بازدید 6976

ذوق‌زدگی سعودی‌ها از وقایع اخیر ایران

کد خبر: ۷۶۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 05 January 2018

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عربستان به دنبال ناامن کردن ایران است، گفت که این کشور از سال‌های قبل این استراتژی را چه از طریق گروه‌های تروریستی مثل داعش و چه اختلافات قومی و قبیله‌ای دنبال کرده است.

به گزارش ایسنا، کمال دهقانی درباره نقش و رویکرد عربستان سعودی در اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: برخی رسانه‌های عربی مثل عربستان به این رویدادها بسیار حجم دادند که این کار مطمئناً با دستور مستقیم مقامات عربستانی انجام شده، آنها مرتب تأکید کردند که در همه کشور راهپیمایی برگزار شده و می‌خواستند اوضاع کشور را از نظر امنیتی بد جلوه دهند که این سیاست کلی رسانه های عربستان بود.

وی افزود: بعضی از کشورهای عربی فقط اخبار ناآرامی‌ها را منتقل می‌کردند اما عربستان به دلیل اینکه خود در یمن دخالت دارد و در حال جنگ با مردمش است و هر روز به نوعی در رسانه‌های بین المللی محکوم می‌شود و زیر بار فشار شدیدی قرار دارد، لذا برای سرپوش گذاشتن روی مشکلات خود، پروژه ایران هراسی که پروژه‌ای آمریکایی - صهیونیستی است را دنبال می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی این رویدادها اتفاق افتاد عربستان می‌خواست ایران را ناامن جلوه دهد. واقعیت این است که آنها از سال‌های قبل این استراتژی را برای ناامن کردن ایران دنبال می‌کردند؛ چه از طریق گروه‌های تروریستی مثل داعش و چه اختلافات قومی و قبیله‌ای. متاسفانه عربستان در دام استراتژی آمریکا و اسرائیل قرار گرفته و همیشه ایران را دشمن خود می‌داند و آنقدر در این ورطه غرق است که یادش رفته اسرائیل دشمن شماره یک مسلمانان است و بیت المقدس را اشغال کرده است.

دهقانی خاطرنشان کرد: عربستان با این سیاست‌ها وابستگی خود به آمریکا در منطقه را نشان می‌دهد، این کشور سیاست مستقلی ندارد و در رسانه‌هایش همان ذوق‌زدگی که از آمریکا شاهد بودیم را می‌دیدیم. عربستان دنبال ناامن کردن ایران است و از قبل هم رسما این را اعلام کرده است. وقتی ترکی فیصل رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان در جلسه نقاب از چهره برمی‌دارد و می‌گوید در سال‌های گذشته از منافقین حمایت کردیم نشان دهد در طول سال‌ها این دخالت، سازمان یافته بوده و چیزی نیست که بخواهند آن را پنهان کنند همچنان‌که در طول چند سال گذشته این موضوع توسط مقامات سعودی، وزیر خارجه و مقامات ارشد سعودی اعلام شده است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: آنها در طول سالهای گذشته می‌گفتند باید جنگ را به داخل ایران بکشانیم و به دنبال برنامه دادن به تروریسم برای حمله به جمهوری اسلامی ایران بودند که نمونه آن حمله به مجلس بود که با سازماندهی عربستان سعودی صورت گرفت. آنها علنا می‌گویند جنگ داخلی در ایران راه بیندازیم و ایران را تضعیف کنیم، دلیلش این است که عربستان، سیاست رژیم اشغالگر قدس و آمریکا را در منطقه دنبال می‌کند و سیاست مستقلی ندارد.

دهقانی در پایان گفت: مقامات، موجودیت و اقتصاد عربستان وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی‌ است و آنها دشمن شماره یک خود را ایران می‌دانند، در حالی که ما اسرائیل و آمریکا را دشمن درجه یک مسلمانان می‌دانیم. این نقطه‌ای است که عربستان قدم اشتباه برمی‌دارد و بعضا قطر، کویت و امارات را به تقابل با ایران وادار می‌کند، اما چون منطقش، منطق غلطی است، محکوم به شکست خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان