شده در رابطه با دختران فراری که تعداد آن‌ها در ۶ ماهه اول سال، ۳ هزار نفر اعلام شده بود، بیان داشت: این آمار‌ها در سه بخش عنوان می‌شود، وقتی می‌گوییم تعداد ۱۳۰۰ نفر با ۱۲۳ تماس گرفته‌اند، باید تاکید کنم که این افراد فقط تماس گرفته‌اند، اما مساله اصلی آمار افرادی است که پذیرش شده‌اند؛ یعنی بهتر بود، رسانه‌ها آمار دقیق را بر مبنای پذیرش در مرکز مداخله عنوان می‌کردند که تعداد آن‌ها ۶۴۴ مورد بوده است.وی افزود: آمار دختران فراری که در بهزیستی پذیرش شده‌اند، آمار مداخله در بحران‌ها است، اما وقتی می‌گوییم این تعداد به خودروهای خدمات سیار مراجعه می‌کنند؛ ممکن است فراری نباشند! ممکن است خانواده و آشنایان به این ماشین‌ها مراجعه کنند و یا افرادی باشند که بخواهند آمار و اطلاعاتی را ارائه کنند، حتی کسانی که تلفنی تماس می‌گیرند، ممکن است بخواهند اطلاعاتی کسب کنند و یا به عنوان اطرافیان فرد فراری چندین بار تماس گرفته باشند و این آمار‌ها را افزایش می‌دهد، در حالی که دختران فراری کسانی هستند که در مداخله در بحران پذیرش شده‌اند.اسدبیگی تاکید کرد: مداخله در بحران یک قسمت نگهداری شبانه‌روزی دارد؛ فرد یا خانواده مراجعه می‌کنند و افراد فراری بصورت مستقیم پذیرش می‌شوند، اما ممکن است افرادی با تیم‌های سیار صحبت کرده باشند در حالی که پذیرش صورت نگرفته باشد.وی تاکید کرد: آماری که در رابطه با دختران فراری اعلام شده، مربوط به بخش مداخله در بحران‌ها است، ممکن است تعدادی به تیم خدمات سیار که در محلات هستند، مراجعه کنند و این افراد فقط برای راهنمایی گرفتن به این مراکز مراجعه کرده باشند.وی در رابطه با آمار پسران فراری بیان داشت: ۱۰۰ پسر در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ از خانه فرار کرده‌اند که نسبت به تعداد دختران ناچیز است.اسدبیگی در پایان گفت: در ۶ ماهه اول سال در مرکز مداخله در بحران ۶۴۴ مورد پذیرش داشتیم که با خط ۱۲۳؛ یک هزار و۷۲۷ مورد، از طریق خدمات سیار؛ ۵۱۵ مورد و در ‌‌نهایت از طریق مرکز مداخله در بحران نیز ۱۴۴ مورد پذیرش شده‌اند. 

احتمال شکایت نمایندگان مجلس از لاریجانی

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: جمعی از وکلای ملت قصد دارند از رئیس مجلس به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کنند.حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای پیگیری مطالبات مردم از موسسات مالی و اعتباری راهی جزء سوال از رئیس‌جمهور برای نمایندگان باقی نمانده است، گفت: حدود 185 نماینده از سه فراکسیون ولایی، امید و مستقلان ولایی طرح سوال از رئیس‌جمهور را امضا کرده‌اند.وی با بیان اینکه طرح سئوال از رئیس‌جمهور روند قانونی خود را طی و به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم شده است، افزود: رئیس مجلس مانع به جریان افتادن این سوال شده و اعلام کرده در شرایط فعلی سئوال از رئیس‌جمهور به صلاح کشور نیست.عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه اقدام علی لاریجانی رئیس قوه مقننه خلاف قانون است، ادامه داد: اگر آقای لاریجانی در روزهای آینده مانع به جریان افتادن سئوال از رئیس‌جمهور شوند جمعی از نمایندگان تصمیم گرفته‌اند از وی به هیئت‌ نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کنند./تسنیم 

ماجرای شهادت کذب وکیل هاشمی برای فائزه

علیزاده‌طباطبایی گفت: در سال 76 فائزه هاشمی با من تماس گرفت و گفت من خبر حضور سردار نقدی در درگیری نمازجمعه را در روزنامه زن نوشتم و وی به همین دلیل از من شکایت کرده، من هم شما را به‌عنوان شاهد معرفی کردم و می‌خواهم به دادگاه بیایید.اما من گفتم که هرچه دیده بودم را در شورای عالی امنیت ملی گفتم و دیگر در هیچ دادگاهی حاضر نمی‌شوم.بعد از آن محسن هاشمی با من تماس گرفت و گفت که حاج آقا می‌خواهد شما را ببیند و من به منزل مرحوم رفسنجانی رفتم و قضیه را کامل توضیح دادم و بعد از آن مرحوم رفسنجانی شخصا از من خواستند که در دادگاه به نفع فائزه شرکت کنم و من هم به خاطر آیت‌ا...مجبور شدم که قبول کنم و به دادگاه بروم. درنهایت فائزه هاشمی تبرئه شد اما من به جرم شهادت کذب به چهار ماه حبس محکوم شدم./تسنیم 

عضو جبهه پایداری: از احمدی نژاد دلخوریم

سید جواد ابطحی گفت: امروز جریانی در کشور شکل گرفته که می خواهد از اسلام عبور کند و این برای ما جای نگرانی دارد البته از آقای احمدی نژاد نیز دلخوری هایی داریم و نگران ایشان هستیم تا مباداها بروز کند.عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و نماینده اصولگرای مجلس در مصاحبه با عصرایران افزود: از نظر ما آقای احمدی نژاد منشاء خدمات بسیاری بود و در کارهای انقلابی و اسلامی و احیای گفتمان انقلاب ایفای نقش خوبی داشت. در کنار این مسائل برخی موضع گیری ها و حاشیه سازی ها موجب شد تا گله مندی هایی از ایشان به وجود آید.وی ادامه داد: دوستان ما در جبهه پایداری در اواخر دولت نهم با احمدی نژاد صحبت هایی داشتند، تصور می کنم در دولت دهم زاویه ها بین جبهه پایداری و احمدی نژاد زیاد شد. 

آیت‌الله شب زنده‌دار خطاب به روحانی: در حوزه درست درس نخوانده‌اید 

استاد دروس عالی حوزه علمیه و عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره وارد بودن انتقاد به پیامبر و امام زمان گفت آدم بی‌سواد این حرف‌ها را می‌زند.وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: قبل از شروع در بحث، این نکته را عرض می‌کنم که گاهی در کلمات بعضی از بزرگان حکومت ما کلماتی گفته می‌شود که قابل تحمل برای جامعه شیعه و حوزه علمیه نیست. ما نسبت به عقاید شیعه با هیچ کس رودرباستی نداریم و انقلاب ما برای این است که این ارزش‌ها گسترش و قوام پیدا کند. این که گفته می‌شود معصوم و امام هم قابل نقد هستند، اگر مقصود گوینده این باشد که افرادی نقد می‌‌کرند و معصومین به آن‌ها اجازه می‌دادند، این بلااشکال است. اما نقد امروز به معنای این است که کسی اشتباه دارد و اگر کسی اشتباهش را به او گفت او باید بپذیرد.وی افزود: نقد ائمه از ناحیه کسانی است که به مقامات ائمه آشنا نبودند و یا ریگی به کفش داشتند. ائمه که نقد ندارند. آنها معصومند. پیامبر معصوم بود. این معنا ندارد که ما عقاید شیعه را مورد هجمه قرار بدهیم. ما نسبت به عقاید شیعه با احدی رودربایستی نداریم و اگر بنا باشد این مطالب تکرار بشود همان‌طور که قبلا هم شبیه این مطلب نسبت به مولا امیرالمومنین بیان شده بود، بدانند که حوزه در مقابل آن‌ها برخواهد خواست.عضو ارشد جامعه مدرسین با تأکید برا اینکه شما باید خدا را شکر گذار باشید که این فرصت به شما داده شده است که خدمت‌گذار باشید، اظهار داشت: به خاطر عقاید شیعه و ولایت فقیه به اینجا رسیدید. و الا شما چه جایگاهی داشتید که حالا هر روز درباره عقاید شیعه مناقشه می‌کنید. معلوم می‌شود در حوزه درست درستان را نخوانده‌اید. اینکه ما می‌گوییم درست درست بخوانید و فقه و اصول خود را درست کنید برای همین است. آدم بی سواد این حرف‌ها را می‌زند. این چه حرفی است که می‌زنید؟ ما جانمان را برای ائمه کف دست گذاشتیم./تسنیم 

واکنش ضرغامی به اظهارات روحانی درباره نقد معصومین

عزت الله ضرغامی، عضو شورایعالی فضای مجازی در کانال تلگرامی خود نوشت: "امام زمان(عج) هم قابل نقد است. از پیامبر هم که بالاتر نداریم. به پیامبر (ص) هم می گفتند این سخن از شماست یا وحی الهی است!"اگر این جملات را به جای رئیس‌جمهور فعلی، رئیس جمهور قبلی می‌گفت چه می شد؟شاید کسانی که لباس روحانی به تن می کنند سهمیه ی ویژه‌ دارند! 

خودکشی سینا قنبری از ناجا پیگیری می‌شود 

نماینده تهران در مجلس اظهارداشت: سینا قنبری توسط نیروی انتظامی بازداشت شده بود و در آن جلسه تنها مسئولان اطلاعات استان حضور داشتند. بنابراین این موضوع قرار است از ناحیه نیروی انتظامی پیگیری شود. البته در بازدید مجمع نمایندگان تهران از زندان اوین قطعا خیلی چیزها شفاف خواهد شد.فریده اولاد قباد نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در گفت و گو با اعتمادآنلاین در خصوص زمان بازدید مجمع نمایندگان استان تهران از زندان اوین، گفت: رییس مجمع نمایندگان استان تهران پیگیر بازدید از زندان اوین است اما این موضوع یک روال اداری دارد که باید طی شود.وی تصریح کرد: در جلسه ای که با مسئولین سازمان اطلاعات استان تهران داشتیم به ما گفتند آمار بازداشتی ها نسبت به روزهای اول رو به کاهش است. اسامی دانشجویان بازداشتی که از سوی شورای صنفی به دستم رسیده بود را به یکی ازمعاونت های سازمان اطلاعات استان تهران نشان دادم که گفتند اکثریت آزاد شده اند. 

دلنوشته جهانگیری برای هاشمی

معاون اول رییس‌جمهور در دفتر یادبود کنگره آیت الله هاشمی رفسنجانی دلنوشته‌ای نوشت.اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در دفتر یادبود کنگره آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت:

« ‌بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

جمله تاریخی امام در مورد آیت‌الله هاشمی ماندگار شد؛ که بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است و امروز بعد از یکسال از ارتحال او اندیشه و مشی هاشمی همچنان می‌درخشد و راه نشان می‌دهد.روحش شاد»

کنایه آشنا به صدا وسیما: منتظرند برجام شکست بخورد

مشاور رییس‌جمهور مخالفان برجام را مورد خطاب قرار داد و گفت: دوستان منتظر نشسته‌اند یا توافق شکست بخورد و بگویند ما که گفته بودیم؛ یا ادامه پیدا کند و بگویند لابد به نفعشان بوده است. حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور در توییتر خود نوشت: در زمان مذاکرات رئیس جمهور و تیم آمریکایی برای راضی کردن کنگره استدلال می‌کردند که برجام ایران را ناتوان و آمریکا را توانمند می‌کند؛ دلواپسان و بخش سیاسی شده ص و س (صدا و سیما) هم با استناد به همان توجیه‌ها -که برای مصرف داخلی آمریکایی‌ها تهیه شده بود- مذاکره کنندگان ایرانی را متهم می‌کردند. حال که رئیس‌جمهور آمریکا آن توافق را - باز هم برای مصرف داخلی- بدترین توافق برای آمریکا تلقی می‌کند و همه تلاش خود را برای خروج از آن یا ناکارآمدی آن مبذول می‌کند؛ دوستان منتظر نشسته‌اند یا توافق شکست بخورد و بگویند ما که گفته بودیم؛ یا ادامه پیدا کند و بگویند لابد به نفعشان بوده است.

نظر میرسلیم دربارع ادعای اختلاف رهبر و هاشمی

سیدمصطفی میرسلیم در گفت‌وگویی درباره آیت‌الله هاشمی گفت: کسانی که برای ایجاد اختلاف بین مرحوم هاشمی و رهبر انقلاب تلاش کرده و این مطالب را می‌بافند از صمیمت مرحوم هاشمی با رهبر معظم انقلاب خبر ندارند. در چندین نوبت که چنان موضوعی نزد ایشان مطرح می‌شد ایشان از نسنجیده سخن گفتن مدعیان برآشفته می‌شد و بر عشق و علاقه قلبی خود نسبت به مقام رهبری تأکید می‌کردند. آخرین کلامی هم که ایشان در روز 11 دی در جلسه کمیسیون امور زیربنایی مجمع پس از دو ساعت بحث مفصل که دربارۀ موضوع انرژی انجام گرفت مطرح کرد این بود که مشکلات کشور بر طرف نمی‌شود مگر بین رهبری و ریاست جمهوری زاویه‌ای نباشد و به عنوان نمونه دوران ریاست جمهوری خود را مثال زدند که با همدلی بین ایشان و مقام معظم رهبری و همکاری صدا و سیما و هماهنگی با سپاه پیشرفت خوبی در فعالیتهای کشور حاصل شد./تسنیم

مطهری: منتظر گزارش دقیق درباره ۳ خودکشی در زندان هستیم

نائب رییس مجلس شورای اسلامی از پیگیری موضوع خودکشی برخی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر خبر داد و گفت: منتظر گزارش مقامات مسئول در این ارتباط هستیم. علی مطهری، در رابطه با ناآرامی‌های اخیر و اینکه آیا درخواست دیدار با بازداشت‌شدگان زندان اوین را داشته‌اید، گفت: هنوز در این باره درخواستی نداشتیم؛ ولی از مقامات مسئول درباره خودکشی بعضی بازداشت‌شدگان سوال کردیم و اطلاعاتی را گرفتیم و پیگیر قضیه هستیم. نایب رییس مجلس شورای اسلامی در رابطه با افرادی که گفته می‌شود خودکشی کردهاند نیز تاکید کرد: به ما گفتند یک نفر در تهران و دو نفر در شهرستان خودکشی کردند و بنا شد که گزارش دقیقی به ما بدهند که فعلا منتظر آن گزارش هستیم.

برنامه «هاشمی‌زدایی» به جای گرامیداشت هاشمی در سازمان‌ها!

محمد هاشمی، برادر آیت‌الله هاشمی با گلایه از تلاش‌ها برای کم‌رنگ کردن نقش آیت‌الله هاشمی گفت: حدود سه ماه مانده به سالگرد رحلت این عالم مجاهد و سردار بزرگ سازندگی- از تعدادی از این مراکز و دستگاه‌ها استمزاج شد که چه برنامه‌ای برای نکوداشت این عالم مجاهد دارند؟ پاسخهایی که داده میشد مشخص می‌شد که نه تنها چنین برنامه‌ای برای نکوداشت ایشان وجود ندارد- بلکه "هاشمی زدایی" از این نهاد و مرکز به شدت تمام شروع شده است و کسانی که نامی از هاشمی در این دستگاه‌ها برده یا میبرند پاکسازی و تصفیه شده و میشوند و امروز یاد و نام و عکس هاشمی در این سازمان‌ها همانند رسانه ملی ممنوع و موجب مجازات است!!؟

وزارت کشور: درباره خودکشی‌ها اطلاعات جمع‌بندی شده نداریم

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: در میان بازداشت‌شدگان اخیر تعدادی کمی هم دانشجو بازداشت شده‌اند و مقرر شده‌است وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش این مساله را پیگیری و متناسب با آن اقدام کنند. سید سلمان سامانی در نشست خبری خود درباره آخرین آمار خودکشی بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر کشور عنوان کرد: درباره این مساله اطلاعات جمع‌بندی شده‌ای نداریم. وی افزود: در میان بازداشت‌شدگان تعدادی کمی هم دانشجو بازداشت شده‌اند و مقرر شده‌است وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش این مساله را پیگیری و متناسب با آن اقدام کنند.

صدیقی: اظهاراتم تحریف شد

امام جمعه موقت تهران درباره اظهاراتش در خطبه‌های نماز جمعه، گفت: امکان ندارد من بخواهم به مردم حتی معترضین و آن‌هایی که بخاطر اعتراض بیرون آمدند هیچ بی احترامی بکنم. حجت‌الاسلام کاظم صدیقی ضمن تحریف شده دانستن اظهاراتش در خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: مردم مایه افتخار ما هستند و تمام پیروزی‌ها در جنگ و انقلاب و فتنه‌ها بواسطه همین مردم است. بنده خوشبختانه در این خطبه بلندگوی مردم بودم و آنچه را که معترضین به مشکلات معیشتی توجه داشتند، به نمایندگی همه آنها، پشت تریبون نماز جمعه جهانی کرده و دردشان را به گوش مسئولین رساندم. وی گفت: وقتی بنده می‌گویم مردم جمع شده اند، معاذالله نمی‌توانم بگویم که مردم چه هستند و روشن است که اگر دریایی بوجود آمده و موج این دریا «آشغال» را برده، همان فضای فتنه بوده است و اصلا کاری به اشخاص ندارم. اجتماع مردم همانند نهم دی هشتاد و هشت بود. فضایی که دشمن بوجود می‌آورد مثل آشغالی است که مزاحم است و این اجتماع مردم فضای فتنه و آشوب را می‌برد.

ادعای تسنیم درباره استیضاح روحانی

برخی از نمایندگان مجلس مدعی‌اند قصد دارند رئیس جمهور را استیضاح کنند اما  رئیس مجلس مانع می‌شود. حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار می‌گوید برخی نمایندگان قصد دارند از رئیس مجلس به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کنند چون مانع سوال از رئيس‌جمهور شده است. به ادعای تسنیم حدود ۱۸۵ نماینده از سه فراکسیون ولایی، امید و مستقلان ولایی طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره مطالبات مردم از موسسات مالی و اعتباری را امضا کرده‌اند ولی نام آن‌ها معلوم نیست. رئیس مجلس گفته  در شرایط فعلی سئوال از رئیس‌جمهور به صلاح کشور نیست- تسنیم. 

پیشنهاد عجيب کوهکن نماينده مجلس درباره لایحه بودجه

بودجه را آکبند تحویل دولت دهیم، اگر به وعده ها عمل نشد، عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را دنبال کنیم. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه اعتقادی به این شیوه بودجه نویسی ندارد، اظهار داشت: این شیوه وقت ما را تلف می کند و در واقع نمایندگان مجلس را سرکار گذاشته است. بنده پیشنهادی داشتم اما نمی دانم چرا اراده ای برای اجرا و پیگیری آن وجود ندارد. به کمیسیون اقتصادی پیشنهاد دادم که برای سال آینده، دولت بودجه شرکت های دولتی را تا آخر تیرماه به مجلس ارائه دهد تا نمایندگان حداقل 4 ماه تا زمان ورود به رسیدگی به بودجه عمومی برای بررسی بودجه شرکت های دولتی وقت داشته باشند. / خانه ملت 

آقای معاون، خود قوه قضاییه که تلگرام را فیلتر نکرده!

محمد مهاجری نوشت: جناب آقای خرم_آبادی معاون دادستان کل کشور ودبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خبر داده است که فعالیت تلگرام 90درصد کاهش پیداکرده و میلیونها نفر به پیام رسانهای ایرانی مهاجرت کرده اند. این خبر بسیار خوشی است ، به شرطی که واقعیت داشته باشد. نمی دانم رقم 90درصد از کجا آمده اما بر اساس بررسیها، کانالهای تلگرامی که خبر منتشر می کنند حداکثر تا 30درصد از مخاطبان خود را از دست داده اند و آن هم با سرعت خیره کننده استفاده از فیلترشکن بزودی به جای خود برمی گردد! از سوی دیگر، رسانه های رسمس کشور از جمله خبرگزاریهای فارس و مهر و تسنیم، اطلاع رسانی روی کانال تلگرام خود را متوقف نکرده اند و جهت ادخال سرور به آقای خرم آبادی عرض می کنم خبرگزاری محترم قوه قضائیه هم همچنان دارد روی کانال تلگرام خود خبر می فرستد./ خبرآنلاین 

سهم هر ایرانی از پول نفت چقدر است؟

پیش بینی ها نشان می دهد درآمد حاصل از صدور نفت و میعانات گازی از ایران در سال 1397 به حدود 53 میلیارد دلار بالغ می شود که در این میان سهم هر ایرانی از این درآمد 662 دلار و 50 سنت خواهد بود .  کل رقم ریالی حاصل از فروش نفت 203 هزار میلیارد تومان خواهد بود که با تقسیم بر جمعیت 80 میلیون نفری ایران ، سهم هر فرد ایرانی از این درآمد به 2 میلیون و 550 هزار و 625 تومان می شود. حتی اگر قیمت دلار 4200 تومان، یعنی نرخ متوسط دلار در بازار آزاد برای این محاسبه لحاظ شود، باز این درآمد به حدود 2 میلیون 782 هزار و 500 تومان می رسد که با رقم 231 هزار و 875 تومان برابری می كند./خبرآنلاین 

چرا دولت،ابوالمشاغل ها را کنار نمی گذارد؟

یک روزنامه در باره ریشه اعتراضات اخیر نوشت: حرکتی که در روز پنجشنبه هفتم دیماه در مشهد با شعار علیه رئیس‌جمهور شروع شد، سوءاستفاده‌ای بود که از همین نارضایتی‌ها توسط رقبای دولت صورت گرفت ولی آن تزریق ناامیدی و گستاخی که هر دو را مخالفان دولت انجام داده بودند،‌ عده‌ای دیگر را به صحنه آورد و شعارها تغییر کرد و به اقدامات اغتشاشگرانه علیه مقدسات منجر شد. این تحرکات غیرعادی و خلاف موازین با سرعت به شهرهای کوچک هم سرایت کرد و در همین مرحله بود که دشمنان خارجی و عناصر ضدانقلاب و منافقین هم سوار بر موج پدید آمده شدند و از وضعیت به وجود آمده توسط خودی‌ها سوءاستفاده کردند. ضمناً همان کسانی که مدت‌ها بود به جامعه ناامیدی تزریق می‌کردند، رنگ عوض کردند و با سخنانی از قبیل اینکه «اعتراض، حق مردم است ولی نباید اغتشاش کرد» تلاش کردند خود را از اتهام موج سواری تبرئه کنند. مسئولان نظام اگر با عناصری که در سال‌های اخیر به جامعه ناامیدی و گستاخی تزریق کردند برخورد قانونی و قاطع نکنند به نظام و ملت جفا کرده‌اند. این عناصر باید بفهمند که این قبیل اقدامات، کمک به دشمنان نظام و بدخواهان مردم است و خسارات زیادی به کشور و انقلاب و ملت وارد می‌کند. به همین دلیل هر کس مرتکب چنین تخلفاتی شود باید تاوان سنگین آن را بپردازد تا بار دیگر مرتکب این خلاف نشود.مسئولان نظام به این واقعیت توجه کنند که جذب، هنر است نه طرد. کینه‌ها را باید کنار گذاشت و نیروهای باسابقه را باید به همراهی و همکاری فرا خواند. جامعه ما نخبه‌های زیادی دارد که بسیاری از آنها مطرودند و دلیل درستی برای طرد آنها وجود ندارد. به ابوالمشاغل‌ها میدان دادن و عناصر محدود را جا به جا کردن مشکلی از جامعه حل نمی‌کند. / روزنامه جمهوری اسلامی 

موقتی بودن انتخاب آیت الله خامنه ای از اساس دروغ است

آیت الله نورمفیدی گفت: در مورد آنچه که در مجلس خبرگان سال 68 بعد از ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و اتفاقاتی که رخ داده شده هفته گذشته در فضای مجازی مطالبی در رابطه با رهبر معظم انقلاب منتشرشده است. در برخی از این مطالب آمده است که انتخاب آیت الله خامنه ای موقتی بوده است که این مسئله از اساس دروغ است. زمانی که شرط مرجعیت به اجتهاد تبدیل شده بود مجددا در مجلس خبرگان رای گیری شد و رهبر معظم انقلاب به اکثریت قاطع رای آورد و صحبت هایی که در فضای مجازی مطرح می شود درست نیست. در ماجرای اغتشاشات  هفته گذشته ،سر سران مثلث شوم(آمریکا، اسرائیل و عربستان) به سنگ خورد چراکه وارد ایران شدند که معضلی به وجود بیاورند اما نتوانستند. چندروز پیش سالروز رحلت آیت الله رفسنجانی بود، مردی که از 60 سال قبل همراه امام بود وبرای انقلاب مشکلات زیادی را متحمل شد وهمچنین مخالفینش مشکلات زیادی برایش درست کردند اما در عین حال از انقلاب دست بر نداشت، این چنین مردانی که چنین سابقه و زندگی روشنی دارند باید در جامعه مطرح باشند تا برای جامعه ما و نسل جوانمان الگو باشند./رجا نیوز

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۵۰
چرا خیانت کردی آخه ؟
آقای روحانی ! چرا درست درس نخواندی ؟ برو از اول بشین سر کلاس درس یک جوری درس بخوان که قبولت داشته باشند :))
کدام خودکشی ؟؟؟؟
مقصود استاد دروس عالی حوزه علمیه و عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از توپیدن به رییس جمهور یه مملکت با این توپ پر چیه تو این موقعیت که هنوز از زیر بار اغتشاشات کمرمان راست نشده است؟ آخه کی و کجا؟ رییس جمهور گفته نقد یعنی این که معصوم دچار اشتباه می شود؟ و مگه ایشون اولین کسیه که این حرف را میزنه ما پایان نامه های زیادی تو همین حوزه داریم که عصمت را معنا کرده اند یعنی چی که تو حوزه درست را خوب نخونده اید!!!! مگه رییس جمهور عصم ت انبیاء و ائمه را انکار کرده اند که چنین خارج از دایره اش میدانید! پس کی خوب درسشا خونده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آقایان روشنفکر و طرفدار اصلاحات ما جالبه! وقتی آقایان خودشان حرفی میزنند با هزار ترفند میخواهند توجیه کنند و میگویند منظور این است و نه آن
اما اگر یکی از اصولگرایان حرفی بزند اصلا دنبال دلیل حرف اون بنده خدا نیستند و فقط محکومش میکنند!!!
ناشناس
| Armenia |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دوست عزیز شما بر چه اساسی نظرات اشتباه ریس جمهور را توجیه میکنید؟
هم وطنان عزيز فيلتر شكن نصب كنيد و از هر روزتون لذت ببريد
جمعيت ايران١٪‏ از جمعيت كل زمين ميباشد
وسعت ايران نيز ١٪‏ از وسعت كل زمين ...
جالب اينجاس كه٩٪‏ از منابع كل دنيا در ايران ميباشد و بايد سطح رفاه مردم ٩٠٠٪‏برابر بيشتر از مليتهاى ديگر باشد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
اینم از اون حرفا بود که میگن آقا پول نفت پس چی شد؟ ما که این همه نفت میفروشیم... بعد اومدن تقسیم کردن پول نفت رو به جمعیت کشور، به هرکدوم 30-40 هزار تومن میرسید
محمدخانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
لطفا یک بار دیگر درصدی بندی خود را بررسی کن .
درصد بندی شکمی فایده ای ندارد .درصد بندی باید علمی و قابل دفاع باشد.
مهر و محبت و دفاع از رییس جمهور قبلی همچنان در دل اقای ضرغامی وجود دارد .
اقای ضرغامی شما باید معنی و مفهوم واژه نقد را بدانید که نقد چیست . نقد تحلیل و بررسی ریشه ای یک مشکل همراه با راه حل عقلی است . چنانکه رسول الله هم در زمان خود مشکلات را به نقد و بررسی می گذاشت. نمونه بارز ان مشاوره در امور جنگی بود که رسول الله (ص) در همه امور جنگی با فرماندهان جنگی به نقد و بررسی می پرداخت . نمونه بارز ان هم جنگ خندق بود که ایشان راه کار سلمان فارسی را برای حفر خندق بهترین راه کار دانستند . این اگر نقد نبود پس چه بود ؟
متاسفانه بعضی از ما فکر می کنیم که تقد کردن یعنی اینکه دیکران در یک اشتباه مطلق قرار دارند و ما خود عقل کل هستیم .
امتحان و ابتلا در مورد همه انسانها بوده کما اینکه پیامبران همه در معرض امتحان قرار گرفته بودند .
امتحان و ابتلا برای جلوگیری از اشتباه بوده هست و خواهد بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
عموجان معنی نقد را نفهمیدی مشاوره با نقد فرق دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
اقای ضرغامی همین کسی هست که صداسیمارا متحول کرد البته شماها همیشه بلدید انگ بچسبونید دوما ایشون طرفدار نکرد از بی عدالتی سخن گفت که اگر احمدی نزاد چنین صحبتی میکرد تحمل میکردن
مسیله اقتصاد و فقر رو کم نگیرید در فرار جونها از خانواده
در تیتر شما این عنوان غلط است تذکر عضو شورای نگهبان به روحانی
حق باروحانیه همه باید نقد بشوند مسئولان معصوم نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Armenia |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بله اول خود روحانی نقد شود و به منتقدانش در 50 مورد توهین اشکار نکند .و انها را بی سواد و بی جنبه و ووووو ننامد. دیدیم که بسیار از حرفهای همان منتقدان درست از اب در امد . حالا دیده اوضاع عوض شده با فرار به جلو دارد این حرفها را میزند
اميرمؤمنان عليه السلام در خطبه 216 نهج البلاغه مى‌فرمايد:

فَلَا تَكُفُّوا عَنْ مَقَالَةٍ بِحَقٍّ أَوْ مَشُورَةٍ بِعَدْلٍ فَإِنِّي لَسْتُ فِي نَفْسِي بِفَوْقِ أَنْ أُخْطِئَ وَلَا آمَنُ ذَلِكَ مِنْ فِعْلِي إِلَّا أَنْ يَكْفِيَ اللَّهُ مِنْ نَفْسِي مَا هُوَ أَمْلَكُ بِهِ مِنِّي.

پس، از گفتن حق، از مشورت در عدالت خوددارى نكنيد، زيرا خود را برتر از آن كه اشتباه كنم و از آن ايمن باشم نمى‏دانم، مگر آن كه خداوند( كسيكه به من از خودم مالك تر است) مرا حفظ فرمايد. امام علیه السلام در جای دیگر فرمودند
يَهْلِكُ فِيَّ رَجُلَانِ مُحِبٌّ مُفْرِطٌ وَ بَاهِتٌ مُفْتَرٍ و هذا مثل قوله عليه السلام هَلَكَ فِيَّ رَجُلَانِ مُحِبٌّ غَالٍ وَ مُبْغِضٌ قَالٍ ؛

در باره من دو گروه به هلاكت رسند: دوستدار افراطي، و دروغگوي بهتان زننده. و اين كلام مانند حديث ديگري است كه فرمودند: در باره من دو تن هلاك شوند: دوستدار از حد گذرنده، و دشمني كه بي جهت دشمني ورزد و افترا بندد.
نهج البلاغه، حکمت 461 دراینکه شیخ حسن مجتهد آگاه به زمان است تشکیک نکنید آقای ضرغامی بایستی درادبیات عرب تلاش بیشتری بکنید وقرآن کریم وشرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید وکتاب الغارات و وقعه الصفین را خوب بفهمید ودنبال حرف کسانی که به امام زاده بیژن مازندران دخیل میبندند نباشید
اگر انسان تاریخ وسیرت پیامبر(ص) را کامل خوانده و درک کرده باشد متوجه موضوع نقد خواهد شد. مثال: در غزوه بدر که مسلمانان همراه پیامبر ازمدینه خارج شده بودند و به محلی رسیدند و پبامبر دستور توقف داد و فرمودند در اینجا خیمه ها را برپاکنید، یکی از اصحاب سوال کردند: یارسول الله تعیین این محل از جانب خدا و وحی بوده یا نظر شخص خودتان است. ایشان عرض کردند که نظر خودم میباشد.یکی از صحابه گفتند میتوانیم خیمه ها را بعد از چاه های بدر برپا کنیم تا دشمن به اب چاه ها دسترسی نداشته باشد و چاه پشت سر ما باشد. پس به رای این صحابی اشنا به منطقه عمل کردند و بعد از چاه های بدر اتراق نمودند.
از این موارد در تاریخ وجود دارد اما این به مفهوم ومعنای معصیت نیست انسان باید فرق اشتباه و گناه را بداند.
در موردی دیگر که ایه سوره عبس نازل شد:« عبس وتولی .ان جاه الاعمی »و دران پبامبر مورد عتاب خداوند قرار گرفت به خاطر رویگردانی از نابینایی به نام ابن ام مکتوم که در هنگام دعوت دادن بزرگان قریش بر پیامبر وارد شد و پیامبر اخم نمود واین ایات نازل شد: چهره درهم کشید و پشت کرد هنگامی که نابینایی امد. به سوره عبس جز ۳۰ مراجعه کنید و شرح کامل ان را دربابید
به نظر این حقیر اقای روحانی درسشان را خوب خوانده اند
بهتر است شما در افکارتان بازنگری کنید.

ضرغامی مساوی است با تفرقه افکنی، ایشان مثل احمدی نژاد می خواهد فراموش نشود
با اینکه من اصلا دوست ندارم مسایل مذهبی با سیاسیون مقایسه کنم اما حیفم اومد به دوستان خاص اینو یاداوری نکنم
وَقَدْ مَكَرُوا مَكْرَهُمْ وَعِنْدَ اللَّهِ مَكْرُهُمْ وَإِنْ كَانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ (و آن ستمکاران بزرگترین مکر و مهمترین سیاست خویش را به کار بردند ولی مکر آنها پیش (قدرت و تقدیر) خدا (هیچ) است هر چند مکر (و سیاست) آنها به پایه‌ای باشد که کوهها بدان از جای کنده شوند.)
اخیرا بعضی از آقایان از مسئولیت اصلی خود غافلند دنبال این هستند که به اصطلاح نقد قداست بعضی از بزرگان را زیر سئوال ببرند
خدايا درد خود را به چه كسي بگوييم از چه كسي إمداد بخواهيم چه كسي مسول رسيدگي به فساد اداري در تامين اجتماعي و دارايي و شهرداري و.... است؟اقاي رئيس جمهور شما و وزراء و مديران شماچند بار به اين مراكز براي انجام كارمراجعه كرده أيد يكبار هم شده بريد ببينيد كه در اينجاها چگونه قانون را جهت سركيسه كردن مردم تحريف ميكنند .منم تا كنون كارم به اين مراكز نيفتاده بود اما يك واحد ١٠٠متري اداري داشتم كه بدليل نياز مجبور شدم انرا بفروشم . براي مفاصا حساب به شهرداري و دارايي و تامين اجتماعي رفتم مثلا من جهت گرفتن مفاصا حساب تامين اجتماعي به شعبه .. مراجعه كردم انها بابت بدهي مستأجرم كه بدليل ورشكستگي به زندان افتاده است از من بابت بدهي اين مستأجر به تامين اجتماعي ٦٠ ميليون تومان پول دريافت نمودند باوصف اينكه ميدانستند شوراي محترم نگهبان دريافت ديون مستأجر از مالك را خلاف شرع و همچنين ديوان عدالت اداري هم ان را خلاف قانون إعلام كرده است و متاسفانه برخلاف قولي كه داده بودند با دريافت اين پول هم مفاصا حساب ندادند و حالا كه دريافتن كه عجب آدم ساده اي گير انداختن حال گويا تصميم دارند كه كل بدهي منطقه ملك را از من بگيرند؟؟؟!!!!در اين شعبه أصلا مركزي وجود ندارد كه جهت دادخواهي به آنجا مراجعه كرد حتي شما نمي تواني اعتراض نامه خود را جهت ارايه به مديريت شعبه در جايي ثبت نمايي حتي نميتواني مدير را ملاقات كني .واي خداي منم شهرداري و دارايي هم چيزي كمتر از تامين اجتماعي نيستند ادمي فقط ميتواند به خدا شكايت برد .
پاسخ ها
ناشناس
| Armenia |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دوست عزیز پاسخ مسئولان به شما فقط این است: از زمان حضرت ادم تا 800 سال اینده احمدی نژاد مقصر اصلی ست. ما ازمابهترانیم با ژن خوب و آی کیوی بالا.
خیانت خیلی بده .
پارازیت وفیلتر برای جلوگیری از آگاه شدن مردم.... این راه چاره نیست مردم ایران هیچ وقت فریب اجانب را نمی خورند با مردم به مانند بچه ها برخورد نکنید
خودکشی یا قتل؟
اقای روحانی معتقده نقد به معصومین وارده واسه اینکه ذهن جامعه را از نقد وعده ای تحقق نیافتش دور کنه.
بله آقای روحانی همه قابل نقد هستند. حتی خود شما.
اجازه بدهید که نمایندگان مردم در مجلس کمی شما را نقد کنند.
آقای روحانی هیچ ترسی از انتقاد ندارد چون کسی که در فضای سیاسی کشور گام میگذارد باید انتقاد و چالش رفتار و کردار خود را بپذیرد . چون در مقام پاسخگوی هست . روحانی گفتند من از انتقاد نمیترسم . بنظرم کسی که در این فضا گام نهاد اگر میترسد که تهمت و دشنام دارد در خانه بشیند و راحت زندگیش را بکند . قابل توجه افرادی که منتخب سال 1400هستید آیا از انتقاد ناراحت میشوید اگر جواب بله هست تو منرل تشریف داشته باشید تا به مقام و منزلت شامختان آسیب وارد نشود فعلا چونکه همانطور که میدانیم چوب خور ملاج ریاست جمهوری از همه بیشتر هست . خودتان را دور نگهدارید
پاسخ ها
ناشناس
| Armenia |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
یادت رفته منتقدان را بی سواد و وووووو می نامید یادت رفته چی میگفت همین پارسال واقعا حق شما همین ایشان است
این انتقاد با اون محتوا به سخنان رییس جمهور بیشتر به بهانه گیری شبیه است.
خب درامد گاز رو هم بنویسید
درامد پتروشیمی هم ذکر کنید

درامد ترانزیت هوایی و زمینی و معادن رو نادیده میگیریم
درامد حاصل از مالیات هم بد نیست بنویسید
جناب صدیقی عزیز شما باید صدای ملت باشید ایکاش دوماه پیش از همین تریبون مشکلات اقتصادی مردم را فریاد می زدید به داد مالباختگان موسسات مالی می رسیدید صدای کارگران چند ماه حقوق نگرفته می شدید و .....
هیچ چیز نگفتید حالا حداقل به زخم نمک نپاشید .
خداوندا چرا هر کسی که میخواد حرف و نظرش رو به دیگران تحمیل کنه خودش رو نماینده و سخن گوی مردم میدونه؟
بهاء فروش يك بشكه نفت قبل انقلاب معادل ٢٥٠ دلار امروز با احتساب هزينه تورم وكاهش قدرت خريد دلار است ازطرف ديگر جمعيت كشور نسبت به ان زمان بيش از دوبرابر شده است حال اگر قيمت نفت درهربشكه ٥٠٠ دلار فروش مى رفت سهم هرايرانى از پول نفت مساوى فبل از انقلاب ميشد فعلا اين درامدتقريبا معادل يك دهم قبل است
سلام, آقایون مسئول سپاه تو 4 سال داعش رو از چندتا کشور نابود و ریشه کن کرد چرا این اعتیاد و ریشه کن نمیکنین؟ جوونا یا بیکارن یا معتاد تورو خدا به فکر مردم باشین تورو خدا این اعتیاد و ریشه کن کنید که ریشه خانواده هارو خشک کرده کسی که معتاد میشه فقط خودش تو دام نمیفته اول از همه خانوادش نابود میشه آقایون و مسئول زیبا سخن گفتن و وعده دادن آسونه تورو خدا عمل کنید
آقای محسن کوهکن همین نظرات شماست اقتصاد کشور به این روز افتاده است آیا در دولت های قبل هم سوالی از احمدی نژاد کردید یا برای او ستاد زدید.
"سردار جلالی: تلگرام به ما خیانت کرد باید محاکمه شود"

اگر شبکه های صداوسیما و روزنامه ها واقعیتها را به مردم بگن چه لزومی است مردم به اطلاعات شبکه های اجتماعی اعتماد کنن. پس اول صدا و سیما و روزنامه ها رو اصلاح کنید
اختلاسهای وزارت نفت را از سهم هر ایرانی کم کرده ای یا نه؟
فرار دختران و پسران بخاطر تبعیض و اختلاف طبقاتی است که در جامعه شکل گرفته و مسئولیت آن هم با کسانی اسن که بجای برخورد با رانت خواران با فقرا برخورد میکنند در حال حاضر در شهر تورنتو کانادا بیش از یکصد صرافی ایرانی وجود دارد که فقط به ایرانیان سرویس میدهد با توجه به اینکه حداقل هزینه یک صرافی در ماه بیش از 10 هزار دلار است چه میزان ارز در ماه از ایران به کانادا باید بیاید که فقط هزینه ماهانه آنها از در صد سود فروش ارز تامین شود و مضافا باعث ایجاد فشار روانی بر جوانان دانشجو و کم در آمد ایرانی گذاشته است
درآمد نفتی که میفرمائید از بابت چند میلیون بشکه نفت و جند تریلیون متر مکعب گاز صادراتی به اروپا و نیز سایر میعانات گازی و مشتقات نفت و معادن و ... حاصل میشود. میشه به تفکیک مشخص بکنین لطفا ؟؟؟؟؟؟؟؟
سهم هر ایرانی از پول نفت منفیه یک بشکه نفت می باشد...
آقای کاه کن به راحتی می خواهد صورت مساله را پاک کند.
درآمد نفت معادل سود نیست . سود سرشکن شود به 100 هزاز تومان هم نمی رسد . توزیع این درآمد هم البته فقط شعار کسانی است که با تظاهر به خیرخواهی ، ویرانی جامعه را دنبال می کنند .
تلگرام یک بستر و یک رسانه هست, محتواش رو کس دیگه ای میذاره, اگر شما نگذارید, اگر شما اخبار رو درست دست مردم بدید و جذاب کنید , اگر محتوای جذاب روی همین تلگرام خائن بذارید, باز کسی میتونه بیاد با مهندسی اجتماعی مردم رو تهییج کنه!
در زمان پیامبر ( ص) و حضرت علی ( ع) مردم و مومنین بنابر دلایلی گاهی وقت ها در برخی امور از معصومین سوال و طرح مشکل می کردند. و لذا بنابر رسالت ائمه، جهت ارشاد و راهنمائی و هدایت مردم و جامعه ، توضیحات لازم و دلایل روشن و کامل به افراد گفته می شد . و قطعا برخی از این سوال ها به مفهوم نقد و یا قضاوت از انجام کاری بوده است که لازم بوده برای کامل شدن ایمان و اعتقاد مردم دلایل و ادله منطقی و عقلی بیان شود. همه که از قصد ، دلیل انجام و یا تصمیم پیامبر و امام معصوم نبودند و لازم بوده در خصوص آن دستور و تصمیم آگاه و روشن شوند. البته علما از ما بهتر می دانند که حکمت آقای روحانی از بیان چنین سخنی چه بوده است .
امام صادق (ع) فرمود:
احب اخوانی الی من اهدی الی عیوبی
( دوست داشتنی ترین دوستان من کسی است که عیوب مرا به من هدیه کند )
با توجه به حدیث اشکال سخن روحانی کجاست
اقای اشنا چقدر حقوق مشاوره میگیری . با این تحلیلهایی که داری.ایا چیزی از برجام مانده یا با ان به چی رسیدیم.
نابودی صنعت هسته ای.
تحریمهای جدید
گشایش بانکی
حتی اب خوردن هم به قول روحانی به برجام ربط داشت
اعتراضات عمومی
به چی رسیدیم؟
چطور میتونید بگید خودکشی؟کی ثابت شده خودکشی که از این واژه استفاده می کنید؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان