بازدید 4453

تماس تلفنی اردوغان و روحانی

کد خبر: ۷۵۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 06 December 2017

رئیس‌جمهور گفته است که مسئولیت همه بی‌ثباتی و ناامنی‌ها در منطقه مستقیماً بر عهده رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در تماسی تلفنی، قدس شریف را بخش لاینفک فلسطین دانستند و با نکوهش شدید تصمیم آمریکا، از همه کشورهای اسلامی و صلح دوست جهان خواستند متحد و یکصدا در برابر این حرکت بی ثبات کننده و غیرقانونی واشنگتن، بایستند.

حجت الاسلام حسن روحانی در این تماس تلفنی با اشاره به پیشنهاد"رجب طیب اردوغان" برای تشکیل نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول و دعوت از وی برای شرکت در این نشست، گفت: ما معتقدیم در شرایط کنونی همه کشورهای اسلامی باید متحد و یکصدا در برابر این تصمیم نادرست، غیرقانونی، تحریک آمیز و بسیار خطرناک آمریکا، اقدامی جدی انجام دهند.

وی روز چهارشنبه با قدردانی از تماس تلفنی رئیس‌جمهور ترکیه، تصریح کرد: امروز یکی از اولویت‌های جهان اسلام، مساله فلسطین، قدس و مقابله با اقدامات نادرست رژیم صهیونیستی است. ما همه کشورهای اسلامی و صلح دوست جهان را دعوت می‌کنیم تا در برابر این اقدامات غیرقانونی، ایستادگی کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه منطقه ما نیاز به ثبات و امنیت دارد و این حرکات نادرست و غیرقانونی می‌تواند کشور فلسطین و کل منطقه را به سمت بی‌ثباتی بکشاند، به بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل و ایستادگی در برابر جامعه جهانی اشاره کرد و افزود: بی‌تردید مسئولیت همه بی‌ثباتی و ناامنی‌ها، مستقیماً بر عهده رژیم صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام روحانی، مسئولیت کشورهای اسلامی و مسلمانان را در این برهه زمانی، نسبت به قدس شریف بسیار سنگین خواند و ادامه داد: کشورهای اسلامی و همه کشورهای آزاده جهان باید در برابر حرکت و تصمیم واشنگتن، سریعاً و در قالبی بازدارنده دست به اقدام بزنند.

وی گفت که جمهوری اسلامی ایران در نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد.

روحانی در ابتدای این تماس تلفنی نیز با تبریک خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین تشکر از ابراز تاسف همتای ترکیه‌ای خود از حمله تروریست‌ها به یکی از پست‌های مرزبانی و شهادت یکی از مرزبانان ایرانی، اظهار داشت: ما آماده‌ایم همه توان خود را برای تقویت امنیت مرزها و مبارزه قاطع با تروریست‌ها بکار بگیریم.

رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این تماس تلفنی با ابراز تاسف از شهادت یکی از مرزبانان ایرانی در حمله تروریست‌ها گفت: این حادثه به ما نشان داد که گسترش همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم اهمیت ویژه‌ای دارد.

"رجب طیب اردوغان" در ادامه به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل اشاره کرد و افزود: این تصمیم نگران کننده و جسارت ترامپ، ناشی از اختلافات داخلی در جهان اسلام است و اکنون جهان اسلام باید یکصدا وحدت خود را نشان داده و با این حرکت، مخالفت کند.

وی تاکید کرد که این حرکت آمریکا نقض حقوق بشر و همه تصمیمات سازمان ملل متحد درباره قدس شریف است.

رئیس‌جمهو ترکیه که رییس دوره ای سازمان همکاری اسلامی است خواهان برگزاری اجلاس فوق العاده سران این سازمان در روزهای آتی شد.

اردوغان اظهارداشت: این مساله و مشکل واقعاً باعث تشدید درگیری‌ها و حوادث بدی در منطقه خواهد شد و جهان اسلام باید وحدت و یکپارچگی خود را در قبال این موضوع به جهانیان اعلام کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر