بازدید 5500
۵

توضیحات وزیر ارتباطات درباره محاسبه قیمت اینترنت

کد خبر: ۷۵۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 28 November 2017

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه ایستاگرام خود تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت ADSL را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده است.

توضیحات وزیر ارتباطات در مورد تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت به شرح زیر است:

در مدل جدید شرکتهای ارائه دهنده موظف به تضمین سرعت خریداری شده به مشترکین خود هستند.

مصرف منصفانه مفهومی است که در سرویس‌های خانگی دنیا مورد استفاده است. سرویس خانگی که صرفا بر اساس سرعت و بدون سقف مصرف منصفانه ارائه شود، همان سرویس اختصاصی است که تعرفه آن اکنون موجود است و استفادہ تجاری دارد، طبعا مسیر حرکتی انتخاب شدہ مارا به سوی مدلهای استاندارد جهانی نزدیک تر خواهد ساخت.

توضیحات وزیر ارتباطات درباره محاسبه قیمت اینترنت

در چند روز اخیر یکی از شرکت‌ها تعرفه های خود را اعلام کرده است. مقایسه ساده مصوبه جدید با مصوبه قبلی نشان می دهد که در مدل سابق برای سرویس دو مگابیت در ثانیه با سقف مصرفی گیگابایت بایستی سی و پنج هزار تومان پرداخت می شد. اکنون برای سرویس دو مگابیتی با حجم مصرف عادلانه بیست گیگابایتی، بیست و پنج هزار تومان پرداخت خواهد شد. عملا سی درصد کاهش در هزینه و صد درصد رشد در میزان مصرف. در سرویس شانزده مگابیتی هرچند پرداخت با رشد شصت درصدی مواجه شده اما میزان مصرف رشد هزار و دویست درصدی را نشان می‌دهد.

مطالعات بازار حاکی از این است که حدود هفتاد درصد کاربران، مصرف هفت تا ده گیگابایتی را در ماه تجربه می کنند.

در فضای رقابتی موجود بایستی منتظر اعلام تعرفه سایر شرکتها بود. طبیعتا فضای رقابتی بین شرکتها شرایطی مناسب به سوی مصرف کننده نهائی را رقم خواهد زد.

سقف مصرف منصفانه برای ترافیک داخلی دو برابر سقف‌های اعلام شدہ است. این مهم طبیعتا باعث رشد محتوای محلی به خصوص سرویسهای ویدئوی آنلاین خواهد شد. این تصمیم بر اساس اسناد بالادستی به خصوص سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات اخذ شدہ است.

وی در پایان پست اینستاگرامی خود آورده است: فضای مجازی، فضایی مناسب برای طرح دیدگاهها و انتقادات است و بیان این دیدگاهها در تصمیمات مسئولین موثر است. نحوه بیان انتقادات در فضای عمومی که توسط بسیاری قابل رویت است بسیار حائز اهمیت است. افرادی برای بیان دیدگاههای خود از ادبیاتی بهره می‌گیرند که مناسب این فضا نیست. امیدوارم این رویه اصلاح شود و در فضایی سالم و صمیمی با شما در ارتباط باشم.
سپاس از توجه شما همراهان عزیز

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵
یعنی چه. خیلی گرونه. همه جای دنیا ارزونتر از ایران هست
آقای وزیر لطفا دستور بفرمایید در فروش اینترنت کم فروشی نکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه قرار باشه سرعت محدود بشه ، ۱۰۰ گیگ ترافیک هم بدن به درد نمیخوره ... کی دیگه حوصله داره وقتشو پای اینترنت کیلوبیتی هدر بده ؟؟؟ آخه سرعت ۵۱۲ کیلوبیت در سال ۲۰۱۷ به چه دردی میخوره ؟؟؟ سرویس های حجمی فعلی هر کوفتی که هستن ، سرعت بالایی دارن و وقت آدم بیهوده هدر نمیشه
آقای وزیر هم بهتره یک نگاهی به سرعت سرویس های منصفانه در کشورهای مختلف بندازن .. حتی توی آفریقا هم سرعت ۵۱۲ کیلوبیتی ،منقرض شده اونوقت ما داریم عقبگرد میزنیم !!!
از اون فاجعه بارتر اینه که وقتی ترافیک منصفانه تموم میشه سرعت به ۱۲۸ کیلوبیت کاهش پیدا میکته و این یعنی برگشت به دوران دایال آپ !!!
همین بند میتونه دست شرکت ها رو برای باجگیری از کاربران باز بذاره .. یک هفته از ماه که نگذشته ، به بهانه ی تمام شدن ترافیک منصفانه ، سرعت رو به دایال آپ کاهش میدن و بعد از کاربر میخان دوباره پول بده و این دور باطل ادامه پیدا میکنه
من که بعنوان یک کاربر حرفه ای و پرمصرف ، اگه قرار باشه سرعت سرویس ها کاهش پیدا کنه ، قید ادسل رو میزنم و به سراغ ۴جی میرم .. حداقل اینه که اعصابم رنده نمیشه پای اینترنت دایال آپی چون یک بار صابون طرح های نامحدود سابق به تنم خورده ...
این طرح هیچ نفعی برای مصرف کننده نهایی نداره و فقط یک درآمد ثابت برای شرکت ها در میان مدت ایجاد میکنه و دست شرکت ها رو برای کم فروشی پهنای باند بازتر از گذشته میکنه
اگه شرکت ها این طرح رو اجرا کنن بزودی تعداد زیادی از کاربرانشونو از دست میدن و در بلند مدت خودشون ضرر میکنن
اگه این طرح بدون کارشناسی و هماهنگی کامل با شرکت ها طراحی شده باشه ، محکوم به شکسته چون شرکت ها به زودی از اجرای اون سر باز خواهند زد و اگه با هماهنگی با شرکت ها طراحی شده باشه ، کاهش کیفیت اینترنت ایران با کاهش سرعت ها و در نتیجه محدودتر کردن اینترنت
سلام دو سال و نیم است که درخواست ADSL در مرکزمخابرات واقع در خیابان امجدی منش در منطقه ای از مرکز پایتخت ایران را داده ام و هر بار که مراجعه می کنم می گویند ظرفیت نداریم و شما را خبر می کنیم چندین بار نیز با مرکز مخابرات واقع در خیابان طالقانی تماس گرفتم قرار بر پی گیری بود ولی هیچ اتفاقی نیفتاد حالا بقیه کشور چه وضعیتی دارند وقتی مرکز پایتخت ایران این چنین است !!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر