بازدید 14757

موش‌های آدم‌خوار در انتظار زلزله‌زدگان تهرانی!

کد خبر: ۷۵۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 27 December 2017

قانونگذاران بر ضرورت ارائه راهکارهای اساسی از سوی شهرداری برای دفع موش‌های زنده‌خوار به عنوان یکی از معضلات مهم مغفول‌مانده تهران تاکیدکردند که در صورت بروز زلزله جان شهروندان تهرانی را تهدید می‌کند.

خانه ملت: ساعت ۲۳:۲۷:۳۷ پنجشنبه شب مصادف با 29 آذرماه بود که زلزله‌ای به بزرگی 5/2 ملارد و استان‌های البرز و تهران را لرزاند. این حادثه موجی از دلهره را در بین شهروندان تهرانی ایجاد کرد، تاجاییکه بخش اعظمی از جمعیت این شهر به طرفة‌العینی خانه و کاشانه خود را به قصد عزیمت به دیگر شهرها ترک کردند. البته پیش از این وقوع زلزله ای حتی بزرگتر از هفت ریشتر برای تهران پیش‌بینی شده بود و کارشناسان بر این مهم تاکید کرده بودند که فرونشست زمین، معابر باریک که شرایط دشواری را برای امدادرسانی فراهم کرده و وضعیت فاضلاب شهری و کانال‌های گازرسان بر عمق خسارات ناشی از زلزله در پایتخت خواهد افزود.

 زیرساخت‌های تهران دچار مشکل قابل‌‌توجهی است

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران دراین مورد گفته:« در صورت وقوع این زلزله وسعت و عمق تخریب آنچنان گسترده خواهد بود که تصور آن هم برای ما سخت است. زیرساخت‌های تهران دچار مشکل قابل‌‌توجهی است. کانال‌های تاسیسات شهری در تهران نداریم، به‌طوری که تمام شبکه‌های توزیع نیروی ما به صورت سنتی - دفنی است که سیستم را آسیب‌پذیر می‌کند. میزان بافت فرسوده در تهران با بیش از 3700 هکتار بسیار گسترده است و در کنار آن هم ١٤ ‌هزار هکتار بافت ناپایدار وجود دارد. متاسفانه در آنجا برای این موضوع به خوبی عمل نشده، لذا شاهدیم ظرف دو سال و نیم گذشته بعضا ساختمان‌هایی ایجاد شده همانند قبل از نمای تمام شیشه و یا تمام کامپوزیت استفاده کرده‌اند که هیچ سنخیتی با اصول و مبانی معماری شهرسازی ایرانی و اسلامی ندارند.»

 زندگی 50 تا 70 میلیون موش در تهران

اما یکی از مهم‌ترین معضلاتی که در این مورد مغفول باقی مانده و در عین حال یکی از فجیع‌ترین بخشهای داستان زلزله تهران خواهد بود، وجود جمعیت 50 تا 70 میلیونی موش‌های مهاجم و زنده خوار ساکن در لایه‌های زیرین زمین پایتخت بوده که پس از آلودگی هوا به عنوان دومین معضل زیست‌محیطی این شهر شناخته می‌شود. موضوعی که به تازگی به یکی از دغدغه‌های مهم برخی مسئولان مدیریت بحران تبدیل شده است.

زندگی موش های 25 سانتی و یک کیلویی زیر پوست شهر تهران

موش‌های قهوه‌ای می‌توانند تا 25 سانتی‌متر بزرگ شوند،‌ وزن نوع نرشان به 300 گرم هم می‌رسد؛ هر چند نمونه‌هایی از آن‌ها هستند که تا 900 گرم سنگین شده‌اند وحتی به یک کیلوگرم هم رسیده‌اند. این موش‌ها هم حس بویایی بسیار تکامل یافته‌ای دارند و هم شنوایی‌شان بسیار قوی است.

چرخه غذایی موش‌ها بیشتر شامل آن چیزهایی است که پیدا می‌کنند؛ باقی‌مانده غذای آدم‌ها،‌ دانه‌ها و مانند آن، با این حال دیده شده است موش‌های قهوه‌ای که در حاشیه رودها زندگی می کنند ماهی‌های کوچک را هم شکار می‌کنند و می‌خورند.

بی‌تردید با فرونشست زمین همزمان با وقوع زلزله که با پیش‌بینی جمعی از کارشناسان به دلیل وجود چاه‌های عمیق، ممکن است زلزله‌زدگان را تا هزاران متر به زیر زمین بکشد، آنها را با موجی از حمله این موجودات موذی مواجه خواهد ساخت.

وجود این مشکل در حالی به نگرانی‌های موجود دامن می‌زند که تاکنون اجرای هیچ کدام از طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری در جهت مبارزه با افزایش جمعیت موش‌های پایتخت موفقیت‌آمیز نبوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۵
یعنی واقعا امید داری تو عمق هزاران متری زیر زمین هنوز زنده باشی ؟
خوب واقعا همین را کم داشتیم . این موشهایی که از آن یاد شده حتی در نبود زلزله نیز بسیار مخرب و خطرناک می باشند و من بارها دیده ام که آنها خانوادگی بیرون آمده و از دیدن ما انسانها لذت برده و اینطور که شما گفته اید حتما منتظر زلزمه هستند که ما را نوش جان کنند. بگذریم ولی فکر نمی کنید که در سقوط انسانها به هزاران متر زیر زمین قدری یعنی خیلی غلو کرده اید ؟
هر زوج موش یک لانه بزرگ و طویل دارد = با خالی کردن لایه های زیرزمین و سست شدن تمام پیاده روها حتی به خانه ها رخنه کردند .
نی نکنید زلزله های مکرر به اندازه کافی دلهره و وحشت در دل مردم ایجاد کرده است لطقا بیش از این در جامه وحشت افرینی نکنیدقصه موشها ی تهران و نیویورک قصه تازه ای تیست
تابناک ميشه بس کني؟!!! اين خبراي استرس زا چيه ميذاري؟!!!!!!!
ما در حاشیه تهران زندگی می کنیم. چندی پیش در ایستگاه اتوبوس و در کنار جوی آب منتظر آمدن اتوبوس بودیم که ناگهان موش بزرگی به سمت یکی از خانم ها دوید. خانم مورد نظر شوکه شده بود و جیغ می زد. کاشف به عمل آمد که دست اون خانم مقادیری گوشت چرخ کرده بود که از بازار خریده و قصد بازگشت به منزل را داشت. از دیدن موش مورد نظر که ولع خوردن گوشت داشت واقعا ترسیدم.
طاعون چی؟!!!! این همه موش امراض دیگه هم ممکنه بیارن. پس بهتره گربه ها رو تقویت کنیم.
موش بخوردت!!!
فیلم ترسناک تعریف می کنی؟ اگر رفته باشی هزاران متر زیر زمین که من اصلا مبنای علمی آن را نمی دانم و نشینیده ام در هیچ جا اتفاق افتاده باشد ایا انسان اصلامگر فرق می کند چه اتفاقی با جسد انسان بیفتد. خود موش آیا می تواند هزازن متر زیر زمین زندگی کند؟ حقیقت زلزله تهران خودش مشکلات حادی دارید که واقعا نیاز نیست آن را به فیلم ترسناک تبدیل کنیم.
موش کجا بود
من مطمئن هستم که با رقابت برای جایزه در مورد چگونگی از بین بردن موش بزرگ که می تواند بهترین راه را پیدا کنید. هر کسی که بهترین برنامه را داشته باشد می تواند جایزه را برنده شود و شهر می تواند این موش ها را از بین ببرد.
تصور کنید ده تا موش آدمخوار سر سفره نشستن و دارن یه عادمو زنده زنده میخورن
تازه نوشابه کوکا هم میزنن تو رگ
بعد خوردن اون عادم بدبخت دست جمعی نشستن و قلیون و چای نبات هم میزنن
تصورش هم وحشتناکه
بعد از زلزله هزاران متر ميريم پايين يعني زمين هزاران متر دهن باز مي كنه ؟ مردم به اندازه كافي وحشت زِده هستن لطفا درست اطلاع رساني كنيد
سلام، در خط ۳۶ مقاله نوشته «مسکن مردم ممکن هستدهزاران متر زیر زمین فرو برود »!!یعنی چه؟ مگر عمق تهران چقدر هست؟ یا عمیق ترین چاه تهران چند متر است؟ آیا این ادعا علمی است؟
اگر زلزله شديدى بياد موش ها هم فرارخواهند كرد و يا خواهند مرد ، نگران موش ها نباشيد ،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل