بازدید 17261

ارتباط ترس و استرس با بی حس نشدن دندان‌ها

کد خبر: ۷۵۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 07 December 2017

یک جراح و متخصص ریشه درمانی با بیان اینکه استرس از عوامل مهمی است که می تواند در بی حس نشدن دندان ها نقش داشته باشد گفت: با روش‌های کنترل و مدیریت استرس می‌توانید خیلی از موارد مشکلات بی‌حس نشدن را حل کنید.

به گزارش فارس، علی مرسلی دندانپزشک اظهار داشت: بی حسی در درمان های دندانپزشکی مخصوصا عصب کشی نیاز اساسی است.

وی با توضیح اینکه یکی از ترس‌های رایج مراجعین دندان‌پزشکی، ترس از این است که حین انجام درمان درد داشته باشند و دندانشان بی‌حس نشود گفت: گاهی اوقات این ترس به تجربیات ناگوار و ناخوشایند گذشته برمی‌گردد. مثلاً درمان‌های قبلی با درد همراه بوده است و مراجعه‌کننده خاطرهٔ خوبی از درمان دندان‌پزشکی علی‌الخصوص درمان ریشه (عصب‌کشی) ندارد.

وی تصریح کرد: دلایلی وجود دارد که ممکن است بی‌حس شدن دندان‌ها را با مشکل مواجه کند؛ اما تقریباً تمامی این موارد قابل‌ حل است. به‌جرأت می‌توان گفت که تمام دندان‌ها بی‌حس می‌شوند و بنابراین شما باید اطمینان داشته باشید که در دندانپزشکی معاصر، درهرصورتی درمان با درد قرار نیست برای شما انجام شود.

مرسلی اضافه کرد: اما در برخی افراد بی‌حسی کامل ممکن است دیرتر یا دشوارتر به دست آید که در این افراد تمهیدات تخصصی برای به دست آوردن بی‌حسی موردنیاز است. در درمان‌های ریشه، بهترین فردی که تخصص لازم را در سروکله زدن با این موارد دشوار دارد متخصص درمان ریشه یا همان اندودنتیست است. اندودنتیست‌ها دندان‌پزشکانی هستند که آموزش‌های ویژهٔ تخصصی دیده و تجربهٔ بیشتری برای درمان این موارد دشوار دارند.

وی با بیان اینکه استرس و ترس یکی از علل بی حس نشدن ندان ها است گفت: این عامل یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث می‌شود دندان شما بی‌حس نشود. با روش‌های کنترل و مدیریت استرس می‌توانید خیلی از موارد مشکلات بی‌حس نشدن را حل کنید. استرس و ترس با روش‌های مختلف ازجمله آزاد شدن مواد محرک درد، در بی‌حس نشدن نقش دارد.

این متخصص ریشه درمانی افزود: در برخی موارد برای مدیریت استرس خود شاید نیاز به مراجعه به درمانگر یا حتی دریافت دارو باشید. قضیهٔ استرس و بی‌حس نشدن مسیر دوطرفه است، یعنی به دلیل ترس شما ممکن است بی‌ حسی به‌سختی به دست بیاید، به دلیل تجربهٔ درد هم استرس شما هر بار اضافه‌تر می‌شود. این سیکل نیاز به شکسته شدن دارد که یک متخصص درمان ریشه و در موارد خیلی حاد درمان دارویی و مشاوره روانشناسی می‌تواند که چرخهٔ معیوب را متوقف کند و درمان آرام‌بخشی برای شما به ارمغان بیاورد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر