بازدید 62055

تهران دوباره لرزید؛ باز هم با کانون «ملارد» و این بار ۴.۲ ریشتر

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تهران را لرزاند. اورژانس اعلام کرد، تیم‌های ارزیاب به کانون زلزله ۴.۲ ریشتری امشب ملارد اعزام شدند. سعیدی سخنگوی ستاد مدیریت بحران نیز گفت: «زمین لرزه ۴.۲ ریشتری دقایقی قبل در استان تهران زیاد احساس نشد، این زمین لرزه خسارت جانی و مالی به همراه نداشت.»
کد خبر: ۷۵۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵ 27 December 2017

زلزله‌ای به بزرگی 4.2 ریشتر تهران را لرزاند و در پی این اتفاق که همچون زلزله پیشین در مناطق غربی تهران بیشتر احساس شده، برخی از مردم ترجیح دادند در منزل باقی نمانند و راهی معابر شدند.

به گزارش «تابناک»؛ لحظاتی پیش، در ساعت 00:54 بامداد ششم دی ماه، زلزله‌ای با بزرگی 4.2 ریشتر در مرز استان‌های تهران و البرز و در حوالی ملارد به وقوع پیوست و بنا بر برخی گزارش‌ها، در قم نیز احساس شد. این زلزله در طول جغرافیایی 50.93 و عرض جغرافیایی 35.68 و در عمق 12 کیلومتری زمین در حد فاصل 4 کیلومتری ملارد، 7 کیلومتری مشکین دشت و 7 کیلومتری صفادشت به وقوع پیوست. محل بروز زلزله با کرج 17 کیلومتر و با تهران 42 کیلومتر فاصله داشت.

تهران دوباره لرزید

 
یک کشته و ۵۶ مصدوم در زلزله البرز
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۹:۲۵

اورژانس کشور اعلام کرد زلزله 4.2 ریشتری بامداد چهارشنبه البرز یک کشته و 56 مصدوم داشت.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام اورژانس کشور، در این حادثه یک نفر به نام علی سلیمانی 58 ساله بر اثر ایست قلبی تنفسی در بیمارستان امام حسین کرج در گذشت.

برای دیدن اسامی مصدومان به اینجا بروید.

مدارس و دانشگاه های استان البرز تعطیل شد
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۳:۵۷

به گزارش مهر، مدارس و دانشگاه های استان البرز تعطیل شد و به جز امتحانات نهایی سوم متوسطه، امتحانات داخلی آموزش و پرورش در سایر مقاطع تحصیلی لغو شد.

گفتنی است تمامی ادارات استان فردا دایر می‌باشند.

لغو امتحانات داخلی مدارس قدس و ملارد
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۳:۲۸

در پی زلزله ساعاتی پیش و نگرانی از تکرار آن، امتحانات داخلی فردای مدارس شهرستان های ملارد و قدس لغو شد.

اقدامات فوری قبل از زمین‌لرزه
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۳:۱۳

همه خانواده ها باید یک کوله نجات برای خود آماده داشته باشند و هر ۶ ماه یکبار آن را بروز رسانی نمایند و آن را در مکان مناسبی قرار دهند.

کوله نجات شامل ۳ بخش اصلی و ۱ بخش فرعی است

۱. مواد غذایی
آب، کنسرو، بیسکویت، کمی خشکبار و ...

۲. کیف کمک های اولیه
باند، گاز، چسب، بتادین، قیچی، داروهای عمومی(مسکن، سرماخوردگی، آنتی بیوتیک، اسهال، استفراغ، ترش کردن و...) داروهای مورد استفاده روزانه اعضای خانواده

۳. کیت بقا
سوزنده، دوزنده،برنده، رادیو، چراغ قوه، پتوی نجات، لباس گرم، بادگیر، کمی نایلون، الکل جامد، باطری اضافه، چندکاره، بیل امدادی، قرص یا نی تصفیه آب، کتاب شرایط اضطراری، اسپری اطفا و...

۴. مدارک
عکس خانوادگی، کپی مدارک هویتی، کپی مدارک مالکیتی و...

درهای ورزشگاه‌ها و مصلی به روی مردم باز شد
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۳:۰۸

احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره زمین‌لرزه ۴.۲ ریشتری اخیر که در ساعت ۵۴ دقیقه بامداد استان‌های تهران و البرز را لرزاند، اظهار کرد: دقایقی پس از این زمین‌لرزه تمامی دستگاه‌های امدادی خدماتی و انتظامی به حالت آماده‌باش درآمده و آماده‌باش آنان همچنان ادامه دارد.

صادقی با بیان اینکه گزارش این دستگاه‌ها حاکی از این است که موردی از خسارت جانی و مالی در این زمین‌لرزه در تهران رخ نداده است، گفت: با این وجود تمامی دستگاه‌ها در آماده‌باش هستند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده ازسوی مدیریت بحران از دستگاه‌هایی همچون مدیریت مصلی تهران، مدیریت ورزشگاه‌های بزرگ مانند آزادی و ... خواستیم تا درهای خود را به روی مردم باز کنند تا کسانی که وحشت از زلزله دارند، در این اماکن مستقر شوند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: تمامی سوله‌های مدیریت بحران تهران نیز در آماده‌باش کامل هستند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

صادقی درباره اینکه آیا زمین‌لرزه اخیر ربطی به گسل‌های تهران داشته یا موجب تحریک گسل‌های این شهر شده یا خیر؟ به ایسنا گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد این زلزله ربطی به گسل‌های تهران نداشته و تنشی نیز بر روی این گسل‌ها ایجاد کرده است.

صادقی از شهروندان خواست که آرامش خود را حفظ کنند و در عین هوشیاری در برابر زلزله، نگرانی و ترسی نداشته باشند.

ستاد بحران تشکیل جلسه داد/ امتحانات در شهریار لغو شد
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۲:۴۷

جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران، به ریاست محمد حسین مقیمی، استاندار تهران تشکیل شد.

همچنین رییس آموزش و پرورش شهریار از لغو امتحانات داخلی ۶ دی ماه مدارس این شهرستان خبر داد.

یک پس لرزه تاکنون به ثبت رسیده است
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۲:۴۴

پس از زلزله 4.2 ریشتری ساعت 54 دقیقه بامداد، تا این لحظه تنها یک لرزش دیگر در حوالی تهران و کرج به ثبت رسیده که زمین لرزه ای با شدت 1.5 ریشتر بوده که ساعت یک بامداد با کانون صفادشت به ثبت رسیده است.

باز هم زلزله، باز هم صف بنزین، ترافیک و...
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۲:۳۸

درست مثل زلزله هفته گذشته، این بار هم زلزله موجب شکل گیری صف های طولانی پمپ های بنزین در تهران و کرج شد و علاوه بر آن، ترافیک معابر را به شدت افزایش داد. نشانه های آشکار هراسی که زلزله در دل مردم افکنده است؛ شاید از این رو که همه به خوبی می‌دانیم چقدر سازه هایمان از ایمنی دور است و به چه میزان آمادگی غافلگیر شدن در برابر زلزله و هر حادثه دیگری را داریم!

وضعیت تعطیلی مدارس استان تهران
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۲:۲۲

در پی سوالات مکرر همشهریان به اطلاع می‌رساند که در صورت اعلام هرگونه مطلبی در این خصوص از طرف ستاد مدیریت بحران استان، در اولین فرصت اطلاع رسانی خواهد شد.

 

استانداری تهران اعلام کرد تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی مدارس تهران اعلام نشده است؛ شهروندان به شایعات توجه نکنند.

نجار: دست به دعا بر می داریم تا حادثه ای رخ ندهد
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۲:۱۸

نجار رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: جای نگرانی نیست. اگر اهالی کرج و ملارد احساس ترس می کنند و با خودرو از خانه خارج می شوند، خودرو را در جای امن مستقر کنند و از ایجاد ترافیک خودداری کنند.

وی افزود: روزانه در کشور بین ۶۰ تا ۷۰ زمین لرزه ثبت نمی شود، نمی توان زلزله را پیش بینی کرد و ادعای مطرح شده صحیح نیست.

نجار در ادامه گفت: وزیر کشور در تماس تلفنی دستوراتی را ابلاغ کرد. دست به دعا بر می داریم تا حادثه ای رخ ندهد.

هشدار سریع پلیس فتا!
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۲:۰۶

پس از آنکه در پی وقوع زلزله هفته گذشته در تهران، مطالب فراوانی پیرامون آن در فضای مجازی منتشر شد و از جمله، انبوه جوکها و لطیفه های ساخته شده با زلزله توجه همگان را به خود جلب کرد، این بار پلیس فتا به سرعت پس از وقوع زلزله اعلام حضور کرد تا از انتشار مطالب نامناسب پیشگیری به عمل آورد.

پلیس فتا به افرادی که ممکن است قصد داشته باشند همچون زمین‌لرزه قبلی با حاشیه‌سازی و ایجاد شایعه آرامش مردم را به خطر بیاندازند، هشدار داده است که با آنان برخورد خواهد کرد.

این پلیس از شهروندان خواسته است که اخبار را از رسانه‌های رسمی و معتبر پیگیری کرده و به خبرهایی که از قول منابع ناشناس در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه نکنند چراکه بسیاری از این افراد سودجویانی هستند که می‌خواهند با سوءاستفاده از زلزله اخیر مخاطبان و دنبال‌کننده‌های صفحات و کانال‌های خود را افزایش دهند.

چندی پیش و پس از وقوع زمین‌لرزه هفته گذشته در تهران پلیس فتا اعلام کرده بود که بیش از ۲۰ شایعه‌ساز زلزله در فضای مجازی را شناسایی و احضار کرده است.

شهردار تهران: مردم نگران نباشند
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۱:۵۱

شهردار تهران نیز ضمن اعلام آماده‌باش مدیریت بحران شهر تهران، از شهروندان خواست ضمن اینکه باید همواره آمادگی‌های لازم را داشته باشند اما از بابت پس‌لرزۀ بامداد چهارشنبه نگران نباشند.

وی اضافه کرد که زلزله رخ داده هفته گذشته زنگ هشداری برای مدیریت بحران بود و سبب آمادگی بیشتر این ستاد شد.

نجفی با بیان اینکه شهرداری تهران با تمام ظرفیت‌هایش در آماده‌باش کامل برای نقش‌آفرینی و مدیریت بحران‌های احتمالی است خطاب به شهروندان نیز گفت ضمن آنکه باید همواره آمادگی‌های لازم را داشته باشند، از بابت پس‌لرزه امشب نگران نباشند.

آماده‌باش کلیه دستگاه‌های امدادی
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۱:۴۷

بعد از وقوع این زلزله خفیف، استاندار تهران با تاکید بر آماده‌باش صد درصدی نیروهای امدادی در سطح این استان، گفت: مردم آرامش خود را حفظ کنند.

محمدحسین مقیمی با اشاره به زلزله ٤.٢ ریشتری که در استان تهران احساس شد، گفت: شهروندان آرامش خود را حفظ کنند و به موارد ایمنی که در این موارد لازم است رعایت شود توجه داشته باشند و از شتابزدگی و حرکت خودروها در معابر خودداری کنند.

وی همچنین از آماده‌باش کلیه نیروهای امدادی و انتظامی و خدماتی تهران خبر داد.

چند توصیۀ اورژانس برای مواقع زلزله/فرار نکنید
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۱:۴۵

دقایقی بعد از وقوع زلزله ۴.۲ ریشتری ملارد که در تهران و کرج احساس شد، کانال سازمان اورژانس نوشت:

«چند راه‌حل سریع و مهم در مواقع زلزله را به یاد داشته باشیم:

زلزله آمد اما فرار نکنید؛

کنار ستون وسطی ساختمان کنار دیوار بایستید و از سر و کله خود حفاظت کنید؛

از شیشه‌ها دوری کنید؛

زیر میز نهارخوری بخوابید؛

موبایل‌ها را شارژ کنید تا در صورت قطع برق، شارژ داشته باشید.

مقداری غذا در کیسۀ نایلونی قرار دهید، برای ضرورت؛

داروها و مسَکن‌های ضروری را همراه داشته باشید؛

شماره ۱۱۵، شماره تماس اورژانس است.»

استان‌های معین تهران هم در آماده‌باش هستند
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۱:۲۲

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تهران نیز با اشاره به اینکه زلزله اخیر ملارد خسارتی نداشته، از آماده‌باش نیروهای هلال احمر ملارد خبر داد.

تاجیک‌نوری از آماده‌باش نیروهای هلال احمر شهرستان ملارد خبر داد و گفت: تاکنون گزارشی از خسارات جانی و مالی ارائه نشده است.

همچنین رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش استان‌های معین تهران در پی زلزله بامداد چهارشنبه خبر داد.

مرتضی سلیمی گفت: هشت تیم ارزیاب از استان‌های البرز و تهران به منطقه اعزام شدند و خوشبختانه گزارشی مبنی بر خسارات جانی و مالی تا این لحظه اعلام نشده است.

رئیس سازمان‌امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: استان‌های معین در آماده‌باش هستند.

این زلزله، پس لرزه است؛ مردم نگران نباشند
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۱:۲۰

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور زمین لرزه ۴.۲ ریشتری که دقایقی قبل مرز دو استان تهران و البرز را لرزانده بود، گفت: این زمین‌لرزه مربوط به گسل مشکین‌دشت - اشتهارد است و در ساعت ۵۴ دقیقه بامداد امروز در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داد.

مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این زلزله از جمله پس‌لرزه‌های زمین‌لرزه ۵.۲ ریشتری هفته گذشته در تهران و البرز بود، گفت: جای نگرانی بابت این زلزله وجود ندارد و مردم نگران نباشند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه دستور سازمان مدیریت بحران دستگاه‌های امدادی در استان‌های تهران و البرز در آماده‌باش هستند، گفت: آمادگی لازم از سوی دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی وجود دارد.

اکبرپور با تاکید بر اینکه شهروندان همواره باید نسبت به وقوع حوادث طبیعی هوشیار باشند، گفت: اما این معنایش ترس و وحشت مردم نیست و مردم باید آرامش خود را حفظ کنند و همانطور که گفتم این زمین‌لرزه از پس‌لرزه‌های زلزله هفته گذشته است.

خسارتی گزارش نشده
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۱:۰۹

اورژانس اعلام کرد، تیم‌های ارزیاب به کانون زلزله ۴.۲ ریشتری امشب ملارد اعزام شدند.

سعیدی سخنگوی ستاد مدیریت بحران نیز گفت: «زمین لرزه ۴.۲ ریشتری دقایقی قبل در استان تهران زیاد احساس نشد، این زمین لرزه خسارت جانی و مالی به همراه نداشت.»

همچنین سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران تاکید کرد: «تاکنون گزارشی از حادثه ناشی از زلزله گزارش نشده است.»

 

این زلزله ارتباطی به گسل تهران ندارد
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۰:۵۸

مجید تاتار معاون پژوهشی مرکز بین‌المللی زلزله‌شناسی کشور در رابطه با لرزش دوباره تهران که دقایقی قبل به وقوع پیوست، بیان داشت: «این زمین لرزه در محل زمین لرزه چهارشنبه گذشته است. این زمین لرزه ارتباطی با گسل‌های تهران ندارد.»

 

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه به شرح زیر است:
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۰:۵۶

بزرگی: ۴.۲
محل وقوع: مرز استان‌های تهران و البرز - حوالی ملارد (تهران)
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۶/۱۰/۰۶، ۰۰:۵۴:۳۳
طول جغرافیایی: ۵۰.۹۳
عرض جغرافیایی: ۳۵.۶۸
عمق زمین‌لرزه: ۱۲ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
۴ کیلومتری ملارد (تهران)
۷ کیلومتری مشکین دشت (البرز)
۷ کیلومتری صفا دشت (تهران)

نزدیکترین مراکز استان:
۱۷ کیلومتری کرج
۴۲ کیلومتری تهران

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵۷
کی میخواهیم متوجه شویم که زلزله خطر ملی و فوری برای ما است که از خطر امریکا 1000 بار بزرگتر و جدی تر است. مگه خدا باید چند بار هشدار بده که به خودمان بیاییم و فکر اساسی با محوریت برخورد با این مسائل کلان کنیم .اگر همه امکانات کشور را جمع کنیم شاید 3 سال طول بکشد که چند شهر بزرگ کشور به 20 درصد امادگی برسند. حالا بحران اب و محیط زیست و بانکها و صندوقهای بازنشستگی و... به کنار. ولی به نظر میرسد مسولان بیشتر و مانند همیشه به دنبال از سر باز کردن و از کنار مسئله گذشتن هستند.
چرا انقدر فعاليت زياد شده
من همیشه فکر می کردم زلزله فقط لرزش است. این دو بار زلزله فهمیدم صدای مخوفی هم دارد. خدایا می دانیم گناهکاریم تو ببخش. دوستان یک صلوات بفرستید برای رفع بلا.
این زلزله ها، خشکسالی و... نتیجه ظلم و ستم و فساد
این هارپ فرستنده ها انگار گرا رو پیدا کردن.
خدايا به اندازه كافي از طرف برخي مسئولان ناكارآمد و برخي كشورهاي استعماري به ما فشار وارد شده پس خودت به ما رحم كن.
ما خونمون رو نوسازی کردیم ماده 100 حدود 160 میلیون برامون جریمه برید!! غیر از 36 میلیون که تو یه مرحله ی دیگه دادیم و غیر از چند ده میلیون که بابت جواز و غیره گرفتن! میپرسین مقصر تلفات بالای زلزله کیه؟ مقصر کسانی هستن که نمیذارن مردم خونشون رو نوسازی کنن مقصر شهرداری ها هستن هر اتفاقی برای ساکنین بافت های فرسوده بفته ماده 100 مقصره
سایت مرکز لرزه نگاری وقتی مراجعه بهش زیاد میشه کار نمی کنه. لطفا رسیدگی کنین
باز شروع شد، گفته هر چهارشنبه بايد حيه سري بهمون بزنه انگاري
عمر دست خداست
ولی استرسش ناامید کننده است
خدایا به حق مولود امشب رحم کن
ساعت نه سال
توغرب تهران شهرک گلستان احساس شد البته بیشتر از صدای شیشه های کتابخونه معلوم شد
دفعه پیش همه ریختن بیرون
الان کسی رو نمیبینم که اومده باشه بیرون
داریم به یه همزیستی مسالمت امیز با زلزله دست پیدا میکنیم
البته تا اینجاش مسالمت امیز بوده
هرچی دوست دارید بگید ولی دارن با زلزله ما رو تسلیم می کنن
خدایا ما با تموم کله شقی ها و هارت و پورتمون هیچی نیستیم خودت به ما رحم کن
خدایا ما با تموم کله شقی ها و هارت و پورتمون هیچی نیستیم خودت به ما رحم کن
محل وقوع يوسف اباد قوام البرز در هفت كيلومتري ملارد است و كلا در استان البرز رخً داده است
هشدار.این پیش لرزه زلزله بوده احتمالا زلزله بزرگتری در چند ساعت اینده در تهران بیاد.مردم بیدار باشند و امشب را نخوابن
ای بابا . گل بود به چمن آراسته شد . خیلی کم گرفتاری داشتیم اینم اضافه شد.
بازم بگید هارپ نیست
اگر راست حسینی بگید هارپه
مگر چه اتفاقی میفته؟
آنچنان یأس مستولی شده که مرگ شده آرزو
فتمنوا الموت
۳۰ نفر تو محله ما رفتن زیره اوار.به شایعات تابناک توجه نکنید خودم به صورت مستقیم شما رو در جریان زلزله میزارم
ساعت ۲ بامداد زلزله نسبتا شدید ۴/۲
ساعت ۳ بامداد .دفن شدن نیمی از مردم محله زیره اوار
ساعت ۴ بامداد. اعزام سگهای زنده یاب به محل
ساعت ۵ بامداد .من خوابم میاد بقیه ماجرا فردا ایشالله
امیدوارم نظرم منتشر بشه. من تابناک رو دوست دارم اما امشب از دیر اطلاع رسانی کردن این خبر دلخور شدم. تاریخ انتشار را هم به صورت صوری درج کردید.
خدایا بی خیال شو بزارزندگی بدبختمونو ادامه بدیم
دست به دعا بر می داریم تا حادثه ای رخ ندهد.
ای کاش جز دعا کار دیگری هم بلد بودید بکنبد
ما الان در پارک محله حکیمیه از سرما میلرزیم. پسر مدرسه ای و دختر دانشجوم فردا امتحان دارند و ار ترس نمیتونند بخوابند لطف کنند مسئولان مدارس و دانشگاهها را برای چهارشنبه تعطیل کننو چون بچه ها تا صبح بیدار موندن.
مردم تا صبح نخوابیدن حالا هم باید برن اداره
اتفاقا یکی از بهترین راههای تخلیه و کوچک کردن انرژی منتج به زلرلهء نهابی
آمدن زلزله های با ریشتر پایین است یعنی انگاری که اسکناس 10 هزار تومانی را به اسکناس های 2هزار تومانی تقسیم کنیم تاحرکت گسل آهسته آهسته و نه دفعتا اتفاق بیفتد
یکی از مزایای هارپ همین است که شما
قبل از حربهء بکارگیری هارپ قوی توسط دشمن
با هارپ های ضعیف تر قابلیت تخریبی انرژی پتانسیل گسل را خنثی میسازید
جالبتر اینکه در روایات سال منتج به ظهور پر زلزله و
پس از ظهور پربارش بخصوص برفی خواهد بود
رجب امسال شاید خیلی مهم باشد
فلسطین ایالت ۵۱ام امریکاست؟؟
هارپه قطعا.. کل ایران داره زلزله میاد. خیلی غیر طبیعیه..
من که خواب بودم امروز صبح تو رادیوی ماشین فهمیدم
مثل همه دنیا تمرکز زدایی کنید از پایتخت چه دلیلی داره همه فعالیت های اقتصادی، سیاسی، همه ادارات، همه امکانات ، همه و همه چی تو یک شهر باشه. اینا رو بین شهرهای دیگه تقسیم کنید تا جمعیت تهران کم بشه. نیاد روزی که زلزله شده باشه دیگه مجبور بشید به جای امداد و نجات از آسمون خاک بریزید رو شهر و بزرگترین قبرستان تاریخ رو درست کنید!
برادر من وقتی زلزله قابل پیش بینی نیست، شما نمیتونی بگی اونی که مثلا میگه فردا زلزله 7 ریشتری میاد دروغ میگه، شما باید بگی شاید بیاد شاید نیاد. نمیشه پیش بینی کرد.
روسیه از مدتی پیش یک سری آزمایشهای گسلهای زیر زمینی جهت وقوع زلزله را شروع کرده ؍تا از این طریق به جهانیان گوشزد کند که هنوز یک ابر قدرت است. این آزمایشات از دید دستگاههای اطلاعاتی غربی مخفی نیست و آنان اینگونه آزمایشات را دنبال می کنند. روسها با پخش و وارد آوردن امواج بخصوصی با طول موج معین ؍ در بین گسلهای زیر زمینی ارتعاشاتی را بوجود می آورند که در حالت رزونانس ؍ زمین می لرزد و باعث خرابی و کشته شدن افراد زیر آوار می شود. این امواج را می توان هدایت نمود؍بدین طریق که میتوان آن را برنامه ریزی نمود که درفاصله معینی انرژی خود را تخلیه کند. بدینگونه است که روسها از طریق یکی از مراکز مخفی خود که در حوظه دریای مدیترانه است آن را به سمت گسلهایی که سطح زمینهای ایران بر روی آن قرار دارد هدایت می کنند.آنان به خوبی می دانند که اگر اینگونه آزمایشات را برگسلهای کشورهای دیگر انجام دهند با واکنش تند وچه بسااعلام جرم از طرف آن کشورها مواجه خواهند شد٫ پس آزمایشات را بر سرزمین ایران؍ سرزمینی که می دانند کسی از آنان باز خواست نمی کندانجام می دهند.
اسم زلزله مي باشد وليكن رسم چيز ديگريست
من اگه جای عزیزان شهرستانی بودم که به تهران و کرج مهاجرت کرده بوده ام، زودتر خونه اینجام رو میفروختم و میرفتم تو شهر خودم یه خونه می خریدم تا اوضاع بدتر نشده و اونجاهام گرون نشده.
حالا ببینید کی گفتم! بعدا نگید کسی نبود راهنمایی کنه!
چه کنیم که ما جایی رو نداریم که بریم و مال همین جا هستیم و باید همه چیز رو تحمل کنیم.
دیگه عادت کردیم...
خدا لعنت کند سازندگان بی کیفیفت و مسئولان رشوه بگیر را که از ساخت وساز غیر مجاز در کرج و حومه جلوگیری نکرده اند. خدا خانه اشان را خراب کند تا طعم آوراگی را بچشند.
بابا جان چقدر بزرگش میکنید این پس لرزه ها مرتب تو سرپل ذهاب و هجدک و ... داره میاد ولی اون جاها چون پایتخت نیست ،جمعیتش زیاد نیست ، مسوولین اون جا نیستن ، سفارتخونه ها اون جا نیست ، سازمان های اصلی و مجلسو وزارتخونه ها و.... اون جاها نیست به چشم نمیان
بلایای طبیعی اهل پارتی بازی نیستن
مسئولین تهرانی نشین به فکر شهرستانی ها باشید
فقط به فکر خودتون نباشید
باز هم زلزله مصنوعی
این زلزله های نصفه نیمه هم دیگه خسته کننده شده
چرا یه دفه یه ۸ ریشتر نمی آد کار رو یه سره کنه راحت شیم ؟
بالاخره م.ردم نگران باشند یا نه.یا این هم یه.......
حالا که هیچی نشده اینهمه زخمی وای بحال اینکه اتفاقی بیوفته
زلزله 4 ریشتری هیج جا کشته و مصدوم نداده. مدیریت بحران هیچ وقت به مردم آموزش داده نشده چون هیچ مقام مسئولی بلد نیست که بخواد آموزش بده
به نظر من این زلزله های اخیر اصلا طبیعی نیست معلوم نیست چه خبره چرا الان که دو ماه هست انقدر زلزله زیاد شده چرا قبلا اینجوری نبود
عجب صدای غرشی داشت ،
خداوندا اینجا با چهار ریشتر کشته میدیم بالاتر نیار
ای بابا/زلزله که هنر نیس که دانش آن فقط نزد ما ایرانیان باشه و بس
کارشناس های بی طرف ژاپنی را که استاد در ین کار در دنیا هستند را دعوت کنیم و مشورت بخواهیم
اگه علتش طبیعیه چه راه کاری داره
اگه هارپه ،که به دنیا اعلام کنیم
با امنیتی کردن ،مسله حل که نمیشه که هیچ ،از کنترل خارج هم میشه
یکی میتونه برای بنده توضیح بده که چرا همه زلزله های ریز ودرشت اخیر در کشور در خارج از شهرها و نقاط بیایانی اتفاق میوفته؟؟
بنده بیش از 20 نقطه در شهرها و استانهای مختلف رو چک کردم همه به همین شکل.
خدا کنه با زلزله همه بمیریم ولی بنزین گرون نشه !!!
جای بسی تعجب دارد که مسئولین اصلا به فکر آموزش مردم، جابجا نمودن آنها، پیش بینی روز مبادا نیستند .
این مهم نیست که ساختمان بهارستان آنچنان محکم ساخته شد.
بداد مردم برسید .
همه این مردم عادی و پا برهنه و گدا نیستند . نمایندگان ، مسئولین ، اگر بفکر مردم نیستید حداقل بخاطر خواهر زادگان، برادر زادگان ، دامادها و فامیل های خود باشید که در تهران زندگی می کنند .
چند روز از زلزله هفته گذشته سپری شده اما هیچ مسئولی برای روزهای بحران برای مردم هیچ توضیح انساندوستانه و خداپسندانه نداده است.
مردم ما این روزها را فراموش نخواهند کرد .
آری زمستان می گذرد و روسیاهی برای ذغال باقی خواهد ماند .
چو عضوی بدرد آورد روزگار دیگر عضو ها را نباشد قرار
ای آقای مسئول که در شمال شهر و در منزل های آنچنانی زندگی می کنی اگر بداد مردم نرسی آنوقت مردم می گویند:
تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
کم کم دارم شک میکنم این بی خیالی مسئولان بخاطر اینه که تصور میکنند با اومدن زلزلهکلی از مشکلات حل میشهچرا دستور تخلیه تهران را نمیدن خطر بسیار نزدیکه
من می خوام با فایرفاکس به بیدگنه رای بدم نمی شه آقا لطفا سایت رو درست کنید
چه خبره؟
جالبه هم زمان با ما غرب آمریکا هم رو ویبره است
ببخشین ولی واقعیتش خیلی دوست دارم یه زلزله خیلی شدید تهران بیاد ،نمیدونم چرا ولی دوست دارم.
تا سه نشه بازی نشه
زلزله بعدی کار تمومه
تو فلسطین جمعه ها روز خشمه تو کشوره ما چهارشنبه ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار