بازدید 241170

زلزله ۵.۲ ریشتری تهران و کرج را لرزاند/ مراکز دولتی تهران، قم و البرز تعطیل شد/ یک تن کشته و ۹۷ تن مصدوم شدند

ساعت 23 و 27 دقیقه امشب، چهارشنبه (29 آذرماه 95) زلزله‌ای با شدت لرزه 5.2 در مقیاس ریشتر تهران و کرج را لرزاند؛ زلزله‌ای که به گفته رئیس مرکز لرزه نگاری، کانون آن در محدوده مابین استان‌های تهران و البرز در محدوده مشکین دشت بوده است.
کد خبر: ۷۵۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶ 20 December 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمواپسین دقایق امشب زلزله نسبتا شدیدی تهران و کرج را لرزاند و در پی آن مردم هراسان روانه خیابان ها شدند. این زمین لرزه در استان های قم، قزوین و حتی البرز نیز احساس شد.

به گزارش «تابناک»، ساعت 23 و 27 دقیقه امشب، چهارشنبه (29 آذرماه 95) زلزله‌ای با شدت لرزه 5.2 در مقیاس ریشتر تهران و کرج را لرزاند. زلزله‌ای که به گفته رئیس مرکز لرزه نگاری، کانون آن در محدوده مابین استان‌های تهران و البرز در محدوده مشکین دشت بوده است.
 
 
آخرین وضعیت مدارس استان تهران در پی زلزله
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۱۰:۳۳

سازمان نوسازی مدارس استان تهران درخصوص وضعیت مدارس پس از زلزله اخیر اعلام کرد: با توجه به اینکه کانون اصلی زلزله 5.2 ریشتری تهران در منطقه ملارد استان تهران بوده است، تاکنون گزارش خسارت از مدارس این منطقه نداشته ایم.

مدارس تا این لحظه هیچگونه مشکلی نداشته اند و همچنان در حال بررسی های بیشتر در این خصوص هستیم. کارشناسان همچنان در حال بررسی وضعیت مدارس کانون زلزله هستند و هیچگونه خسارتی از مدارس گزارش نشده است.

لغو آزمونی و سرگردانی داوطلبان
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۹:۰۰

در پی زلزله شب گذشته تهران، سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز اعلام کرد برگزاری آزمون استخدامی سازمان بازرسی کل کشور امروز لغو شده و زمان برگزاری این آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شد که داوطلبان از ساعت‌ها پیشتر از اقصی نقاط کشور خود را به تهران رسانده و روانه محل آزمون شده بودند. داوطلبانی که با لغو آزمون، پشت در اصلی دانشگاه امیرکبیر، محل برگزاری آزمون تجمع کردند و به اعلام دیرهنگام لغو آزمون به شدت گلایه داشتند.

بانک های تهران باز هستند
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۸:۰۱

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌های تهران امروز باز هستند و به مشتریان خدمات می‌دهند.

مرگ زن باردار و مرگ مشکوک دختربچه
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۷:۳۰

فرماندار ملارد گفت: در نتیجه زلزله ملارد هیچ مصدومی نداشتیم، اما ترس از وقوع زمین لرزه و فرار سببب مرگ یک زن باردار و مصدومیت ۲۰ نفر از شهروندان این منطقه شد.

نجار، رئیس ستاد بحران کشور هم گفت: یک دختر بچه ١٠ ساله همزمان با زلزله کرج فوت کرده است که در حال بررسی علت درگذشت او هستیم.

 

هنوز مشخص نیست زلزله ۵.۲ ریشتری زلزله اصلی باشد
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۷:۲۵

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران: گفت پس لرزه ها ادامه دارد و همه دستگاه ها همچنان آماده باش هستند. هنوز مشخص نیست که زمین لرزه ۵.۲ ریشتری زلزله اصلی بوده یا خیر.

وی تاکید کرد: مردم همچنان هوشیار باشند و در مکان های امن قرار بگیرند.

جایگاه های سوخت مملو از بنزین است
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۶:۲۲

سخنگوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از آمادگی پالایشگاهها برای تامین سوخت شهرهای تهران و البرز خبر داد و گفت:جایگاههای سوخت تهران والبرز مملو از بنزین و تمام پمپ ها فعال هستند.

اجرای طرح زوج و فرد از در منازل لغو شد
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۴:۵۱

سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد : وضعیت عبور و مرور امروز مثل روز های پنجشنبه های معمول و طرح ترافیک تا ساعت ١٣:٣٠بعد ازظهر خواهد بود.

به گفته وی براساس آخرین تصمیم ها طرح زوج و فرد روز پنجشنبه به حالت عادی بازگشت و اجرای طرح زوج و فرد از در منازل لغو شد.

آرامش به تهران بازگشت
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۳:۵۸

زلزله ای که چهارشنبه شب و به یک باره میلیون های شهروند تهرانی، البرزی و قمی را نگران کرد و در کلانشهر تهران برای ساعت ها شرایط بحرانی و اضطراری پیش آورد، ذقایقی است که با آرامشی نسبتاً امیدوار کننده نوید ساعات آرامی را در آینده می دهد.

بر اساس اخبار دریافتی، ترافیک شهر به شدت کاهش یافته است و شهروندان آرام آرام به خانه های خود باز می گردند.

زلزله ۵.۲ ریشتری تهران و کرج را لرزاند/ مراکز دولتی تهران، قم و البرز تعطیل شد/ در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین ها ترافیک سنگین است

با افزایش تردد خودروها آلودگی شهر تهران تشدید شد
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۳:۲۶

شرایط آلودگی شهر تهران در ساعت 3 بامداد و با توجه به تردد بیش از اندازه خودروها در سطح شهر به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

زلزله ۵.۲ ریشتری تهران و کرج را لرزاند/ مراکز دولتی تهران، قم و البرز تعطیل شد/ در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین ها ترافیک سنگین است

خروجی جلسه ستاد بحران تهران اعلام شد
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۳:۲۰

صادقی در مورد جلسه ستاد بحران کشور گفت: پنجشنبه کل مراکز دولتی و اجرایی استان تهران تعطیل است. تأکید شد که مردم در جاهایی باشند که امن باشد و مردم از تردد در خیابان ها خود داری کنند. مردم از قرار گرفتن زیر اجسام معلق اجتناب کنند. خوراکی و آب آشامیدنی و وسایل گرمایشی همراه خود داشته باشند.

صادقی ادامه داد: اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنید. 

بر اساس آنچه به عنوان خروجی ستاد بحران استان تهران آمد، می توان گفت خروجی قابل ذکری در این ستاد وجود نداشته است و تعطیلی مراکز  دولتی به عنوان اولین و مرسوم ترین گزینه اصلی ترین مصوبه این ستاد شد.

ادارات و مراکز دولتی شهر تهران امروز پنجشنبه تعطیل شد
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۳:۰۷

استاندار تهران گفت: ادارات و مراکز دولتی شهر تهران امروز پنجشنبه تعطیل شد.

پیش تر نیز مراکز دولتی و اجرایی استان های البرز و قم تعطیل اعلام شده بود.

دختران خوابگاهی دانشگاه تهران شب را در فضای باز می گذرانند
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۳:۰۳

جمع زیادی از دختران دانشجو در خوابگاه های دانشگاه تهران با حضور در محوطه باز مجتمع شهید چمران ترجیح دادند، شب را خارج از خوابگاه های خود سپری کنند.

زلزله ۵.۲ ریشتری تهران و کرج را لرزاند/ مردم هراسان روانه خیابان‌ها شدند/ در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین ها ترافیک سنگین است/ آرامش نسبی به تهران بازگشت

در استان البرز هم دستگاه های اجرایی و آموزشی تعطیل شد
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۲:۵۴

بر اساس اطلاعات رسیده از ستاد مدیریت بحران استان البرز، کلیه دستگاه های اجرایی و آموزشی فردا پنجشنبه همانند استان قم تعطیل هستند.

تاکنون هیچ گزارشی از صدمات و مصدوم ناشی از زلزله گزارش نشده است
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۲:۴۶

کولیوند، رئیس اورژانس کشور لحظاتی پیش در مورد زلزله تهران و خسارت های احتمالی آن گفت: تاکنون هیچ گزارشی از صدمات و مصدوم ناشی از زلزله گزارش نشده است.

وی افزود: حدود ۸-۹ پس لرزه داشتیم و مردم با خونسردی کامل اما هوشیار باشند. همکاران اورژانس در تهران البرز قم و قزوین صدردصد آماده باش هستند و حتی نگرانی نیست.

کولیوند افزود: مردم کنار پنجره نخوابند و از نقاط امن منزل که مقاومتر است استفاده کنند و از تردد غیرضروری خودداری کنند تا مسیرها برای امداد احتمالی باز باشد.

دانشجویان کوی دانشگاه تهران در فضاهای عمومی و باز اجتماع کرده اند
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۲:۳۹

گزارش های رسیده از کوی دانشگاه تهران حکایت از این دارد که دانشجویان خود را به فضاهای عمومی و باز رسانده اند و ترجیح می دهند شب را در خوابگاه های خود نباشند.

زلزله ۵.۲ ریشتری تهران و کرج را لرزاند/ مردم هراسان روانه خیابان‌ها شدند/ در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین ها ترافیک سنگین است/ آرامش نسبی به تهران بازگشت

وزیر نیرو: این زلزله مانور خوبی بود
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۲:۳۳

رضا اردکانیان، وزیر نیروی کشور با اشاره به نبود خسارت قابل ذکر در زلزله تهران، تأکید کرد: امیدواریم این زلزله مانور خوبی برای آماده باش بیشتر در بین مردم و مسئولان باشد.

اکثر فضاهای عمومی شهر تهران برای استفاده عمومی آماده است
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۲:۳۱

اکثر فضاهای عمومی شهر تهران برای استفاده عمومی آماده است. این فضاها اماکنی مثل حرم مطهر امام (ره)، ورزشگاه آزادی تهران، ورزشگاه تختی و همه سالن های ورزشی شهر است.

دختران خوابگاهی دانشگاه شهید بهشتی شب را در سالن ورزشی سپری می کنند
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۲:۲۵

تعداد زیادی از دانشجویان دختر خوابگاهی در دانشگاه شهید بهشتی به سالن های ورزشی مجتمع خوابگاهی این دانشگاه رفتند و تصمیم دارند شب را بیرون از خوابگاه های خود بگذرانند.

زلزله ۵.۲ ریشتری تهران و کرج را لرزاند/ مردم هراسان روانه خیابان‌ها شدند/ در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین ها ترافیک سنگین است/ آرامش نسبی به تهران بازگشت

سرویس‌های بهداشتی پارک‌های تهران فعال هستند/ آماده باش سوله‌های بحران تهران.
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۲:۱۷

 معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مورد تلاش های این معاونت برای خدمت رسانی گفت: به دنبال وقوع زلزله در مرز دو استان البرز و تهران بسیاری از مردم به فضای باز آمده‌اند و در همین راستا خدمات شهری نیز امکانات خود را مستقر کرده است.

وی افزود: تمام سرویس‌های بهداشتی عمومی در سطح شهر فعالند. تانکرهای آب نیز بارگیر شده و در نقاط مختلف شهر مستقر خواهد شد.  ماشین‌های عمرانی خدمات شهری با رانده‌هایشان در آماده باش کامل هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تأکید کرد:  همچنین تعدادی از پارک‌های ما نیز آماده شده و در فضای پارک‌ها امکان استقرار فراهم است و ما سعی کردیم امکانات اولیه را در فضای عمومی فراهم کنیم.  تمامی نیروهای خدمات شهری در آماده باش هستند. از مردم نیز می‌خواهیم با رعایت نظم در فضای عمومی حاضر شوند.

بر همین اساس آماده باش در سوله‌های بحران و ورزشگاه‌ها  وجود دارد و 110 سوله بحران شهر تهران در آماده باش کامل بوده و درهای آن باز است. 

اتصالات و انشعابات گازی را بررسی کنید
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۲:۱۳

با توجه به وقوع زلزله، این احتمال وجود دارد که اتصالات و انشعابات گازی دچار آسیب شده باشد. بنابر این ضرورت دارد که شهروندان پیش از خوابیدن این مبادی را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

رئیس ستاد بحران کشور؛ امیدواریم که مشکلی پیش نیاید
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۲:۰۶

اسماعیل نجار، رئیس ستاد بحران کشور در مورد زلزله تهران گفت: از اولین لحظات جلسه را تشکیل دادیم. آمادگی دستگاه های اجرایی وجود دارد و مشکل خاصی نیست. 

اوضاع آرام است و علی رغم اینکه در لحظات اولیه شهروندان هیجان زده بودند، اما اکنون آرامش به شهر بازگشته است. امیدواریم که مشکلی پیش نیاید.

نجار به مردم توصیه کرد، از ازدحام در مراکز حساس اجتناب کنند و با حفظ آرامش خود کمک کنند که مشکلی پیش نیاید.

چند روستا در شهرستان ملارد خسارت جزئی دیدند
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۲:۰۴

به گفته مهروز، رئیس ستاد بحران استان البرز در شهرستان ملارد استان البرز چند روستا با خسارت جزئی رو به رو شدند که البته این خسارت ها مصدومی نداشت.

اعلام نتایج اطلاعات ایستگاه شتاب نگاری تهران و کرج درباره زلزله چهارشنبه شب
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۲:۰۳

ربیس شبکه شتاب نگاری کشور در مورد زلزله چهارشنبه شب گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه مرد آباد شتاب ۲ دهم ثقل زمین به ثبت رسیده است که شتاب بالایی است.

وی افزود: طلاعات یک ایستگاه از تهران استخراج شده است. بر اساس این اطلاعات شتاب ثبت شده در تهران 7 دهم ثقل زمین است که این عدد نشان می دهد شتاب در تهران نسبت به شتاب استان البرز کمتر بوده است.

 

هشدارهای امنیتی پلیس به شهروندان در پی زلزله اخیر
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۱:۵۹

معاون اجتماعی فرماندهی استان تهران با اشاره به حضور شهروندان تهرانی در بیرون از منازل خود در پی زلزله اخیر اظهار کرد:
اولین نکته این است که شهروندان خونسردی خود را حفظ کرده و اخبار را از رسانه‌ها و منابع معتبر پیگیری کنند.
تردد در سطح معابر سبب سنگینی ترافیک می‌شود از این رو لازم است تمام مردم در خارج از منزل خود نزدیک‌ترین فضای باز را پیدا کنند.
برخی از خودروها به طور دوبل نوقف می‌کنند که این کار هم خطر تصادف را افزایش داده و هم سبب اخلال در ترافیک می شود که باید از چنین اقدامی پرهیز شود.
آن دسته از شهروندانی که منازل خود را ترک کرده‌اند حتما در منازل خود را قفل کرده و موارد ایمنی را رعایت کنند.
همچنین افرادی که در بیرون از منزل قرار دارند از رها کردن خودرو خود خودداری کرده و مراقب اشیا گران قمیت خود باشند.

خودرونشینان در حاشیه بزرگراه ها متوقف شده اند
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۱:۵۶

با توجه به تأکید و درخواست های مسئولان از شهروندانی که با خودروهای خود در خیابان ها در حال تردد بودند مبنی بر اینکه از حرکت باز بایستند و باعث افزایش ترافیک نشوند، گزارش های میدانی حکایت از این دارد که بسیاری از شهروندان به این نکته مهم توجه کردند و هم اینک در حاشیه های بزرگراه توقف کرده اند.

تمام دستگاه های اجرایی و آموزشی قم فردا تعطیل است
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۱:۵۴

با توجه به تصمیم اتخاذ شده توسط ستاد مدیریت بحران استان قم، تمام دستگاه های اجرایی و آموزشی استان قم فردا پنجشنبه تعطیل خواهد بود.

همه دستگاه های امدادی استان البرز در آماده باش کامل هستند
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۱:۴۳

رئیس ستاد مدیریت بحران استان البرز دقایق قبل و در گفت و گو با شبکه خبر از بازگشت آرامش به شهر و روستاهای استان البرز سخن گفت و ادامه داد، تمام امکانات و نیروهای امدادی استان از جمله سالن های ورزشی برای خدمات دهی به شهروندان در حال آماده باش کامل هستند.

جلسه مدیریت بحران همچنان ادامه دارد
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۱:۴۰

جلسه ستاد بحران استان تهران که از دقایق اولیه وقوع زلزله در تهران آغاز شد، همچنان ادامه دارد. 

 

زلزله ۵.۲ ریشتری تهران و کرج را لرزاند/ مردم هراسان روانه خیابان‌ها شدند/ در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین ها ترافیک سنگین است

مردم به شایعات توجه نکنند
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۱:۳۶

با توجه به اینکه جمع زیادی از مردم شهر تهران هم اینک در خیابان های شهر تهران و یا در خودروهای شخصی هستند، اخبار و اطلاعات را از فضای مجازی دریافت می کنند که در میان این اخبار، بعضاً شایعاتی نیز دست به دست می شود.

توصیه شهروندان تهرانی این است که از صحت اخباری که می خوانند و یا می شنوند، اطلاع دقیق کسب کنند.

 

مواردی که بایستی دراین زمان و امشب برای زلزله رعایت کنیم
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۱:۳۲

کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در مورد مواردی که بایستی دراین زمان و امشب برای زلزله رعایت کنیم، موارد زیر را باید رعایت کرد:

1-هوشیار بودن حداقل یک نفر از اعضای خانواده
2-روشن نگه داشتن حداقل یک چراغ در منزل
3-قفل نکردن درب اتاقها-پنجره ودرب اصلی منزل
4-برداشتن مقداری آب و مواد غذایی
5-پوشیدن لباس گرم و حتی الامکان لباسهایی که بتوان در بیرون منزل پوشید استفاده کنیم.
6-مشخص نمودن مسیر خروج و مسدود نکردن راهرو خروجی (جاکفشی)
7-برداشتن داروهای مورد استفاده
8-شارژکردن گوشی موبایل
9-نخوابیدن نزدیک پنجره
10-مشخص نمودن محلی امن برای جمع شدن اعضا خانواده بعد از حادثه
11-چک کردن لوله بخاری

در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین های شهر تهران، ترافیک سنگین است
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۱:۲۶

بررسی های میدانی از خیابان های شهر تهران حکایت از آن درد که مسیرهای منتهی به پمپ بنزین های شهر تهران به شدت شلوغ است و مردم تلاش می کنند با پر کردن باک بنزین اتومبیل خود به سمت خروجی های شهر حکایت کنند.

در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین های شهر تهران، ترافیک سنگین است + فیلم
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۱:۲۶

بررسی های میدانی از خیابان های شهر تهران حکایت از آن درد که مسیرهای منتهی به پمپ بنزین های شهر تهران به شدت شلوغ است و مردم تلاش می کنند با پر کردن باک بنزین اتومبیل خود به سمت خروجی های شهر حکایت کنند.

 

 
زلزله ناشی از گسل کرج بوده
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۱:۰۰

مهدی زارع، عضو پژوهشکده زمین لرزه گفت: این زلزله ناشی از گسل کرج بوده و در مجاورت گسل‌های بزرگ شمال تهران و اشتهارد قرار دارد. بنابراین این گسل منتها الیه گسل‌های بزرگ بوده است. وی افزود: عمق این زلزله در ٧ کیلومتری زمین بوده است و یک چهارم جمعیت ایران این زلزله را حس کرده اند. احتمال وقوع دومینو وجود دارد و گسل جنوب کرج در ١٢٠٠ سال گذشته و گسل تهران در ٩٠٠ سال اخیر لرزشی نداشته و احتمال وقوع زلزله در این گسل‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: تجمیع قوای گسل‌های غیر فعال بستگی به توان لرزه زایی گسل‌های لرزیده شده دارد و معمولا با قدرت ٧ ریشتر فعالیت گسل‌های خفته آغاز می‌شود.

جاده چالوس باز است اما ...
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۵۰

فرمانده پلیس راه کشور گفت: با وجود ریزش کوه در جاده چالوس اما اکنون این جاده باز است. در حال حاضر در محدوده استان البرز ترافیک پر حجم است. در سایر محورهای مواصلاتی با مشکل ترافیک مواجه نیستیم. ریزش کوه در جاده چالوس طبیعی است زیرا شرایط این جاده متفاوت است و با اندک بارش و یا لرزشی، ریزش کوه را داریم. توصیه ما این است که مردم از جاده چالوس برای ترددهای خود استفاده نکنند.

ترافیک سنگین است اما مشکل ترافیکی نداریم
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۴۵

سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت :مراجعه شهروندان تهرانی به پمپ بنزین ها بار ترافیکی در برخی نقاط ایجاد کرده است اما جای نگرانی نیست، بار ترافیکی در مبادی خروجی اندکی سنگین است اما مشکل ترافیکی وجود ندارد.

 

زلزله ۵.۲ ریشتری تهران و کرج را لرزاند/ مراکز دولتی تهران، قم و البرز تعطیل شد/ در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین ها ترافیک سنگین است

هفت پس لرزه تا این لحظه
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۴۴

تا این لرزه هفت پس لرزه که بزرگترین آنها 2.1 ریشتر بوده به ثبت رسیده است. کانون این لرزه ها ملارد، ماهدشت، وحیدیه و صفادشت بود.

یک مصدوم گزارش شد
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۳۸

سلیمی رییس سازمان امداد ونجات هلال احمر در گفتگوی زنده تلویریونی اعلام کرد: در روستای اختر اباد تخریب اندکی گزارش شده و یک نفر هم مصدوم شده که منتقل شده است.

وی گفت: در کیلومتر ۱۶ جاده چالوس، ریزش کوه گزارش شده که ترافیک ایجاد کرده است. از شهروندان‌ خواهش می‌کنیم مسیر عبور خودروهای‌ امدادی را باز نگه دارند.

وزیر ارتباطات: مکالمات را کوتاه کنید
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۲۵

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات گفت: به دلیل وقوع زلزله در برخی محله‌های تهران امکان برقراری تماس سخت شده است ، از شهروندان تهرانی تقاضا داریم مکالمات تلفنی را کوتاه برقرار نمایند.

هیچ حادثه و مصدومیتی گزارش نشده است
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۲۱

سخنگوی سازمالن آتش نشانی تهران در گفت‌وگو با شهروندان، ضمن دعوت مردم به آرامش، از آماده باش نیروهای آتش نشانی تهران خبر داد و تاکید کرد تا این لحظه هیچ حادثه و مصدومی در پی این زلزله گزارش نشده است.

آماده باش به اهالی غرب تهران
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۱۸

مرادی، رئیس مرکز لرزه نگاری کشوری از احتمال فعال شدن گسل اشتهارد بر اثر زمین لرزه رخ داده خبر دادو از شهروندان، به ویژه ساکنان مناطق غربی تهران خواست هوشیار باشند.

تیم‌های ارزیاب به نقاط مختلف اعزام شده‌اند
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۵

نجار از اعزام تیم های ارزیاب به مناطق مختلف خبر داد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه شهروندان باید آرامش خود را حفظ کنند در مورد اختلال پیش آمده در خطوط همراه گفت:‌ این اختلال در پی افزایش حجم تماس‌ها است بنابر این ازمردم درخواست می‌شود از تماس‌های غیر ضروری خودداری کنند.

زمین لرزه ۲.۱ ریشتری در نزدیکی ملارد
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰

پس از زلزله 5.2 ریشتری، زمین لرزه دیگری با شدت ۲.۱ ریشتر ساعت ۲۳:۴۵ در صفادشت ملارد ثبت شد.

ریزش کوه در جاده چالوس
۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۲۳:۵۸

تاجیک نوری معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران در گفت‌وگو با مهر گفت: هنوز از مصدومین در اثر زلزله ملارد گزارشی نداشتیم.

بنا به برگزارش اداره کل مدیرت بحران استان البرز، زمین لرزه موجب ریزش کوه در جاده چالوس شده است. نیروهای مربوطه در حال بررسی خسارات احتمالی می باشند.

آماده‌باش کامل دستگاه‌های امدادی و انتظامی
۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۲۳:۴۹

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد در حال بررسی وضعیت هستیم و تمامی دستگاه های امدادی، انتظامی و خدماتی در آماده باش کامل هستند.

بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور هم در این باره گفت: این زلزله حوالی ملارد به وقوع پیوست اما تا این لحظه گزارشی از خسارات یا مصدومیت اعلام نشده است. تا این لحظه گزارشی از مصدومیت و خسارات اعلام نشده است و اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

کانون زلزله در ملارد
۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۲۳:۴۳

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفيزیک دانشگاه تهران، کانون زلزله در عرض جغرافیایی 35.685 و طول جغرافیایی 50.958، در شهر ملارد و در عمق 7 کیلومتری زمین قرار داشته است.

 

تهران و کرج لرزید/ شدت لرزه ۵.۲ ریشتر بود/ مردم هراسان روانه خیابان‌ها شدند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۱۸
شدید بود ولی شاید 2 ثانیه بود
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
خواب بودیم خواب خوبی هم بود
الکی سر و صدا نکنید بذارید بخوابیم
این زلزله را در ستارخان احساس کردم. بنظر میرسد که خیلی نزدیک یا قوی نباشد.
؛‌ تمامنقاط ظهر ؛‌
خدا وکیلی ایراد ملا نقطی نگیرید. بنده خدا وسط زلزله داشته خبر رو می نوشته که دستش تکون خرده.
یاخدا
مرکز لرزه نگاری آمریکا یک ماه پیش بعد از زلزله کرمانشاه دقیقا پیش بینی کرده بود که آذر ماه تهران زلزله میاد
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
یاد حرفهای ریس جمهور روحانی افتادم که زلزله و گردوغبار از اشکار شدن گناه وفساد مردم است
حالا بيشتر مردم بيچاره كرمانشاه و سر پل ذهاب و درك مي كنيم !
من اومدم تو حياط خونه واقعا سرماي بدي بود ...
خدا به اون بيچاره ها صبر بده
ما که باکی از مرگ نداریم
اونائی باید بترسن که ...
ای بابا
تو خوبی !
وحشتناک بود فردیس کرج بدجوری لرزید خدایا رحم کن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
فردیس کرج یا آلمان ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
ناشناس بامزه 01:38...می دونی وی پی ان چیه؟ اطلاعی از وجودش داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
شاید با پراکسی اومده
خدایاخودت رحم کن
خدایا خودت رحم کن
اين هم نتيجه ظلم به احمدي نژاد واطرافيانش.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
بگیرید بخوابید نصف شبها هم دست از تبلیغ ور نمی دارید ؟ بسسسسسسسسسسسسه دیگه
خواهران عزیز حجابتان را رعایت کنید
من با جیغ های شدید خانومم بیدار شدم،اولش گیج بودم که چی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
این 10 نفری که تا حالا به این نظر، رأی مثبت دادن، یعنی شما هم با جیغهای ایشون بیدار شدین؟
در کرمانشاه دوبار حس شد به فاصله 10 دقیقه.
خدا رحم کنه. من که شک ندارم قضیه به هارپ مربوط میشه. حالا یه مشت آدم دیرباور یا بدبین به ما و خوشبین به آمریکا هی مسخره کنن. من درباره زلزله کرمانشاه، توی همین سایت نوشتم هارپه. الان هم همینو میگم. باور کنین هارپه. چرا مسئولین همش رد می کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
دوست عزیز لطفا تفاوت بین علم و شبه علم رو متوجه شو
مژگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
اصلا بر فرض که هارپ باشه
چیکار می تونی بکنی؟
چه کار ازمون بر میاد؟
haarp

باور کنید این قضیه مشکوکه
خدا به خیر کنه.....تهران تحمل زلزله رو نداره...فاجعه میشه
با اين زلزله هايي كه تا الان با شدت كم در تهران اومده هنوز متاسفانه هيچ اقدام اساسي براي ساخت و ساز بي رويه، يا مكان اسكان بعد از زلزله شديد احتمالي و... انجام نشده. واي بروزي كه زلزله شديد بياد
من رو تخت در حال استراحت بودم که زلزله اومد، برام خیلی جالب بود که هر دفعه زلزله می اومد و همچنین زلزله اخیر کرمانشاه که در تهران احساس شد، حرکت ساختمان بصورت شرقی-غربی بود، ولی این دفعه لرزش ساختمان بصورت شمالی-جنوبی اتفاق افتاد.
تابناک جان، شما هم جالبی هاااا! ساعت ۲۳:۲۷ دقیقه زلزله اومده، اون‌وقت شما ساعت انتشار خبر زلزله رو ۲۳:۲۶ دقیقه درج کردین؛ یعنی یک دقیقه پیش از وقوع اون! این دستاورد علمی بزرگ در پیش‌بینی زلزله رو به شما تبریک عرض می‌کنم... (-:
آقا سلاملیکم ... خواستم بگم نترسین نترسین ما همه با هم هستیم
زلزله شما رو هم هول کرده 29امروز آذر 96 !!!!
آخه مگه میشه اینقد زلزله ؟؟؟؟؟؟ والله طبیعی نیست این حجم از زلزله توی این مدت کوتاه !!!!
پاسخ ها
شهروند
| United States of America |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
دوست عزیز کجاشو دیدی؟ این تازه اولشه. وقتی یک منطقه ای که در طول تاریخ زازله خیز بوده و زلزله های بزرگی در دوره بازگشت ها متناوبا رخ داده اند مطمئنا مستعد زلزله مجدد هست مخصوصا وقتی چند سالی هم اون دوره بازگشت به تأخیر افتاده باشه و منطقه تهران هم چنین ویژگی داره و تو اینجور مناطق وقتی یک گسل فعال بشه با فاصله سبب تحریک بقیه گسل ها و فعالیت اونها میشه و طبیعی هم هست.
در رشت به شدت احساس شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
من رشتم چیزی حس نکردم
در شرایط موجود:
1-خانه ها حداکثر 2-3 طبقه با پی و اسکلت استاندارد ساخته شوند و ترویج شود. البته هرچه ارتفاع ساختمان کمتر باشد بهتر است.
2-سنگ نمای ساختمان بیش از ارتفاع یک طبقه بکار نرود.
3-ارتفاع ساختمان ها نسبت به خیابانها و کوچه های همجوار تناسب داشته باشند.
4-دیوارها و نماها، بست مناسب و استاندارد داشته باشند.
5-سقف ها تا حد امکان سبک و مقاوم باشند.
رعایت موارد فوق در ساخت بناها باعث کاهش خسارت و کاهش استرس خواهد شد.
پاسخ ها
جواد
| - |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
مرسی مهندس
اگه بازم زلزله اومد خبرت میکنیم راهنماییمون کن
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
شما چقدر دلت خوشه!
تو کوچه 4 متری برج 20 طبقه می سازند و باجش را هم می دهند و آب از آب هم تکون نمیخوره!
مگر زلزله بیاد تهران ی کم خلوت بشه خفه شدیم این چند روزه از آلودگی هوا
اقاي مرادي خدا از سر تقصيراتش بگذره
خيلي التهاب رو تشديد كرد
عمرا اگه زلزله باشه
زلزله ایی در کار نیست .

معلوم نیست چی کار دارن میکنند زیر زمین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً ۖ وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ
مهیب ترین زلزله تاریخ ایران زیر تهران دراز کشیده و در حال بیدار شدنه . شهری مملو از ظلم و فساد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
احسنت ، انصافا" همینطوره
اذا زلزلت الارض زلزالها خدایا مارو به انی و کمتر از انی به خودمون وا مگذار
عجیب نیست این همه زلزله توی کشورمون؟
تو یکی دو ماه اخیر چند تا زلزله ثبت شده؟
روزنامه ای تیتر زده بود پایان یک تمدن
ما که جز بی فرهنگی و منفعت طلبی شخصی و بی اخلاقی در این شهر بی تمدن چیزی ندیدم اگر این تمدن است همان به که ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
احتمالا منظور از اون تیتر سقوط هخامنشیان بوده وگرنه ما کجا و تمدن کجا!!!! خخخخخخخخخخ
خدا بده بركت .بهترين اشتغال زايي براي شهرها و روستاها .فقط خواهشا مسولان فورا با همين بهانه به فكر دريافت وام ارزان از بانك جهاني باشن .مگر خدا خودش به فكر فارغ التحصيلان بي كار باشه .خونه دار بچه دار بدو بيا زلزله حراج كردم زلزله نميخوابم زلزله دوس داري زلزله بدو بيا زلزله
گسل کرج نیست داداش من این همون خون رو تو شیشه کردن ملت بدبخت ماست / چجوریه زلزله های خارج میشه رفتار بد مردمانش ولی زلزله ایران میشه گسل عجب / وقتی واسه یک الونک 60 متری به اندازه حقوق اداره کاری اجاره میگیرین وقتی رهن های میلیاردی رو باب میکنین وقتی فخر فروشی رو به حد هشدار میرسونین خشم خدا هم در میاد دیگه بخدا لوس انجلس همچین گرانیهای نجومی و اختلاس نداره که توی تهران داره * این نتیجه مال و ملال خواری ها و گران طلبی هاست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
شاید نتیجه سکوت علما در برابر فساد اقتصادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
عزیزم همشون گسله، از گناه مناه خبری نیست... تشریف ببرید خونه هاتونو ایمن سازی کنید
یلدای زلزله ای شما مبارک.
وای خدارا از یاد نبریممممم
خدا را شکر مردم تهران و کرج و اطرافیان صحیح و سلامت هستند مواظب خودتان باشید نکات ایمنی را رعایت کنید تا دچار سانحه یا اتفاق ناگوار نشید کوچیک شما علی
دستشوییاتونو برید که دیگه ممکنه به این راحتی گیر نیاد
زلزله خوبی بود انقدر مردم گناه میکنند
میگم ترسیدی تابناک یه سال عقب موندی سال 95؟
مصلي ، مساجد ، حسينيه ها رو باز كنيد
ارامش ميگيريم اونجا بخوابيم
با توجه به نزدیکی مرکز این زلزله به گسل بوئین زهرا احتمال فعال شدن این گسل و وقوع زلزه مخرب در شهر قم و شهر ری بسیار زیاد است در ضمن با توجه به اینکه در اکثر زلزه ها نیروی تخریب از شمال به جنوب اعمال میگردد احتمال خرابی گسترده در شهر های کرج ، تهران و اطراف خیلی کم است برعکس بیشترین تخریب در قم ، شهر های اطراف قم و شهر ری به وقوع خواهد پیوست .
خدا رو شکر که بخیر گذشت و از خداوند بزرگ خواستارم که نگه دار همه هموطنان عزیزمان باشد و بلاهایی طبیعی را از وطن ما دور کند
عاقبت بد حجابی خود آرایی و خودنمایی .. دیر و زود دارد ولی سوخت سوز ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
در هزاره سوم .قرن بیست یکم زدن اینجور حرفها واقعا
فقط باعث وهن دین و گزک به دست مغرضان دادن است تا اصل اعتقادات را هم به سخره بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
عاقبت سکوت در برابر ظلم و فساد
خدایا ملت ما را از همه بلایای طبیعی محافظت فرما
خدایا به حق پنج تن خودت رحم کن
تهران عرض جغرافيايي برابر با كرمانشاه داره و طول جغرافياييش بين كرمان و كرمانشاه قرار داره كه اگه كسي سربازي رفته باشه ميدونه كه ميشه با اين اطلاعات مركز سيبل رو قلق گيري كرد، يعني هارپ درست تنظيم شده روي تهران. چند ماه پيش هم يه صداهايي تو انزلي و چند شهر شنيده شد كه احتمالاً بي ربط با اين موضوع نباشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
آره ! فضبه اون صدها خیلی عجیب بود و در یزد هم شنیده شد و حتی دادستانی اقدام به پیگیری کرد و لی نتیجه اش اعلام نشد
رفته بودیم مهمونی یهو خونه فامیلمون لرزید دختر داییم داشت گریه میکرد یهو منم شروع کرد وخونه ترک برداشت به خدا در حد مرگ ترسیده بودم والانم ترسیدم واینکه میگن بازم قراره بیاد خدا بخیرکنه
گر نگهدار من آن است که من میدانم ، شیشه را در بغل سنگ نگه می دارد
اینها نتیجه گناهان ماست یا آزمایش الهی! هرچه باشد حکمت الهی است.
فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً ۖ وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ
پس نیکی را پیشه کنیم و نگران نباشیم.
خداوند رحیم است و مهربان.
الهی به امید تو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
چرا همه کناهان را به گردن مردم می اندازید.برخیآقازاده هاخورده اند و برده اند آنوقت ما گناه کرده ایم.
ان شاء الله که زلزله بعدی در کار نباشد، اما به هر حال احتمال وقوع آن بیش از پیش احساس شد.
دختر پسرای مجرد، بخت برگشته، بیکار، علاف، نیمه تحصیل کرده تحصیل نکرده، بدبخت بیچاره فلک زده امشب عمیق تر بخوابید
ما اول خیال کردم ویبره موبایلمه بعد که شما گفتید فهمیدم زلزله بوده.
من با بجهام در خانه بوديم و حون منزل ما كرج هست واقعن وحشتناك بود خدا يه همه رحم كنه
خدا رو شکر که در بودجه سال آینده بودجه مراکز ظاهرا فرهنگی زیاد شده ... همین باعث میشه مشکلات کم بشه
مردم باید در صورت برگشتن مجدد زلزله ، این خرابکار زبان نفهم را دستگیر کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
فعلا که اون ما رو دستگیر کرده!!! خخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
بپا له نشی، دستگیریت پیش کش
دوستان چه جوری هنوز مدیر ستاد بحران نمیدونه ملارد جزو تهران نه استان البرز ینی حوزه کاری خودشون رو نمیدونند یا خبر رو اشتباه اعلام میکردی تابی جان؟ملارد یکی از شهرستان های استان تهرانه
برای مردم خوب تهران آرزوی آرامش و سلامتی دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
خدا بهت سلامتی بده
سیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
ممنون زیبا جان اما چرا با پرچم آمریکا
یه ده ریشتر هم نمیاد از دست قسط و قرض و دزدی و گرونی خلاص شیم خسته ام خسته ..
برای من جای سوال که همه سایت های زلزله نگاری شدت ریشتر زلزله البرز رو ۴.۹ ثبت کردن ولی تو ایران ۵.۲ ثبت شده
هارم چیه مگ
من ک خیلی ترسیدم بلا ب دور خدایا رحم کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
هارپ
HAARP
یک پروژه مثلا علمی. ولی در اصل یک اسلحه است. ساده و خلاصه میگم. بالاترین لایه جو زمین، یونوسفر میتونه مثل یک آینه عمل کنه. پروژه هارپ شامل یک سری دکل و آنتن مخابراتی در مساحت وسیع هست که امواج الکترومغناطیسی بسیار قوی را از روی زمین به این لایه میتابونه و اون لایه مثل آینه امواج را منعکس میکنه به یک نقطه از زمین. میگن این امواج چنان قدرتمنده که پس از نفوذ به لایه های زمین، باعث حرکت لایه های سنگی و فعال شدن گسلها میشه. حتی تغییرات آب و هوایی
اگر به انگلیسی دو کلمه هارپ و ایران را در کنار هم سرچ کنیم، میبینیم که تو سایتهای خارجی هم عده زیادی اینوطر نتیجه گیری کردن که آمریکا داره با هارپ ایران را هدف قرار میده
الله اعلم
بی حجابی عامل زلزله است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
برو بمیر .اگه هم عامل زلزله انسانی باشد آن را در درون برخی مسولین جستجو کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
مگه مردم بیچاره ازگله و کوییک و... در کرمانشاه بی حجا بودن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
کمتر اختلاس کنید گردن بقیه هم نیندازید زلزله رو .
ساعت 3صبح. خروس خوان. من الان فردیس هستم در زمینی خاکی از خاک وطنم نزدیک خانه مان. زلزله . ترس. خدا
ولی باید امید داشت زندگی هست
ساعت 3صبح. خروس خوان. من الان فردیس هستم در زمینی خاکی از خاک وطنم نزدیک خانه مان. زلزله . ترس. خدا
ولی باید امید داشت زندگی هست
چیبکم..خدایا به مردمان بدبخت بیچاره رحم کن. هرچیکه خدا بخواهد همان رخ میدهد.خداکند گسلهیای 1200 ساله از خواب بیدار نشوند.واگر ازخواب بیدار یشوند.واویلا......
خدایا به خانوادمون رحم کن
این زلزله در کرج فردیس هم به شدت احساس شد ولی خدا رو شکر که تلفات نداشتیم
وای از روزی که بخواد زلزله ای مثل زلزله کرمانشاه کرج بیاد
خدا به دادمون برسه
خب یعنی بانک ها هم تعطیل هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من اصلا نترسیدم، دوست داشتم بیاد هم من راحت بشم هم آقای روحانی از بیکاری و در به دری من...
ساعت ۳/۴۵ اینجا کرج . پارک محل . سرده خیلی سرد
سرده خیلی سرد ساعت ۳/۴۵ اینجا کرج
سلام قم هم زلزله شدید بود مردم رفتن تو بوستان ها
اتفاق جالبی که مسئولین باید به آن توجه کنند قطع نشدن گاز است. زلزله ای با شدت 5 میبایست خطوط گاز به صورت خودکار قطع میشد ولی نشد. این یعنی خدا به داد همه برسد اگر زلزله ای با خرابی همراه باشد اگر از زلزله هم جان سالم بدر ببرند شاید کباب شدن در انتظار مان باشد. علل اصوصل میبایست با زلزله ای با شدت 4 کلیه ایستگاههای تقلیل فشار خودکار گاز لوله های اصلی را قطع میکرد. لطفا به مسئولین شرکت گاز اطلاع بدهید.
پاسخ ها
مژگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
اینا اگه میخواستند به این چزا فکر کنند گاز رو می دادند به نیروگاه ها ، برق نیروگاه رو میدادند به منازل. گرمایش کلا برقی می شد. این همه آدم هم خفه نمی شدند از بخاری و ... این کاریه که همه دنیا می کنند.. . ولی مملکت ما چیش مثل همه کسه؟
انسانیت تو تهران مرده بس کنید همه چیز شده پول پول پول پول کثیف ک یک روز تو این دنیا می ذاریم میریم شاید همین امشب
سلام،به مردم عزیزه کرمانشاه، من کرمانشاه زلزله اومد ،به عنوان یک هموطن یا یک انسان ،ناراحت شدم.میخوام بیان کنم امشب ی زلزله هم کرج رو لرزوند.که به خیر گذشت، امشب فهمیدم که شما ای عزیزان چه ،عزیزانی رو از دست دادید، تسلیت و سر تعظیم میکنم .خاکه پای شما هستم.به وحدانیت خدا اگه‌ کمکی میتونستم میکردم باورم کنید نداشتم.عذره منو پذیرا باشین ای مردم غیور کرمانشاه.سر تعظیم میکنم ،خاکه پای شما مهدی کرج.
ای خواهر های عزیز و برادران محترم من یه شهروند تهرانی هستم وبه بدترین شکل خیلی ترسیدم ازاین زلزله ی وحشتناک.من یه توضیح کوچیکی به اون عزیزانی بگم که به جای اینکه به هم وطن خودشون دلداری بدند و این موضوع ای که زلزله ی ترسناکی به وجود اومده رو درک کنند.به جاش میشینن یه حرفایی ازخودشون میزنن که هم خجالت اوره وهم زیادی توهم وتخیلی هستند.اگه کمی اطلاعات مردم ایران بالا می رفت خیلی قشنگ میشد.دوستان عزیز فقط کشور ایران یا شهرهای ایران در اثرزلزله نبوده که هیچ بلکه کشورهای دیگه این چندوقت ها خیلی دراثرزلزله قرار گرفته ومتاسفانه قاره ها وشکل زمین درحال تغییر هستش و این باعث میشه پس لرزه های زیادی داشته باشیم این روزها.و عزیزان اصلا هیچ ربطی به قضیه هارپ وقضیه سیاسی نیستش .تنها دلیل مهم اینه که زمین درحال تغییر خوب این مسائل طبیعت هستش.ما باید ازجهت خوشحال باشیم که خدا چقدر بزرگه که تواین شب یلدایی نخواسته هیچ کسی رو ناراحت کنه .ای هم وطن خودم ای ایرانیان دوست داشتنی تورو به اون خدای بزرگ شمارو قسم زمانی که یه اتفاق تلخ وترسناک طبیعت به وجود میاد خودتون رو بذار جای اون فرد ترس دیده وشوکه ازاین اتفاق .اگه ازتون کمکتون برنمیاد بجاش خودتون درک کنید.سپاس ازشما
خیلی شدید بود زلزله خونه ی ما که به شدت داشت میلرزید و صدای خیلی وحشتناکی داشت
من از استان فارس هستم.
کن خیلی تعریف از سطح فرهنگ مردم تهران شنیدم.البته اونایی که اصیل هستن رو میگم. وگرنه میدنم همه جا خوب و بد داره
ایشالا که تلفات نداشته باشه
رفتار مردم خیلی زشت و زننده بود تازه خرابی هم به بار نیومده بود رفتیم خیابون همه عصبی بودن چند جا دعوا شده بود یه عده اونقدر سریع رانندگی میکردن که اگر یه پس لرزه میومد میزدن به مردم و همش بوق میزدن و دیگرانو عصبی میکردن تو صف پمپ بنزین محشری بود و سر صف دعواشون شده بود ، یه عده ارازل هم ده بیست نفری با موتور چرخ میزدن و دنبال سوژه بودن، مردم جالبی هستیم
از دیشب همه مردم تهران مسلمان خواهند شد و نماز می خوانند و استغفارخواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
چشمم آب نمیخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
بامزه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
امروز در بندرعباس همايش نماز برگزار شده
دعا کنیم خدا گناهای همرو ببخشه شاید اینا عذاب الهیه اینقد که هممون بد شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
گنه کرد در بلخ آهنگری به بغداد زدند گردن مسگری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
:|
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
ایران رو گسله
مژگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
این دنیا یه نظامی داره که رو حساب و کتاب اون حرکت میکنه.
زلزله، توفان، آتشفشان و بقیه همه علل طبیعی دارند
یه کم عاقل باشید
از مسکن مهر کرج
5.2
ریشتر دیوارهای کاذب(اونایی که حمال نیستند اسم تخصوصیش نمیدونم) ترک برداشتند
دو لرزه شدید و پشت هم حس شد
حدودا 2ثانیه
و یک تشکر ویژه از اقای احمدی نژاد دولت و دستگاه های وقت ایشان برای
ساخت مسکن "مهر!" برای مردم در محاصره گسلهای اشتهارد "بویین زهرا" و کرج بر روی مرکز دفع زباله قدیمی شهر کرج
زلزله کجا بوده کار کار خود دولت بی انصافها
مسئولان محترم هم چنان نظاره گر.ترس شما بیشتر انها را جری می کند.
بالاتر از سیاهی که رنگی نیست.
تهران شهری است پر از فساد و شهوت و تبعیض دزدی بی عدالتی زلزله بزرگتری روزی خواهد امد
فقط دعا کنیم که هیچ اتفاقی نیفتاد همه چی دست خداس.
فقط دعا کنیم که هیچ اتفاقی نیفتاد
با زلزله کرمانشاه متاسفانه گسل های ایران در حال فعال شدن هستن همین کرمان چند بار زلزله امده تهران و کرج هم امد و این یعنی هشدار به کل ایران
سلام من بچه تهران نیستم اما کاش اونها ی خودشون زدن ب خواب با این زلزله بیداربشن خدا حق این مردم ازشون بگیره.
از شما می پرسم در خانه خودتان اگر بچه دوساله چیزی را بشکند با و.قتی که بچه دهساله چیزی را بشکند یکسان برخورد با آنها می کنید؟هیچ گاه بر اقوام قدیم هم عذاب نیامد الا بعد از آنکه پیام راستین توحید و انبیا به آنها رسید. و برای همین بسیاری از کفار از این بلاها نمی بیینند.
خیلی دوست دارم بدونم الان خانواده مسئولین و ایضا خودشون کجان هر بلایی هم نازل بشه اخرش بدبختیش مال ما بیچارهاست
اینجانب میگم حوادث آخرالزمان است این زلزله ها هشدار است به مردم و مسلمین که فقط اسمشو مسلمانی نزول خوری بیحجاب بی حیایی زندگی اشرافی مصرف کنندگی و شهر نشینی ترک صله رحم ظلم فساد مسئولین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
چرا حوادث آخر الزمان باید برای ایرانی ها اتفاق بیفته؟ در ژاپن سالانه چندین زلزله شدید می آید چرا آنجا اتفاقات آخرالزمانی رخ نمی دهد.
خدا شکر همه ی همشهریان تهرانی کرجی سالم هستند امیدوارم دیگه تکرار نشود.انشاالله
ساوه هم شدیدا زلزله احساس شد مردم تا طلوع خورشید بیرون بودند.
من به خوابم ادامه دادم چون واقعا خیلی خسته بودم.
می گن یکی از علایم ظهور زلزله های بسیار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
.حسابی سر کاری خواهرم
تابناک چاپ کن

از رشته کوه البرز فاصله بگیرید مردم تهران و بقیه شهرهای کوهپایه البرز
از بس مردمان کلانشهرهای مرکزی آلوده به گناه و فساد و فحشا هستند که با یک تلنگر به یاد پرونده سیاهشون میو فتن و از ترس مرگ تا صبح نمیخوابندو سرمای زمستان رو به جان میخرند. ایکاش یک شب هم برای خدا بیدار شوند و سرما بکشند وبه مناجات مشغول شوند تا خداوند از سرتقصیراتشون بگذره.
ستاد پس از بحران به هیچ عنوان آمادگی زلزله را ندارندو بامانور بسیار معمولی نمی توانند در این خصوص آمادگی کامل داشته باشند .
میگن پوسته زمین عربستان داره فشار میاره به ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
پوسته عربستان همیشه در حال فشار به پوسته فلات ایران بوده. و سالانه باعث کاهش چند سانتی متری از مساحت کشو ایران میشه
تو جغرافیا خونده بودیم
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
فعلا که داره به عربستان فشار میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
همانطور که دولتش فشار میاره.زورشون زیاده دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
.....سن كه رسيد به پنجاه فشار مياد
تابناک جان بنظرت قیمت خونه پایین میاد؟
مایه خجالته تو ژاپن زلزله 8 ریشتری میاد هیچ کس محل کار یا خانه اش را ترک ممیکنه . این جا با یک زلزله 5 ریشتری همه چیز از بهم میرزه .
امان از بی حجابی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
تا افرادی مثل شما وجود دارد مسیولان هم هیچ تدبیری برای مبارزه با زلزله نمی اندیشند.
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد و بدحجابی در جامعه است همین گرفتار شدن به عذاب الهی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
در هزاره سوم .قرن بیست یکم زدن اینجور حرفها واقعا
فقط باعث وهن دین و گزک به دست مغرضان است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
یعنی تو مارو ... با این کامنتت تخم مرغ مرغ گرون میشه خشتک شلوار یکی پاره میشه هوا الوده میشه زلزله مباد تو میای اینو میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
واقعا که یکعده نادانی را به حد اعلا رسانده اند.
ناشناس
| Bulgaria |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
یعنی میخواهید منکر تاثیر ویرانگر و منفی برنامه های ماهواره در تخریب فرهنگ حجاب و عفاف در جامغه بشوید؟
خدایا شکرت که باز هم رحم کردی و به خیر گذشت و هموطنانم سالم هستند به خدا دیگه خسته شدم از بس خبرای بد و صحنه های ناگوار دیدم .خدایا به مسئولین و بزرگان مملکترو از خواب غفلت بیدار کن تا دست از دخالت نابجا در دیگر کشورها بردارند و متوجه شوند که این کشور بسیار اسیبپ پذیر است مغرور نشوند و همت خود را معطوف به رفع معضلات بی شمار داخل کشور نمایند و دست از دشمن تراشی بردارن به خدا مردم ایران مردمی صلح جو و ارامش طلبند و با هیچ ملتی سر دشمنی ندارند
از خطه زلزله خیز شمال شرق ایران بجنورد برای شما دعا میکنم که همیشه سلامت و ایمن باشید.
سلام هموطن ازبس که مسئولین به فکر کرمان وکرمانشاه بودند زلزله خجالت کشید ورفت به پابوسشان بزارید بلرزند تا بدانند که چه می کشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
برخی که در کاخ ها و خانه های ایمنشان هیچ لرزشی هم احساس نکردند.
میرید رای میدید پس نوش جان .به امید زلزله ۷/۲
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
آخه عزیز دل ... چه ربطی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
مزخرف نگو. شب هم زیاد ننوش
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
مگه خودت ندادی ببم؟
mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
تابناک


اگر کسی از بعضی از مسولان انتقاد کند چاپ نمیکنی . اما نظر عمو قزوینی رو چاپ کردی . خجالت بکش از شرافت و انسانیت . بی بی سی شرف داره به خبرگزاری های ایران
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
عصبانیت بی دلیل و انتقاد بیجا کردی ببم
با سلام
لطفا صاحب نظران اظهار نظر در خصوص علل لزلزله بفرمایید ( بی حجابی .دزدی . اختلاس .....)
واقعا گُرخیده بودم دنبال بغل کسی میگشتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
بیا بغل عمو
ابر قرتها می توانند با فرستادن فرکانس ها بسیار قویاز ماهوارها رو گسل هاوایجاد لغزش انها زلزله بوجود بیاورند.دربعد کوچک شکستن سنگ کلیه بوسیله فرکانس دستگاه سنگ شکن..نمونه دیگر وقتی که جهت یافتن نفت .بزیر زمین فرکانس میفرستند .ایجاد لغزش میشود. تابناک جان این جدی بگیر واطلاع بدهید.من این برمامه راخودم تز طریق نی وی کانالهای. بی بی سی دیدهام
خدا رحم کنه ..... اگه ب تهران زلزله بیاد خدا میدونه چی میشه من که شنیده بودم میگفتن اگه تهران زلزله بیاد زمین باز میشه و تهران میره زیره دریا فکر کنم میگفتن زیر تهران دریا هست خدانکنه..... برای سلامتیشون یه صلوات و یه نماز آیات‌...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
دریا نیست فاضلاب انسانی است
این ناشناس جاسوسه کل متناشو بخوانید چیزی دستتون میاد
لرزشی شبیه به قلطک زدن نزدیک خونه داره
پاسخ ها
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
اقلا املای غلطک را یاد بگیر ببم
بی عدالتی ریشه در عمق 7کیلومتری زمین دوانده مسوولان دولت کمی به خودشان بیان مردم چه گناهی کردند چون خوشگو تر با هم میسوزند
کرمان درعرض دو هفته سه تا بالای 6 ریشتر اومد کک شما تهرانیا نگزید حالا ی دونه 5 اومده ترسیدید و تو بوق و کرنا میکنید؟!
سرانجام زمین لرزه رسید به جایی که باید خیلی زودتر از اینها می رسید!
تا دیر نشده توبه کنید بخصوص نجومی بگیران هر چه خورده اید پس دهید که داره میاید !!!
چرا زمین شناسی امریکا شدت را 4.9 زده؟اما ایران 5.2 اعلامکرد؟
نکتیه جالیش اینکه هیچکس به ساختمان های که مثلا ضد زلزله و مهندسیم هست اعتماد نداره چه اون کسی که تو خونه متری سی چهل میلیونی فرمانیه زندگی میکنه چه اون کسی که تو آپارتمان متری 3 میلیون تومنی جنوب شهر داره زندگی میکنه همه باهم از شهر دارن فرار میکنن واقعا ما تو همه چی عالی ونمونه هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
خب آخه هیچ کدوم مهندسی نیستند چه متری 2تومنی چه متری 50 تومنی. در ایران فقط بحث ظاهری ساختمان ها مورد توجه سازندگان است.
این زلزله از توع جدید بود ؟؟ چون زلزله ها یا خطی اند و یا دورانی ؟؟؟؟ این زلزله چکشی بود !! یعنی از بالا به پائین و بسیار این زلزله ها در جهان نادر هستند !!!این زلزله ها عموما خرابی سنگین ندارند !!!
تابناک در ساعت 23:26 اعلام کرده که در تهران ساعت 23:27 زلزله آمده است!!!
خوبه یلدا بود بیدار بودن وگرنه از ترس بیشتر کشته میدادن
خواهران فقط حجابتان را رعایت بنمایید هیچ مشکلی پیش نمیاد :|
خوشم میاد چه ملت بیکاری هستیم :)
سلام به بچه تهران کرج و بقیه
این اولین بار بود تو تهرات و اطراف چنین زلزله تو جند دهه گذشته اتقاق افتاد ما همیشه فکر میکنیم اتقاق برای همسایه س همیشه... به هر حال بیشتر مراقب باشید چون چنین مواقع دولت ها کم میارن ونمیتونن درست حسابی به مردم کنن اگه زنده بمونیم..
هااااارپ ------------ موضوعی مشکوک وناشناخته....
تکنولوزی که تو جنگ چهانی استفاده شد بر علیه زیر دریاهی .. ووو همان زمان دیگر محرمانه ماند
موضوعی دیگر در حین برجام -- دولت اعلام کرد الودی و مشکل آب حل میشود که بعد ازتوافق وضعیت جوی کشور بهتر شد
بعد برجام وامدن تند رو ها در آمریکا وضعیت تغییر کرد که
وضعیت جوی و زلزله های متعدد
هنوز کشوری نمیتونه زلرله پیش بینی کنه ولی میتوانن زلزله مصنوعی به وجود بیارن همانند بمب هسته ای و تکنولوزی های جدید..
و نگذارن سامانه بارشی وارد کشور شود این میشه جنگ سرد بی سر صدا بی دردسر..
هنوز دولت ها شناختی از این سلاح ندارن که بیان توضیح بدن همین اظلاعاتم تو سایتای خودشون گاه گداری درز میکنه
امیدوارم خدا بهمون رحم کنه وکسی آسیب نبینه چون وضعیت معیشتی مردم زیاد جالب نیست
موفق باشید
پاسخ ها
مژگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
زلزله سال 83 که کانونش جاده چالوس بود خیلی بیشتر لرزید. مدت زمانش هم خیلی بیشتر بود
دیدید زلزله درد نداشت
احتمالا پروژه قارت بوده از طرف بچه های خوابگاه دانشگاه
اين همه زلزله به نظرتون عاديه؟ ايران روي گسل زلزله قرار داره، اما اين همه زلزله غيرعاديه، قبل از ساخت اسلحه هارپ آمريكا اينهمه زلزله نداشتيم، حالا بعد از ساخت اين سلاح ، زلزله هاي متعددي روي داده، آمريكا درصدد نابودي ايرانه فعلن هر راهي رو انتخاب كرده موفق نبوده، روي ب هارپ آورده ، فراموش نكنيم جنگ جهاني دوم ژاپن تنها با اتم از پا درآمد. بايد كاري كرد نبايد بيكار بنشينيم خطر واقعي است، ما هم بايد دست بكار بشيم ، از دانشمندا و صاحب نظرا كمك بخواهيم
افزايش قيمت بنزين به ليتري 1500 تومان و گازوئيل 400 تومان و حذف يارانه ها و كم كردن سرعت اينترنت توسط وزير جهرمي و جوان وزارت ارتباطات در وقوع زلزله در تهران بي تاثير نيست. همه زلزله ها كه نميتونه نتيجه بي حجابي خانمها باشه
ربا خواران خود را برای جنگ با خدا آماده کنند چرا ما هیچ وحشتی از جنگ با خدا نداریم چرا ما این قدر خدا ناترس شده ایم از خدا باید ترسید نه از زلزله و ویرانی و مرگ٬ نتیجه آلوده شدن برخی به ربا خواری٬ جنگ تمام عیار با خداوند قهار است که این جنگ بسی ویرانگر و ترسناکتر خواهد بود . امید وارم برخی دست اندرکاران به خاطر جان دردانه های عزیزشان هم که شده کمی به خود آیند واز جنگ با خداوند قادر ودانا وپر هیز نمایند.
مسئولین محترم ، لطفا اگه دانش حمایت از مردم در برابر زلزله را ندارید لطفا از کشورهایی که از این حیث از ما بهتر هستند ، کمک بخواهید . ( انشاء الله که به کسی برنخورده باشه )
ما ديشب رفتيم خيابان ولي نه پتو بما دادن نه كانكس
اقا دوغ بخور
عدم مدیریت ستاد بحران مشهود بود. دوستانم از جنوب شهر تماس گرفتن میگفتن اینجا بسیج چادر داره میزنه و سوله های بحران رو بازگشایی کردن برای اسکان مردم ولی از سمت ما که ما هم جنوب شهریم ولی از اونا بالاتریم تا شمال شهر که رفتم هیچ خبری از کمک مسئولین نبود همه مساجد بسته بودن همه مدارس بسته بودن هیچ کجا یه سرویس بهداشتی باز نبود جز بیمارستان ها و پارکها و از زور سرما و خواب آلودگی نمیتونستیم تصمیمی بگیریم . پیشنهاد میشه اینجور مواقع اماکن عمومی مثل ورزشگاه و مساجد و مدارس باز بشن تا مردم برن توی حیاطش حد اقل دسترسی به آب و سرویس بهداشتی داشته باشن مخصوصا مدارس بهتره
امیدوار بودیم روحانی برای وقوع زمین لرزه در تهران مطلب آرامش بخشی میگفت اما انگار حاج حسن بیشتر از ما ترسیده
بنده خدا آقای خیابانی نمیدونه برای کرمانشاه گریه کنه یا تهران............
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
برای تهرانشاه
خواهشن یه گزارش از وضعیت سوله ها و مکان هایی که مدیریت بحران برای اسکان در نظر گرفته تهیه کنین.
دیشب که زلزله اومد ما گفتیم بریم بیرون ولی هر چی فکر کردیم هیچ جایی برای رفتن پیدا نکردیم. ما منطقه 14 میشینیم که پر تراکم ترین منطقه تهران از لحاظ جمعیتی هستش. کوچه ها شش متری و هشت متری. ما که عقلمون قد نداد جایی رو پیدا کنیم واسه همین خوابیدیم.
چرا ملارد؟ دفعه قبل هم انفجاری که باعث شهادت حسن تهرانی مقدم شد درملارد بود!!!!
از یک ماه قبل مشکین شهر روزی حداقل ۴تا زمین لرزه کوچیک داشته،این خودش نشونه اومدن زلزله بزرگه،الان گوریه که تو خوزستانه همینجوره یعنی اونجا هم احتمال زلزله هست
من بچه سرپل ذهاب هستم و دیشب از خدا خواستم تهرانی و کرجی های های عزیز صدمه مالی و جانی ندیده باشن واقعا مردم زیاد به سرپل ذهاب زیاد کمک کردن و دیشب خانوادگی برای استان کرج و تهران دعا کردیم ایشالله که دیگه هیچ موقع زلزله رو تجربه نکنین به حق رسول الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
خدا خیرت بده
اگه پایتخت زلزله شدید بیاد نه تنها کشور فلج خواهد شد و چند میلیون نفر هم کشته و مصدوم خواهند شد مورد تمسخر دنیا هم قرار خواهیم گرفت که پایتخت ایران ویران شد ! پس لطفا مسئولان تهران به فکر باشند و یا پایتخت رو تغبیر بدن که در صورت اومدن زلزله نگن پایتختشون ویران شد و هم اینکه مدیریت بحران بهتر انجام بشه و یااینکه در جهت مقاوم سازی مناطق زلزله خیز تهران برای مقاوت در برابر زلزله 7ریشتر
خوشبختانه استان ما همدان گسل نداره ولی بخاطر مجاورت با کرمانشاه و تهران هردو رو احساس کردیم زمین لرزه کرمانشاه بصورت کششی و حدود 30تا40ثانیه احساس شد و دیشب تهران والبرز هم بصورت چکشی و تک ضربه ای بود ! ان شاالله دیگه شاهد زلزله بزرگ نباشیم حداقل تا چندسال آینده که مردم بتونند خونهاشون رو مقاوم سازی بکنند و اصول مهندسی رو رعایت کنند به هرحال کشور ما زلزله خیزه و باید مثل ژاپن باهاش کنار بیایم ! درمورد هارپ هم نمیشه نظر داد مثلا چرا در کره شمالی نمیاد یا در روسیه دشمن امریکا و یا چین و...!؟ ولی مشخصه تغییرات آب وهوایی ایران کار آمریکاست با جلوگیری از اومدن سامانه های بارشی به ایران و بارور کردن اون قبل رسیدن به کشور ما
بهترین کار انتقال پایتخت است هرجایی غیر از تهران . اینکار خوبیش اینه که تلفات زلزله کم میشه. همه می دانیم که زلزله تهران مخرب ترین در نوع خود خواهد بود و چون جمعیت تهران زیاده با 6 ریشتر هم حداقل یک میلیون کشته خواهیم داد ولی با انتقال پایتخت جمعیت هم کاهش می یابد و با آمدن زلزله خسارت زیاد نمی شود.
بترسید از آه مظلومی که جز خدا کسی را ندارد؟
در حدیث از پیامبر مکرم صلی الله آمده است: وقتی امر به معروف و نهی از منکر ترک بشه اشرار حاکم میشن و دعا هم به اجابت نمیرسه.
حضرت امام رضا علیه السلام نیز در این زمینه می فرمایند: «وقتی امت من از امر به معروف و نهی از منکر شانه خالی کردند و آن را به یکدیگر واگذار کردند، حتما بدانند که با هلاکت و عذاب الهی روبه رو خواهند شد.»
زلزله تهران باعث شد كه بايد بزرگراههاي بيشتري در سطح شهر تهران و شهرهاي پرجمعيت زلزله خيز احداث شود تا در زمان وقوع زلزله امكان فرار مردم براي يافتن مكانهاي بزرگ و باز و همچنين امكان كمك رساني خودروهاي امدادي و اتش نشاني و ... وجود داشته باشد . الان در منطقه مسكوني ميرداماد تهران كه كليه كوچه ها كم عرض ميباشند و ساختمانهاي مسكوني بلند هستند اگر زلزله شديدي اتفاق بيفتد كسي زنده نميماند يا امدادرسانها كاري نميتوانند بكنند
زلزله خوبی آمد تما شای خوبی کردیم
از زلزله خوشحال نیستم و کلی فامیل و دوست تهران دارم ولی بد هم نشد تا بعضی ها بخصوص مسوولین بفهمند مردم بیچاره سرپب ذهاب و... چه میکشند البته مسوولان در دژهای آهنی خود احتمالا امنند. بخاطر یک زلزله۵۰۲ ریشتری چون در تهران بوده گوش فلک رو کر کردند و ۲۴ ساعت هست تلویزیون و اخبار چیز دیگری غیر از زلزله تهران برای گفتن ندارند درحالیکه کرمان و کرمانشاه و بعضی مناطق دیگه مدتهاست میلرزند
همه کرمانشاهی و کرمانی ها و شهرستانی ها می تونید به بدترین شکل ممکن تهران رو نفرین کنید
ولی.......یادتون باشه که اون اصل کاریا و اونایی که باید کاری بکنند یا میکردند راحت توی کاخ هاشون هستند و این وسط مردم بدبختی که چندساله دارن تو یع چهاردیواری سست سر میکنند صدمه می بینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
چرا نفرین کنند مردم چه گناهی دارند کوتاهی مسئولین چه ربطی به مردم داره مگه موقع زلزله تهران شما حرکتی از سوی مسئولین دیدین اینا فقط ناظر هستن و فقط توصیه یه دعا می کنند
یعنی سوسول تراز تهرونی جماعت تو عمرم ندیدم خخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
شبا تو ماشین میخوابن :))))))))))))
خدا رهم نکنه اونا به مردم مگه رهم میکنن
چرااین زلزله پاییزو زمستان میاد
من فردیس زندگی می کنم . زلزله باعث شد یه بدهکار بیاد فرداش پول منو بده و بگه آه تو بود که زلزله اومد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر