بازدید 25761

خلبان فیروز رحتمیان ماسوله کیست؟

سرلشکر شهید فیروز رحمتیان پس از آنکه سوم مهر ماه در یک عملیات موفق تاسیسات نفتی کرکوک را بمباران کرده بود ششم مهر ماه در عملیات دوم خود جاوید الاثر شد.
کد خبر: ۷۵۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 29 November 2017

سرلشکر شهید فیروز رحمتیان پس از آنکه سوم مهر ماه در یک عملیات موفق تاسیسات نفتی کرکوک را بمباران کرده بود ششم مهر ماه در عملیات دوم خود جاوید الاثر شد.
به گزارش ۸دی، ششم مهر ماه سال ۱۳۵۹ یکی از خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی جمهوری اسلامی به نام سرلشکر شهید فیروز رحمتیان ماسوله پس از انجام ماموریت انهدام پایگاههای دشمن بعثی در بازگشت هدف آتش دشمن قرار می‌گیرد و به خیل شهدای اسلام می پیوندد.

خلبان فیروز رحتمیان ماسوله کیست؟

تا سالها این شهید گرانقدر گیلانی که اهل شهرک ماسوله فومن بوده و سالهای تحصیل خود را در رشت طی نموده بود جاویدالاثر تلقی شده و امید به بازگشت او می‌رفت اما با بازگشت آخرین گروه از آزادگان خلبان این امید به یاس مبدل شد.

خلبان فیروز رحتمیان ماسوله کیست؟

این فرزند گیلان متولد خرداد ماه سال ۱۳۲۷ در شهرستان صومعه سرا بوده و پس از استخدام در نیروی هوایی و طی دوره های پیشرفته در آمریکا با پرواز در اسکادران فانتوم و در پایگاه شهید نوژه همدان علاوه بر پاسداری از آسمان کشور جزو اولین گروه خلبانان و عقابان تیز پروازی بود که در سوم مهر ماه ۵۹ با موفقیت تاسیسات نفتی کرکوک را بمباران کرده و ضربات مهلکی بر دشمن بعثی وارد نموده بود و سرانجام در ششم مهر ماه همان سال در سی و دو سالگی ققنوس وار در آتش پرنده آهنین بال خود سوخت تا مشعلی برای روشنایی راه استقلال و امنیت کشور باشد.

خلبان فیروز رحتمیان ماسوله کیست؟

متاسفانه با گذشت سالها از این حماسه، نه تنها یاد و نامی از این شهید در رشت و فومن و حتی در شهرک ماسوله نیست که حتی تصویر شهید دیگری بنام ایشان در ابتدای بزرگراه امام رضا (ع) نقش بسته است.

خلبان فیروز رحتمیان ماسوله کیست؟

از این شهید تنها یک فرزند دختر و برادر و خواهری بجا مانده است که هنوز چشم براه بازگشت کبوتر خونین بال خود هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۹
درود به شرفت عقاب زیبای گیلان و ایران عزیز.
شرمنده از اين که اکنون فقط مي‌توانم درود بفرستم به روح بزرگ اين قهرمان سرفراز ايران
یادشون گرامی
روحش شاد، يادش گرامي و راهش پر رهرو باد.
داشتن مفقود الاثر خیلی سخت تر هست . چون همیشه چشم به راه هستن و آرام نمیگیرن
از این قهرمان ها خیلی زیاد در نیروی هوایی داریم که متاسفانه غریب و گمنام مانده اند.
یادش گرامی باد. کاش در زمان خودش ( مهرماه ) یادآوری میشد ، انشاءالله خانواده اش هر چه زودتر از نگرانی دربیایند.
سلام و درود به روح پر فتوح این سرباز دلاور آریایی که از سلاله گیلانی های وطن پرست است. حالا اگر بودنش نهایتا خونه نشینش میکردن.
بلی آنان که از این پیش بودند
چنین بستند راه ترک و تازی
از آن این داستان گفتم که امروز
بدانی قدر و بر هیچش نبازی
خدا همه شهدای اسلام و عزت ایران را رحمت کند.
خداشهدای جان برکف ارتش روقرین رحمت واسعه خودقرارداده ومارا قدردان ارتشیان قرار بده
ارتش همیشه سنگ تمام گذاشته،الانم که توی کرمانشاه مردمی بودن خودشواثبات کرد
روحش شاد ویادش گرامی
شایدبه دلیل ارتشی بودن باشد
که یادی از این شهیدحتی در زادگاهش هم نیست!
بدليل دلخوري از سليقه اي برخورد كردن تابناكي ها و سانسور زياد ! مدتي بود سعي كردم پيامي نگذارم اما خبر اين دلاور جاويدان اثر و مظلوميت شهداء ارتش باعث گرديد حسب وظيفه و قدرداني بازهم يادآوري نمايم شهداء ارتشي مانند تكاوران شهيد در خرمشهر ، خلبانان گمنام ، دلاوردلان نيروي دريايي خفته در بستر خليج هميشه فارس و درياي عمان و. . . كه بالغ بر 54000 شهيد سروقامت هستند مظلوم واقع شده اند !
راستي چرا از كماندوهاي شهيد در سوريه يادي نمي كنيم ! مگر اين مردان مرد ايران سرافراز نبودند كه به ياري جريان مقاومت رفته و جاويد شده اند ؟!
آقايان تابناكي خدا شاهد است حقير افتخار ارتشي بودن را نداشته اما هميشه مظلوميت دلاورمردي هاي ارتشيان رنجم داده ، محض رضاي خدا از شهداء ارتشي بيشتر ياد كنيم . آنها هم فرزندان همين كشور پهلوان پرور هستند كه در كنار برادران سپاهي و انتظامي براي اعتلاء حريم ولايت كوشش مي كنند.
راستي افتخار داشتم بعد از زلزله به غذب كرمانشاه رفته و شاهد مظلوميت ارتشيان باشم.
برادر ارتشي ، برادر سپاهي ، برادر انتظامي : خدا قوت و در پناه خداي رسول الله (ص) سربلند و سالم باشيد.
یادش گرامی باد. ما هم که یک برادر مفقود الاثر داریم میدونیم این خونواده چی میکشن. خداوند صبر بهشون بده.
روحش شاد
تابناک عزیز
با سپاس از نگارش متن زیبایتان. ایشان پسر عمه اینجانب که از خوانندگان قدیمی شما هستم میباشد. ایشان در منطقه سومار به همراه شهید جاویدالاثر حسین یزدان دوست دچار سانحه شدند و متاسفانه طی این سالها یادی از این عزیزان نشد.
از ایشان یک دختر و دو خواهر و یک برادر مانده که هنوز چشم به راه بازگشت پیکر این شهید میباشند.
پس از سالها پیگیری در سال جاری پل میرداماد به نام این شهید مزین گردید و هنوز حتی کوچه ای به نام شهید یزدان دوست مزین نشده است.
در رابطه با دوستانی که فرمودند بین شهدای ارتش و سایر قوا تفاوت هست باید عرض کنم چنین نیست. پسر عمه دیگر بنده که پسر خاله این شهید عزیز میباشد از سرداران شهید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که هنوز مکانی به نام این شهید یوسف دایی ماسوله نامگذاری نشده است.
این عزیزان نه برای اسم و رسم که برای وطن و آرمانهای مقدس خود به شهادت رسیدند . نیروی هوایی ارتش 38 خلبان جاوید الاثر دارد که متاسفانه سالهاست در اطلاع رسانی این شهدای عزیز اهمال شده و تنها در بهشت زهرا(س) لوحه هایی بدون عکس و در فضای لاله چهار نصب شده و بسیار غریب افتاده اند. به نحوی که حتی قابلیت گذاشتن گل در کنار این لوح ها وجود ندارد.
باز هم سپاس از تعهد رسانه تابناک عزیز که یاد این عزیزان را در اذهان مردم همیشه قهرمان ما زنده نگاه میدارد.
برای شادی روح تمامی شهدای وطن صلوات
روحت شاد ای مدافع ایران.
یادشان گرامی آنها با خون خود این انقلاب راابیاری نمودند بلکه ملت ودولت نیزقدردان باشندو شایسته است که درگیلان- فومن - صومعه سرا محل تولد این عزیزیادمان وتندیسی درمیادین شهرنصب شود وتسلای خانواده او شود ویادش گرامی داشته شود...
درود بر ارواح پاک همه شهدای جنگ تحمیلی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل