بازدید 3692
بر اجرای کامل برجام تاکید شد

دیدار ظریف و موگرینی در رم

محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی در رم ، بر اجرای کامل برجام تاکید کردند.
کد خبر: ۷۵۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲ 30 November 2017

محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی در رم ، بر اجرای کامل برجام تاکید کردند.

به گزارش تابناک، ظریف که صبح امروز پنجشنبه به دعوت آنجلینو الفانو همتای ایتالیایی برای شرکت در سومین نشست گفت وگوی مدیترانه به رم سفر کرده است، پس از شرکت در موسسه امور بین الملل ایتالیا، با فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا پشت در‌های بسته دیدار و درباره مسایل منطقه‌ای از جمله لبنان و سوریه صحبت کرد. ظریف همچنین توضیحاتی را درخصوص اجلاس سوچی به موگرینی داد و طرفین بر اجرای کامل برجام تاکید کردند.

ظریف در این سفر همچنین با الفانو دیدار و گفت وگو کرد و در نشست سه روزه موسوم به 'Forum Rome MED ۲۰۱۷' که از روز پنجشنبه توسط وزارت خارجه ایتالیا و موسسه مطالعات سیاسی بین المللی (ISPI) در محل هتل بزرگ پارکو دی پرینچیپی برگزار می‌شود، سخنرانی می‌کند.

در این رویداد بین المللی شمار زیادی از نمایندگان دولتی ایتالیایی و خارجی از جمله روسای جمهوری، نخست وزیران، وزرا و سرمایه گذاران و کارآفرینان، سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی و کارشناسان از ۵۶ کشور جهان از جمله ایران حضور دارند.
این نشست به مدت سه روز در ۲۵ نشست و حول چهار محور سعادت مشترک، امنیت مشترک، مهاجرت و رسانه ها، فرهنگ و جامعه برگزار می‌شود.

توازن‌های جدید منطقه، امنیت مشترک، مبارزه با تروریسم پس از آزادی رقه و موصول، استراتژ‌های جدید برای اداره جریان مهاجرت ها، انرژی و تجارت بین المللی در منطقه از جمله موضوعات مهم این نشست بین المللی است.

در این نشست تمرکزی ویژه به برخی از کشور‌های کلیدی منطقه مانند ایران، عربستان سعودی، قطر، مصر، عراق و لیبی و همچنین به دیدگاه قدرت‌های بزرگ مانند روسیه، آمریکا، چین و هند از منطقه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی