بازدید 9231

مگر اینکه زلزله بتواند نقاط کور را به چشم مدیران نشان دهد!

عزم جدیدی که در مقامات ارشد استان کرمان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بر طرف کردن مشکلات ارتباطی در استان کرمان به جریان افتاده است و بیشتر مقامات مسئول، سخن از تلاش برای حذف نقاط کور ارتباطی این استان بر زبان می آورند، در حالی مطرح می شود که این مشکل سال هاست گریبان شهروندان کرمانی را گرفته و کسی برای رفع آن کاری نکرده بود.
کد خبر: ۷۵۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 16 December 2017

زلزله های فراوان در برخی شهرستان های استان کرمان مثل شهرستان راور و شهر هجدک که از جمله نقاط حادثه خیز کشور نیز محسوب می شود با حاشیه های فراوانی  همراه شد و جدا از کم و کیف فرایندهای امداد و نجات کار به جایی رسید که استاندار کرمان در جلسه مدیریت بحران دو مقام دولتی را از جلسه اخراج کرد.

به گزارش «تابناک»؛ دهم آذرماه، زلزله ای با قدرت 6.1 ریشتر، بخش هایی از شهرستان راور استان کرمان را به لرزه درآورد و پس از آن نیز پس لرزه های متعددی در این استان رخ داد که نگرانی های شدیدی را در میان مردم و مسئولان در رابطه با احتمال افزایش خسارات به وجود آورد؛ مجموعه رخدادهایی که بررسی های دقیق نشان داد، به دلیل برخی محدودیت های زیرساختی در فرایند امداد و نجات با مشکلاتی همراه شد.

از جمله حواشی پیش آمده در رابطه با زلزله دهم آذر و پس لرزه های آن، واکنش جدی علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در جلسه ستاد بحران بود که حکایت از نارضایتی او از وضعیت موجود داشت.

دغدغه و نگرانی علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان که باعث شد او مدیر کل ارتباطات و فناوری و نیز رئیس ارتباطات سیار مخابرات کرمان را از جلسه ستاد بحران اخراج کند، این بود که چرا در استان کرمان، 86 نقطه کور ارتباطی وجود دارد و در مواقع بحران نمی توان در این استان به خوبی بین نهادهای دولتی ارتباط برقرار کرد؟!

آن گونه که استاندار کرمان بیان می کند، مشکل پوشش شبکه های ارتباطی در استان کرمان، تنها محدود به شهرستان راور نیست و در این استان 86 نقطه کور ارتباطی وجود دارد که به رغم تلاش های چهار ساله برای حل این مشکل، هنوز اتفاق مثبتی در این مسیر نیفتاده است.

در رابطه با مشکل ارتباط در استان کرمان و محدودیت هایی که این مشکل در فرایند امداد رسانی به مناطق زلزله زده ایجاد کرد، خلیل همایی راد، مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز در جلسه ستاد بحران استان اظهار کرد: نخستین پیامک از ستاد مدیریت بحران، یک ساعت و 29 دقیقه بعد از زلزله ظهر به دست ما رسید، زیرا با مشکلات ارتباطاتی بعد زلزله مواجه بودیم.

وی گفت: قرار بود که تلفن‌های پنج شماره‌ای مدیران ستاد بحران، نه اشغال و نه قطع شود و در هر شرایطی پاسخگو باشند؛ اما در زلزله امروز این طور نبود. کندی ارتباطات، مهمترین مشکل بعد از زلزله امروز کرمان بود و حتی تلفن‌های پنج شماره‌ای مدیران مدیریت بحران هم پاسخگو نبودند.

مشکلات ارتباطی که از آن سخن رفت و سخنان مقامات ارشد استانی کرمان نیز آن را تأیید می کند، سبب شد تا استاندار کرمان، خود با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رایزنی کند و موافقت های اولیه را برای اصلاح این اشکالات از او بگیرد؛ رایزنی هایی که بر اساس آن آذری جهرمی برای رفع مشکل پوشش ارتباطی استان کرمان به اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل دستورهای ویژه ای مبنی بر حل مشکل داد و مقرر کرد تا خود نیز در اسرع وقت برای بازدید از روند خدمات رسانی ها به منطقه سفر کند.

عزم جدیدی که در مقامات ارشد استان کرمان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بر طرف کردن مشکلات ارتباطی در استان کرمان به جریان افتاده است و بیشتر مقامات مسئول، سخن از تلاش برای حذف نقاط کور ارتباطی این استان بر زبان می آورند، در حالی مطرح می شود که این مشکل سال هاست گریبان شهروندان کرمانی را گرفته و کسی برای رفع آن کاری نکرده بود.

بنا بر همین مهم می توان این گونه نتیجه گرفت که زلزله 6.1 ریشتری منطقه هجدک شهرستان روار با همه خسارت ها و خرابی هایی که برای این استان به بار آورد، یک حاصل مثبت نیز داشت و آن این بود که نقاط کور ارتباطی استان را به چشم مقامات مسئول آورد؛ اتفاقی امیدوار کننده که البته باید منتظر بود و دید در مرحله عملیاتی به چه شکلی پیش خواهد رفت و آیا مدیران ارشد استانداری کرمان با همکاری وزارت ارتباطات خواهند توانست، بخش گسترده ای از مساحت استان کرمان را از نبود پوشش ارتباطی کامل و یا پوشش ناپایدار خارج کنند یا خیر؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
باز همینکه یک مدیر دولتی تونست با تهدید و عصبانیت، مشکلی رو از مردم حل کنه، جای خوشجالی داره
زلزله سنگ رو تکون میده ولی مغز مدیران خودخواه را نه!
مدیر کل ارتباطات و فناوری و نیز رئیس ارتباطات سیار مخابرات کرمان هر دو قربانی عدم تامین پوشش جاده ای و روستایی توسط دیگر اپراتورها شدند.

استان کرمان یکی از وسیعترین استانهای کشور است که دارای بیشترین جاده های اصلی و فرعی نیز می باشد و تامین پوشش همه ی جاده ها از عهده یک شرکت خصوصی (همراه اول) واقعا کاری بسیار طاقت فرسا و بزرگی است. هر جند همراه اول تمام تلاش خود را مبنی بر تامین پوشش سراسری انجام میدهد ولی توجه داشته باشید که شرکت همراه اول نیز خصوصی است. از این رو دولت تامین پوشش روستاهایی که توجیه اقتصادی را ندارند را به شرکتهای خصوصی دیگر نیز (مانند Hiweb) سپرده است.

طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) باهدف ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف‌شده است. «کنسرسیوم های‌وب - آواسل» در این پروژه ملی بیش از 25000 روستا را تحت پوشش اینترنت پرسرعت بر بستر فناوری 4G قرار خواهد داد.

این طرح ملی، بااتصال تدریجی بیش از 17 هزار روستا در سراسر کشور به اینترنت پرسرعت با استفاده از فناوری 4G، یکی از مهم‌ترین اقدامات در کاهش سطح اختلافی در میان شهر و روستا در کشور به شمار میاید. در مراسمی که در تاریخ 10 بهمن 1394، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت، 1361 روستای استان سیستان و بلوچستان به شبکه متصل شدند.

مرجع:

http://hiweb.ir/home-services/uso
سلام
روستای ما در ۳۵ کیلومتری شهرستان رفسنجان اصلا آنتن نمی ده و این در حالی هست که ما منطقه محرو نیستیم و با جاده لین المالی فقط ۷ کیلومتر فاصله داریم.
جالب تر اینکه از ۱۰ سال پیش تا الان وضع بدتر شده و قبلا یه مقدار کم آنتن داشتیم
کاش تمام استانداران همه استانها مانند استاندار کرمان قاطعیت داشتند
دم استاندار کرمان گرم ، یه جا بالاخره یکی پیدا شد از ضابطه و اختیاراتش بجای رابطه استفاده کنه و مشکل رو فریاد بزنه و ملاحظه ی کسی رو هم نکنه
مسئولی که نمی خواهد ببیند نقاط کور را از کجا ببینه؟
مدیر اول از همه مدیر نبود یک جوان جویای کار بود که یک حقوق بخور نمیری را بگیرد وزندگیش را بگذراند. بعد از هزاران تلاش واینو ببین واونو ببین وارد یک شرکتی ویا اداره دولتی شد اول که وارد شد کارش قانونی واول صبح کارتش را می زند وکارش را با تعارف واحترام به همکار وارباب رجوع شروع می کند وخیلی هم خوشحال است که کاری پیدا کرده ویک چندر غازی گیرش می اید ومیخورند ...یح بعد از اندکی به دلیلهایی ارتقاع(ارتفاع) می گیرد ومیرود بالاو با همکاران فاصله می کیرد جذب گروهبندی توی شرکت می شود ودیگر گردت هم بهش نمی رسد وان وقت میشود مدیر یک عده خاصی چه توی خیابان وچه توی مهمانیهای خاص حقوق مدیری وپاداشهای مدیری ودفترهای مدیری وماشینهای مدیری ومجانی بودن موبایلش و خیلی جیزهای دیگر نصیبش میشود ان وقت با شاه هم پالوده نمی خورد فکر این جور مدیران اینه که با هر طرح و صحبتی مخالفند تا اول همه اونها را بشناسند که فلانی چه جور مدیری است وبه قول کاربرعزیزی زلزله که بیاید سنگ صدتنی وکوه را وساختمان بیست طبقه را تکان میدهد ولی مغز این بیچاره را تکان نمی دهداز همه بدتر مدیر بالا دستی اونه که اون هم عین مدیر زیردستشه پس تمام مدیران بالا دستیها همینه که مدیر به این شکل می سازد امیر کبیر که نیست مدیر امیر کبیری بسازد واول به فکر جیب خودشانند که پر پول باشد وبعد خانواده و بعد فامیلا وبعد دوستهایش وبعد سفارش شده ها وبعدکه نوبت ملت میرسد گندش در می ایدکه فلان مدیر اختلاس کرده وفلنگه بسته وعین بند تنبون در رفته که کسی به گردش هم نمی رسه اگر هم برسه عده ای قلیل هستند که کمک کرده اند ومی روند طلبشونو بگیرند..بقیه مدیران را هم همه میدانند که یابچه های ژن بالا اند یا بچه فلان وزیر ویا نماینده یا هم بچه خود مدیرندکه از ملت میانه بویی نبرده اند که بلکه گره را هم محکمتر می زنند .خدایا به فریاد برس ............................................
عزيزان مشكل همه ما اين است كه ندانسته قضاوت ميكنيم واستانداركرمان هم براي اينكه مسىوليت خودش رو گردن يكي ديگه بياندازد ديواري كوتاهتر از مخابرات پيدا نكرد.در مناقصه اي كه چهارسال پيش وزارت فناوري برگزاركرد شركت هاي وب برنده واگذاري اينترنت در بيست وپنج هزار روستادركشورشدوافتتاحيه شانزده هزار روستا رااقاي واعظي برگزار كردند حالا چندتا از روستاهاي موردنظراستاندار كرمان در اين ليست بيست وپنج هزارهاي وب هست رو نمي دانم.فقط يقين ميدانم كه پرسنل همراه اول كرمان نهايت تلاش وزحمت رودارند ميكشند.استاندارمحترم نيز عجله كردزيراپوشش جاده وروستا فقط وظيفه همراه اول نيست بلكه رايتل و ايرانسل نيز بعنوان يك اپراتورهمان وظيفه اي رودارندكه همراه اول دارد.نكته ديگردر مورد افزايش ظرفيت پهناي باند استان كرمان است كه همه كارها انجام شده واماده خريد از چين بوده وليكن مجددا يك يا چند شركت ايراني مدعي توليد ان در ايران شدند.اگرواقعا قادر به توليدبودندخداگواه باعث افتخاربود وليكن مشابه وضعيت هاي وب در پروژه بيست وپنج هزارروستا خالي بستند ودر انتها اين مردم هستند كه متضرر ميشوند.واحتمالا استاندارمحترم اين دفعه مديرمنطقه كرمان را از جلسه بيرون مي كند.من جاي استانداربودم از مدير همراه اول كرمان كه با دست خالي اونجا رو مي گردونه دلجويي مي كردم.
سلام، وجود طولانی مدت ارگ بم معنای خاصی داشت و آن زلزله خیز نبودن محدوده استان کرمان برای دوره های بسیار طولانی بوده است، اما چه شده که در کمتر از نیم قرن چنین زلزله های مرگباری را شاهد است؟ به نظر می رسد تنها اتفاقی که افتاده برداشت بیش از حد آب از منابع زمین آن محدوده به خاطر حرص و ولع افراد خاص برای برداشت بیش از حد آب و‌کاشت پسته بوده است، برداشت آب از منابع پوسته زمین و به تبع آن به هم خوردن چگالی قشر زمین و خشکی بیش از حد آن که موجب صلب شدن آن و متعاقبا رسانایی بیش از حد انرژی زلزله های درونی که دائما درحال انجام هستند می باشد، خشک شدن قشر زمین و عدم حالت خمیری زمین همه انرژی زلزله را به سطح می رساند، علاوه بر آن خالی شدن حفره های زمین از آب که تا کنون همچون کیسه های شن در مقابل گلوله انرژی تیر زلزله را مهار و سرکوب می کردند عامل مهمی هست، صبر زمین به سر آمده، ما همه رودها را متوقف کرده ایم، سهم آب همه موجودات زنده را ظالمانه غارت کرده ایم، تازه اخیرا عده ای هم در فکر آبهای ژرف هستند، منتظر حرکات خشمگینانه بیشتر زمین و آسمان باید بود، حالا بروید دنبال مقصر بگردید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان