بازدید 4581

افزایش قیمت نفت با کاهش غیر منتظره‌ی تولید نفت آمریکا

روز جمعه قیمت نفت افزایش یافت. این در حالی است که اواخر روز پنجشنبه، قیمت نفت نسبت به اوایل این روز کاهش یافته بود و به بشکه ای ۶۶.۱۶ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری، کاهش غیر منتظره ی میزان تولید نفت آمریکا عنوان شده است. همچنین، کاهش موجودی نفت خام در این کشور بر افزایش قیمت ها تاثیر گذار بوده است.
کد خبر: ۷۵۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 29 December 2017

روز جمعه قیمت نفت افزایش یافت. این در حالی است که اواخر روز پنجشنبه، قیمت نفت نسبت به اوایل این روز  کاهش یافته بود و به بشکه ای ۶۶.۱۶ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری، کاهش غیر منتظره ی میزان تولید نفت آمریکا عنوان شده است. همچنین، کاهش موجودی نفت خام در این کشور بر افزایش قیمت ها تاثیر گذار بوده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه ۴۵ سنت افزایش یافت (۰.۷ درصد) و این نفت در بازار بشکه ای ۶۶.۶۱ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با افزایشی ۳۷ سنتی (۰.۶ درصد) بشکه ای ۶۰.۲۱ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که اوایل امروز قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت با رسیدن به ۶۰.۳۲ دلار در هر بشکه رکوردی جدید را از ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ تا کنون به نام خود ثبت کرد. این در حالی است که نفت برنت در اوایل هفته ی جاری بشکه ای ۶۷ دلار معامله شد. رسیدن قیمت نفت برنت به این سطح از دو سال و نیم گذشته تا کنون بی سابقه بوده است. لازم به ذکر است که قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت از اوایل سال جاری میلادی به ترتیب ۱۷ و ۱۲ درصد افزایش داشته است.

گفته می شود که از دلایل افزایش قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در روز جاری، کاهش غیر منتظره ی تولید نفت در آمریکا است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در هفته ی گذشته تولید روزانه ی  نفت در این کشور با کاهشی ۳۵ هزار بشکه ای نسبت به هفته ی پیش از آن به مجموع ۹ میلیون و ۷۵۴ هزار بشکه رسیده است.  همچنین، از دلایل دیگر افزایش قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت انتشار گزارشی توسط موسسه نفت آمریکا عنوان شده که نشان می دهد در هفته ی منتهی به ۲۲ دسامبر موجودی نفت خام آمریکا با کاهشی ۴.۶ میلیون بشکه ای به مجموع ۴۳۱.۹ میلیون بشکه رسیده است.

باید به این نکته اشاره گردد که موجودی نفت آمریکا نسبت به ماه مارچ سال جاری میلادی به میزان ۲۰ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، اطلاعات موجود نشان می دهد که تولید نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۶ درصد افزایش یافته و به سرعت به مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز نزدیک شده است.

در کنار موارد مذکور، دولت چین با افزایش دادن سهمیه ی واردات نفت خام برای سال ۲۰۱۸ رکوردی جدید ثبت کرده و این موضوع موجب شده که قیمت نفت افزایش یابد. دولت چین به ۴۴ شرکت فعال در حوزه ی نفت اجازه داده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۲۱.۳۲ میلیون تن نفت خام وارد کنند. در حال حاضر چین با واردات ۸.۵ میلیون بشکه در روز نفت خام بزرگترین وارد کننده ی این محصول در دنیا است. انتظار می رود که با انتشار سهمیه های جدید، این کشور رکوردی جدید را در سال ۲۰۱۸ در خصوص میزان واردات نفت خام ثبت کند.

همچنین، به گفته ی معامله گران بازار نفت، ادامه ی اجرای قرارداد کاهش تولید نفت اوپک و توقف عرضه ی نفت از خطوط صادراتی کشور لیبی و همچنین خط صادراتی فورتیس بریتانیا در افزایش قیمت ها بی تاثیر نبوده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار