بازدید 1881

نگرانی از افزایش حملات داخلی تروریست‌ها در آمریکا

بر اساس گزارش‌های موجود مشخص شده که هم‌زمان با ضعیف شدن داعش در خارج از آمریکا نگرانی‌هایی از قدرت گرفتن آن و بروز حملات در داخل ایالات متحده افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۵۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 15 December 2017

بر اساس گزارش‌های موجود مشخص شده که هم‌زمان با ضعیف شدن داعش در خارج از آمریکا نگرانی‌هایی از قدرت گرفتن آن و بروز حملات در داخل ایالات متحده افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در یک پیام ویدئویی آنلاین داعشی‌ها آمده است که حامیان داعش که نمی‌توانند به خارج از کشورهایشان بروند تا به این گروه ملحق شوند باید حملاتی را در هرجایی که باشد خواه در آمریکا یا در اروپا انجام دهند.

یکی از جدیدترین حملات با تاثیر از این پیام ویدئویی از سوی "عقایدالله" ۲۷ ساله بنگلادشی روز دوشنبه گذشته در نیویورک صورت گرفت.

"سیموس هافز"، مشاور سابق در مرکز ملی مقابله با تروریسم دولت آمریکا گفت: این افراد که به تنهایی اقدام به انجام فعالیت‌های تروریستی می‌کنند سعی دارند تا با کمترین تلفات و با کمترین سازماندهی دست به اقدامات تروریستی بزنند. به همین دلیل است که شما با افراد زیادی که آماتور هم هستند، روبرو هستید.

بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط برنامه مطالعه افراط گرایی در دانشگاه جورج واشنگتن که هافز معاونت آن را برعهده دارد، مشخص شد که حملات برمبنای شیوه‌های شخصی در آمریکا رو به افزایش است.

از ژوئن ۲۰۱۴ که داعش برای خود در عراق و سوریه "خلافت" تشکیل داد، ۱۹ حمله تروریستی توسط اعضای تحت کنترل داعش در آمریکا رخ داده است. از این تعداد، ۱۲ مورد در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و تقریبا دو برابر سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بوده است.

هافز در ادامه گفت: شما شاهد افزایش تعداد توطئه‌ها و متاسفانه حملات هستید.

کارشناسان می‌گویند موفقیت متحدان غربی در بازپس گیری کنترل مواضع تحت کنترل داعش می‌تواند باعث بروز حملات بیشتر در کشورهای اروپایی و آمریکا باشد.

"کریستوفر ورای"، مدیر بخش تحقیقات پلیس اف.بی.آی در جلسه کنگره گفت: هیچ گروهی همانند داعش تا به اکنون برای تاثیرگذاری بر افراد در کشورهای مختلف اینقدر موفقیت آمیز عمل نکرده است. تروریست‌ها از طریق اینترنت به جوامع محلی دسترسی دارند و از این روش برای هدف قرار دادن و به خدمت گرفتن شهروندان ما بهره می‌برند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست