بازدید 18164
۳

شایعه ای که افکار عمومی را جریحه دار کرد

«کافه نادری»؛ بعید است اهل کافه گردی هم نباشید و این نام به گوشتان نخورده باشد. کافه‌ای که به واسطه فیلم‌ها و سریال های تاریخی و حتی برخی کتاب‌ها و ترانه‌ها، نامش از دیرباز با گوش ایرانیان آشناست اما کمتر کسی می‌دانست مالکش کیست. مالک اصلی این ملک سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید بوده که چند سال پیش ملکیت خود را به اشخاص حقیقی واگذار کرده است.
کد خبر: ۷۵۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 11 December 2017

«کافه نادری»؛ بعید است اهل کافه گردی هم نباشید و این نام به گوشتان نخورده باشد. کافه‌ای که به واسطه فیلم‌ها و سریال های تاریخی و حتی برخی کتاب‌ها و ترانه‌ها، نامش از دیرباز با گوش ایرانیان آشناست اما کمتر کسی می‌دانست مالکش کیست. مالک اصلی این ملک سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید بوده که چند سال پیش ملکیت خود را به اشخاص حقیقی واگذار کرده است. اما شایعه ای که از این کافه ثبت ملی شده به تازگی خیلی بر سر زبان‌ها افتاده، حکایت دیگری را مطرح می کند.


به گزارش «تابناک»؛ ماجرا از یک مزایده شروع شد؛ مزایده‌ای که بانی آن ستاد فرمان امام(ره) و آگهی اش در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شده بود و حکایت از آن داشت که زمین مجاور این کافه با پلاک ثبتی 24/203 به مساحت 475 متر مربع از آن، ستاد فرمان امام(ره) است. مالکیتی که احتمالا حکایت از تصرف این ملک پس از انقلاب اسلامی دارد و متأسفانه از سوی ذینفعان امر و پس از انتشار آگهی مزایده عمومی، گزاره های ناخوشایندی جهت حساس کردن افکار عمومی در محافل رسانه یی مطرح شد.


صحبت درباره حاشیه هایی است که ظاهرا برخی مسئولان و فعالان حوزه ی رسانه از آن آگاهی ندارند؛ حاشیه هایی که پیوند خوردن آن با نام ستاد فرمان امام(ره)، بی آنکه توضیح داده شود، قصد مسئولان این ستاد از مزایده و محل صرف عواید ناشی از فروش این ملک چیست، کم لطفی آشکار در حق این نهاد انقلابی و بنیانگذار آن است که فرمانش در نام این ستاد به طور خاص حک شده است.


متن آگهی این بود: «شش دانگ یک قطعه زمین که با وضع موجود و به صورت قطعی واگذار می‌گردد، ضمناً زمین موصوف جزو حیاط هتل نادری بوده و اعمال ید مالکانه به عهده خریدار می‌باشد/ متراژ عرصه 475 مترمربع / پهنه S۱۲۳(عملکرد در مقیاس منطقه) با حداکثر ۶ طبقه و ۳۴۰ درصد تراکم ساختمانی مجاز / رقم ۲۱میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال.

داستانی تلخ که با واکنش افکار عمومی به این مزایده، بر تلخی‌هایش افزوده شد، زیرا شایعه‌ای شکل گرفت که حکایت از دیوارکشی در این حیاط و جدا کردنش از ملک کافه نادری داشت.


ادعایی که موجب شد مدیران شهرداری این منطقه از گشت زنی شبانه روز پیرامون این کافه برای ممانعت از دیوارکشی در آن خبر بدهند و بگویند: «قطعا اگر کوچکترین اقدامی صورت بپذیرد به شدت با مالک برخورد خواهد شد.» سخنانی از جنس تهدید و البته با نیت پیشگیری که به سرعت در سطوح بالاتر نیز انعکاس یافت.


از جمله بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از هتل و کافه نادری و انتشار این خبر به نقل از وی همراه شد که هیچ گونه عملیات عمرانی در ضلع جنوبی، شرقی یا غربی هتل نادری صورت نپذیرفته است؛ بازدیدی که سه روز پس از اظهار نظر مدیر مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مبنی بر خروج این زمین از فهرست مزایده های این ستاد تا زمان تعیین تکلیف موضوعات اختلافی درباره این ملک و کافه صورت می‌گرفت.


گزاره‌ای که به خوبی نشان می‌دهد چقدر حاشیه های شکل گرفته جدی بوده و تا چه اندازه نگرانی‌ها عمیق شده است. نگرانی‌هایی که موجب شده معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم به ماجرا واکنش نشان داده و بگوید: «وضعیت کافه نادری را پیگیری می‌کنیم، مهم این است که یکپارچگی آن از دست نرود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
کلا همیشه داره خطر از بیخ گوش ایران و ایرانی میگذره بابرخي مديران بی خیالی که ما داریم
میشه یه دفعه کل این املاک رو که ثبت شدن بکوبن و جاش بازار یا آپارتمان بسازن که هر روز حرص نخوریم. تخت جمشید هم بد نیستا
ای ایران ، کشور ستمکش من .قدر،شان وحقیقت جایگاه تو کی میخواد شناخته بشه واز این دخل وتصرف های بی پایان رهایی یابی!؟.....خدایا خسته شدم !دیگه بسه.!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان